Збагачення знань дітей про сім'ю, бажання пізнати свою родину на основі проектів «Родинне дерево». Розвиток почуття любові та пошани до рідних. Вдосконалення навички виразного читання. Збагачення словникового запасу дітей. Виховання любові до матері шанобливого ставлення, бажання бути схожими на рідних .красою художнього слова.
Урок читання у 2 класі на тему
Вчитель : Ігнатенко М.А
НВК м. Верхівцеве
Верхньодніпровського р-ну
Дніпропетровської області
Урок-подорож
Тема уроку: Все починається з мами. В. Гринько «Сім».
А. Костецький «Все починається з мами».
В. Лучук «Тільки мама»
Мета уроку: Удосконалювати знання дітей про сім’ю, бажання пізнати свою родину на основі проектів «Родина дерево». Розвивати почуття любові та пошани до рідних. Вдосконалювати навички виразного читання. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати любов до матері красою художнього слова, шанобливе ставлення, бажання бути схожими на рідних.
Обладнання: карта-план уроку, проекти учнів «Родинне дерево», ілюстрації, картки «Словникова робота», «Блискавка», «Ребуси», картка-конструктор «Сонечко», ТЗН, портрети поетів.
Методи роботи: проектування, інсценізація, аналогії, «криголами», робота в парах, групах, фронтальний, створення проблемної ситуації.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Будемо усі дружити, в злагоді і мирі жити,
Бо життя – це диво й казка,
В ньому є любов і ласка
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на землі добро творити.
Всіх вона нас пестить любить,
Завжди скрізь буває з нами.
Здогадались, хто це? (мама)
ІІ. Основна частина.
У далекій Африці жило маленьке слоненятко, але не дуже слухняне… Воно дуже любило бавитись, купатись у морі. Кожного дня слоненятко бігало до моря, купалося і спостерігало за великими кораблями, які мандрували у далекі краї. Так одного разу слоненятко потрапило на корабель і припливло до нас. Йому стало холодно і сумно. Чому воно засумувало? (бо не було поруч мами)
Розгадування ребусів 7я, Р1а (сім’я, родина)
Індивідуальне д/з – виставка проектів «Родинне дерево».
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
(діти хором співають пісню «Зелене жито»)
В неї руки золотії, серцем кожного зігріє.
(наспівування-інсценізація, як мама)
Він господар в нашій хаті.
(інсценізація пісні татом)
Всіх онуків міцно люблять і як пташенят голублять.
(інсценізація діда і баби)
знайте, це моя сім’я.
Захист проектів «Моя родина»
Великий пальчик мій дідусь,
Вказівний – це баба,
Середній пальчик – мій татусь,
А безіменний - мама,
А мізинчик – буду я,
От і вся моя сім’я.
Ось які ми дружні!
Чистомовка «Додай слово».
Діти голосно, чітко промовляють.
Необхідно знайти зайве слово – мама, тато, сусід, син, тітка, бабця, дядя, товариш (самооцінка)
Допоможіть скласти слова з літер: АММУСЯ, НЯМУМА, СЕНЬКАМАМУ, СЕЧКАМАМУ, ТИМА, НЯНЕ.
Ще в колисці немовля
Слово «мама» вимовля,
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові:
Мати, матінка, матуся,
Мама, мамонька, мамуся,
Називаю тебе я, рідна ненечко моя!
(розповідь про письменника Анатолія Костецького)
ФІЗХВИЛИНКА
Виростем великими – яблук нарвемо,
В кошики великі ми їх складемо,
І усі ці яблука мамі віддамо.
Взаємооцінювання. Молодці, діти, наше слоненятко дуже до мами хоче і басом гримоче: «Хочу до мами, кричу зруйнують добра криголами».
ІІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія (робота в групах).
Кожна група отримує завдання.
Намалюємо тепле, добре сонечко, як мама і напишемо лагідні слова, щоб крига розтала.
Радість – це пісня, радість – це сонечко,
Радість – коли усміхається донечка,
Радість – із квітів килим строкатий,
Радість – це мамині руки і тата,
Радість – це мир і в сім’ї, і в родині,
Так було завжди, так буде й нині,
Найголовніше для вас, любі діти,
Бачити радість навкруг і радіти,
Вміти її по краплинах збирати
І одне одному дарувати
(діти отримують сердечка, як символ материнської любові)
«Біблія » велить: шануй батька та матір.
Майже 3,5 тис. років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від бога на горі Сінай, були вирізьблені слова: «шануй батька твого і матір твою, щоб добре було тобі, довголітнім був ти на землі».
Д/з: вивчити напам’ять один з віршів. Діти отримують оцінки.
Бібліографія:
1.ЗаброцькаС.Г.Уроки читання .2 клас. Посібник для вчителя. – Тернопіль :
Богдан ,2007.
2.Куріпта В.І.Навчальні ігри на уроках читання.1-4класи.-Харків:Основа,2008.
3.Стребна О.В.,Соценко А.О.Інтерактивні методи навчання в практиці початкової школи.Харків:Основа,2007.