Наказ МОН від 18.10.2022 № 921 “Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти”
5 – А клас
Календарне планування до курсу
«Вступ до історії України та громадянської освіти»
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти. Автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручник: «Вступ до історії України та громадянської освіти». Автори І. Щупак та ін. (2022)» для 5 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
При-мітки |
1 |
ВСТУП. Предмет шкільної історії. Засоби пізнання історії учнями/ученицями |
|
|
|
Розділ І. Науки, що вивчають минуле (7 год.) |
|
|
2 |
Історія людини й родини – частина історії України. Історія як наука про розвиток людства |
|
|
3 |
Допоміжні історичні дисципліни. Історичні дослідження як діалог наук (методи природничих наук у історичних дослідженнях) |
|
|
4 |
Джерела історичної інформації. Види історичних джерел. Критичний аналіз джерел історичної інформації. |
|
|
5 |
Значення археології для дослідження минулого. Як працюють археологи. Культурний шар та археологічна культура Об’єднано Минуле світу в археологічних пам’ятках. Археологічні скарби України. Трипільська культура Стало: Археологічні скарби минулого (за §5 підручника) |
|
|
6 |
Писемні пам’ятки та їх дослідження. Найвидатніші писемні пам’ятки людства. |
|
|
7 |
Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело. Об’єднано Сучасні історичні джерела (фото, відео, аудіо) Стало: Фольклор і сучасні візуальні джерела про історію (за §6 підручника) |
|
|
8 |
Урок узагальнення та систематизації навчальних досягнень учнів до розділу 1 «Науки, що вивчають минуле» |
|
|
|
Розділ ІІ. Історичний час і простір (8 год.) |
|
|
9 |
Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України |
|
|
10 |
Одиниці вимірювання історичного часу (ера, тисячоліття, століття, рік). Лічба часу в історії. |
|
|
11 |
Способи упорядкування хронологічних даних: лінія часу, хронологічна таблиця, синхронізована таблиця. |
|
|
12 |
Історія приладів для вимірювання часу. Розвиток систем літочислення. Літочислення в сучасному світі. Об’єднано Історія світу та України на лінії часу. Стало: Способи упорядкування історичного часу (за §10-11 підручника) |
|
|
13 |
Історична карта (мапа). Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з контурною картою. |
|
|
14 |
Розвиток уявлень людини про світ. Історичний простір на картах упродовж історії. |
|
|
15 |
Українські землі на картах упродовж історії. Території розселення українців у світі |
|
|
16 |
Урок узагальнення та систематизації знань учнів із розділу 2 «Історичний час і простір» |
|
|
|
Розділ ІІІ. Історична наука й історична пам’ять (7 год.) |
|
|
17 |
Становлення історичної науки. Описи історії в донаукові часи (від давнини до XVII ст.) |
|
|
18 |
Становлення історії як науки. Наука історія на сучасному етапі |
|
|
19 |
Історичні дослідження на теренах України. Видатні українські історики. Музеї та архіви |
|
|
20 |
Міфи в історії. Усна історія (місцями поміняно) (за §18 підручника) |
|
|
21 |
Історична пам’ять. Культура пам’яті. Формування історичної пам’яті (місцями поміняно) (за §19 підручника) |
|
|
22 |
Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Види пам’яток і пам’ятників. Пам’ятки історії рідного краю |
|
|
23 |
Урок узагальнення та систематизації знань учнів із розділу 3 «Історична наука й історична пам’ять» |
|
|
|
Розділ IV. Розвиток людства упродовж історії (11 год. ) |
|
|
24 |
Поява і розселення людини на Землі. Перші люди на українських теренах |
|
|
25 |
Періодизація історії людства від давнини до сучасності (оглядово) |
|
|
26 |
Історія України в контексті світових подій. Визначні історичні постаті |
|
|
27 |
Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи |
|
|
28 |
Людина в спільноті. Розвиток людських спільнот від первісних громад до держави. Особистість, сім’я, родина, громада. Родове дерево |
|
|
29 |
Народи, етноси та нації. Народи, які проживають на теренах України |
|
|
30 |
Розвиток системи регулювання суспільних відносин: табу, мораль, цінності, закони. Становище чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії. Права та обов’язки людини |
|
|
31 |
Права людини у правових пам’ятках людства й України. Як захистити свої права в сучасному світі |
|
|
32 |
Світогляд, наукові знання та Міфологія та релігія. Атеїзм. Освіта та передача досвіду від покоління до покоління впродовж історії |
|
|
33 |
Художня культура людства |
|
|
34 |
Урок узагальнення та систематизації знань учнів із розділу 4 «Розвиток людства упродовж історії» |
|
|
35 |
Підсумковий урок |
|
|