2023 Модельна навчальна програма 5 – А клас Календарне планування

Про матеріал
Розробка календарного планування для вчителів історії 2023. Наказ МОН від 18.10.2022 № 921 “Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти” 5 – А клас Календарне планування до курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти» (1 година на тиждень, 35 – на рік) Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти. Автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти». Автори І. Щупак та ін. (2022)» для 5 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)
Перегляд файлу

Наказ МОН від 18.10.2022 № 921 “Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти”

5 – А клас

Календарне планування  до курсу

«Вступ до історії України та громадянської освіти»

(1 година на тиждень, 35 – на рік)

Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти. Автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.)  (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

Підручник:  «Вступ до історії України та громадянської освіти». Автори І. Щупак та ін. (2022)» для 5 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)

 

 

уроку

 

Тема уроку

 

Дата

 

При-мітки

1

ВСТУП. Предмет шкільної історії. Засоби пізнання історії учнями/ученицями

 

 

 

Розділ І. Науки, що вивчають минуле  (7 год.)

 

 

2

Історія людини й родини – частина історії України.

Історія як наука про розвиток людства

 

 

3

Допоміжні історичні дисципліни. Історичні дослідження як діалог наук (методи природничих наук у історичних дослідженнях)

 

 

4

Джерела історичної інформації. Види історичних джерел.

Критичний аналіз джерел історичної інформації.

 

 

5

Значення археології для дослідження минулого. Як працюють археологи. Культурний шар та археологічна культура

Об’єднано

Минуле світу в археологічних пам’ятках. Археологічні скарби України. Трипільська культура

Стало: Археологічні скарби минулого (за §5 підручника)

 

 

6

Писемні пам’ятки та їх дослідження. Найвидатніші писемні пам’ятки людства.

 

 

7

Етнографічні дослідження.  Фольклор як історичне джерело.

Об’єднано

Сучасні історичні джерела  (фото, відео, аудіо)

Стало: Фольклор і сучасні візуальні джерела про історію (за §6 підручника)

 

 

8

 Урок узагальнення та систематизації навчальних досягнень учнів до розділу 1 «Науки, що вивчають минуле»

 

 

 

Розділ ІІ. Історичний час і простір (8 год.)

 

 

9

Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України

 

 

10

Одиниці вимірювання історичного часу (ера, тисячоліття, століття, рік). Лічба часу в історії.

 

 

11

Способи упорядкування хронологічних даних: лінія часу, хронологічна таблиця, синхронізована таблиця.

 

 

12

Історія приладів для вимірювання часу. Розвиток систем літочислення. Літочислення в сучасному світі.

Об’єднано

Історія світу та України на лінії часу.

Стало: Способи упорядкування історичного часу (за §10-11 підручника)

 

 

13

Історична карта (мапа). Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з контурною картою.

 

 

14

Розвиток уявлень людини про світ.

Історичний простір на картах упродовж історії.

 

 

15

Українські землі на картах упродовж історії. Території розселення українців у світі

 

 

16

Урок узагальнення та систематизації знань учнів із розділу 2 «Історичний час і простір»

 

 

 

Розділ ІІІ. Історична наука й історична пам’ять (7 год.)

 

 

17

Становлення історичної науки. Описи історії в донаукові часи (від давнини до XVII ст.)

 

 

18

Становлення історії як науки. Наука історія на сучасному етапі

 

 

19

Історичні дослідження на теренах України. Видатні українські історики. Музеї та архіви

 

 

20

Міфи в історії. Усна історія (місцями поміняно) (за §18 підручника)

 

 

21

Історична пам’ять. Культура пам’яті. Формування історичної пам’яті (місцями поміняно) (за §19 підручника)

 

 

22

Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Види пам’яток і пам’ятників.  Пам’ятки історії рідного краю

 

 

23

Урок узагальнення та систематизації знань учнів із розділу 3 «Історична наука й історична пам’ять»

 

 

 

Розділ IV. Розвиток людства упродовж історії (11 год. )

 

 

24

Поява і розселення людини на Землі. Перші люди на українських теренах

 

 

25

Періодизація історії людства від давнини до сучасності (оглядово)

 

 

26

Історія України в контексті світових подій. Визначні історичні постаті

 

 

27

Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи

 

 

28

Людина в спільноті. Розвиток людських спільнот від первісних громад до держави. Особистість, сім’я, родина, громада. Родове дерево

 

 

29

Народи, етноси та нації. Народи, які проживають на теренах України

 

 

30

Розвиток системи регулювання суспільних відносин: табу, мораль, цінності, закони. Становище чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії. Права та обов’язки людини

 

 

31

Права людини у правових пам’ятках людства й України. Як захистити свої права в сучасному світі

 

 

32

Світогляд, наукові знання та Міфологія та релігія. Атеїзм. Освіта та передача досвіду від покоління до покоління впродовж історії

 

 

33

Художня культура людства

 

 

34

Урок узагальнення та систематизації знань учнів із розділу 4

«Розвиток людства упродовж історії»

 

 

35

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2023
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку