Оглавление
Тема : Навчання – наполеглива праця. «Якщо вчитися важко». (с.13-14)
Тема : Урок позакласного читання. Рідна школа навстіж двері відчиняє
Тема: Підсумок за розділом «Дзвіночок кличе у країну знань»
Тема : Хто багато читає, той багато знає. Л. Повх «Ми маленькі читачі». Прислів’я (с.15-16)
Тема : Книги – наші друзі. В. Сухомлинський «Усі книжки гарні»(с.17-18)
Тема : Увесь світ вмістила в собі книжка. Н. Поклад «Книжко-вечір». Я. Умеров «Про книжку»(с.20)
Тема : Діагностична робота(аудіювання)
Тема: «Книга вчить як на світі жить»
Тема: Осінь-мальовничка. Марійка Підгірянка «Прийшла осінь». Створення ілюстрації до вірша (с.22-24)
Тема: Осінь – грибна пора. Пауза. Т.Коломиєць «На галявині». Визначення настрою твору (с.27-28)
Тема: Головні співці взимку. А.Музичук «Горобці» (с.28-29)
Тема: Як тварини готуються до зими . О.Коротюк «Ведмежа колисанка»
Тема: Л.Костенко «білочка восени» (с.31-33)
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 10.09.2020
Мета: навчати учнів виразно читати оповідання, інтонувати речення, аналізувати прочитане, учити розповідати про свої враження від прослуханих творів, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; виховувати толерантність, наполегливість, увічливість.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, листочки різних кольорів, дерево успіху, клубочок ниток.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Вправа «Тепло душі»
Нехай першими сядуть уважні, другими – чуйні, а тепер – сердечні й ширі, згодом – наполегливі, потім – добрі. Поверніть руки долонями одне до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш. Це тепло його серця, його душі, яке зігріває вас під час уроку.
II. Мовленнєва розминка
Швидко читай слова у стовпчиках, «не спіткнися об пеньок!»
Мишка шишка коза чайка
Мишка шишка коза чашка
Кішка мишка кора чайка
Мишка шишка коза чайка
Миска шишка коса чайка
III. Перевірка домашнього завдання
Конкурс на краще виразне читання вірша, Олени Полянської «Є у кожного талант»(с.11)
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Дерево успіху» Діти, візьміть собі листочок того кольору, що вам подобається. Одягнімо наше дерево. Прикріпимо зелені листочки. Ті, хто обрав зелені листочки, буде успішним на уроці. Тепер прикріпимо жовті. Ті, хто обрав жовті листочки, — будуть активними. Прикріпимо оранжеві листочки. Ті, хто обрав оранжеві, — будуть гарно спілкуватися на уроці. Яке буде дерево успіху залежить від вас.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми попрацюємо над темою «Якщо вчитися важко. Прочитаємо оповідання Дженніфер Мур-Маллінос «Якщо вчитися важко».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1) Робота зі словами.
Стіна слів: наполеглива, щосили, намагаешся.
Наполеглива людина - завзята, стійка, непохитна у здійсненні, досягненні певної мети.
Щосили - докладаючи всіх зусиль, старання; що є сили, з усієї сили.
Намагаєшся — пробувати робити що-небудь; докладати зусиль до чого-небудь.
2) Вправа «Передбачення» за заголовком тексту.
- Як ви гадоєте, про що йтиметься у тексті?
3) Комбіноване читання оповідання (с. 13-14).
Спочатку текст читає вчитель.
Після цього запитує:
- Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?
Продовження читання тексту дітьми.
4) Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.
5) Робота над усвідомленням тексту.
Відповісти на запитання
Фізкультхвилинка.
Руханка «Австралійський дощ»
Чи знаєте ви, який тропічний дощ?
Піднімається вітер. (Потирають руки.)
Падають перші краплини дощу. (Клацають пальцями.)
Почалася злива. (Плескають долонями по стегнам.)
Злива перетворилася на бурю. (Тупають.)
Ось буря стихає. (Плескають долонями по грудині.)
Стихає злива. (Плескають долонями по стегнам.)
Bщухає дощ, падають останні краплі. (Клацають пальцями.)
Шумить тільки вітер. (Потирають долоні.)
Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Піднімають руки вгору.)
VIІ. Підсумок уроку.
1.Використання технології «Сторeтіллінг».
- Уявіть, що ви відома людина (артист, співак, хокеїст, художник). Журналість вас запитує «Що потрібно зробити, аби досягти успіхів у навчанні?».
2.Гра «Сплетемо павутинку» Учні передають один одному клубочок, продовжуючи речення.
- Мені сподобалось...
- Тепер я знаю...
VII. Домашнє завдання
Виразне читання тексту с.13-14
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 14.09.2020
Мета: формувати уявлення учнів про загальнолюдські цінності, роль знань у житті людини; викликати інтерес до навчання в школі; розвивати читацькі навички, пам'ять, образно-аналітичне мислення; виховувати сумлінність, старанність.
Обладнання: Позакласне читання 2 клас Настенко А.І, Ковальчук Н.О.
Тип уроку: Позакласне читання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Добрий день, у добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними всі хлоп'ятка.
II. Мовленнєва розминка
Робота над чистомовкою.
Енне - еник — еник в мене є щоденник.
Яр – яр — яр – бо явже школяр.
Джу – джу — джу — до школи ходжу.
Шу – шу - шу - п'ятірки ношу.
Читання скоромовки.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Ми до школи Швидко йшли,
Кущ шипшиновий знайшли.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
...Ось і школа. Квіти, квіти
Загойдалися вгорі.
Ті, що звались просто діти,
Нині звуться школярі.
Школа, - вчителька сказала,
— Це не просто гарний дім
І не просто класи, зали —
Треба знати нам усім.
В школі всіх наук джерела
Дбало зібрані людьми.
За віки міста і села
Школа вивела з пітьми.
Усього багато в школі
є цікавого для вас.
А тепер ідіть поволі,
Любі діти, в другий клас!
П. Воронько
— Про що говоритимемо на уроці?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми поговоримо про школу, прочитаємо нові вірші і оповідання.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Відкриваємо книжечки на сторінці 3
Школа
Школо наша, школо,
Приголуб нас, мила,
Пригорни усіх нас,
Як голуб під крила.
Ти нас всіх научиш,
Як у світі жити,
Як зло оминати,
А добро чинити.
Бджілоньки – на квіти,
Дітоньки – до школи,
Там збирають мудрість,
Як мед в полі бджоли.
Мария Пидгирянка
А зараз ми почитаємо оповідання, Василя Сухомлинського.
Списав задачу
Павлик прийшов до школи дуже стурбований. Дома він довго сидів над задачею й не міг розв’язати її. Тепер він прийшов до школи, щоб у когось списати задачу. Бо працювати сам Павлик не любив.
Прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик запитав у неї:
— Зіно, на скільки питань задача?
— На троє, — відповіла Зіна. — А хіба ти не розв’язав?
— Не вийшла... Дай, Зіно, списати...
— Ой Павлику, чому ж ти сам не хочеш працювати? — запитала Зіна.
Вона дала йому свій зошит.
Павлик почав списувати. Списав одну дію, другу, перейшов до третьої. В третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, Зіна написала 32.
В своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.
Учителька зібрала зошити для перевірки.
Наступного дня вона принесла зошити.
— У Павлика — п’ять, — сказала вчителька. — Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, — чотири. Помилку допустила...
Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і схилив голову над партою.
Фізкультхвилинка.
Під музику https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY
VIІ. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання тексту с.13-14
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 15.09.2020
Мета: закріпити та вдосконалити навички учнiв виразно читати текст, інтонувати речення, аналізувати прочитане, чтати діалог, розповідати про свої враження від прослуханого твору, розвивати мисленя, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчанні, виховувати чесність, правдивість та повагу до рідної мови.
Обладнання: Картки з тестами, цеглинки LEGO, ребуси
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Добрий день, у добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними всі хлоп'ятка.
II. Мовленнєва розминка
Робота над. скоромовкою
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Слайд 1
Гриць газету покупає,
В ній кросворди розгадає.
І за розум, не за вроду,
Він отрима нагороду.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд 2-3
Все в твоїх руках
Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою.
Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав:
– Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий? Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить. Та, якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так все і сталось. Заздрісник прийшов у місто і спитав у мудреця:
– Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав:
– Все в твоїх руках!
- Діти, а що у ваших руках?
- Чого навчає нас ця притча?
- Як досягти відмінних результатів у навчанні?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ось ми і завершуємо вивчати тему «Дзвіночок кличе у Країну знань». А як ви її засвоїли, зараз перевіримо.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота у групах Слайд 4
І група
ІІ група
Учні утворюють пари, обирають текст із вивченого розділу, то читають його один одному.
2) Вправа якого твору ці рядки?
- Назвати твір з якого ці рядки. Слайд 5-10
Стукотить в садах осіння рань.
А віночок срібними мотивами
Радо кличе у країну знань («IIIкільний дзвінок».)
Без знань, що мусиш там набуть,
Не стане у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть! («Головна професія».)
И розвивати свій талант. («Єу кожного талант»)
Спину гнуть турботи:
Що ж то з кошенят
Вийде без оҳоти?
Як же отакі
В світі розберуться?
Геть усі з незнайків
Тільки насміються. («Зажурився Кіт».)
3) Гра «Мікрофон» (Розповідь «Чи корисно навчатися у школі?».)
По черзі говорять усі учасники групи. Перший, тримаючи мікрофон, описує подію зі свого життя протягом 30 сек. Потім мікрофон переходить до наступного учасника, який має підсумувати попередню розповідь, а потім розповісти свою історію. Слід стежити, аби підсумовування містило за основні пункти розповіді.
Фізкультхвилинка.
Під музику https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY
4) Робота над ребусами Слайд 11-14
VІ. Підсумок уроку.
1. Рефлексія. Проведення вправи «Піраміда настрою»
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання будь-якого твору із розділу «Дзвіночок кличе у Країну знань».
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 16.09.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з книгами, навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане, учити розповідати про свої враження від прослуханих творів, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; виховувати толерантність, наполегливість, увічливість.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, цеглинки LEGO.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Вправа «Тепло душі»
Нехай першими сядуть уважні, другими – чуйні, а тепер – сердечні й ширі, згодом – наполегливі, потім – добрі. Поверніть руки долонями одне до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш. Це тепло його серця, його душі, яке зігріває вас під час уроку.
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Ось приїхало таксі, ми поїдемо не всі.
Хай старий сіда дідусь, а я ніжками пройдусь.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Книжковий хробачок»
Раз, два, три, чотири, п’ять
Будем книги ми читать
Про Лисичку журавля,
Злого Вовка в Коваля,
Про Івасика, Мальвіну.
Колобка і буратіно,
Про Дюймовочку і Мишку,
Причитали ми вже книжку.
2. Вправа «Формула успіху»
- Складіть із трьох слів формулу успіху,
Слова: Активність. Праця. Мислення,
- Яке слово, на вашу думку, повинно бути на першому місці? на другому? на третьому?
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми сьогодні ознайомимося з віршем Лідії Повх «Ми маленькі читачі..»
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
- Про що цей вірш?
2. Робота над словами.
- Читаємо буксиром Стіна слів: читати, читач, читачка, читачі.
Залюбки – виконувати з великим задоволення.
3. Читання учнями (ланцюжком)
- Про кого йдеться у вірші?
- Чи полюбляють діти читати? Доведіть свою думку.
- Як ви розумієте зміст виділеного речення « Ми маленькі читачі – дум розумних збирачі»?
Фізкультхвилинка.
Гро руханка «Так чи ні»
Якщо відповідь так стрибають і плескають у долоні, якщо ні, то присідають.
Ми будемо книги любити. (так)
Ми будемо книги бруднити. (нi)
Ми будемо іх розглядати. (так)
Книжкові сторіночки рвати. (ні)
Охайно обгорнемо книжку. (тан)
Придбаєм для книги закладку. (так)
Всі наші книжечки у порядку. (так)
4. Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі віршик і ставте одне одному запитання.
5. Самостійне читання
6. Робота над прислів’ями.
«Хто багато читає, той багато знає.»
«Книжка - твій порадник і друг, частіше бери і до рук.»
Про книгу існує безліч прислів'їв, яким не одна тисячі років:
«З глибин моря дістають перлини, а з глибин книг — знання. Книга — велике диво, створене людиною. Книга корисна, коли її прочитають. Книги - міст у світ знань. Книжка — маленьке віконце, а через нього увесь світ видно. Книгу читають не очима, а розумом. Мудрим ніхто не родився, а з книжок навчився. Одна книга тисячі людей навчає. У Землі супутник — Місяць, у людини - книга».
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання с.15
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 17.09.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з книгами , навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане, учити розповідати про свої враження від прослуханих творів, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; виховувати толерантність, наполегливість, увічливість.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, паперові рибки та акваріум, дитяча книжка, ромашка блума, цеглинки LEGO.
Тип уроку: Комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Загадайте бажання на урок, візьміть рибку і прикріпіть її до акваріуму. Золота рибка виконає усі ваші бажання. Завдяки золотій рибці нас на уроці супроводжуватимуть успіх та вдача.
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Стигле гроно винограду
Ганна принесла із саду.
Перевірка домашнього завдання. Конкурс на виразне читання вірша Лідії Повх «Ми маленькі читачі..»
III. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Ось така книжечка»
Діти передають одне одному дитячу книжечку. Кожна дитини, до рук якої потрапляє книга, має додавати одне слово-ознаку (наприклад дитяча, цікава, нова, гарна…), пов'язане з нею, а потім передає її наступному гравцеві.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми сьогодні ознайомимося з оповіданням Василя Сухомлинського «Усі книжки гарні».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Стіна слів, читання буксиром: книга, книгарня, книголюб.
4. Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі віршик і ставте одне одному запитання.
Фізкультхвилинка.
Гро руханка «Так чи ні»
Якщо відповідь так стрибають і плескають у долоні, якщо ні, то присідають.
Ми будемо книги любити. (так)
Ми будемо книги бруднити. (нi)
Ми будемо іх розглядати. (так)
Книжкові сторіночки рвати. (ні)
Охайно обгорнемо книжку. (тан)
Придбаєм для книги закладку. (так)
Всі наші книжечки у порядку. (так)
5. Ромашка Блума
Орієнтовні запитання
Просте. Про кого йдется у тексті?
Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається дівчинка пішла у книжковий магазин?
Пояснювальне. Доведіть, що дівчинка любить читати.
Творче. Яку пораду можна дати дівчинці?
Oцінювальне. Якою ви уявляєте Настусю?
Практичне. Поцікався у своїх рідних, які книжки запам'яталися їм із дитинства.
6. Гра «Де живуть книжки?.. Робота в парах.
Поміркуйте і скажіть, де можуть знаходитися книжки.
7. Гра «Буквена математика».
На мультимедійній дошці.
Біб + лі+оля - ля + тека =
Читання - ння + ч=
За + голова - a + ок=
Ілю + стра + ція=
Читач+ка=
Книга - гa + ж + кава – ва=
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання оповідання Василя Сухомлинського «Усі книжки гарні» (с. 17-18).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 21.09.2020
Мета: навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане учити розповідати про свої враження від прослуханих творів, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання, прищеплювати любов до книги, виховувати толерантність, вихованість увічливість.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, виставка книг, ромашка блума, цеглинки LEGO.
Тип уроку: Комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Доброго ранку, любі малята!
Рада сьогодні вас знову вітати
Хочете разом загадку вгадати?
Прошу за мною відповідати
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
У зливу жахливу під кущем
Дуже змокли жук з джмелем.
Перевірка домашнього завдання. Конкурс на виразне читання оповідання Василя Сухомлинського «Усі книжки гарні»
III. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання
- Що дає нам книжка?(фронтальне опитування)
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми ознайомимося із віршем «Книжковечір», що написала Наталка Поклад.
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
- Читання буксиром: книжковечір, книжкотиша.
- Як ви розумієте значення цих слів?
2. Робота над віршем Наталки Поклад «Книжковечір» (с. 19).
Вправа «Передбачення».
Учні передбачають за ілюстраціею.
Комбіноване читання.
Питання:
3. Використання стратегії «Методика взаємних запитань». Робота в парах.
А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі віршик і ставте одне одному запитання.
Учитель проходить між пaртами і контролює виконання вправи. Важливо, щоб учні ставили не лише буквальні запитання (Що? Де?...) а і запитання, які стосуються ідеї, що закладена у тексті, наприклад (Чому? Що буде далі? Що дає підстави так уважати? Як це впливає на наше життя?)
Фізкультхвилинка.
Гро руханка «Так чи ні»
Якщо відповідь так стрибають і плескають у долоні, якщо ні, то присідають.
Ми будемо книги любити. (так)
Ми будемо книги бруднити. (нi)
Ми будемо іх розглядати. (так)
Книжкові сторіночки рвати. (ні)
Охайно обгорнемо книжку. (тан)
Придбаєм для книги закладку. (так)
Всі наші книжечки у порядку. (так)
- Читаємо ланцюжком.
- Читаємо вибірково.
4. Ромашка Блума
Орієнтовні запитання
Просте. Про кого і про що йдется у тексті?
Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається песикові сумно?
Пояснювальне. Доведіть, що сім’я любить книжки.
Творче. Скільки на малюнку читачів? А у вірші?
Oцінювальне. З кого ти візьмеш приклад?
Практичне. Що ти можеш порадити товарищеві?
5. Вправа «Я -дослідник, я- дослідниця».
- Скільки книжок ти прочитав(ла) за шість місяців? Заведи читацький щоденник.
6.Гра «Склади вірш». Робота в групах.
Сашко мав гарну книжку,
Кинув раз її під... (ліжко).
Де лежала бідна книжка,
Пробігала сіра... (мишка).
Стала мишка книжку гризти,
Стала мишка книжку... (їсти).
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із... (колючок).
Він прогнав зубасту... (мишку),
Врятував нещасну... (книжку).
Сала, слава Їжачкові
Сором же кому?... (Сашкові)
Знайдіть та обведіть заховані слова
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Наталки Поклад Книжковечір (с. 19).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 22.09.2020
Мета: продовжити формувати вміння слухати текст, та розуміти його, навчати виділяти головну інформацію з прочитаного, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; виховувати толерантність, наполегливість, увічливість.
Обладнання: Роздатковий матеріал(тести),текст для аудіювання, цеглинки LEGO.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Вправа «Тепло душі»
Нехай першими сядуть уважні, другими – чуйні, а тепер – сердечні й ширі, згодом – наполегливі, потім – добрі. Поверніть руки долонями одне до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш. Це тепло його серця, його душі, яке зігріває вас під час уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Перше яблучко
Довго не родила яблунька. Десять років росла, розвивалася, а яблук не давала. Діти не могли дочекатися, коли ж з'являться яблучка. І цвітіння дерев закінчилося, а яблунька мовчки собі росла.
Улітку з-під листочків раптом зажовтіли три яблучка, ніби хтось їх причепив туди. Так зуміли вони заховатися під листочками, що спершу ніхто їх і не помітив.
Скільки радості вони дали дітям? Яблучка підростали, робилися більшими. Ніхто не наважувався їх зривати, всі хотіли дочекатися, які вони будуть доспілі.
Одного разу здійнявся сильний вітер і зірвав два яблучка. Вони самотньо лежали у траві. А одне залишилося на дереві. Діти чекали, коли ж воно дозріє.
І ось настав час його зривати. Усі притихли, чекають і пильно стежать, як мама обережно знімає яблучко. Спочатку уважно його роздивилися, а потім мама розрізала яблучко на рівні частки і роздала всім по шматочку. Яке ж воно було соковите і солодке! Смачнішого яблучка діти ще не їли!
Рости, яблунько, принось нам радість!
(152 слова) Ніна Кидисок
Учні працюють, вчитель контролює процес. В кінці уроку збирає роботи.
VІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
Додаток 1
Діагностична робота №1
Варіант 1
1. Про яке дерево розповідається у тексті?
а) про грушу;
б) про яблуню;
в) про вишню.
2. Хто з нетерпінням чекав на появу яблук?
а) діти;
б) дорослі;
в) сусіди.
3. Скільки яблучок зірвав вітер?
а) 2 б) 3 в) 10
4. Як вчинили з останнім яблучком?
а) пригостили маму;
б) залишили у траві;
в) розділили на всіх.
5. Спиши в зошит речення.
Скільки радості вони дали дітям! Яблучка підростали, робилися більшими. Ніхто не наважувався їх зривати, всі хотіли дочекатися, які вони будуть доспілі.
Додаток 2
Діагностична робота №1
Варiант 2
1. Скільки років не родила яблунька?
а) 3
б) 7
в) 10
2. Коли діти помітили, що з'явилися яблучка?
а) навесні;
б) улітку;
в) восени.
3. Хто зірвав два яблучка?
а) діти;
б) мама;
в) вітер.
4. Яке на смак було яблучко?
а) соковите і солодке;
б) кисле;
в) кисло-солодке.
5. Спиши в зошит речення.
Одного разу здійнявся сильний вітер і зірвав два яблучка. Вони самотньо лежали у траві. А одне залишилося на дереві. Діти чекали, коли ж воно доспіє.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 23.09.2020
Мета: навчити виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження; розвивати критичне мислення; уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до книги; виховувати толерантність, увічливість, повагу до рідної мови.
Обладнання: цеглинки LEGO, робочий зошит, підручник, ромашка блума.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Добрий день, у добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними всі хлоп'ятка.
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Бук бундючивсь перед дубом,
Тряс над дубом бурим чубом.
Дуб пригнув до чуба бука —
Буде букові наука.
Виразне читання вірша Наталки Поклад «Книжковечір» (с. 19).
IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда за віршем.
Вчіться, діти! Мудра книжка
Скаже вам чого багато
З того, що колись було
І посіяно, й пожато.
Я. Щоголів
- До чого закликає поет?
- Що допомагає в навчанні?
- Яке місце займає книга в житті людини?
2. Гра «Складаємо вірш».
Батько мені каже:
- 3 книгою... (дружи),
Рідну мову, синку,
Завжди... (бережи).
Мову ту, що люди,
Рідною зовуть
Ти ніде й ніколи,
Синку, не... (забудь).
Рідне слово-пісню
Завжди серцем... (чуй).
Як Вітчизну й матір,
Їх люби, ... (шануй).
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми познайомимося із віршем, що написав Нузет Умеров «Про книжку». А також пригадаємо що ми вивчили у розділі.
V. Вивчення нового матеріалу.
- Читання буксиром: тонесеньку, джунглі, довідаюсь.
- Як ви розумієте значення цих слів?
2. Робота над віршем Hyзета Умерова «Про книжку» (с. 20).
Вправа «Передбачення».
Комбіноване читання.
Питання:
3. Використання стратегії «Методика взаємних запитань». Робота в парах.
А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі віршик і ставте одне одному запитання.
Учитель проходить між пaртами і контролює виконання вправи. Важливо, щоб учні ставили не лише буквальні запитання (Що? Де?...) а і запитання, які стосуються ідеї, що закладена у тексті, наприклад (Чому? Що буде далі? Що дає підстави так уважати? Як це впливає на наше життя?)
Фізкультхвилинка.
Гро руханка «Так чи ні»
Якщо відповідь так стрибають і плескають у долоні, якщо ні, то присідають.
Ми будемо книги любити. (так)
Ми будемо книги бруднити. (нi)
Ми будемо іх розглядати. (так)
Книжкові сторіночки рвати. (ні)
Охайно обгорнемо книжку. (тан)
Придбаєм для книги закладку. (так)
Всі наші книжечки у порядку. (так)
- Читаємо вибірково.
4. Ромашка Блума
Орієнтовні запитання
Просте. Про кого і про що йдется у тексті?
Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається книжка дуже важлива для людини?
Пояснювальне. Доведіть, що у книжці може вміститися весь світ.
Творче. Як ви гадаєте «Весь світ в собі книжка вмістила» сказано про одну книжку, чи про багато?
Oцінювальне. Який висновок з ріршу ми можемо зробити?
Практичне. Що ти можеш порадити товарищеві?
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
2. Гра «Лабіринт».(на слайді)
- Прочитайте прислів'я, поясніть його значення та запам'ятай.
3. Робота в зошиті з друкованою основою.
«З’єднай прислів’я»
Книжка – твій порадник і друг, мусить багато у книзі.
Книга вчить, той багато знає.
Золото добувають із землі, частіше бери її до рук.
Глибина у морі, як на світі жить.
А знання – з книг.
Тестування
1. Де можна купити книги?
а) У магазині;
6) y бібліотеці;
а) у музеї.
2. Що таке бібліотека?
а) Місце, де можна купити книги;
б) місце, де збирають, зберігають і видають книги читачам;
в) місце, де виступають актриси та музиканти.
3. Кожен текст у підручнику має назву. Це:
а) малюнок;
б) ілюстрація;
а) заголовок.
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. За допомогою лего. Вправа «Веселка»
Учні піднімають цеглинку та вибірково пояснюють свій вибір.
Червона смужка я не міг /не могла, не хотів/не хотіла це робити.
Помаранчева - я хотів/хотіла це робити, але не вдалося.
Жовта - я це робив/робила з допомогою.
Зелена - я це робив/робила, хоча були помилки.
Блакитна - я це робив зробила, але не відразу.
Синя - я це робив/зробила.
Фіолетова - це було дуже просто!
VII. Домашнє завдання
Виразне читання будь-якого твору розділу за вибором.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 24.09.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з красою природи; навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: цеглинки LEGO, підручник, вінок з осіннього листя, ромашка Блума.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ось і нова зустріч в нас,
Гостя дивна йде у клас.
Невидимка погостила,
Нам корону залишила.
II. Мовленнєва розминка
Прочитайте та відгадайте загадку.
• Коли вона загляне в сад,
Наллється соком виноград,
І пізні яблука ранет
Солодкі стануть, наче мед.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках,
Все розмалює на путі,
Берізки стануть золоті!
І ми її уклінно просим:
- Заходь у гості, щедра... (осінь).
IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Крісло автора».
Дівчинка сідає у крісло автора, вчитель надягає їй віночок із осіннього листя.
- Яблука та груші.
- Дякуємо тобі, шановна панно Осінь!
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ми познайомимося із віршами Катерини Перелісної «Золота осінь» та «Не далеко до зими».
V. Вивчення нового матеріалу.
Прочитай плавно цілими словами.
Верес жовтий листок
вересень жовтень листопад
вересневий жовтіє листочок
Робота над віршем Катерина Перелісної «Золота осінь» (с. 21-22).
Автор(авторка) — людина, яка створила художній музичний або мистецький твір.
Прохолода - свіжість у повітрі, легкий холодок, що освіжає, бадьорить.
Хризантеми - осінні кати.
Метушні(метушиться)- рухатися безладно, похапливо, порядкувати або заклопотано.
6. Використання стратегії «Ромашка Блума». Робота в групах.
Oрієнтовні запитання:
Просте. Про який період осені йдеться у вірші?
Уточнювальне. З яким почуттям авторка говорить про осінь?
Пояснювальне. Які кольори використала Катерина Перелісна для опису осені?
Творче. Які кольори використала авторка картини Ольга Кваша у картині «Золота осінь»?
Оцінювальне. Що спільного у вірші та картині?
Практичне. Де ви можете побачити таку красу?
Фізкультхвилинка.
Заглянув до лісу золотистий вересень чарівник. (Заглядають.) Стрепенулися листочки на деревах у передчутті казкового див. (Ворушать пальчиками. Світанкова лісова тиша наповнилася таємничим шепотом. (шепочуть.) Залунав спів лісових птахів. І враз з’явилося сонце, (Піднімають руки і посміхаються.) Розбіглися грайливі бурштинові промінчики лісовою галявиною. (Міняються місцями в колі.) Промчав легенький пустун-вітерець. (Крутяться.) Незабаром закружляють у повітрі золоті та багряні листочки, немов яскраві метелики. Почнеться казкова пора падолисту. (Присідають і махають руками, імітуючи листопад.)
Робота над віршем Катерина Перелісної «Недалеко до зими» (с. 22).
7. Підготовка до читания.
8. Вправа «Мікрофон».
- Який період осені зображено в цьому вірші?
- Який настрій вірша?
- Чим він зумовлений?
- Яка осінь у вересні, а яка у жовтні та листопаді?
9.Конкурсне читання вірша.
- Декілька учнів за бажанням читають вірш.
10. Вправа «біном фантазії».
- Якою осінь бачиш ти?
- У якому місяці осінь подобається тобі найбільше? Чому!
11. Вправа «Я - дослідник. Я - дослідниця» (с. 23).
VІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Вивчити напам'ять вірш (один на вибір) Катерини Перелісної «Золота осінь» або «Недалеко до зими» (с. 21-22).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 28.09.2020
Мета: створювати емоційний настрій від зустрічі з новими книгами; залучати дітей до активного самостійного читання; розширювати знання дітей про види книжок; збагачувати мовлення книгознавчими термінами; виховувати шанобливе ставлення до книг.
Обладнання: виставка книг, позакласне читання 2 клас Настенко А.І, Ковальчук Н.О.
Тип уроку: Позакласне читання
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Девіз уроку:
Хто багато читае.
той багато знае.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Прочитайте тему уроку.
- Прочитайте девіз уроку.
- Чи згідні ви з цими твердженнями? Доведіть свою думку.
1. Відгадування загадок (на слайді)
Не сорочка, а зшита,
Не кущ, а з листочками,
Не людина, а говорить.
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу?
Завжди можу стати в пригоді,
Моїх вам порад не злічить.
І кажуть про мене в народі
«Мовчить, а сто дурнів навчить».
Сама я нічого не знаю,
Та всіх розуму навчаю.
Як краплин у Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як листви на гіллі-
Стільки книг на Землі!
Є великі й малі.
є легкі і важкі.
На полицях, в столі
ІІІ. Робота з виставкою книг
1. Розповідь учителя
Робота з виставкою книг
Якими різними бувають книжки. Ось товстенький том із крихітними літерами – це для дорослих і дуже розумних людей. А ось невеличка книжка з великим шрифтом. Вона для малят, щоб краще розрізняли літери. Згодиться ця книжка і для бабусь, аби зручніше було читати онукам. Це кніжка-велетень, а це канижка-розмальовка, книга-розкладушка.
Час іде нестерпно вперед. А чи чули ви про існування електронних книг? Вона працює на батарейках протягом 5 годин. Це водночас і книга, і бібліотека, і віртуальний книжковий магазин. Її пам'ять зберігає одночасно близько 30 книг, по 500 сторінок кожна. Досить провести по екрану пальцем, аби дібрати книгу і газету, збільшити розмір букв, знайти значення незрозумілого слова у словнику
Останнє досягнення комп'ютерної технології - це «жива» книга.
За допомогою комп'ютера можна не лише читати текст і переглядати малюнки, але й чути голоси персонажів, оживляти» ілюстрації.
- Отож, коли ви були ще зовсім маленькими, не вміли читати, а просто розглядали малюнки.
Потім вам читати книжки бабусі і мами. А коли ви пішли в школу, навчилися читати то з того часу уже ніколи не розлучаєтеся з книгами.
IV. Основна частина
1. Опрацювання висловів про книгу
- Давайте прочитаємо вислови про книги, що їх написали відомі люди
«Книги - ріки, що наповнюють моря». Я. Мудрій
«По-справжньому освічений той, хто вміє читати між рядками». В.Сухомлинській
«Книги - це вікна, через які душа дивиться у світ». Т. Вільсон
«Книги мають особливу чарівність дають нам насолоду: вони розмовляють із нами, дають нам добрі поради, вони стають живими друзями для нас». Ф. Петрарка
2.Розповідь з елементами бесіди.
Гортаючи сторінки, ми мандруємо чарівними країнами, де живуть Маленький Мук, Цибулино, барон Мюнхаузен, Незнайко та його друзі, старий Хотабич та багато інших героїв. Сторінку за сторінкою і захопленням ви перегортаєте, читаючи казки, звертайте увагу на те, як ведуть себе герої. Вчіться у них доброму.
Разом із книгою ви побуваєте на морському дні, де серед коралів і морських зірок живе цар; послухаєте пісні, які співає Садко морському царю; попливете за маленькою Русалонькою, яка закохалась у прекрасного принца і захотіла стати людиною; підніметесь до зірок у ракеті, помандруєте лісами, озерами і горами. Всі ви користуєтеся нашою шкільною бібліотекою і любите читати казки і іншу дитячу художню літературу. Зараз ми проведемо конкурс «Казкознавці»
3. Конкурс «Казкознавці»(на слайді)
Цей конкурс проходитиме у вигляді бліц — турніру. Треба якнайшвидше дати відповідь на запитання (за кожну правильну відповідь 1 балл).
- Хто підібрав стрілу Івана-Царевича? (Царівна-Жаба)
- Як звати героя української казки, якому дідусь зробив човника та
весельце? (Телесик)
- Про кого йдеться мова за три коли куплена?» (Коза-дереза)
- Хто ніс бабусі пиріжки? (Червона Шапочка)
- Хто садив гроші в землю? (Буратіно)
-У якій казці взимку росли підсніжники? (12 місяців)
4. Повторення правил поведінки з книжкою
- Пригадайте, як треба поводитися з книжкою, а як ні.
5. Обговорення прочитаних творів(які були задані на цей урок)
V. Читання і обговорення оповідання О.Вишні «Любіть книгу»(у книзі з позакласного читання)
1. Читання вчителем
Любіть книгу
Не дуже любив книгу Василько. І не дуже чемно з нею поводився.
...От одного вечора ліг він спати та й узяв книжку перед сном почитати. А Василько знав, що, як лежачи книжку читати, псується зір і псується книжка. Лежить Василько, читає і задрімав. А книжка — бух на підлогу. Аркуші в книжці й пожмакалися. Добре заснув Василько, так кріпко, що й од "бух!" не прокинувся.
І сниться Василькові, що він сам книжка.
От бере його, книжку-Василька, Оленка, що теж не дуже поважає книжку, бере, читає і водночас обідає. Борщ із ложки — кап та й на Василька-книжку. Йому пече, йому неприємно, що на нього борщ капає, та нічого не вдіє Василько, бо він книжка.
А потім ухопили Василька-книжку Миша й Вова та давай на ньому різні дурниці писати: "Читав Вова", "Цікава книжка", "Колька-дурак" — отже понаписували. Так ніби хтось у грязюку перо вмочив та й бруднить, грязнить Василька-книжку.
А потім позакладав якийсь марало-художник у книжку пензлі...
Далі ще гірше!
Оленка почала Василька-книжку ножицями різати — малюнки вирізати... Болить Василькові, аж "рятуйте!" хочеться крикнути...
Тільки-но Оленка ножиці прийняла, як хтось гарячого праса поставив на Василька-книжку. Горить Василько-книжка, дим із нього йде! Пече йому...
Уже Василько-книжка не книжка, а саме шмаття, в яке загорнула Оленка свій сніданок!
Так гірко та так боляче зробилося Василькові, що він аж прокинувся!
— Ой, що зі мною зробили?!
А потім, здогадавшіїся, що то був тільки сон, зітхнув легше.
А зітхнувши, подумав та й гасло про книжку склав:
— Бережи книжку — це твій друг!
І ніколи вже не псує Василько книг та й товаришів соромить, коли хтось із них не береже книжку.
- Як ставився Василько до книжки?
- Як він читав книжку?
2. Читання оповідання дітьми
а) Читання ланцюжком;
б) Вибіркове читання.
- Який сон приснився Василькові? Зачитайте.
- Прочитайте речення, яке розповідає, як різали Василька-книжку ножицями.
- Чи добре було Василькові уві сні? Зачитайте.
- Які слова висловлюють головну думку оповідання? Зачитайте
Бережи книжку - це твій друг!
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
4. Логічні завдання
1. Ти взяв у товариша книгу і випадково забруднив її. Як ти вчиниш?
А)Віддаси і скажеш, що вона була забрудненою.
Б) Вибачишся перед товаришем і почистиш книгу.
В) Почистиш книгу, віддаси товаришеві, змовчавши, ніби нічого не трапилося.
2. Коли потрібно повертати бібліотечну книгу?
А) Через місяць.
Б) Коли нагадають.
В) Коли прочитаєш.
Г) До встановленого бібліотекарем терміну.
3. Що потрібно зробити, якщо ти взяв бібліотечну книжку порваною?
А) Прочитати і віддати порвану назад, адже не ти її попсував.
Б) Віддати бібліотекареві, щоб вона підклеїла книгу.
В) Відремонтувати самому.
5. Хвилинка-цікавинка
- Хто заснував першу на Україні бібліотеку?(Ярослав Мудрий)
- Як в давнину називали бібліотеки?
(«Аптека душі», «Будинок життя», «Притулок мудрості»)
VІ. Підсумок
VII. Домашнє завдання
Тему наступного позакласного заняття прочитаєте у «Куточку читача».
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 29.09.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з осінньою красою природи; навчати учнів виразно читати виразно вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація, цеглинки LEGO.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Вправа «Домалюй настрій»
Діти сидять за пaртами у колі. У кожного є аркуш білого паперу і кольоровий олівець. Кожен за декілька секунд на своєму аркуші малює те, що відповідає його настрою, і передає аркуш сусідові ліворуч. І так малюнки рухаються по колу, поки не повернуться до свого власника.
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
В домі Дими дим.
Ой ходім туди, ходім.
Рятувати Димин дім.
III. Перевірка домашнього завдання
Декламування напам'ять віршів Катерини Перелісної «Золота осінь» або «Недалеко до зими»
Актуалізація опорних знань
За народною легендою, осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи свою дочку на Землю, Сонце сказало: «забирай усе моє золото. Будь щедрою й люди полюблять тебе». І осінь виконує наказ свого батька і шороку приносить нам щедрі дари, чарує нас своєю красою.
Гра «Збери українські дари»
Від Осені вам завдання. Виберіть з-поміж картинок, що зображені на мультимедійній дошці, по одній, де намальовано, овочі та фрукти, які збирають у нас на городах та в садах восени.
(Банан, апельсин, мандарин, ананас, сливи, хурма, грейпфрут, лимон, кукурудза, капуста, морква, бурячок, цибуля, часник, огірок, помідор, баклажан, кабачок, гарбуз, перець, виноград, яблука, груша, сливи.)
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Робота над ребусами(сливи, яблука, груші)
Діти відгадують ребуси і демонструють картинки.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з віршем Марійки Підгірянии «Прийшла осінь».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
2. Робота зі словами. (с. 23).
- Прочитайте, щоразу збільшуючи швидкість читання..
3. Читання слів «буксиром»
4. Стіна слів
- Як ви розумієте слово оксамит?
Оксамит - тканина з густим коротким ворсом із натурального шовку або штучного волокна.
5. Робота над віршем Марійки Підгірянии «Прийшла осінь». (с. 23-24).
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?
- Підготуйтеся до читання вголос.
- Які розділові знаки зустрічаються у вірші?
- Чи треба робити паузи? Де саме?
- Читання учнями (ланцюжком).
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
7. Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.
8. Творча робота
— Авторка змалювала чудову осінню картину словами. А ви спробуйте намалювати ілюстрацію до цього вірша. Які кольори оберете до своєї картини? Чому?
9. «Конкурсне читання вірша.»
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
• Виразне читання вірша Марійки Підгірянки «Прийшла осінь» (с. 23-24).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 30.09.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з осінньою красою природи; навчати учнів виразно читати вірш, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація, капелюх, краплинки.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Організація класу. Вправа «Мрія осіннього листочка»
- Діти, уявіть себе осіннім листочком і розкажіть про свою мрію.
Наприклад:
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Летів горобець, сів на хлівець,
А як вийшов стрілець, то утік горобець.
III. Перевірка домашнього завдання
Актуалізація опорних знань
Вправа «Закінч речення»
Осінь буває... (дощовою, сонячною, ранньою, радісною, сумною, на полотні художника, у дитячих малюнках, у місті, у селі, щедрою, смачною, таємничою, кумедною, теплою, холодною, сирою, привітною, грибною, усміхненою, плаксивою, туманною, вологою, тихою, гомінкою, різнобарвною, жовтою, прохолодною, морозною, задумливою).
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Художники»
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з віршем Тамари Коломієць «Вітрисько».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
- Спробуйте відтворити, як вітер шелестить листям.
2. Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
3. Читання слів «буксиром»
4. Стіна слів
- Як ви розумієте слово оксамит?
Покурівся — пішов, здіймаючи куряву на дорозі.
5. Робота над віршем Тамари Коломієць «Вітрисько» (с. 25).
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?
- Підготуйтеся до читання вголос.
- Які розділові знаки зустрічаються у вірші?
- Чи треба робити паузи? Де саме?
- З якою інтонацією будемо читати речення яке закінчується знаком питання?
- Читання учнями (ланцюжком).
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
7. Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.
8. Творча робота
- Уявіть і розкажіть, які у вітризька характерта вигляд.
9. Вправа Я - дослідник, Я – дослідниця»
- Чи можна вітер намалювати?
- Як саме?
- Завдяки чому він стає помітним?
- Поясніть, чому ви так вважаєте.
10. «Конкурсне читання вірша.»
11.Вправа «Квест-цікавинка»
Листопад - наймолодший син Матері-Осені, якому вона доручає зустріти Бабу-Зиму та її сивобородих синів. Тому він більше прихильний до свого двоюрідного брата Грудня, аніж до рідного Жовтня, і дозволяє Бабі-Зимі сніжити на полях і лісах. У цей же час Мати-Осінь, аби прискорити настання зими, вкорочує листопадові дні. Природа останнього місяця осені у стурбований, задумливий. To згадає про минуле літо - і тоді сонечко прогляне з-за хмар. А то подумає про близьку зиму – і небо відразу зкошлатиться важкими темними хмарами, а по землі перші холодні байдужі дощі.
VIІ. Підсумок уроку.
«Чарівний капелюх»
Діти пишуть свої імена та прізвища на окремих клаптиках паперу. І клаптики кладуть у капелюх або коробку, перемішують. Кожен по черзі дістає по одному клаптику. Учителеві, чиє ім'я витягнули і назвали, кажуть добрі слова про те, як він (вона) працював(ла) на уроці. І так - аж до останньої краплинки в карелюсі.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Тамари Коломієць Вітрисько (с. 25).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 01.10.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з осінньою красою природи, навчати учнів виразно читати вірш, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація, капелюх, краплинки.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, озирніться навколо! Ви у чудовому класі. Поряд з вами друзі – однокласники. Усміхніться до них. Побажайте собі та всім довкола добра і світла. Нехай новий день принесе гарині думки, які переростуть у гарні справи. Успіху вам!
- Що ви очікуєте від уроку?
- А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо працювати, підтримувати одне одного, радіти своїм успіхам і досягненням однокласників.
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Бабин біб розцвів у дощ — Буде бабі біб у борщ.
III. Перевірка домашнього завдання
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Робота над загадками
Цей грибочок знає,
Шо хто його чіпає
Буде мать проблеми,
Того ж і не зелений.
Вдяг він шапку червоненьку
Не стареньку, а новеньку,
Ще й сметанкою покрасив,
Щоб ніхто його не хапав. (Мухомор.)
Росте біля осичок звично
Красноголовець - ... (підогичник).
В лісі виросли сестрички,
Жовті та смачні... (лисички).
І високі, і тонкі,
Шапочки темненькі,
Виростають на пеньках.
Купами... (опеньки).
Виросли гриби прекрасні —
Капелюшки в них, мов в маслі.
І збирають грибники
Маслянисті... (маслюки).
- Назвіть які їстівні гриби ви знаєте.
- А які отруйні?
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з віршем Тамари Коломієць «На галяві».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
2. Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
3. Читання слів «буксиром»
4. Стіна слів
- Як ви розумієте слово опецьок? Забарився?
5. Робота над віршем Тамари Коломієць «Вітрисько» (с. 25).
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?
- Підготуйтеся до читання вголос.
- Що особливого ви помітили?
- Як ви гадаєте, що означають ці позначки?
- Прочитайте з підручника що таке пауза?
- Що яку паузу позначає одна рисочка? А дві?
- Читання учнями (ланцюжком).
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
7. Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.
8. Творча робота
- Уявіть себе їстівним грибочком і розкажіть, яку користь ви приносите.
9. «Конкурсне читання вірша.»
10.Вправа «Квест-цікавинка»
Досить багато видів грибів є хижаками (хоча за своєю суттю практично всі вони недружні та є причиною загибелі багатьох рослин і тварин). Гриби-хижаки мають спеціальні пристосування (нарости) для ловіння комах. Також є різновиди, які розпорошуючи свої спори й потрапляючи в жертву виростить у ній. У мухоморах не так уже й багато отрути для того, щоби концентрація його була смертельною, потрібно з’їсти приблизно 4 кг. А ось бліда поганка дуже отруйна: досить одного грибочка, щоб отруїти 4 людей.
11. Гра «Буду - не буду»
- Діти, послухайте речення. Їх потрібно завершити словами «буду» або «не буду».
• Смітити у лісі я... (не буду).
• Малювати синім олівцем дерева и... (не буду)
• Відвідувати ліси, парки я... (буду).
• Малювати олівцями гриби я... (буду).
• Малювати фарбами звіряток я... (буду).
• Дражнити та сміятися з однокласників я... (не буду).
• Заглядати у шпаківні до маленьких пташок я... (не буду).
• Ходити до школи, щоб здобути знання, я... (буду).
•Переходити вулицю на червоний сигнал я... (не буду).
• Радіти досягненням і успіхам однокласників я... (буду).
• Приносити з парку їжака я... (не буду).
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Тамари Коломієць «На галяві». с.27
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 05.10.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів з перелітними та зимуючими птахами; навчати учнів виразно читати вірш, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація, відеоматеріал, .
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Діти, озирніться навколо! Ви у чудовому класі. Поряд з вами друзі – однокласники. Усміхніться до них. Побажайте собі та всім довкола добра і світла. Нехай новий день принесе гарині думки, які переростуть у гарні справи. Успіху вам!
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Під дубами - гриби,
Трава - між грибами,
Хмарки - над дубами.
III. Перевірка домашнього завдання
Конкурс на краще виразне читання вірша, Тамари Коломієць «На галяві» (с.27).
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Робота над ребусами(горобець, ластівка)
- Які з цих птахів залишаються зимувати вдома, а які відлітають у теплі краї?
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з віршем Аркадія Музичука «Горобці» (с. 28).
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1) Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
2) Робота зі словами.
- Упізнайте кожну літеру і прочитай слова. (Скрекоче, курличе, цвірінькає.)
- Що означають ці слова?
3) Гра «Хто як розмовляє?»(мультимедійна дошка)
- З’єднайте птахів та їх голоси.
Горобец каркає
Зозуля гелгоче
Соловейко стукає
Дятел цвірінькає
Гуска каркає
Ворона кує
4)Стіна слів
- Як ви розумієте слово вирій?
Вирій — південні, теплі краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи.
5) Робота над віршем Аркадія Музичука «Горобці» (с. 28).
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?
- Підготуйтеся до читання вголос.
- З якою інтонацією читатимете слова ластів'ятка?
- А горобчика?
- А тата-горобця?
- Читання учнями (ланцюжком).
6) Вправа мікрофон
- Про кого цей вірш?
- Чи подобається він вам?
- Що означає вислів «літають тільки низом»?
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
7) Робота в парах.
- А зараз об'єднайтеся в пари.
- Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.
8) Вправа «Біном фантазій».
- Розгляньте малюнок до вірша. Чи впізнаєте ластів'ятко і малого горобчика?
- Як можна продовжити назву вірша?
9) «Конкурсне читання вірша.»
10) Перегляд відео. https://www.youtube.com/watch?v=X7iupb5r9vU&feature=youtu.be
Чи впізнали ви птахів, які готуються відлітати у вирій?
11) Цікаві факти (резерв)
Горобець - один з найпоширеніших птахів як в Україні, так і на Землі. Багато хто сприймають їх як безтурботних стрибунів, які цілими днями цвірінькаютьі купаються в калюжках. Та насправді вони не такі прості, як здається.
Є цікаві факти про горобців, про які мало хто знає.
12) Гра «Буду — не буду».
- Діти, послухайте речення. Їх потрібно завершити словами «буду» або «не буду».
VIІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. Зворотний зв'язок. Вправа «Оплески»
Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.
Ось ви й поаплодували самі собі, своїм однокласникам за роботу на уроці.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Аркадія Музичука «Горобці» (с. 28).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 06.10.2020
Мета: продовжити ознайомлення учнів із жителями лісу (тваринами); навчати учнів виразно читати, вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; ознайомити з поняттям «персонаж твору»; учити розповідати свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Гра «Фарби осені»
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
На дворі трава, на траві дрова.
III. Перевірка домашнього завдання
Конкурс на краще виразне читання вірша, Аркадія Музичука «Горобці» (с. 28).
Робота над ребусами(звірі)
- Які з цих птахів залишаються зимувати вдома, а які відлітають у теплі краї?
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з віршем Наталя Остапенко «Господиня осінь».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1) Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
2) Робота зі словами.
- Прочитай слова в кожній колонці спочатку повільно, потім — швидше, ще швидше.
- Прочитай слова в кожному рядочку спочатку повільно, потім — швидше, ще швидше.
Вправа «читання буксиром»
Вепр — дикий кабан.
3) Робота над віршем.
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Про кого цей вірш?
- Персонаж твору — це дійова особа. Дійовими особами можуть бути люди,
тварини, казкові істоти.
- Скільки персонажів у цьому творі? Назви їх.
- Читання учнями (ланцюжком).
6) Вправа мікрофон
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
7) Читання в особах.
- Підготуйтеся до читання вірша в особах.
- Визначаємо, хто читатиме слова автора?
- Визначаємо кожного персонажа.
- Із якою інтонацією треба читати слова кожної дійової особи?
- Читають в особах.
8) Вправа «Біном фантазій».
Уявіть себе художниками. Спробуйте створити власні ілюстрації персонажів твору.
9) Вправа «Тварини».
Учитель пропонує учням описати тварину, не називаючи і, щоб решта могли й розпізнати та передати звірка у пластиці.
10) Вправа «Подумай і скажи».(на слайді)
- Які з цих тварин змінюють забарвлення хутра?
- Які тварини готують зимові запаси кормів?
- Які з цих тварин готуються до зимової сплячки?
- Хто відлітає у вирій?
- Яких тварин можна побачити у зимовому лісі?
- Які птахи залишаються зимувати?
- Хто полює на зайців?
VIІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. Зворотний зв'язок. Вправа «Оплески»
Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.
Ось ви й поаплодували самі собі, своїм однокласникам за роботу на уроці.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Наталі Остапенко «Господиня осінь» (с. 29-30).
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 07.10.2020
Мета: навчати учнів виразно читати вірш, інтонувати речення, аналізувати прочитане; учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація, паперове сердечко.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вправа «Намисто»
Учитель тримає в руках паперове сердечко і, наприклад, промовляє: «Я, Олеся Романівна, бажаю тобі, Діанко, гарного настрою!». Передає сердечко дитині. Дитина, отримавши сердечко, називає своє ім'я, висловлює побажання і передає сердечко сусідові. Так продовжується вітання, допоки всі діти одержать сердечка і назвуть своє ім'я та імена однокласників.
— А які побажання висловлюєте ви, прокидаючись уранці? (Доброго ранку)
— А які, коли зустрічаєтеся із сусідами вдень? (Доброго дня!)
— А які ввечері, коли лягаєте спати? (На добраніч)
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Вовк-вовцюг вівцю волік.
Вова вовку — вила в бік.
Як завив же вовк-вовцюг,
Миттю випустив вівцю,
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота над ребусом(на слайді) (ведмідь)
Асоціативний кущ на слово ведмідь.
Робота над фразеологізмами.
Ведмежа послуга — (невміла послуга, від якої немає користі).
Ведмідь на вухо наступив — (відсутність музикального слуху).
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з віршем Оксани Кротюк «Ведмежа колисанка».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
2. Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
- Прочитай заголовок вірша. Чи здивувала тебе його
назва? Чому?
4. Стіна слів
Діброва — ліс, у якому переважає дуб з супутніми широколистяними породами
5. Робота над віршем Тамари Коломієць «Вітрисько» (с. 25).
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Чи справдилися ваші передбачення? Чому віршик так назвали?
- Підготуйтеся до читання вголос.
- Який настрій створює цей віршик?
- З якою інтонацією його треба читати?
- Читання учнями (ланцюжком).
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=lUwSEmr1Yf0
7. «Конкурсне читання вірша.»
8. Творча робота
- Порівняйте текст і малюнок. Знайдіть схоже та відмінне.
9.Вправа «Віночок колисанка»
- Пригадайте колискові які вам співали мами.
10. Гра «Потрібно - не можна.»
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Оксани Кротюк «Ведмежа колисанка».
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 08.10.2020
Мета: навчати учнів виразно читати вірш, інтонувати речення, аналізувати прочитане, учити розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку, формувати в школярів інтерес до навчання: прищеплювати любов до краси природи.
Обладнання: Підручник О.Вашуленко, презентація.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вправа «Передай настрій»
Діти складають долоньки «горішком», уявляють, що там побажання гарного дня, доброго здоров'я, веселощів, радостей. Починаючи з учителя, по черзі, по колу передають одне одному такий чудовий настрій. Після цього вчитель запитує: «З ким ви ще хотіли б привітатися?».
Доброго ранку, Вороніж!
Доброго ранку, Україно!
Доброго ранку, зайчику!
Доброго ранку, ведмедику!
Доброго ранку, білочко!
II. Мовленнєва розминка
Читання.(спочатку з вчителем, потім без вчителя та індивідуально, за бажанням)
Їхали крамарі, стали на горі
та й забалакались про Прокопа,
про Прокопиху і про маленькі Прокопенята.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота над ребусом(на слайді) (білочка)
Асоціативний кущ на слово білочка.
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з віршем Ліни Костенко «Білочка восени».
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Вправа «Передбачення» за заголовком і малюнком .
- Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
2. Стіна слів
Випадуть пороші — сніг укриє землю.
3. Читання буксиром
- Спочатку вірш читає вчитель.
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Чому віршик так назвали?
- Підготуйтеся до читання вголос.
- Який настрій створює цей віршик?
- З якою інтонацією його треба читати?
- Читання учнями (ланцюжком).
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=lUwSEmr1Yf0
6. «Конкурсне читання вірша.»
7. Творча робота
- Пофонтазуйте. Навіщо білці хвіст?
8. Вправа «А ти знаєш?»
- Читають самостійно та обговорюють колективно.
9. Вправа «Квест-цікавинка»(резерв)
Факт 1. Білки гарно стрибають. Справді - між деревами вони можуть перестрибувати відстані до5-7 м. До речі, на землю білка може зістрибнути без шкоди для здоров'я і з висоти до 10 м, допомагає їй у цьому пухнастий хвіст та пружні подушечки лап. Хвіст узагалі відіграє дуже важливе значення в житті тваринки. По-перше, під час стрибків він використовується як кермо. А по-друге - слугує ще й хутряною шубкою (саме в нього загортається білка під час зимового сну)
факт 2. Білки чудово плавають. Звісно, за сприятливих умов тваринка намагається уникати води, однак у вимушених випадках (насамперед, міграцій у пошуках харчів) вона може перепливати різноманітні водойми. Тоді головне завдання для гризуна: уникнути намокання хвоста, він тримається високо над водою, адже під його вагою білка неминуче потоне.
Факт 3. Білка добре звикає до людей, і її навіть можна тримати вдома. Частково це дійсно так. Особливо гарно звикають до нового місця проживання молоді білченята, тоді як старші можуть адаптовуватися аж до місяця. Домашні умови надзвичайно позитивно впливають на вік життя тваринки: якщо в природі білка, яка досягла 3-4-річного віку, вважається довгожителем, то у вольерах вік її життя може досягати не менше 12 років. Традицію утримувати білочок удома здавна згадують українські етнографи. Білок, або як їх іще називають, вивірок, змалку тримали в хатах, годували молоком, горішками та соняшниковим насінням. Вони були надзвичайно цікавими для дітей, однак перебувши зиму, їх обов'язково в день Благовіщення випускали на волю.
Факт 4. Білки харчуються горішками, які запасають на зиму, а також вони сушать гриби, наколюючи їх на гілочки. Насправді горіхи становлять лише основний раціон білок. Також вони залюбки харчуються комахами, пташиними яйцями та навіть пташенятами, жолудями й насінням. Саме 2 останні продукти й становлять основу запасу на зиму, який білка розбиває на велику кількість потаємних «комірчин». Уважається, що руденька перед тим, як заховати провізію, тре горішок об мордочку або ж облизує його, що й допомагає тваринці пізніше впізнати запах навіть під декількома десятками сантиметрів снігу. Однак сучасні дослідження свідчать, що цей інстинкт навряд чи має біологічне значення, та й білки мають досить слабку пам'ять, тому забувають про свої запаси.
VIІ. Підсумок уроку.
Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта- на уроці мені сподобалось.
Червона- на уроці мені не сподобалося.
VII. Домашнє завдання
Виразне читання вірша Ліни Костенко «Білочка восени».
1