2 клас. Василь Струтинський «Як дихає верба»

Про матеріал

Тема. Людина і природа єдині. Василь Струтинський «Як дихає верба»

Мета:

  • -вдосконалювати навички правильного, виразного читання та літературного аналізу твору; вміння працювати самостійно;
  • -вдосконалювати навички читання тексту в особах;
  • -формувати оцінні судження;
  • -розвивати комунікативно-мовленнєву здатність, пізнавальний інтерес;
  • -виховувати любов до природи, до народних символів України.

Обладнання: презентація, відео, підручник В. О. Науменко

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок літературного читання 2 клас

Тема. Людина і природа єдині. Василь Струтинський «Як дихає верба» Мета: 

-         вдосконалювати навички правильного, виразного читання та літературного аналізу твору; вміння працювати самостійно; 

-         вдосконалювати навички читання тексту в особах; 

-         формувати оцінні судження;

-         розвивати комунікативно-мовленнєву здатність, пізнавальний інтерес; - виховувати любов до природи, до народних символів України. Обладнання: презентація, відео, підручник В. О. Науменко  Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Дихальна фізкультхвилинка

Вправа «Пір’їна»

– Діти, уявіть, що в нас на долоньках малесенька пір’їнка. 

Ми глибоко вдихаємо повітря, і здуваємо пір’їнку. 

Вправа «Кульбаба»

І раптом ми усі опиняємося на просторому зеленому полі. Навколо нас багато кульбабок. Ми нагинаємося до землі й зриваємо квіточку. Перед нами сім'янки з білим чубком – парашутики кульбабки. Ми разом загадуємо бажання, кожен своє заповітне, і щосили здуваємо. 

2. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик»

Летів горобчик,  сів на стовпчик.  Прибіг хлопчик,  утік горобчик.

 

Дзижчить над житом жвавий жук,  бо жовтий він вдягнув кожух. 

 

3. Робота над чистомовкою           

Рі-рі-рі, рі-рі-рі!

Кріт сидить в своїй норі.

Ра-ра-ра, ра-ра-ра!

Йде до ш коли дітвора. Рі-рі-рі, рі-рі-рі!

Добре в ш колі дітворі.

4. Опитування

     Які цікаві відомості ви знаєте про письменника Андрія М’ястківського?

 

     Народився Андрій М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині. 

Його  твори почали друкувати ще до війни. Та в творчій біографії письменника була велика перерва, про яку сповістив не дзвінок, а бомби й гарматні постріли. 

Солдат М’ястківський пройшов війну в роті фронтової розвідки. За бойові заслуги він був нагороджений медаллю «За відвагу», ще й дослужився до найвищого солдатського звання – єфрейтор, чим дуже пишався. 

Андрій М’ястківський – це відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок утілився  у понад сорок книжок поезії та прози, численні тексти пісень і перекладів 

(з білоруської, молдовської, румунської та інших мов). Був цікавим співрозмовником, неперевершеним оповідачем. Весь його творчій доробок – це понад 40 книжок поезії, прози, численні тексти пісень. 

Помер у віці 79 років, 17 листопада 2003 року.

5. Робота в групі

– Вашим домашнім завданням було навчитися виразно читати в особах оповідання «Мудра голка».

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

                    На попередньому уроці ми говорили, що вишитий рушник в Україні посідає особливе місце. Обговорювали, що рушник – це символ України, відбиття культурної пам’яті народу. Впродовж віків рушникам надавалося важливе магічносимволічне значення.

                    А сьогодні ми поговоримо про ще один народний символ України, прочитаємо твір «Як дихає верба» та ознайомимося із творчістю ще одного талановитого письменника, із Василем Струтинським.

 

IV. ВИВЧЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

 

– Василь Миколайович Струтинський народився 12 квітня 1946, с. Кремне  на Волині (помер 30 квітня 2003, Чернігів) – український дитячий письменник, журналіст. Вчився на вчителя музики, грав на баяні у клубі. Василь Миколайович декілька років працював журналістом й писав статті у різних газетах, також на радіо вів програми для молоді. Любив писати оповідання, загадки, особливо вірші для дітей.

2.   Опрацювання оповідання В. Струтинського «Як дихає верба» (с. 126-127) Виразне читання оповідання вчителем. Діти слідкують у підручниках.

 

 

 

3.   Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Миньок – прісноводна хижа риба.

Плоскирка – невелика прісноводна риба, схожа на ляща.

б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

Комір                 віття пручалися          негода осипаючи            рясним каламутні            насидженого півгодини            шарпаючи

4. Релаксація (Відео «Мавка»)

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 

1.   Читання оповідання учнями. Гра «Квіточка»  Читає текст учень, на парту якого впала квіточка.

2.   Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

   На якій річці відбуваються події, описані в оповіданні?

   Яку відповідь дав автор на запитання, що звучить у заголовку оповідання?

   Назвіть персонажів твору. Доведіть, що Сергійко був наполегливим і спостережливим.

   У яку погоду рибалив хлопчик? Яка була пора року?

   Прочитайте, якими він бачив хмари, небо, вітер.

3. Гра «Диктор телебачення».

– Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

4. Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?» – Які рослини стали символами України? 

     Чому верба це символ України?

     У народі кажуть: «Без верби і калини нема України».

Ще тільки зійшов сніг, тільки пригріло сонечко, а верба вже поспішає привітати світ Із весною, даруючи йому пухнасті жовті котики. Це дерево зацвітає першим. Віддавна шанується в Україні. 

Верба дарує нам багато корисного, лікує. Вона – ніби позначка води на землі. Тому й криницю копають завжди під вербою. На сухому місці це дерево не росте ніколи.

Українці вважають вербу святим деревом і шанують його. На останню неділю перед Великоднем припадає Вербна неділя. Цього дня в церкві повсюди святять нарізані вербові гілочки.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення» • Найбільше мені сподобалося...

  Я запам’ятав...  

  Хочу навчитися...

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 126-127

Виразно читати оповідання. Намалювати ілюстрацію до оповідання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Летів горобчик, сів на стовпчик. Прибіг хлопчик, утік горобчик. Дзижчить над житом жвавий жук,бо жовтий він вдягнув кожух. ???

Номер слайду 4

Рі-рі-рі, рі-рі-рі!Кріт сидить в своїй норі. Ра-ра-ра, ра-ра-ра!Йде до школи дітвора. Рі-рі-рі, рі-рі-рі!Добре в школі дітворі.

Номер слайду 5

Андрій М’ястківський

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

• Сьогодні на уроці я вчився...• Найбільше мені сподобалося...• Я запам’ятав...• Хочу навчитися...• Урок завершую з... настроєм.

0sVblopBdRA.jpg
248-ASIPbKg.jpg
6ObRz1k-ufY.jpg
CeyCFC2uCII.jpg
GqJs-ohSCkQ.jpg
K0jN1xP3Lfk.jpg
QHX6ehiWHJ0.jpg
U2Q08-AarD0.jpg
XivJ2Zkxr78.jpg
auz7vMOAPRs.jpg
d-78y45b6Xk.jpg
ehQLQHw_VZs.jpg
mJNm_luvnTY.jpg
syXiqXDeenw.jpg
xEpBaFFI1No.jpg
zip
Додано
10 липня 2018
Переглядів
4494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку