2 клас трудове навчання

Про матеріал
Тема: Аплікація «Грибний король» 1 Тема: Зміни довкола нас. Виготовлення аплікації з природних матеріалів «Сова Соня» 6 Тема: Зміни довкола нас. Виріб із пластиліну та природних матеріалів «Їжачок» 10 Тема: Способи пізнання. Виготовлення «Слона» з картону та паперу 15 Тема: Способи пізнання. Виготовлення поробки з пластиліну «Черепаха аха-аха» 20
Перегляд файлу

  

Оглавление

Тема: Аплікація «Грибний король»

Тема: Зміни довкола нас. Виготовлення аплікації з природних матеріалів «Сова Соня»

Тема: Зміни довкола нас. Виріб із пластиліну та природних матеріалів «Їжачок»

Тема: Способи пізнання. Виготовлення «Слона» з картону та паперу

Тема: Способи пізнання. Виготовлення поробки з пластиліну «Черепаха аха-аха»

 

 Клас: 2-А                                               Дата проведення уроку: 14.09.2020

Тема: Аплікація «Грибний король»

Мета:

  • Знаннєвий компонент;

Поглибити знання про аплікацію; забезпечити засвоєння особливостей виробів у техніці аплікація; закріпити знання про папір та роботу з ним.

  • Діяльнісний компонент;

Продовжувати формувати вміння працювати з папером; вчити виготовляти вироби в техніці аплікація; удосконалювати  дрібну моторику пальців рук.

  • Ціннісний компонент;

Усвідомити роль акуратності  під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.

Обєкт праці: Аплікація «Грибний король»

Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 2 клас Лілія Роговська, зразок - виріб вчителя.

Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня-  набір кольорового паперу, ножиці, клей ПВА, серветки, кольорові олівці, шаблони квадратів, серветки.

Трудові дії, прийоми, операції: Обведення, вирізання, приклеювання, малювання .

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

Доброго дня

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

  • Приберіть все зайве з парті залишіть лише набір кольорового паперу, ножиці, клей ПВА, серветки, кольорові олівці, та робочий зошит.
  • Хто сьогодні черговий?

 

ІІ. Мотивація

Увага на екран Слайд 1

 

  • Дітки, сьогодні до нас на урок завітав  Їжачок.
  • Як ви гадаєте звідки він до нас прийшов?( з осіннього лісу)
  • А що на це вказує?(грибочки на спині)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Увага на екран Слайд 2

 

  • У яку пору року ростуть гриби?
  • Які гриби ви знаєте?
  • Чи збирали ви гриби восени?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Наш їжачок пропонує нам сьогодні зробити аплікацію «Грибний король». А чи знаєте ви хто такий грибний король? (відповіді дітей)

А ось зараз ми дізнаємося.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Вчитель читає віршик.

Важлива в лісі в мене роль:

Я – БІЛИЙ ГРИБ, грибний король.

В бору зростати здавна звик,

Тому ще звуся – БОРОВИК.

 

  • Тож хто король грибів? (білий гриб, або боровик)
  • Ось ми і виготовимо сьогодні сімейку білих грибів у техніці аплікація.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Асоціативний кущ

- Що ви уявляєте коли чуєте слово аплікація? Слайд 3

 

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

  1. Показ зразка, аналіз.
  • Подивіться на зразок виробу який ми сьогодні виготовимо;
  • З яких матеріалів він складається? (паперу);
  • Які кольори використані у цьому виробі?;
  • З яких деталей він складається? ( з  трьох грибочків);
  •  З чого складається грибок? ( з ніжки та шапинки).
  • Яку форму мають ніжки? (схожу на трикутник);
  • Яку форму мають шапинки? (схожу на прямокутник);
  • Що ще має таку ж форму? ( бульбашки).

 

  1. Технологія виготовлення виробу.

Відкрийте робочі зошити, та розгляньте як виготовити ніжку та шапинку гриба.

 

1. Для виготовлення шапинок грибів виріж із паперу коричневого кольору квадрати завбільшки 10х10, 7х7, 5х5 см (мал. 1).

2. Виготов шапинку гриба за поданою схемою. Переверни виріб (мал. 2).

3. У такий же спосіб виготов шапинки з менших квадратів.

4. Для виготовлення ніжок грибів виріж квадрати з жовтого паперу завбільшки 10х10 см, білого — 7х7 см, оранжевого 5х5 см (мал. 3).

5. Виготов нiжку гриба за поданою схемою. Переверни виріб (мал. 4).

6. У такий же спосіб виготов ніжки з інших квадратів та приклей до них шапинки грибів.

7. Приклей грибочки на малюнок-основу та намалюй їм личка.

 

- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти деталі до основи. Робіть це обережно, щоб не забруднити фон. Також спочатку слід намалювати обличчя гриба, а потім приклеювати.

-  Зараз я роздам вам шаблони, які ви будете обводити з зворотнього боку паперу. Обводити слід простим олівцем, та намагайтеся розміщати шаблони якомога щільніше. Розмістіть кольорови йпапір перед собою, зошит відкритому вигляді, з верху паперу, ножиці, клей та з лівого боку, олівці з правого. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.

3. Також пригадаємо правила роботи з ножицями та клеєм (Фізкультхвилинка)

Якщо правило звучить правильно ви стрибаєте, якщо не правильно присідаєте.

Правила користування ножицями та клеєм

-  Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці. (так)

- Працювати треба тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням. (ні)

- У процесі роботи тримай матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза. (так)

- Під час робочого процесу треба відволікатися на сторонні справи, та розмовляти з сусідом. (ні)

- Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює. (так)

У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його. (так)

-  Клей треба наносити пензликом від країв до середини. (ні)

-  При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою. (так)

-  Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою. (так)

- Закінчивши роботу, клей не потрібно закривати. (ні)

 

Поточний інструктаж

 

  1. Самостійна робота учнів. (фронтальна)
  • Починайте працювати, я роздам шаблони.

 

  1. Цільові обходи.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.

1-й обхід перевіряю правильність організації робочого місця та початку роботи.

2-й обхід перевіряю правильність обведення шаблонів.

3-й обхід перевіряю правильність вирізання квадратів.

4-й обхід перевіряю правильність складання деталей (ніжки та шапинки гриба) та оформлення обличчя.

5-й обхід перевіряю правильність прикріплення деталей до фону.

Заключний інструктаж

  • Закінчили роботу.
  • Що було зробити легко?
  • А що було робити найскладніше?
  • На що треба звернути увагу при виконанні наступної роботи?

 

VIII. Підсумок уроку

  • Що ми сьогодні виготовляли?
  • З чого виготовляють аплікацію?
  • Як називається наша аплікація?
  • Хто ж є грибним королем?

 

IX. Прибирання робочих місць.

 Їжачок дуже задоволений нашою роботою а тепер покажемо йому, які ми охайні. Прибираємо свої робочі місця. Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.


Клас: 2-А                                                     Дата проведення уроку: 21.09.2020

Тема: Зміни довкола нас. Виготовлення аплікації з природних матеріалів «Сова Соня»

Мета:

  • Знаннєвий компонент;

Поглибити знання про аплікацію; забезпечити засвоєння особливостей виробів у техніці аплікація.

  • Діяльнісний компонент;

Продовжувати формувати вміння працювати з природним матеріалом; вчити виготовляти вироби в техніці аплікація; вчити виготовляти сюжетну аплікацію із рослинних форм (засушеного листя).удосконалювати  дрібну моторику пальців рук.

  • Ціннісний компонент;

Усвідомити роль акуратності  під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.

Обєкт праці: аплікації з природних матеріалів « Сова Соня»

Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 2 клас Лілія Роговська, зразок - виріб вчителя, презентація.

Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня-  сухе листя різної форми, ножиці, клей ПВА, серветки.

Трудові дії, прийоми, операції: Вирізання, приклеювання .

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

Доброго дня

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

  • Приберіть все зайве з парті залишіть лише сухе листя різної форми, ножиці, клей ПВА, серветки та робочий зошит.
  • Хто сьогодні черговий?

 

ІІ. Мотивація

Увага на екран Слайд 1

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Чи подобається вам осінь?
  • Чим саме?
  • Які зміни у природі відбуваються восени?
  • Що відбувається з листячком?( листя жовкне)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо створювати аплікацію, використовуючи кольорові осінні листочки.

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Хто з вас знає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)
  • Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.
  • Аплікація — це художня техніка, яку застосовують для створення зображень із наклеєних на основі шматочків паперу, тканини, рослинного матеріалу.
  • У перекладі з латинської слово аплікація означає «прикладання». Здавна люди намагалися прикрасити своє житло. А як це зробити? З чого? 3вісно, легше за все це було зробити з доступного матеріалу. Коли людина ще не винайшла ні тканини, ні паперу, то доступними були насіння рослин, листя, солома, тобто природний матеріал. Зібрані в суху погоду і висушені рослини та насіння є чудовим матеріалом. Скріплюють деталі клеєм або пластиліном Горіхи та шкаралупа грецьких горіхів використовуються для виготовлення човників, хрущів, рибок, голівок казкових героїв.
  1. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Людина і природа»

Увага на екран Слайд 2

 

Подивіться на малюнки і запропонуйте як  можна використати ці природні матеріали.

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

  1. Показ зразка, аналіз.
  • Подивіться на зразок виробу який ми сьогодні виготовимо;
  • З яких матеріалів він складається? (паперу та листя);
  • Які кольори використані у цьому виробі?;
  • З яких деталей він складається? ( тулуба та голови сови);
  •  З чого складається тулуб? ( з листя ).
  • Яку кого розміру листки на голові? (меншого);
  • Яку форму вони мають? (продовгувату);
  • Яку кого розміру листки на тулубі? (більшого);
  • Яку форму вони мають? (округлу);

 

  1. Технологія виготовлення виробу.

Відкрийте робочі зошити, та розгляньте як виготовити сову.

Послідовність виконання

1. Акуратно виріж малюнок-основу аплікації (с. 9) та

голову сови (с. 11). Підготуй сухі листочки оранжевого, жовтого та коричневого кольорів (фото 1).

2. Приклей листочки на основу за зразком (фото 2, 3, 4).

3. Голову сови наклей зверху на листочки.

- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти деталі до основи. Робіть це обережно, щоб не забруднити фон. Також спочатку слід розмістити листочки щоб подивитися як вийде а потім приклеювати.

-  Розмістіть  заготовку сови  перед собою, з верху листочки , ножиці та клей з лівого боку. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.

3. Також пригадаємо правила роботи з ножицями та клеєм(Фізкультхвилинка)

Якщо правило звучить правильно ви стрибаєте, якщо не правильно присідаєте.

Правила користування ножицями та клеєм

-  Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці. (так)

- Працювати треба тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням. (ні)

- У процесі роботи тримай матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза. (так)

- Під час робочого процесу треба відволікатися на сторонні справи, та розмовляти з сусідом. (ні)

- Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює. (так)

- У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його. (так)

-  Клей треба наносити пензликом від країв до середини. (ні)

-  При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою. (так)

-  Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою. (так)

- Закінчивши роботу, клей не потрібно закривати. (ні)

 

Поточний інструктаж

  1. Самостійна робота учнів. (фронтальна)
  • Починайте працювати, за підказками у послідовності виконання звертайте увагу на екран Слайд 3-4.

 

 

  1. Цільові обходи.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.

1-й обхід перевіряю правильність організації робочого місця та початку роботи.

2-й обхід перевіряю правильність вирізання голови сови.

3-й обхід перевіряю правильність розміщення листків на основу.

4-й обхід перевіряю правильність приклеювання листків.

5-й обхід перевіряю правильність прикріплення голови до сови.

Заключний інструктаж

  • Закінчили роботу.
  • Що було зробити легко?
  • А що було робити найскладніше?
  • На що треба звернути увагу при виконанні наступної роботи?

 

VIII. Підсумок уроку

  • Що ми сьогодні виготовляли?
  • З чого виготовляють аплікацію?
  • Як називається наша аплікація?

 

IX. Прибирання робочих місць.

 Ось ми і закінчили роботу. Що треба зробити ? Прибираємо свої робочі місця. Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.

Клас: 2-А                                             Дата проведення уроку: 28.09.2020

Тема: Зміни довкола нас. Виріб із пластиліну та природних матеріалів «Їжачок»

Мета:

  • Знаннєвий компонент;

Поглибити знання про аплікацію; забезпечити засвоєння особливостей виробів  виготовлених за допомогою ліплення з пластиліну.

  • Діяльнісний компонент;

Продовжувати формувати вміння працювати з природним матеріалом; вчити виготовляти вироби в техніці ліплення; вчити виготовляти вироби поєднуючи природні матеріали та пластилін, удосконалювати  дрібну моторику пальців рук.

  • Ціннісний компонент;

Усвідомити роль акуратності  під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.

Обєкт праці: Виріб із пластиліну та природних матеріалів «Їжачок»

Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 2 клас Лілія Роговська, зразок - виріб вчителя, презентація.

Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня-  одна шишка, набір пластиліну, стеки, дощечка, вологі серветки.

Трудові дії, прийоми, операції: ліплення .

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

Доброго дня

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

  • Приберіть все зайве з парті залишіть лише одну шишку, набір пластиліну, стеки, дощечку, вологі серветки та робочий зошит.
  • Хто сьогодні черговий?

 

ІІ. Мотивація

Увага на екран Слайд 1

Відгадайте загадку.

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Чи бачили  ви справжнього їжачка?
  • Опишіть його?
  • Які з природних матеріалів схожі на їжачка?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти їжачка з пластиліну та шишки.

  1. Вивчення нового матеріалу

 Їжак— загальновідомий по зовнішності звір, чия спина і боки покриті короткими темними голками. Їжак — мешканець лісо-лугової і степової зони. Звичайного їжака можна зустріти в окультурених місцевостях: садах, парках, присадибних ділянках. З настанням заморозків (нижче +10 °C), накопивши жирові запаси, їжак закупорює вхід в нору і впадає в сплячку. Харчується їжак в основному комахами (жуками, щипавками) і їх личинками, слимаками, равликами, дощовими черв'яками. Особливі ласощі для нього представляють личинки комарів, багатоніжки. З рослинних кормів він віддає перевагу жолудям, грибам, ягодам і фруктам. Їжаки, що містяться в неволі як домашня тварина, охоче їдять м'ясо, яйця і хліб.

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Закінчи розповідь про їжачока. Слайд 2

 

 

Їжак мешкає в _____________. Тіло їжака покрито _____________. Їжак живиться _____________ _____________, _____________.

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

  1. Показ зразка, аналіз.
  • Подивіться на зразок виробу який ми сьогодні виготовимо;
  • З яких матеріалів він складається? (шишки та пластиліну);
  • Які кольори використані у цьому виробі?;
  • З яких деталей він складається? ( тулуба, мордочки , лапок та яблучка);
  •  З чого виготовлено тулуб? ( з шишки).
  • Якої форми мордочка? ( продовгувата, конус);
  • Якої форми лапки ? (продовгуваті, овал);

 

  1. Технологія виготовлення виробу.

Відкрийте робочі зошити, та розгляньте як виготовити.

Послідовність виконання

1. Із дібраного пластиліну (жовтого, білого чи сірого кольорів) відріж шматок, удвічі менший за шишку.

2. Розкачай кульку, надай ій форму конуса та злегка зігни. Це мордочка їжачка (фото 1).

3. Решту пластиліну розкачай у ковбаску, розріж  на чотири більші та дві менші частини. Усі частини розкачай у кульки. З чотирьох більших зроби передні та задні лапки, а з двох менших вушка їжачка (фото 2, 3).

4. Лапки злегка розплющ та видовж. Стекою зроби надсички.

5. Приліпи мордочку до плоскої частини шишки, а потім приліпи лапки та вушка (фото 4, 5).

6. Зроби мордочку тваринки: приліпи чорну кульку-носик, червоний язичок, оченята та брови (фото 6).

- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти деталі до основи. Робіть це обережно, щоб не пошкодити форму деталей. Також слід відразу прикріпляти виготовлену деталь до основи (шишки) атже зготом пластилін твердне і буде погано кріпитися.

-  Розмістіть  дощечку та шишку  перед собою, зверху пластилін , робочий зошит та серветки з лівого боку, стеки з правого. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.

3. Також пригадаємо правила роботи з пластиліном(Фізкультхвилинка)

Якщо правило звучить правильно ви стрибаєте, якщо не правильно присідаєте.

 

 

 

Правила користування пластиліном

- Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.

- Працюй з пластиліном  на голому столі.

- Слідкуй за чистотою, не залишай пластилін будь-де.

- Непотрібний пластилін кидай на підлогу.

- Обережно користуйся стеками.

- Після роботи з пластиліном витри руки серветкою і вимий з милом.

- Після закінчення роботи швидше біжи на перерву.

Поточний інструктаж

 

  1. Самостійна робота учнів. (фронтальна)
  • Починайте працювати, за підказками у послідовності виконання звертайте увагу на екран Слайд 3.

 

  1. Цільові обходи.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.

1-й обхід перевіряю правильність організації робочого місця та початку роботи.

2-й обхід перевіряю правильність виготовлення та прикріплення мордочки.

3-й обхід перевіряю правильність виготовлення та прикріплення лапок.

4-й обхід перевіряю правильність оформлення мордочки .

 

Заключний інструктаж

  • Закінчили роботу.
  • Що було зробити легко?
  • А що було робити найскладніше?
  • На що треба звернути увагу при виконанні наступної роботи?

 

VIII. Підсумок уроку

  • Що ми сьогодні виготовляли?
  • З чого виготовляли їжачка?
  • Які цікавинки про їжачка ви запам’ятали?

 

IX. Прибирання робочих місць.

 Ось ми і закінчили роботу. Що треба зробити ? Прибираємо свої робочі місця. Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.


Клас: 2-А                                                     Дата проведення уроку: 05.10.2020

Тема: Способи пізнання. Виготовлення «Слона» з картону та паперу

Мета:

  • Знаннєвий компонент;

Поглибити знання про папір та картон; забезпечити засвоєння особливостей виробів  виготовлених з картону та паперу;

  • Діяльнісний компонент;

Продовжувати формувати вміння працювати з картоном та папером; вчити виготовляти вироби поєднуючи картон та папір; удосконалювати  дрібну моторику пальців рук.

  • Ціннісний компонент;

Усвідомити роль акуратності  під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.

Обєкт праці: «Слона» з картону та паперу

Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 2 клас Лілія Роговська, зразок - виріб вчителя, презентація.

Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня-  набір кольорового паперу, набір кольорового картону, клей, простий олівець, фломастери, коректор, серветки.

Трудові дії, прийоми, операції: вирізання, приклеювання, малювання, обведення.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

Доброго дня

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

  • Приберіть все зайве з парті залишіть лише набір кольорового паперу, набір кольорового картону, клей, простий олівець, фломастери, коректор, серветки.
  • Хто сьогодні черговий?

ІІ. Мотивація

Увага на екран Слайд 1

Відгадайте загадку.

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Чи бачили  ви справжнього слона?
  • Опишіть його?
  • Де живе слон?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми створимо власного слона, якого навіть можна буде поставити на поличку. А виготовляти ми його будемо із картону

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Що таке картон?(відповіді дітей)
  • Картон  — листовий, переважно рослинного походження матеріал, маса квадратного метра якого становить понад 200 грам.
  • Перші згадки про картон датуються XVI століттям, коли почало розвиватися книгодрукування. В ті часи картон виготовлявся з  кількох склеєних аркушів паперу. З нього робили щільні обкладинки для книжок, щоб написані тексти зберігалися довше. Зараз картон користується популярністю у рукоділлі.

Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Де заховався картон» Слайд 2      

Наведіть приклади, де ми можемо побачити картон.

 

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

  1. Показ зразка, аналіз.
  • Подивіться на зразок виробу який ми сьогодні виготовимо;
  • З яких матеріалів він складається? (картону і паперу);
  • Які кольори використані у цьому виробі?;
  • З яких деталей він складається? ( тулуба, хвостика та вух);
  • З чого виготовлено тулуб? ( з картону).
  • З чого виготовлено вуха? ( з паперу).
  • Якої форми вуха? (овал);

 

  1. Технологія виготовлення виробу.

Відкрийте робочі зошити, та розгляньте як виготовити.

 

 

Послідовність виконання

1. Підготуй усі матеріали та виріж шаблони деталей слона зі с. 11 (фото 1).

2. Дібраний папір зігни навпіл по довжині. Приклади шаблони до краю згину катрону та паперу, обведи олівцем та виріж. (фото 2, 3, 4).

3. Зроби надріз на голові слона для закріплення вух (фото 5).

4. Згофруй заготовку вух по горизонталі та розгорни її (фото 6).

5. Замалюй ручкою-коректором бивні. Приклей очі та хвіст.

6.Зроби розріз на тулубі та прикріпи вуха. Намалюй на спині слона візерунок.

- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти вуха до тулуба. Робіть це обережно, щоб не порвати папір.

-  Розмістіть  робочий зошит  перед собою, зверху поклади картон та папір, з правого боку ножиці та простий олівець,  клей з лівого боку. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.

3.Також пригадаємо правила роботи з ножицями та клеєм(Фізкультхвилинка)

Якщо правило звучить правильно ви стрибаєте, якщо не правильно присідаєте.

Правила користування ножицями та клеєм

-  Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці. (так)

- Працювати треба тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням. (ні)

- У процесі роботи тримай матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза. (так)

- Під час робочого процесу треба відволікатися на сторонні справи, та розмовляти з сусідом. (ні)

- Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює. (так)

- У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його. (так)

-  Клей треба наносити пензликом від країв до середини. (ні)

-  При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою. (так)

-  Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою. (так)

- Закінчивши роботу, клей не потрібно закривати. (ні)

 

Поточний інструктаж

 

  1. Самостійна робота учнів. (фронтальна)
  • Починайте працювати, за підказками у послідовності виконання звертайте увагу на екран Слайд 3.

 

 

  1. Цільові обходи.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.

1-й обхід перевіряю правильність організації робочого місця та початку роботи.

2-й обхід перевіряю правильність вирізання шаблонів.

3-й обхід перевіряю правильність обведення шаблонів на картоні та папері.

4-й обхід перевіряю правильність вирізання частин слона .

5-й обхід перевіряю правильність прикріплення вух та хвоста до тулуба слона.

Заключний інструктаж

  • Закінчили роботу.
  • Що було зробити легко?
  • А що було робити найскладніше?
  • На що треба звернути увагу при виконанні наступної роботи?

 

VIII. Підсумок уроку

  • Що ми сьогодні виготовляли?
  • З чого виготовляли слона?
  • Хто запам’ятав що таке картон?

 

IX. Прибирання робочих місць.

 Ось ми і закінчили роботу. Що треба зробити ? Прибираємо свої робочі місця. Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.


Клас: 2-А                                                     Дата проведення уроку: 12.10.2020

Тема: Способи пізнання. Виготовлення поробки з пластиліну «Черепаха аха-аха»

Мета:

  • Знаннєвий компонент;

Ознайомити дітей з поняттям скульптура; забезпечити засвоєння особливостей виробів  виготовлених за допомогою ліплення з пластиліну.

  • Діяльнісний компонент;

Продовжувати формувати вміння працювати з пластиліном; вчити виготовляти вироби в техніці ліплення; удосконалювати  дрібну моторику пальців рук.

  • Ціннісний компонент;

Усвідомити роль акуратності  під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.

Обєкт праці: Виріб із пластиліну «Черепаха аха-аха»

Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 2 клас Лілія Роговська, зразок - виріб вчителя, презентація.

Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня-   набір пластиліну, стеки, дощечка, вологі серветки.

Трудові дії, прийоми, операції: ліплення .

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

Доброго дня

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

  • Приберіть все зайве з парті залишіть лише  набір пластиліну, стеки, дощечку, вологі серветки та робочий зошит.
  • Хто сьогодні черговий?

 

 

ІІ. Мотивація

Увага на екран Слайд 1

Відгадайте загадку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Чи бачили  ви справжню черепаху?
  • Можливо в когось вдома є черепаха?
  • Які особливості має ця тваринка?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти черепаху. Сьогодні ми попрацюємо з пластиліном та познайомимося з таким видом мистецтва як Скульптура.

IV. Вивчення нового матеріалу

Слайд 2

Скульптура — вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів.

За своїм змістом та функціями скульптура поділяється на

Слайд 3

 

монументальну – пам'ятники, статуї, рельєфи, що безпосередньо пов’язані з архітектурою і пейзажним середовищем;

 

 

Слайд 4

станкову, яка має камерний характер і представлена жанром портрета;

 

 

 

 

Слайд 5

декоративну, що виконує функцію художнього оформлення будівель, парків, вулиць, майданів міст.

Під час створення скульптурного образу необхідно враховувати матеріал і техніку виконання, освітлення, яке підкреслювало б пластичні якості скульптури, а також ритмічну композицію твору, що може бути статичною і динамічною.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Асоціативний кущ «Скульптура» Слайд 6

 

 

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

  1. Показ зразка, аналіз.
  • Подивіться на зразок виробу який ми сьогодні виготовимо;
  • З яких матеріалів він складається? (пластиліну та бісеру);
  • Які кольори використані у цьому виробі?;
  • З яких деталей він складається? ( тулуба, голови, хвостика та лапок );
  • Якої форми тулуб? ( шароподібна);
  • Якої форми лапки ? (продовгуваті, овал);

 

  1. Технологія виготовлення виробу.

Відкрийте робочі зошити, та розгляньте як виготовити.

Послідовність виконання

1. Із половини бруска дібраного пластиліну скачай кульку. Розплющ її та надай форму паляниці (фото 1, 2).

2. З другої частинки бруска скатай ковбаску. Розділи її на чотири частини це ніжки черепашки. Зроби стекою на них засічки та приєднай їх до тулуба (фото 3, 4, 5).

3. Скатай кульку голівку черепашки та приєднай її до тулуба (фото 6).

4. Добери пластилін для двох шарів панцира. Нижній шар зроби такого ж розміру, як тулуб черепашки, а верхній трохи менший (фото 7, 8).

5. Приліпи черепашці очка, зроби стекою ротик та візерунок на панцирі.

6. Прикрась черепашку намистинками і бісером (фото 9, 10).

- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти деталі до основи. Робіть це обережно, щоб не пошкодити форму деталей. Також слід відразу прикріпляти виготовлену деталь до основи адже зготом пластилін твердне і буде погано кріпитися.

-  Розмістіть  дощечку  перед собою, зверху пластилін , робочий зошит та серветки з лівого боку, стеки з правого. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.

3. Також пригадаємо правила роботи з пластиліном(Фізкультхвилинка)

Якщо правило звучить правильно ви стрибаєте, якщо не правильно присідаєте.

Правила користування пластиліном

 

- Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.

- Працюй з пластиліном  на голому столі.

- Слідкуй за чистотою, не залишай пластилін будь-де.

- Непотрібний пластилін кидай на підлогу.

- Обережно користуйся стеками.

- Після роботи з пластиліном витри руки серветкою і вимий з милом.

- Після закінчення роботи швидше біжи на перерву

.

Поточний інструктаж

  1. Самостійна робота учнів. (фронтальна)
  • Починайте працювати, за підказками у послідовності виконання звертайте увагу на екран Слайд 7.

 

 

 

  1. Цільові обходи.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.

1-й обхід перевіряю правильність організації робочого місця та початку роботи.

2-й обхід перевіряю правильність виготовлення та прикріплення лапок та основи тулуба черепахи.

3-й обхід перевіряю правильність виготовлення та прикріплення панциря.

4-й обхід перевіряю правильність закінчення (прикрашання) черепашки .

 

Заключний інструктаж

  • Закінчили роботу.
  • Що було зробити легко?
  • А що було робити найскладніше?
  • На що треба звернути увагу при виконанні наступної роботи?

 

VIII. Підсумок уроку

  • Що ми сьогодні виготовляли?
  • З чого виготовляли черепаху?
  • У якій техніці ми працювали?
  • Наведіть приклади де зустрічається скульптура у нашому житті.

 

IX. Прибирання робочих місць.

 Ось ми і закінчили роботу. Що треба зробити ? Прибираємо свої робочі місця. Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Мировська Марина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Степанова Лариса Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Зыйбер Валя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шлаптун Екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Долотова Вікторія Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Юрчук Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
17773
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку