Оглавление
Тема: Діагностична робота. Повторення вивченого.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 10.09.2020
Мета:
навчальна: закріпити та узагальнити знання дітей про нумерацію чисел другого десятка; продовжувати вчити розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки, розв'язувати задачі на різницеве порівняння чисел; вправлятись у складанні та розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп'ята.
Всі сідайте, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці — не дрімати,
Міцні знання здобувати.
Тож гараад, часу не гаймо,
І урок розпочинаймо.
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
1. Усна лічба
- Полічіть від 11 до 5; від 12 до 14; від 17 до 19.
- Назвіть число, наступне до числа 13.
- Назвіть число, попереднє до чисел 18, 14.
- Зменште на числа: 11, 15, 17, 19.
2. Перевірка домашнього завдання (с. 9–10, № 36, 37)
- Додому вам було виконати завдання №36 та №37.
Зачитайте правильні відповіді до прикладів. (за бажанням) (19,17,13,16,10,12,19,13)
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №37. (за бажанням)
16-6=10 курей ходило по двору.
3. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 6
- Починають писати цифру трохи нижче за верхній правий кут клітинки. У правому верхньому кутку клітинки роблять заокруглення, пишуть великий лівий півовал, торкаються середини нижный сторони клітинки, ведуть лінію вгору, заокруглюючи її ліворуч, трохи вище за середину клітинки.
Шість до діток прикотилась,
Все уважно роздивилась.
Хочу у неї одне око,
Але бачить ним нівроку!
4. Повторення складу числа. Гра «Засели будиночок»
Заселіть будиночок під номером 6.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми повторими нумерацію двоцифрових чисел. Будемо розкладати числа на розрядні доданки та навчимося розв’язувати задачі на різнецеве порівняння чисел.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Повторення нумерації двоцифрових чисел
Колективна робота за підручником (с. 10, № 38).
Удосконалення вміння записувати двоцифрові числа (с. 10, № 39)
- Прочитайте найбільше/найменше число.
- Назвіть записані числа у порядку зростання/спадання.
- Які числа записані двома однаковими цифрами?
- Зачитайте числа, що містять у складі 2 десятки; 7 одиниць.
Міркуймо разом!
Нумо розкладемо число 82 на суму розрядних доданків. У числі 82 — 8 дес. Це число 80. Також 2 од., або число 2. Суму розрядних доданків показуємо записом 82=80 + 2.
3. Первине закріплення.
Гра «Циркові собачки». Робота в парах.
Це циркові собачки. Кожна тримає м'яч. Розкладаючи двоцифрове число, ви допоможете собачкам правильно зайняти свої місця. (завдання на картках)
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Самостійне виконання за підручником (с. 10, № 40),
Робота біля дошки (с. 10, № 41),
Розв'язування задачі (с. 10, № 41),
- Прочитайте задачу.(учень читає біля дошки, інші слідкують)
- Про що розповідається в задачі?
- Що відомо в задачі?
- Яке запитання задачі?
- Запишемо умову.(учень записує на дошці)
Задача №41
Сливове- 15 банок
Кизилове- 5 банок
На скільки більше?
- Запишемо розв’язання.
- Якого варення було більше? Як про це дізналися?(15˃5)
- Яку дію виконаємо, щоб дізнатися на скільки більше?(віднімання)
- Який приклад складемо? (15-5)
Розв’язання
1)15˃5 (б.)- сливового більше
2)15-5=10(б.)- на стільки сливового більше
- Запишемо відповідь.
Відповідь: На 10 банок сливового варення більше ніж кизилового.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.10, № 43, 44
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 11.09.2020
Мета:
навчальна: закріпити та узагальнити знання дітей про нумерацію двоцифрових чисел, десятковий склад та формувати навички кількісної лічби, вправляти у складанні та розв’язуванні задач на обчислення суми, невідомого доданка;
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес провивченні математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO
Тип уроку: урок закріплення знань.
Форма проведення: математичний КВК.
ХІД УРОКУ
Сьогодні в нас цікава гра.
Змагатиметься наша дітвора
міркувати, а не хитруваті.
Уважним бути, не зівати
І правильно відповідати.
Згадайте все, що ви учили,
І в бій з суперником вступайте.
У чесній грі перемагайте.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок - урок-КВК. Як ви бачите клас поділений на 3 команди. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте осінній листочок. Перемагає та команда, у якої буде більше листочків.
IІІ. Повторення і закріплення вивченого.
- Додому вам було виконати завдання №43 та №44.
- Зачитайте правильні відповіді до прикладів. (за бажанням) (12,8,13,3,18,19,15,10)
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №44. (за бажанням)
(20-10=10- на стільки більше листів отримав адміністратору першій половині дня, ніж у другій.)
Вправа «Математична хованка» (завдання підручника, с. 11, № 45)
Вправа «Ти — мені, я — тобі» (завдання підручника, с.11, №47)
Вправа «Математичний ребус»
Команда 1: Пі 2 л (підвал)
Команда 2: 100 лиця(столиця)
Команда 3: 3 кутник (трикутник)
Конкурс «Загадковий»
Складання запропонованого двоцифрового числа з цеглинок LEGO кожній цифрі свій колір.
1 |
3 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
Діти загадують іншій команді загадки, у яких зустрічаються числа.
Ця щаслива цифра дуже,
Але трохи вона тужить:
Буква «Зе» на мене схожа,
Переплутати нас можуть! (Три.)
Два кільця без кінця,
Усередині — без цвяха.
Якщо я перегорнусь,
То ніяк я не змінюсь. (Вісім.)
Дуже схожа на косу.
Та косить вона не може.
Хто її не хоче вчити,
Хай іде траву косити (Сім.)
Шістку вмить переверни
Вниз хвостом і розкажи,
Нову цифру як назвати?
Можеш зразу відгадати? (Дев'ять.)
Ця цифра рівна
І до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
Починають з... (одинички).
М'яким знаком не назіть
і уважненько пишіть.
Бо образиться іще
І до літер утече. (Шість.)
- Про що розповідається в першій задачі?
- Що відомо в задачі?
- Яке запитання задачі?
- Як дізнатися скільки всього було пиріжків?
- Яку дію виконаємо?
-Запишемо розв’язання першої задачі.
Задача 48(1)
Розв’язання
30+20=50 (п.)- всього
Відповідь: Всього 50 пиржків
- Про що розповідається в другій задачі ?
- Що відомо в задачі?
- Яке запитання задачі?
- Як дізнатися скільки пиріжків з яблуками?
- Яку дію виконаємо?
- Запишемо розв’язання другої задачі.
Задача 48(2)
Розв’язання
50-30=20(п.)- з яблуками
Відповідь: 20 пиріжків з яблуками.
Фізкультхвилинка
Швидко стали по порядку
Розпочнем мершій зарядку.
Покрутили головою,
Стали всі, немов до бою.
Крила в боки розвели
и полетіли, попливли.
Ліва, права, ліва, права-
Роблять ніжки наші вправи.
Не лінуйтесь, присідайте,
Ви здоров'ячко зміцняйте,
Щоб хвороби оминали,
Смутку й слабкості не знали.
- Відповідь задачі оголошує представник від команди.
V. Підсумок уроку.
- Підсумок змагань. Оголошення результатів.
- Нагородження учасників.
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.11, № 50, 51
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 15.09.2020
Мета:
навчальна: закріпити та узагальнити знання дітей про нумерацію двоцифрових чисел, десятковий склад та формувати навички кількісної лічби, вправляти у складанні та розв’язуванні задач на обчислення суми, невідомого доданка;
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO
Тип уроку: урок закріплення знань.
Форма проведення: урок подорож.
ХІД УРОКУ
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте,
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок вже починаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок подорож. Будемо подорожувати нашою сонячною системою, від планети до планети. І виконувати завдання на кожній планеті.
IІІ. Повторення і закріплення вивченого.
1. І перша планета це …Перевірка Д.З.
- Додому вам було виконати завдання №50 та №51.
Прочитайте відповіді на перший рядок прикладів(9)
Прочитайте відповідь на другий рядок приклад(19,19,29,19)
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №51 (за бажанням)
17-10=7(зош.)- у лінійку.
2. Каліграфічна хвилинка
Запишемо відповідь задачі як каліграфічну хвилинку. Пропишіть рядочок циферки 7.
3. Математичний диктант
А зараз увага. Ми потрапили під космічний дощ. І щоб його пройти треба правильно записати математичний диктант
• Haйбільше число третьего десятка.
• Числа, більш за 28, але мені або рівні 33,
• Числа, менші, ніж 16, але більні 12.
• Більше число із чисел 1 дес. 5 од. і 5 дес.1 од.
• Числа другого десятка,, більші за 17.
• Наступне число до числа 39, 50.
• Попереднє число до числа86,90,62.
Ми пройшли космічний дощ, та нам треба повернутися на наш курс. Для цього виконаємо завдання 53 ст.12
Вдень у небі гуляє.
А ввечері на землю сідає. (Сонце.)
Наша перша зупинка. Сонце. Величезна зоря, навколо якої обертаються всі планет. Але до неї ми не наближатимемося, адже температура на поверхні близько 6000 градусів.
Шлях до Сонця нам укажуть зорі, якщо ми виконаємо №52 у підручнику (с. 12).
6. Робота з розрядними доданками
- Летімо до найближчої планети — Меркурій. Це дивовижна планета. Вона у 18 разів менше від маси Землі. На планеті немає повітря і води.
- Меркурій запропонував нам розкласти на розрядні доданки числа. Виконайте завдання № 54 (с. 12).
Число 45 складається з 4 дес. і 5 од. Запишіть у зошит. (45 = 40 + 5). Аналогічно виконайте дії з іншими числами.(самостійно)
7. Закріплення вмінь працювати з дециметром, сантиметром і метром (с. 12, № 55, 56)
Продовжуємо подорожувати в далекі світи! Другою планетою від Сонця є Венера. За розміром майже така сама, як Земля. Загорнута в густі хмари, крізь які не може пробитися жоден сонячний промінчик.
8. Розвиток умінь порівнювати числа (с. 12, № 57)
Кличе ревом нас ракета
Вирушаємо на Марс.
Для польоту на планету.
Він давно чекає нас.
Марес- четверта планета від Сонця, оскільки третя — це наша Земля. Планету названо ім'ям давньоримського бога війни. Вона червоного кольору. Її поверхня містить велику кількість заліза, що окислюється і забарвлює планету в червоний колір.
У Марса є свій космічний секрет. Розгляньте малюнки N 57 на с. 12. Порахуйте кубики. Запишіть числами та порівняйте їх.
9. Формування вмінь обчислювати вирази (с. 12, № 58)
Цього разу ми летимо на Юпітер. Але нам заважає комета. На її червоному хвості — завдання для нас. Виконайте №58.
Перший стовпчик із коментуванням, далі — самостійно.
10. Удосконалення вмінь розв'язувати задачі (с. 12–13, N 59, 60)
— Нарешті ми долетіли до Юпітера. Це п'ята і найбільша планета. Сонячної системи, більш ніж удвічі важча, ніж решта планет разом узятих. Велетенські розміри Юпітера дають йому можливість утримувати навколо себе 10 супутників. На кожному супутнику написано задачу. Розв'яжімо їх!
Прочитайте умову задачі № 59.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
Прочитайте умову задачі №60.
V. Підсумок уроку.
Політали, політали
На планетах побували,
Хоч цікаво було там,
Та пора додому нам.
- Добігла завершення наша подорож. На жаль, ми не змогли сьогодні побувати на інших двох планетах, час повертатися на планету Земля.
Земля — це єдина планета, на якій є життя. За сучасними уявленнями, Земля утворилася при близно 4,7 млрд років тому з розсіяної газової речовини.
Рефлексія
Гра «Мікрофон»
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с. 13, № 61, 62
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 16.09.2020
Мета:
навчальна: розвивати вміння лічити десятками , удосконалювати вміння порівнювати числа у межах 100, записувати та розв’язувати числові вирази, вимірювати довжину ламаної, продовжувати працювати над задачами на обчислення суми та різниці, закріпити вміння визначати час.
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Вже дзвоник сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Так і в часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
- Додому вам було виконати завдання №61 та №62.
- Зачитайте правильні відповіді до прикладів. (за бажанням) (0,61,34,10,10,80)
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №62. (за бажанням)
(16-10=6 сторінок прочитала Полвна за другий день)
Я - цифра вісім: два кільця,
Без початку і кінця.
Цифра 8 складається з верхнього і нижнього малих овалів. Верхній овал
трохи менше за нижній. Починають писати її трохи нижче і праворуч за середину верхньої сторони. Ведуть лінію праворуч угору, заокруглюють у правому верхньому кутку клітинки, потім справа наліво до середини нижньої сторони клітинки, заокруглюють і піднімаються вгору до початкової точки.
4.Усні обчислення.
Полічити від 25 до 30, від 34 до 40.
- Назвіть сусідів числа 35.
- Якщо поміняти цифри у записі числа, яке число утвориться?
- Назвіть сусідів числа яке утворилося?
- Числа 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 50, 100 Називають круглими. Як ви вважаєте, чому?
- Полічіть від 10 до 100 десятками.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- Знак більше – зелена, знак менше – червона, знак дорівнює – синю.
Пригадаємо.
- Записи виду 16 + 12, 50 – 20 та інші називають числовими виразами. Якщо виконаемо дії, то обчислимо значення виразів. Число 28 - значения першого виразу. Яке значення другого виразу?
Попрацюємо над номером 65.
Запишемо у зошит. Один учень біля дошки.
На дошці малюнки.
Фізкультхвилинка.
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Відгадайте загадку,
Дві сестриці одна за одною
Пробігають коло за колом,
Маленька тільки раз.
Та, що більше, - кожен час (стрілки годинника)
VІ. Підсумок уроку.
— Що нового дізналися на уроці? (я дізнався про…)
― Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІІ. Домашнє завдання.
- Додому С.14 №69,70
Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 17.09.2020
Мета:
навчальна: удосконалювати вміння порівнювати числа у межах 100, записувати та розв’язувати числові вирази, вимірювати довжину ламаної, продовжувати працювати над задачами на обчислення суми та різниці, закріпити вміння визначати час.
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), роздатковий матеріал, набір цеглинок LEGO
Тип уроку: урок узагальнення.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп'ята.
Всі сідайте, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці — не дрімати,
Міцні знання здобувати.
Тож гараад, часу не гаймо,
І урок розпочинаймо.
II. Діагностична контрольна робота.
ІIІ. Повторення і закріплення вивченого.
1. Усна лічба
- Полічіть від від 51 до 59, від 75 до 84..
- Назвіть число, наступне до чисел 13, 18, 16.
- Назвіть сусідів чисел 19,12, 15.
2. Перевірка домашнього завдання (с. 14, № 69)
- Прочитайте умову задачі №69. (за бажанням)
- Яку дію виконали?
- Який приклад отримали? (18-10=8)
- Яка відповідь задачі? ( 8 ліхтарів установили на провулку)
3. Каліграфічна хвилинка.
Сьогодні ми пригадаємо як пишуться всі цифри, які ми писали на минулих уроках, та напишемо їх. Від 0 до 8.
4.Завдання усно.
Розкладіть на розрядні доданки числа: 58, 63, 26, 83 ,44, 98.
5.Робота біля дошки
Розв’яжіть приклади.
20+5=
7+10=
40+ 20=
50-20=
83-3=
32-10-2=
55-5+20=
83-3-40=
60-40+5=
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
6. Завдання .
Розв’яжіть задачу. (один учень біля дошки)
На полицю поставили 12 банок варення з яблук і 4 банки варення з малини. Скільки всього банок з варенням поставили на полицю?
- Про що розповідається в задачі?
- Що відомо в задачі?
- Яке запитання задачі?
- Запишемо умову.(учень записує на дошці)
Задача №41
З яблук - 12 банок
З малини- 4 банок
Разом ?
- Запишемо розв’язання.
Скільки було варення з яблук?
Скільки було варення з малини?
Як дізнатися скільки було разом?
Яку дію виконаємо?
Який приклад складемо?
Запишіть розв’язання задачі(самостійно)
Розв’язання
1)12+4=16 (б)- всього
- Запишемо відповідь.
Відповідь: всього 12 банок з варенням поставили на полицю.
7. Завдання
Гра «Годинник»
Вчитель називає скільки годин а учні показують відповідну цеглинку LEGO
Який годинник показує восьму годину?
На якому годиннику шоста година?
Який годинник показує 11 годину?
V. Підсумок уроку.
- Що ми сьогодні згадали?
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Урок закінчено.
Додаток 1
Вхідна діагностична робота
з математики
учні/учениці 2-А класу
_________________________
Варіант 1
30 |
|
32 |
|
|
35 |
|
|
|
39 |
|
40+8=___
90-60=___
50+20=___
62+15=___
56-5=___
28-20=___
93=___+___
45=___+___
4. Розв’яжи задачу.
У бабусі 10 груш, а яблук на 5 більше. Скільки яблук у бабусі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Самооцінювання:
Оцінка вчителя:
Додаток 2
Вхідна діагностична робота
з математики
учні/учениці 2-А класу
_________________________
Варіант 2
40 |
|
42 |
|
|
45 |
|
|
|
49 |
|
30+8=___
90-40=___
70+20=___
63+15=___
86-5=___
38-30=___
46=___+___
98=___+___
4. Розв’яжи задачу.
У мами було 10 пиріжків з вишнею, а з яблуком на 5 менше. Скільки пиріжків з яблуком було у мами?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Самооцінювання:
Оцінка вчителя:
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 18.09.2020
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із додаванням одноцифрових чисел і переходом через десяток; навчити їх міркувати під час додавання цих чисел; формувати вміння обчислювати одноцифрові числа з переходом через десяток; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; продовжити працювати з геометричними матеріалом.
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, презинтація.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп'ята.
Всі сідайте, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці — не дрімати,
Міцні знання здобувати.
Тож гараад, часу не гаймо,
І урок розпочинаймо.
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
- Порахуйте від 30 до 40.
- Порахуйте від 40 до 50.
- Обчисліть приклади (усно)
62+15=___ 56-5=___ 63+15=___ 86-5=___
Робота над задачами
- У мами було 10 пиріжків з вишнею, а з яблуком на 5 менше. Скільки пиріжків з яблуком було у мами?
- Як знайти скільки пиріжків з яблуком було у мами ? Який приклад склали? (10-5=5)
- У бабусі 10 груш, а яблук на 5 більше. Скільки яблук у бабусі?
Як дізнатися скільки яблук було у бабусі? Який приклад склали?(10+5=15)
1. Усна лічба
2. Гра «Сонечко» (за матеріалом підручника, с. 15, № 72)
3. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 9
Свіжий вітерець подув
Шістку він перевернув.
От і дев'ять перед нами,
Шістка догори ногами.
- Починають писати трохи нижче правого верхнього кутка клітинки.
У правому верхньому кутку клітинки лінію заокруглюють і ведуть руку вниз,
до центра клітинки. Тут лінію знову заокруглюють і ведуть уверх до початку
овалу. Потім ведуть руку вниз, заокруглюючи біля середини нижньої сторони клітинки.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми веселі сестрички
Всі звуть нас одинички
Разом ми з року в рік
Вирушаємо в похід.
І в дорозі нас зустрічає
Часто безліч перешкод:
Дуже важко нам буває
Перейти через десяток
- Про які труднощі вам розповіли одинички? (Про перехід через десяток )
-Пропоную прєднатися до сестричок-одиничок у їхній подорожі та навчитися додавати одноцифрові чела з переходом через десяток.
-Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію двоцифрових чисел. Будемо розкладати числа на розрядні доданки та навчимося розв’язувати задачі на різнецеве порівняння чисел.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота біля дошки .Розташування чисел у порядку спадання с.15 №71
- Запишіть в стовпчик числа в порядку спадання.
- До кожного числа додайте стільки, щоб дістати 10, наприклад: 9 +1 = 10; 8 + 2 - 10 і т. ін.
- Додавали які цифри — одноцифрові чи двоцифрові?
- А яку отримали? (Двоцифрову.)
- Яке число можна назвати круглим? (10)
- Чому? (Круглими називають числа, що закінчуються нулем.)
9 +7=9 +1+6=10+ 6 =16
/ \
1+6
Виконаймо додавання по частинах.
9 +7=(9 +1) + 6 =10 +6 =16
— Прочитайте міркування кенгуру.
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
- Розв'язування задачі (с. 16, № 75),
Прочитайте першу і другу задачі,
- Про що розповідається в задачі?
Задача №75(1)
Розв’язання
10+20=30(в.)- всього.
- Запишемо відповідь.
Задача №75(2)
Розв’язання
20-10=10(в.)- на стільки більше
- Запишемо відповідь.
Відповідь: на 10 виробів більше із глини ніж із пластиліну підготували другокласники.
- Творча робота над задачами з геометричним змістом (с. 16, № 76)
- Які геометричні фігури ви бачите на малюнку? Запишіть кількість конусів, циліндрів і куль.
- Складіть задачу, аби в її умові містилося запитання «на скільки більше..?».
- Перевірка. Діти з пластиліну виліпили 5 конусів і 4 циліндрів. На скільки більше конусів зробили діти, ніж циліндрів?
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.16, № 78, 79
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 22.09.2020
Мета:
навчальна: формувати вміння додавати одноцифрові числа з переходом через десяток; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та розрізняти їх види, творчо працювати із задачею.
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: уявна екскурсія до цирку.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
У цирку він смішніше всіх,
У нього великий успіх.
На арені виступає.
Нудьгу швидко розганяє.
- Запрошує нас у цирк клоун Антошка. Для того щоб увійти, потрібно мати квиток. Його ми будемо купувати за знання, а не за гроші.
1. Усне опитування.
- Які арифметичні дії ви знаєте? Яку арифметичну дію слід виконати, щоб стало на… біль, на ... менше?
- Як називаються числа при додаванні?
- Що зазвичай більше - сума чи доданок?
- Як отримати доданок перший? другиі? невідомий?
- Яка арифметична дія є оберненою до дії додавання?
2. Перевірка домашнього завдання (с. 16, № 78, 79)
- Додому вам було виконати завдання №78 та №79.
Зачитайте правильні відповіді до прикладів. (за бажанням) (14,16,12,14,2,2)
- Прочитайте умову №37. (за бажанням)
- Якою дією розв’язали задачу?
- Який приклад склали?(9+4=13)
- Прочитайте відповідь задачі.
3. Гра «Весела лічба,
Найулюбленіша справа клоунів звеселяти публіку. . Тому Антошкаа пропонує дати відповіді на веселі питання
4. Усні обчислення(с. 17, №80)
Проходьмо у залу і шукаймо місця. Для цього нам слід розв'язати приклади у підручнику.
3. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 10
Продемонструймо Антошці як ми вміємо красиво, правильно писати число 10.
Одиниця сумувала:
Ну чому один так мало?
Треба з кимось об'єднатись,
Щоби більшою здаватись.
От з нулем вона здружилась —
І десятка утворилась.
Десять - це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр.
Цифра 1 складається з двох елементів паличок, одна з яких коротша
за іншу. Спочатку пишуть маленьку паличку. Починають писати її трохи вище за центр клітини і ведуть до верхнього правого кута клітини. Потім пишуть основну похилу паличку від верхнього правого кута до середини нижньої сторони клітини.
0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу. Починаємо
писати нижче від верхнього правого кута квадрата, ведемо заокруглення ліворуч, торкаємося нижньої сторони клітинки великий овал і з'єднуємо праворуч.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми з антошкою повправляємося у додаванні одноцифрових чисел з переходом через десяток, продовжимо розв’язувати задачі та розрізняти їх види.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1) Пояснення.
Визначмо, який буде у нього костюм. Міркування учнів (с. 17, № 81).
- Визначмо його чоботи.
Розгляньте схему у підручнику та поясніть, як виконали додавання
Розкладаємо число 3 на два зручні доданки, щоб спочатку отримати десяток.
Перший доданок 2, другий — 1. До 8 додати 2, буде 10, до 10 додати 1, буде 11. Отже, клоун узує рожеві чоботи.
- Третій номер — виступ ведмедика на велосипеді. Допоможімо йому проїхати математичний лабіринт.
4. Формування обчислювальних навичок
- Четвертий номер вступ слона-жонглера.
- Розв'яжіть приклади.
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
- Розв'язування задачі (с. 17, № 84),
На арені - бегемот
Широко роззявив рот,
Він силач, і він атлет,
Піднімає гирю вверх.
- Нумо покажемо бегемоту, наскільки ми сильні у розв'язуванні задач.
- Прочитайте першу і другу задачі.
- Що в них спільного? (У задачах спільна умова)
- А що відмінного? (Запитання.)
- Прочитайте першу задачу.
- Що відомо в задачі?
- Яке запитання задачі?
- Як дізнатися, скільки всього курчат у квочки?
- Запишемо розв’язання першої задачі.
Задача №84(1)
Розв’язання
10+7=17(к.)- всього.
- Запишемо відповідь.
Відповідь: Всього 17 курчат у квочки.
Прочитайте другу задачу.
Задача №84(2)
Розв’язання
10=7=17(к.)- рябеньких
- Запишемо відповідь.
Відповідь: у квочки 17 рябеньких курчат.
- Творча робота над задачами (с. 16, № 76)
На арені виступало 5 морських леви та 4 коти. Скільки всього тварин виступали на арені.
Клоун Антошка пропонує зібрати його портрет із геометричних фігур.
Що потрібно нам, малятам,
Для умілих наших рук?
Намалюймо два квадрати,
А на них - великий круг.
Потім ще малі кружечки
Та трикутний капелюх.
Ось і вийшов - чоловічок.
Розвеселі Чудачок.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.17, № 86, 87
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 23.09.2020
Мета:
навчальна: удосконалювати вміння обчислювати вирази на додавання з переходом через десяток виду 9+…та 8+…; учити розрізняти задачі на обчислення суми та невідомого доданка, закріпити вміння розв'язувати задачі;
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: урок закріплення знань.
ХІД УРОКУ
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте,
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок вже починаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми повторимо все, що ми вже знаємо.
IІІ. Повторення і закріплення вивченого.
1. Перевірка Д.З.
- Додому вам було виконати завдання №86 та №87.
Перевіримо приклади за допомогою цеглинок лего. (вчитель називає приклад, діти піднімають відповідну до шифру цеглинку)
Шифр
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №51 (за бажанням)
9+8=17- всього.
Відповідь: всього було 17 макак і шимпанзе.
Написання цифри 1 та числа 11
Зграйкою летять пташки
З песиком пограти. –
Песик в нас лише один -
Легко рахувати !
3. Робота з таблицею розрядів.
Заповніть таблицю (усно)
Десятки |
Одиниці |
Число |
7 |
9 |
|
2 |
4 |
|
|
8 |
48 |
9 |
|
97 |
|
0 |
60 |
3 |
|
33 |
Робота з конструктором LEGO.
Діти обчислюють приклади та складають кольорову стежку цеглинок лего.
Шифр
16 - жовтий
10-синій
18 - червоний
18- блакитний
14-зелений
- Про що розповідається в задачі?
- Скільки троянд було у букеті? (15.)
- Скільки із них було жовтих? (10.)
- Яке запитання задачі?
- Що позначає число 15? 10?
- Який це вид задачі? (На обчислення невідомого доданка.)
- Як обчислити невідомий доданок?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо. 15-10=5 – білих троянд
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
Прочитайте три задачі.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці? (я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.19, № 93, 94
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 24.09.2020
Мета:
навчальна: удосконалювати вміння обчислювати вирази на додавання з переходом через десяток виду 9+…та 8+…; узагальнювати знання учнів про масу; формувати вміння розрізняти та обчислювати приклади на знаходження невідомого доданка; працювати над логічними вправами.
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: урок закріплення знань.
ХІД УРОКУ
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте,
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок вже починаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо мандрувати казкою. А якою саме ви зараз здогадаєтеся.
Я веселий колобок1 веселий Icontent,
Ваш рум’яненький дружок.
Від бабусі й діда втік,
По доріжці скік та скік.
Вас у казку поведу.
Математики навчу.
IІІ. Повторення і закріплення вивченого.
1. Перевірка Д.З.
- Додому вам було виконати завдання №93 та №94.
Перевіримо приклади за допомогою цеглинок лего. (вчитель називає приклад, діти піднімають відповідну до шифру цеглинку)
Шифр
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №94 (за бажанням)
- Що відомо в задачі?
- Як розв’язали задачу?
8-3=5
Відповідь: на візку 5 кг картоплі.
Написання числа 12
3. Математичний диктант
Перевірка(10, 99, 95, 87,76, 31, 32, 54, 63)
Робота з конструктором LEGO.
Діти обчислюють приклади та складають кольорову стежку цеглинок лего. Шифр 12- жовтий, 8-синій, 3 – червоний, 17- блакитний, 10-зелений, 13- рожевий
Гра «Легше — важче».
- Розгляньте малюнки. Який з предметів у кожній парі легше чи важче?
1-ша пара: слон і мишка; 2-га пара: огірок і гарбуз; 3-тя пара — повне і порожнє відерце.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
12. Актуалізація знань про терези та міри маси.
- Порівнюючи предмети, легше або важче, мають на увазі вимірювання маси. Не завжди зручно визначити, який предмет легше, а який — важче, на око. Тому придумали спеціальний прилад, що називається терези. У наш час популярними є електронні ваги. А раніше застосовували чашкові терези. Для того щоб порівняти масу двох предметів, їх укладали на чаші терезів. Яка чаша з предметами опускалася нижче, той предмет був важчим. Яка чаша піднімалася вище, той предмет за масою був легшим.
Розгляньте малюнки
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці? (я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.20, № 99, 100
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 25.09.2020
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з додаванням одноцифрових чисел із переводом через десяток виду 7 +... Формувати вміння обчислювати ці вирази; навчити застосовувати переставний закон додавання; управлятися в назвах чисел при відніманні; учити розв’язувати задачі за малюнком;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
1. Усне опитування.
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називається результат арифметичної дії додавання?
- Яке число при додаванні зазвичай найбільше?
- З якою дією пов'язане додавання? Що залишиться, якщо від суми двох чисел відняти перший доданок? другий доданок?
- Як отримати перший доданок? другий доданок?
- Якою арифметичною дією за сумою і одним доданком обчислюють інший доданок?
2. Перевірка домашнього завдання (с. 20, № 99, 100)
- Додому вам було виконати завдання №99 та №100.
Перевіримо приклади за допомогою цеглинок лего. (вчитель називає приклад, діти піднімають відповідну до шифру цеглинку)
Шифр
- Прочитайте умову №100. (за бажанням)
- Яку задачу склали?
- Прочитайте короткий запис задачі.
- Якою дією розв’язали задачу?
- Який приклад склали?(18-5=13)
- Прочитайте відповідь задачі.
3. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 77
В понеділок наша киця
Витягла води з криниці,
У вівторок мила, прала,
Все почистила, прибрала.
В середу в лісок ходила,
Дров додому наносила.
У четвер холила киця
По продукти до крамниці.
В п'ятницю пиріг пекла
До святкового стола.
У суботу рано встала,
Бо гостей вона приймала.
А в неділю трудівниця
Спочивала, як годиться.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми навчимося рахувати приклади виду 7+… Познайомимося з переставним закон додавання та будемо учитися розв’язувати задачі за малюнком.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Розкладаємо число 4 на два зручні доданки, щоб спочатку отримати десяток.
Перший доданок 3, другий — 1. До 7 додати 3, буде 10, до 10 додати 1, буде 11.
Аналогічно наступні приклади.
4. Формування обчислювальних навичок
- Розглянемо № 104 с.20
- На яку дію всі ці приклади?
- Як називаються числа при додаванні?
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Розглянемо таблицю №105.
Задача 160
Було – 17 телят
Утекло - ? телят
Залишилося – 10 телят
Розв’язання
17-10=7
Відповідь: 7 телят утекло.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.21, № 109, 110.
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 29.09.2020
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з додаванням одноцифрових чисел із переходом через десяток виду 6 + …; формувати вміння обчислювати ці вирази; управлятися у складанні таблиці додавання одноцифрових чисел із переходом через десяток; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого від’ємника;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
2. Перевірка домашнього завдання (с. 21, № 109, 110)
- Додому вам було виконати завдання №109 та №110.
Перевіримо приклади за допомогою цеглинок лего. (вчитель називає приклад, діти піднімають відповідну до шифру цеглинку)
- Прочитайте відповідь на перший приклад. (17) На останній. (1) На третій. (11)На передостанній.(16)
- Прочитайте умову №100. (за бажанням)
Жучок пройшовся по базару,
Купив чобіт червоних пару.
Подумав, щось порахував
I пару жовтих ще придбав.
А потім ще й зелених пару.
Летів, як світлофор, з базару!
А загадка нам ось така:
То скільки ж ніжок у жука? (Шість.)
- Як ви дізналися?
- Що ви можете сказати про число 6?
- Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 6? (66)
3. Математичний диктант
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми навчимося рахувати приклади виду 6+… А також будемо розв’язувати цікаві задачі.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
3.Первине закріплення.
4. Формування обчислювальних навичок
- Розглянемо № 114 с.22
- Які дії з числами треба виконати?
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
5. Закріплення вивченого матеріалу.
Розглянемо таблицю №105.
Задача 116
Було – 8 й.
З’їли - ? й.
Залишилося – 6 й.
Розв’язання
8-6=2
Відповідь: 2 йогурти з’їли.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.23, № 117, 118.
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 30.09.2020
Мета:
навчальна: удосконалювати вміння додавати одноцифрові числа з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати приклади; продовжувати закріплювати навички розв'язування задач на обчислення невідомо зменшуваного; вправляти у розв'язуванні логічних вправ;
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте,
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок вже починаєм.
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
1. Перевірка Д.З.
- Додому вам було виконати завдання №117 та №118.
Перевіримо приклади за допомогою цеглинок лего. (вчитель називає приклад, діти піднімають відповідну до шифру цеглинку) Шифр
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №118 (за бажанням)
- Що відомо в задачі?
- Як розв’язали задачу?
26-6=20
Відповідь: 20 учнів вийшло на зупинці.
Написання числа 13
- Охарактеризуйте цифру 13 за алгоритмом.
1. Сусіди числа.
2. Одноцифрове чи двоцифрове?
3. Кількість десятків і одиниць.
- Напишіть рядок цього числа.
Розмістіть числа у порядку зростання
Розмістіть числа у порядку зменшення
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо повторювати все що ми вже вивчили. А також будемо розв’язуват цікаві задачі
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота з конструктором LEGO.
Діти обчислюють приклади та складають кольорову стежку цеглинок лего. Шифр
Задача 122
Було – ? горішків
Взяла - 5 горішків
Залишилося – 4 горішків
- Який це вид задачі?(на знаходження невідомого зменшуваного)
- Як дізнатися скільки горішків було?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
- Запишемо розв’язання та відповідь задачі.
Розв’язання
5+4=9
Відповідь: було 9 горішків.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
- Запишемо розв’язання та відповідь задачі.
Задача 123
Розв’язання
7+4=11
Відповідь: На полиці спочатку було 11 фігур.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці? (я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.20, № 125, 126
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 01.10.2020
Мета:
навчальна: удосконалювати вміння додавати одноцифрові числа з переходом через десяток; формувати вміння складати та обчислювати вирази; вивчити склад чисел 14, 15, 16, 17; продовжувати закріплювати вміння розв’язувати задачі на обчислення невідомого від’ємника;
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Форма проведення: урок подорож.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Пролунав уже дзвінок,
Усіх покликав ва урок.
Тож тихенько всі сідайте,
Все, що знаєм, пригадайте.
Вирушаемо у путь
Там пригоди різні ждуть.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.
Пасажирській чи товарний,
Металеві він і гарний.
Все ховає у вагонах
I стає лиш не перонах. (Потяг.)
- Сьогодні ми будемо подорожувати потягом. Будемо розв’язувати нові задачі, та повторювати алгоритм розв’язування прикладів.
IІІ. Повторення і закріплення вивченого.
1. І наша подорож починається з вокзалу - перевірка Д.З.
- Додому вам було виконати завдання №125 та №126.
Перевіримо приклади за допомогою цеглинок лего. (вчитель називає приклад, діти піднімають відповідну до шифру цеглинку)
Шифр
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №126 (за бажанням)
- Що відомо в задачі?
- Як розв’язали задачу?
7+5=12
Відповідь: 12 стрічок було.
Обчисліть усі вирази (усно)
Перевірка(100, 9, 65, 38, 40, 32, 34, 54,56)
- Що ви помітили? (у стовпчиках записаний склад чисел 14, 15, 16 тa 17 із використанням переставного закону додавання.)
- Скільки варіантів містить число і 14? А число 15? А число 16? А число 17?
- Гра в парах «Знайди приклад»
- Один учень називає число і початок його складу, а інший повинен знайти у табличках відповідний приклад. Наприклад: учень каже: «16 — це 8 і ...» Іншній відповідає: « 16 — це 8 і 8 . 8 +8 = 16».
Робота з конструктором LEGO.
Діти обчислюють приклади та складають кольорову стежку цеглинок лего.
Шифр
Четвертий вагончик розважальний. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
Задача 130
Було – ? м
Проклали - 40 м
Залишилося – 60 м
Розв’язання
Пригадаємо склад числа 15. Учні по черзі називають числа з яких можна скласти 15 та самостійно малюють відповідні відрізки.
IV. Підсумок уроку.
Тепер на такому потязі можна сміливо вирушати у країну математики.
Рефлексія. Робота з цеглинками LEGO
(Учні демонструють цеглинки.)
Зелена цеглинка— на уроці мені дуже сподобалося.
Жовта цеглинка— на уроці мені сподобалося.
Червона цеглинка— на уроці мені не сподобалося.
V. Домашнє завдання.
- Додому с.20, № 132, 133
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 02.10.2020
Мета: мета удосконалювати вміння додавати одноцифрові числа з переходом через десяток; формувати вміння обчислювати приклади ланцюжком по колу, визначати час за годинником, продовжувати закріплювати вміння
розв'язувати послідовні задачі;
навчальна: розвивати вміння лічити десятками , удосконалювати вміння порівнювати числа у межах 100, записувати та розв’язувати числові вирази, вимірювати довжину ламаної, продовжувати працювати над задачами на обчислення суми та різниці, закріпити вміння визначати час.
розвивальна: розвивати логічне мислення, поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник (Н. Листопад), набір цеглинок LEGO
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Вже дзвоник сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Так і в часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
- Додому вам було виконати завдання №132 та №133.
- Зачитайте правильні відповіді до прикладів. (за бажанням) (13, 15, 6, 19, 100, 9)
- Прочитайте умову та розв’язання задачі №133. (за бажанням)
(7+7=14 квыток було спочатку)
- Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 6?
- Дайте характеристику цьому числу.
- Написання числа 66.
- Число, що складається з 5 дес. і 3 од.
- Збільште число 23 на 5 десятків.
- Скільки десятків у числі 64?
- Скільки одиниць у числі 78? Скільки всього одиниць у цьому числі?
- Обчисліть суму чисел 20 і 20.
- Яке число буде наступним до числа 797
- Запишыть число, що на 1 менше, ніж 40.
4.Усні обчислення.
Полічити від 25 до 30, від 34 до 40.
- Назвіть сусідів числа 35.
- Якщо поміняти цифри у записі числа, яке число утвориться?
- Назвіть сусідів числа яке утворилося?
- Числа 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 50, 100 Називають круглими. Як ви вважаєте, чому?
- Полічіть від 10 до 100 десятками.
- Обчисліть усно
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Попрацюємо над номером 136 (усно)
Яка відповідь до першого прикладу? Який приклад складемо далі?
- Прочитайте першу задачу.
- Про що розповідається в задачі.
- Скільки серветок вишила Марійка?
- Що ще відомо у задачі?
- Що запитується в задачі?
- Як дізнатися скільки серветок вишила бабуся?
- Запишемо розв’язання задачі . Який приклад складемо? (4+3=7)
- Яка відповідь задачі?
- Прочитайте другу задачу.
- Про що розповідається в задачі.
- Скільки серветок вишила Марійка?
- З попередньої задачі ми дізналися скільки вишила бабуся. Скільки серветок вишила бабуся?
- Що запитується в задачі?
- Як дізнатися скільки серветок вишила бабуся і Марійка разом?
- Запишемо розв’язання задачі . Який приклад складемо? (4+7=11)
Фізкультхвилинка.
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Пригадаємо.
VІ. Підсумок уроку.
— Що нового дізналися на уроці? (я дізнався про…)
― Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІІ. Домашнє завдання.
- Додому С.26 №140, 141
Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 06.10.2020
Мета:
навчальна:
ознайомити учнів із відніманням одноцифрових чисел і переходом через десяток виду 11-… ; формувати вміння обчислювати вирази, удосконалювати вміння розв'язувати задачі двома запитання. Управлятись в кресленні та порівнянні довжини відрізків;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
2. Перевірка домашнього завдання
- Додому вам було виконати завдання №140 та №141.
- Перевіримо приклади.
- Яка відповідь першого прикладу.
- Який приклад виконали останнім?
- Прочитайте задачу яку склали № 141. ( декілька учнів за бажанням)
- Прочитайте розв’язання та відповідь задачі.
- Що ви можете сказати про число 1?
- Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 1?
- Що ви можете сказати про число 11?
- Запишемо каліграфічну хвилинку чередуючи 1 та 11.
3. Математичний диктант
Написати
- Найбільше/найменше двоцифрове число.
- Яке число попереднє числу 14?
- Яке число наступне за числом 17?
- Сусіди чисел 12, 15.
- Число, у якому 1 десяток і 8 одиниць; 1 десяток і 4 одиниці.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми навчимося віднімати числа від 11, а також будемо розв'язувати задачі та креслити відрізки і порівнювати їх.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення. Сьогодні ми навчимося віднімати числа від 11. Нумо розглянемо приклад №143
Скільки треба відняти від 11, щоб отримати 10?
Розкладемо число 2 на 1 і 1. Отримаємо 11- 1-1=10-1=9
Отже, що ми можемо сказати? Як відняти число від 11.
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Розглянемо № 145 с.27
- Виконайте обчислення зручним способом.
- Один учень біля дошки з коментуванням, інші у зошиті.
Задача 146
Бігом – 6 с.
Стрибками – ?, на 3 більше
Розв’язання
Відповідь: всього 2 спортсмени.
Робота з відрізками с.28 №147(усно)
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.23, № 117, 118.
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 07.10.2020
Мета:
навчальна:
ознайомити учнів із різними способами відніманням одноцифрових чисел і переходом через десяток виду 11-… ; формувати вміння обчислювати вирази, удосконалювати вміння розв'язувати задачі двома запитання. Управлятись в кресленні та порівнянні довжини відрізків;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
2. Перевірка домашнього завдання (с. 28, № 148, 149)
- Додому вам було виконати завдання №148 та №149.
- Перевіримо приклади.
- Яка відповідь першого прикладу.
- Яка відповідь другого прикладу.
- Яка відповідь останнього прикладу.
- Про що ця задача?
- Прочитайте відповідь до першого питання . (за бажанням)
- Прочитайте відповідь до другого питання . (за бажанням)
3.Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 7 та 77
- Що ви можете сказати про число 7?
- Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 7?
- Що ви можете сказати про число 77?
- Запишемо каліграфічну хвилинку чередуючи 7 та 77.
4. Математичний диктант
Написати
- Яке число попереднє числу 16?
- Яке число наступне за числом 17?
- Сусіди чисел 11, 9.
- Число, у якому 5 десятків і 8 одиниць; 9 десятків і 4 одиниці.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні навчимося по новому віднімати від 11 різні числа, а також будемо розв'язувати цікаві задачі.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Підготовча робота.
Сьогодні ми навчимося віднімати в інший спосіб. Нумо розглянемо приклад №151
11- це 1 десяток й 1 одиниця. Від 1 одиниці не можна відняти 6 одиниць. 6 одиниць можна відняти від 1 десятка: буде 4 одиниці. До 4 додаємо 1, буде 5. Отже, 11-6=5
Розглянемо № 153 с.28 (самостійно)
Перевірка- читають лише відповіді.
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
4.Розв’язування задачі (с. 27, № 146)
Розв’язання
11-5 = 6
Відповідь: 6 маслюків знайшли діти.
Розв’язання
Відповідь: всього 15 грибів знайшли діти.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.29, № 157, 158.
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 08.10.2020
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із віднімання чисел у межах 20 із переходом через десяток виду 12 -… формувати вміння обчислювати ці вирази; удосконалювати вміння розв'язувати задачі та творчо працювати з ними;
продовжувати порівнювати числа та вирази;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
2. Перевірка домашнього завдання
- Додому вам було виконати завдання №157 та №158.
- Перевіримо приклади.
- Яка відповідь першого прикладу.
- Яка відповідь другого прикладу.
- Прочитайте задачу яку склали № 141. ( декілька учнів за бажанням)
- Прочитайте розв’язання та відповідь задачі.
- Що ви можете сказати про число 8?
- Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 8?
- Що ви можете сказати про число 88?
- Запишемо каліграфічну хвилинку чередуючи 8 та 88.
3. Математичний диктант
Написати
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми навчимося віднімати числа від 12, а також будемо розв'язувати задачі, вимірювати та порівнювати довжину предметів.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні ми навчимося віднімати числа від 12. Нумо розглянемо приклад №160
Скільки треба відняти від 12, щоб отримати 10?
Розкладемо число 3 на 1 і 2. Отримаємо 12- 1-2=10-1=9
Отже, що ми можемо сказати? Як відняти число від 12.
Розглянемо № 163 с.30
- Виконайте обчислення зручним способом.
- Один учень біля дошки з коментуванням, інші у зошиті.
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Усно. Розгляньте малюнок с.30 №162
Розглянемо № 164 с.30
Виконують у зошиті самостійно. Перевірка – фронтальне опитування.
Розв’яжіть задачу 165 (усно)
Розглянемо № 166 с. 30
Розв’язання
7+8=15
Відповідь: всього 15 літрів молока використали.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.30, № 167, 168.
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 09.10.2020
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із іншим способом віднімання чисел у межах 20 із переходом через десяток виду 12 -… формувати вміння обчислювати ці вирази; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії, складати до них план розв’язання; продовжувати порівнювати числа та вирази;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
2. Перевірка домашнього завдання
- Додому вам було виконати завдання №167 та №168.
- Перевіримо приклади.
- Який знак поставили у …(фронтальне опитування)
- Прочитайте умову задачі № 168. ( за бажанням)
- Прочитайте розв’язання та відповідь задачі.
- Що ви можете сказати про число 9?
- Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 9?
- Що ви можете сказати про число 99?
- Запишемо каліграфічну хвилинку чередуючи 9 та 99.
3. Математичний диктант
Написати
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми навчимося по новому віднімати числа від 12, а також будемо розв'язувати задачі, вимірювати та порівнювати довжину предметів.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні ми навчимося по новому віднімати числа від 12. Нумо розглянемо приклад №143
12- це 1 десяток й 2 одиниця. Від 2 одиниці не можна відняти 7 одиниць. 7 одиниць можна відняти від 1 десятка: буде 3 одиниці. До 3 додаємо 2, буде 5. Отже, 12-7=5
Розглянемо № 171 с.31
- Виконайте обчислення зручним способом.
- Один учень біля дошки з коментуванням, інші у зошиті.
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Задача 172
Гусей – 4 пт.
Качок - ?, на 3 більше
Всього- ?
Розв’язання
Відповідь: Всього на ставку плавало 11 пташок.
Розглянемо № 173 с. 31
- Про що розповідається в задачі?
- Скільки купили печива?
- Чи відомо нам скільки купили цукерок?
- А що нам про них відомо?
- Запишемо короткий запис.
Задача 173
Печива – 5 кг
Цукерок - ?, на 3 кг більше
Всього- ?
- Про що питається в задачі?
- Чи можна відразу дізнатися скільки всього цукерок і печива купили?
- Чи всі дані нам відомі?
- Яких даних нам бракує?
- Як дізнатися скільки купили цукерок?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
- Запишемо першу дію.
Розв’язання
2) 5+2=7(кг)- всього
Відповідь: Всього купили 7 кг печива і цукерок.
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.31, № 174, 175.
- Урок закінчено.
Клас: 2-А Дата проведення уроку: 13.10.2020
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з віднімання чисел у межах 20 із переходом через десяток виду 13-…; формувати вміння обчислювати такі вирази різними способами; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві дії складати план розв'язування, працювати з логічними вправами;
розвивальна: розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати товариськість, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник(Н. Листопад), конструктор LEGO, матеріал для мультимедійної дошки.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Діти, ви були у цирку?
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати,
Цифри в зошиті писати,
Чи знаєм чисел склад?
Чи все у нас гаразд?
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань учнів.
2. Перевірка домашнього завдання
- Додому вам було виконати завдання №174 та №175.
- Перевіримо приклади. (фронтальне опитування)
- Про що розповідається в задачі?
- Скільки дій виконали у розв’язані?
- Прочитайте першу дію.
- Прочитайте другу дію.
- Яка відповідь задачі?
- Що ви можете сказати про число 13?
- Запишемо каліграфічну хвилинку число 13.
3. Математичний диктант
Написати
- Яке число попереднє числу 13?
- Яке число наступне за числом 18?
- Сусіди чисел 11, 18.
- Число, у якому 1 десяток і 9 одиниць; 1 десяток і 8 одиниці.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми навчимося віднімати числа від 13, а також будемо розв'язувати задачі на дві дії, та тренуватися складати план розв’язання.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Виконаємо завдання №176 та 177.(усно)
Фронтальне опитування, учні по одному прикладу коментують
Сьогодні ми навчимося віднімати числа від 13. Нумо розглянемо приклад №178
Скільки треба відняти від 13, щоб отримати 10?
Розкладемо число 4 на 3 і 1. Отримаємо 13-3-1=10-1=9
Отже, що ми можемо сказати? Як відняти число від 13.
Виконаємо № 180
13- це 1 десяток й 3 одиниця. Від 3 одиниці не можна відняти 6 одиниць. 6 одиниць можна відняти від 1 десятка: буде 4 одиниці. До 4 додаємо 3, буде 7. Отже, 13-6=7
Обчисліть приклади зручним способом (Самостійно)
Перевірка (фронтальне опитування)
Фізкультхвилинка
Раз - піднятись, потягнутись.
Два - зігнутись, розігнутись.
Три - в долоні три плеска.
На чотири - руки ширше!
П'ять руками помахать.
Шість - за парту тихо сісти.
Задача 182
Софійка – 4 б.
Галинка – ?, на 2 більше
Всього - ?
- Про що питається в задачі?
- Чи можна відразу дізнатися скільки всього букетів виготовили дівчата?
- Чи всі дані нам відомі?
- Яких даних нам бракує?
- Як дізнатися скільки букетів виготовила Галинка?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
- Запишемо першу дію.
Розв’язання
1) 4+2=6 (б.)- Галинка
- Знаючи скільки букетів виготовила Галинка і Софійка чи можемо ми відповісти на питання задачі?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
2) 4+6=10(б.)- всього
Відповідь: Всього дівчата виготовили 10 букетів.
- Про що складемо задачу?
- Скільки м’ячиків було у Андрійка ?
- Чи відомо нам скільки м’ячиків було у Сергуйка?
- А що відомо?
- Запишемо короткий запис.
Задача 183
Андрійко – 5 м.
Сергійко – ?, на 2 більше
Всього - ?
- Про що питається в задачі?
- Чи можна відразу дізнатися скільки всього м’ячиків було у хлопців?
- Чи всі дані нам відомі?
- Яких даних нам бракує?
- Як дізнатися скільки м’ячиків було у Сергійка?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
- Запишемо першу дію.
Розв’язання
1) 5+2=7 (м.)- Сергійко
- Знаючи скільки м’ячиків було у Сергійка та Андрйка чи можемо ми відповісти на питання задачі?
- Яку дію виконаємо? Який приклад складемо?
2) 5+7=12(м.)- всього
Відповідь: Всього у хлопців було 12 м’ячиків.
Виконаємо завдання 184 (усно)
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?(я дізнався про…)
- Яке завдання було найцікавішим?(мені сподобалось…)
VІ. Домашнє завдання.
- Додому с.33, № 185, 186.
- Урок закінчено.
1