Урок – гра
Мета уроку: вчити працювати над текстом, робити висновки; розвивати усне мовлення школярів, розширювати словниковий запас учнів; Виховувати глибоку любов і повагу до матері – засновниці і продовжувачки роду людського, чуйність і доброту до найдорожчої у світі людини.
Обладнання: малюнок «Дерево любові» на ватмані, квіти для дерева, картки, ілюстрації, мікрофон, мультфільм « И мама меня простит»,
Хід :
I. Організація класу до роботи.
- Ранок! Сонце в небі прокидається,
Наш клас з гостями вітається.
А тепер часу не гаймо
І урок – розпочинаймо.
II. Активізація учнів
1. Загадка-добавлянка.
Я зачитую запитання, діти хором дають відповіді.
- Що б не трапилося з нами, біжимо куди? До (мами!).
- Відведе біду руками і прихилить небо (мама!).
- Вам не передати словами, як летить душа до (мами!).
- Підростаємо з роками, але мами завжди з (нами!).
- Нас життєвими стежками всіх веде за руку (мама!).
- Мама любить нас! Так само кожен любить рідну (маму!).
- Все найдорожче, що є тільки з нами – все починається з нашої (мами!).
2. Слово вчителя: Так, діти,
З матусі починається життя,
Вона дарує дітям щастя жити.
І кожен йде у власне майбуття.
Стрічає сонечко, що так чарівно світить.
Ідете в світ. І поки ще малі,
За ручку кожного веде вас люба мати.
Нема ріднішої людини на землі,
Її ім’я найкраще і крилате!
III. Повідомлення теми
- Отож, діти, ви зрозуміли, що сьогодні на нашому уроці ми будемо говорити про найдорожчу, найріднішу, найгарнішу людину для всіх нас – про маму.
Скринька народної мудрості.
- Про матінку український народ склав багато прислів’їв. У нашій скриньці є прислів’я. Але ви його мусите скласти з окремих слів і прочитати.
- А тим часом діти за партами у парах складають з окремих слів друге прислів’я, а потім зачитають.
1-ше: У дитини заболить пальчик, а у матері серце. (Одна дитина бере зі скриньки слова і складає).
2-ге: 1 пара зачитує з місця: На сонці тепло, а біля матері добре.
IV. Робота над текстом.
1. Сьогодні ми познайомимося з казочкою прекрасного вчителя і письменника В. Сухомлинського «Найгарніша мама.»
- Перегляньте казочку ще раз, можливо знайдете незрозумілі слова і зверніть увагу на слова, які промовляли Соловей, Дрізд, Дятел, Совеня.
- То хто ж зробить висновок, чия ж мама найгарніша?
2. Мозковий штурм. - А якби мати - Сова не почула крику совеняти, і воно розплакалося б, і його сльозинка впала б вам на руку чи на щоку. Як би ви заспокоїли його, як допомогли б?
3. Відпочинок. Гра рухів «Як ви вдома допомагаєте мамі?»
Діти рухами показують, як вони допомагають мамі, а ми відгадуємо.
Запитання і завдання для бесіди: Що роблять мами для своїх дітей? Уявіть, що вам слід протягом дня виконати всі мамині справи. Перелічіть ці справи. Як ви їх будете виконувати?
5. Перегляд мультфільму « И мама меня простит»
Бесіда за змістом:
6.Творче завдання «Дерево Любові»
Прочитайте дітям прислів'я: «Немає найкращого друга на світі, як рідна матінка». Попросіть дітей розповісти про те, як вони дружать зі своїми мамами. Потік діти згадують, як дружба з мамою допомогла їм у різ них ситуаціях.
Після цього діти прикріплюють квіточку на «Дерево любові» для своє матусі, на гілках якого має бути стільки квітів, скільки доброго їм подарувала дружба з мамою.
VII. Підсумок уроку.
- Про кого ми сьогодні говорили на уроці? - А чия ж мама найкраща? - В кінці пісні під мелодію звертаюсь до дітей з просьбою берегти маму, старатись ніколи її не засмучувати.
Рідну маму бережіть
Кожен день і кожну мить.
Бо душа в матусі за вас болить
Кожен день і кожну мить.