Урок з образотворчого мистецтва 2 клас."Об’єм і фактура як засоби виразності скульптури. Ліплення лисички та лисенят."

Про матеріал

Ознайомити учнів з поняттями «об’єм» та «фактура» як засобами виразності скульптури. Розвивати вміння передавати форму та об’єм зображувальних предметів, моторику рук; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення.

Перегляд файлу

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

2 клас

Тема. Обєм і фактура як засоби виразності скульптури. Ліплення лисички та лисенят.

Мета. Ознайомити учнів з поняттями «обєм» та «фактура» як засобами виразності скульптури.

Розвивати вміння передавати форму та об’єм зображувальних предметів, моторику рук; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення.

Формувати естетичні почуття, розвивати в учнів комплекс ключових, міжпредметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом критичного мислення, творчої уяви, фантазії, вміти аргументувати особисту точку зору.

Виховувати дбайливе ставлення до природи, почуття взаємодопомоги, акуратність у роботі з пластиліном, любов до прекрасного, інтерес до читання.

Обладнання. Ілюстрації до казок, малюнки, аплікації, дитячі іграшки; пластилін дощечка для ліплення, виставка книг (казки про лисичку), відеофільми «Пісня Лисички»,  А. Вівальді «Пори року»,  презентація «Об’єм і фактура як засоби виразності скульптури. Ліплення лисички та лисенят».

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

(звучить тиха музика А.Вівальді, «Пори року»)

За віконцем вітерець

Бешкетує та гуляє

Листя з дерев

Він останнє зриває

Листочки урозтіч усі полетіли

А дітки за парти тихесенько сіли.

 

Ось усі зібралися любі мої,  малята

Хлопчики-горобчики

І дівчатка – ластів’ята

Щойно пролунав дзвінок

Починаємо урок.

 

ДЕВІЗ УРОКУ

(діти читають  записаний на дошці девіз)

Пальчики, пальчики, вправні та умілі,

Зліпіть мені баранчиків, коників ще й звірів.

Буду я в ті іграшки всю душу вкладати

Та на радість всій родині весь світ дивувати.

 

Вправа «Очікування»

Учитель: діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  • Чогось цікавого.
  • Відкриття нового.
  • Працювати в групах і парах.
  • Гарної похвали.
  • Творчості.
  • Цікавого уроку.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  І  МЕТИ УРОКУ.

 

(пояснення вчителя супроводжується презентацією)

 

  1. Бесіда 

Сьогодні на уроці ми познайомимося з такими поняттями як обєм та фактура. Ми будемо удосконалювати навички роботи з пластиліном і побудемо у ролі скульптора.  Що таке скульптура?  Хто такий скульптор?

 

Скульптура  - вид образотворчого мистецтва, твори якого мають обємну форму і виготовляються із твердих чи пластичних матеріалів

Фактура – характер поверхні скульптурного твору.

Людей, які займається цим видом мистецтва називають скульпторами.

В парку нашого селища ми можемо теж побачити скульптури – це скульптура «Мати -Вітчизна», казкові герої біля дитячого майданчика. Хто бував у Харкові також бачив скульптури у зоопарку, парку Шевченка.

Характер зображення поверхні тобто фактура скульптури  різна.

  1.               Робота з підручником  С. 43 – 44

Розгляньте світлини на с. 44 і скажіть, яка фактура цих фігурок?

Олень, ведмідь – гладенькі.

Кабан – рельєфна. У своїх роботах скульптори намагаються передати особливості зовнішнього вигляду, звички та характер звірів.

  1. Вправа «Міркування»  (після пояснення учителя)

 

  • Що нового дізналися?
  • Що вас зацікавило?

 

А зараз пропоную вам завдання на кмітливість про звірів-хижаків.

 

ХТО НЕ ЗВІР?

Все це хижаки: лисиця,

Вовк, їжак, а ще й куниця,

І сова, і також тхір.

Серед них один — не звір. (Сова — це птах)

 

  1. Робота над загадками.  «Запитання -  відповідь»

 

Перш,  ніж приступити до роботи  ми проведемо уявну екскурсію до лісу та пригадаємо, хто живе у лісі, а допоможуть нам загадки.

 

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав

А як впав глибокий сніг

Позіхнув і спати ліг.          (Ведмідь)

 

Гостроносий і малий

Сірий, тихий і не злий

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок

Як він зветься…                        (Їжачок)

 

 

Він ікластий я сердитий

Дуже любить землю рити

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має.           (Кабан)

 

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст,

Як намисто оченята…

Хто це? Спробуй відгадати.        (Білка)

 

Ходить хмуро між дубками,

Хижо клацає зубами.

Весь, як  є, – жорстока лють,

Очі так її і ллють,

Зачаївся ось, примовк

Грізний звір цей, звісно – ….    (Вовк)

 

Він із казки, він із пісні,

В нього зубки є залізні.

Капустину він гризе,

Зветься він на букву «З».          (Заєць)

 

  • А які ви знаєте ще загадки про тварин?
  • А тепер послухайте ще одну загадку.

 

Я руда, низького росту

Хижа я і довгохвоста

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке мясо

Вовку – братику сестриця,

А зовуть мене  – …                   (Лисиця)

 

  • Якою лисичка описана в казках? (Хитра, улеслива, любязна )
  • Як її називають? (Хитрою, рижою, сестричка – кума, лисичка - сестричка)
  • Про лисичку народ складав не тільки казки, а й пісні.
  • Послухайте  українську народну пісню «Я лисичка – я сестричка», музику до неї написав український композитор Микола Лисенко. 
  • Якою вона зображена в пісні? (Охайна, чепурна, любить чистоту.)
  1.  Складання  «асоціативного куща»
  • Які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово лисичка?
  • Послухаємо наших дослідників, що вони нам ще повідомить про лисичку.

(два учні читають інформацію про лисичку з енциклопедії про тварин)

 

ПЕРЕГЛЯД  ТА  СЛУХАННЯ  ПІСНІ.

 

(музика М. Лисенка «Пісня Лисички»)

 

  1. «Мозкова атака» .  Вікторина  «З якої казки?»

 

  • Які є казки? (літературні і народні)
  • Які ви знаєте літературні казки?
  • Які ви знаєте народні казки?

(відповіді учнів)

Ой лисичко – сестричко,

У нас хата маленька,

Ніде буде тобі лягти

Дарма , я під лавкою зігнуся,

Хвостиком обгорнуся і переночую. (Лисичка - сестричка)

 

Хто кругленький і смачненький

Із віконця скік та скік

Втік від баби та від діда

До лисички на обід.                           (Колобок)

 

Хто журавлика вітав,

Ще й кашкою пригощав?

Пригадайте но будь ласка,

Із якої герой казки?                          (Лисичка та журавель)

 

Сидить Півник на печі,

Їсть смачненькі калачі

Тут Лисичка прибігає,

Мерщій Півника хапає

Біжить Котик рятувати,

В лисиці півника забрати.                 (Котик і Півник )

Я бичок – третячок

Смоляний в мене бочок

Із соломи зробив,

Бік смолою засмолив.                       (Солом яний бичок)

 

Вплітає сало і кричить все

«Мало!», «Мало!»

У жупані парубоцькім

Упізнали – це …                                (Пан Коцький)

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Лисенятка в лісі жили

Із зарядкою дружили.

Дружно лапки піднімали

Тулуб вправно нахиляли

Ніжками дріботіли

Хвостиками замітали.

 

(Музичний супровід фізкультхвилинки пісня Н.Май  «Ми надія твоя, Україно»)

 

  1. Практична робота.

 

Ми багато знаємо про лисичку, щось дізналися нове, а тепер попробуємо її зліпити з пластиліну. Переглянемо порядок виконання роботи. Зверніть увагу як зробити  тулуб, лапки,  хвостик, голову лисички.

 

(перегляд відеофільму )

 

  • Пофантазуйте, зробіть для лисички донечку, лісову галявину. . .

 

  1. Хвилинка мудрості народної «Народ скаже як зав’же»

 

  • Говорить як лисиця, а за пазухою камінь держить.
  • Дивиться лисичкою, а думає вовком.
  • І на хитру лисицю капкан знайдеться.
  • Лисиця спить, а курей бачить.

 

  1.  Виставка учнівських робіт.

 

(учитель аналізує роботи учнів)

 

Учитель. Гостроносенька, хвостата

Ця тваринка рудувата.

Хутро в неї гарне, пишне,

Особливо хвіст розкішний!

На зайців вона полює,

Бідолашних нюхом чує!

Мишу й птаха може з’їсти,

Може і в курник залізти!

Полюбляє і рослини:

Ягоди, плоди, насіння.

Взимку їй також не спиться,

А зовуть її... (лисиця).   (В. Бутрім)

 

  1.     Вправа «Запитання - відповідь»

 

  • Тож яка в нас вийшла лисичка?
  • Цю хитрунку ви можете зустріти в казках, приказках, прислівях , піснях.
  • Як ви повинні ставитися до рідної природи?

 

Учитель. Пташка високо літає

Зайчик високо стрибає

Тихо ліс прошарудить

Їжачок в траві сидить

Десь в барлозі спить ведмідь

Всіх звіряток цих любіть.

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

 

  1.     Рефлексія.  Гра «Підіб’ємо підсумки»

На уроці я:

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

Настрій емоції:

 

  •   Мені сподобалося…
  •   Мій настрій …
  •   Я досягла успіху, тому що…

 

Учитель.  А на закінчення уроку  я хочу сказати:

Дітки, ви  молодці, добре працювали , я дякую вам за урок.

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
27 січня
Переглядів
381
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку