Модельна навчальна програма
Наказ МОН від 18.10.2022 № 921 “Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти”
6 клас
Календарне планування 6 клас
Історія України. Всесвітня історія
(2 години на тиждень, 70 годин – на рік)
Складено згідно Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 03 серпня 2022 року № 698 та «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.10.2022 № 921)
Підручник: Бандровський О.Г. Всесвітня історія. Історія України: (інтегрований курс) : підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександр Бандровський, Віталій Власов. – Київ : Генеза, 2019. – 224 с.
МОЖЛИВО БУДУТЬ НОВІ ПІДПУЧНИКИ ВІД ІМЗО
(ДАННІ КОТРОГО ВІДПРАВЛЯЛИ У 2023 РОЦІ)
1. ЩУПАК І.Я. Історія України. Всесвітня історія: підруч. для 6 кл. закл. заг. середн. освіти./ І.Я Щупак, О.В.,Н.С. Власова, І.О.Піскарьова - К.: Оріон,2023
2. Олександр ГІСЕМ, Ольга ГІСЕМ. Історія України. Всесвітня історія: підруч. для 6 кл. закл. заг. середн. освіти.- Харків: Ранок, 2023
3. Ганна ХЛІБОВСЬКА, Марія КРИЖАНОВСЬКА, Оксана НАУМЧУК. Історія України. Всесвітняісторія: підруч. для 6 кл. закл. заг. середн. освіти.- Тернопіль: Астон,2023
4. Віктор МОГОРИТА. Історія України. Всесвітня історія: підруч. для 6 кл. закл. заг. середн. освіти.- Київ: Грамота,2023
5. Олександр БАНДРОВСЬКИЙ, Віталій ВЛАСОВ, Оксана ДАНИЛЕВСЬКА. Історія України. Всесвітня історія: підруч. для 6 кл. закл. заг. середн. освіти.- Київ: Генеза, 2023
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
При-мітки |
|
ВСТУП. Первісна доба та Стародавній світ в історії людства. (2 год) |
|
|
1 |
Періодизація всесвітньої історії та історії України. Хронологія. Особливості літочислення «до нашої ери». Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
2 |
Джерела з історії Стародавнього світу. Видатні дослідники й дослідниці Стародавньої історії та їхні відкриття. Підручник ― інструмент вивчення Первісної та Стародавньої історії Розділив тему 1 уроку навпіл(великий об’єм інформації) |
|
|
|
Розділ І. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НА ПОЧАТКУ ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА (9 год) |
|
|
3 |
Народження людства. Основні теорії походження людини. Формування людини сучасного біологічного типу (антропогенез). Розселення людей на земній кулі. |
|
|
4 |
Найдавніша людина та природа. Етапи антропогенезу. Господарське життя найдавніших людей. Розділив тему 1 уроку на три частини (великий об’єм інформації) |
|
|
5 |
Розділив тему 1 уроку на три частини Неолітична революція ― перехід від привласнювального до відтворювального господарства. |
|
|
6 |
Розділив тему 1 уроку на три частини Неоліт на українських землях: буго-дністровська археологічна культура. |
|
|
7 |
Суспільна організація найдавніших людських спільнот. Організація влади в найдавніших людських спільнотах. |
|
|
8 |
Духовний світ первісних людей. Найдавніші релігійні уявлення. Первісне мистецтво. |
|
|
9 |
Початок доби металів. Господарські перетворення в мідно-кам’яний вік. Протоміста. |
|
|
10 |
Мідно-кам’яний вік на території України. Трипільська та середньостогівська археологічні культури |
|
|
11 |
Узагальнення та контроль знань за розділом І «Життя людей за первісних часів. Українські землі на початку історії людства» |
|
|
|
Розділ ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ І ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ ТА ЇХНЯ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО ІСНУВАЛИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ (Ч. І) (11 год) взято за аналогію попередніх років і за причини великої теми |
|
|
12 |
Цивілізації в Стародавній історії. Шлях до цивілізацій: рушійні зміни в житті людських суспільств за бронзового віку. Розділив тему 1 уроку навпіл |
|
|
13 |
Ремесло й торгівля. Народження міст і держави.- Розділив Урок (великий об’єм інформації)- треба буде глянути підручник, якщо будуть теорії походження держави, то буде така структура , якщо ні то 1 урок. М |
|
|
14 |
Цивілізації Месопотамії. Природно-географічні умови Межиріччя. Господарське життя та торгівля. Іригаційні (зрошувальні) системи. |
|
|
15 |
Міста-держави Шумеру. Аккадська держава. Вавилон. Держава Мітанні. |
|
|
16 |
Суспільна організація. Уявлення про справедливість на прикладі законів Хаммурапі. |
|
|
17 |
Завоювання в Стародавньому світі. Хетська держава. Навала «народів моря». Військові реформи в Ассирії та її завоювання. Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, великий об’єм інформації) |
|
|
18 |
Халдейське (Нововавилонське) царство. Розквіт Нововавилонської держави. Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, великий об’єм інформації)- треба дивитись за об’ємом інформації у підручнику |
|
|
19 |
Повсякденне життя населення Месопотамії: роль природних умов і торгівлі. |
|
|
20 |
Писемність, наукові знання, релігія та мистецтва Месопотамії. Епос про Гільгамеша. |
|
|
21 |
Бронзовий вік на українських землях. Індоєвропейці, їхнє господарське та духовне життя. Винайдення колісниці. Розселення індоєвропейців |
|
|
22 |
Узагальнення та контроль за розділом ІІ «Стародавні цивілізації Азії і Північної Африки та їхня взаємодія із суспільствами, що існували на Українських землях (Ч. І)» |
|
|
|
Розділ ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ І ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ ТА ЇХНЯ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО ІСНУВАЛИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ (Ч. ІІ) (12 год) взято за аналогію попередніх років і за причини великої теми |
|
|
23 |
Давній Єгипет ― «дарунок Нілу». Періодизація історії цивілізації Давнього Єгипту. Розділив тему 1 уроку на три частини (великий об’єм інформації) |
|
|
24 |
Господарське життя, суспільство та організація влади. Видатні правителі та війни. Розділив тему 1 уроку три частини (великий об’єм інформації) |
|
|
25 |
Повсякденне життя. Писемність, наукові знання, релігія та мистецтва Давнього Єгипту. Розділив тему 1 уроку три частини (великий об’єм інформації) |
|
|
26 |
Стародавні держави Східного Середземномор’я. Фінікійські торговельні міста та їхні здобутки. Фінікійська колонізація. Карфаген. Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, великий об’єм інформації) |
|
|
27 |
Ізраїльсько-Юдейське царство та його видатні правителі. Господарське та повсякденне життя. Монотеїзм. Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, великий об’єм інформації) |
|
|
28 |
Персія. Імперія Ахеменідів. Природні умови Давньої Персії. Перська імперія, її устрій та видатні правителі. Зороастризм. |
|
|
29 |
Перехід від бронзового до залізного віку на території України. Становлення кочового способу життя в причорноморських степах. Кіммерійці та скіфи, їхні зв’язки з давніми цивілізаціями. |
|
|
30 |
Цивілізації Індії. Природно-географічні умови Індостану. Індська (Хараппська) цивілізація: міста й торгівля. Ведійська цивілізація. Суспільне та господарське життя: варни. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
31 |
Культурні здобутки цивілізації Давньої Індії. Буддизм. Держава Маур’їв: спроба релігійного об’єднання країни. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
32 |
Китайська цивілізація. Природно-географічні умови Давнього Китаю, їхній вплив на господарське життя. Суспільний устрій, уявлення про владу. Китай як «серединне царство». Утворення єдиної держави в Китаї: правління Цінь Ши Хуан-ді. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
33 |
Писемність, наукові знання, релігійні уявлення та мистецтво Давнього Китаю. Конфуціанство та даосизм Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
34 |
Узагальнення та контроль за розділом ІІ «Стародавні цивілізації Азії і Північної Африки та їхня взаємодія із суспільствами, що існували на Українських землях (Ч. ІІ)» |
|
|
|
Розділ ІІІ. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО СФОРМУВАЛИСЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ (27 год) |
|
|
|
Тема 1. Становлення Античної грецької цивілізації (14 год) Переніс назви теми з попередньої програми для відмежування великого розділу і різних за характеристиками тем |
|
|
35 |
Поняття античної цивілізації. Періодизація історії Античності. |
|
|
36 |
Природно-географічні умови Балканського півострова та островів Егейського моря. |
|
|
37 |
Цивілізації бронзового віку. Мінойська та Мікенська палацові цивілізації. Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, великий об’єм інформації) |
|
|
38 |
«Темні віки». Троянська війна як історична подія та культурний спадок. –Може бути практичною роботою Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, ) |
|
|
39 |
Полісний устрій Давньої Греції. Господарське життя. Суспільний устрій, місце жінки в давньогрецькому суспільстві. Повсякдення. Античні Олімпійські ігри. |
|
|
40 |
«Цивілізація просто неба». Різноманітність політичних устроїв давньогрецьких полісів (монархія, олігархія, демократія). Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, ) |
|
|
41 |
Права та обов’язки громадян полісів. Спарта як «держава —військовий табір». Розділив тему 1 уроку навпіл (Різні теми, ) |
|
|
42 |
Поняття батьківщини та патріотизму в Давній Греції. Персько-грецькі війни. Образи полководців і воїнів. Піднесення Афін за Перікла. |
|
|
43 |
Писемність, релігія та мистецтво Давньої Греції. Філософія ― «любов до мудрості». |
|
|
44 |
Давньогрецька колонізація: Розселення греків у Середземномор’ї. Взаємодія з місцевим населенням. Давньогрецькі пам’ятки на території сучасної України. |
|
|
45 |
Українські землі в добу Античності: Велика Скіфія. Господарство, побут, вірування. Скіфські кургани. Цар Атей. |
|
|
46 |
Втрата грецької єдності: Пелопоннеські війни. Піднесення Македонії за Філіппа II. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
47 |
«Східний похід» Александра Македонського. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
48 |
Грецький культурний простір: еллінізм. Елліністичні держави. |
|
|
49 |
Узагальнення та контроль знань за темою 1 « Становлення Античної грецької цивілізації» |
|
|
|
Тема 2. Стародавній Рим за царської, республіканської та імперської доби (13 год) Переніс назви теми з попередньої програми для відмежування великого розділу і різних за характеристиками тем |
|
|
50 |
Рим. Природно-географічні умови Апеннінського півострова та його доримське населення. Етруски та їхні здобутки |
|
|
51 |
Рим ― «місто на семи пагорбах». Господарське та суспільне життя. Боротьба патриціїв і плебеїв. |
|
|
52 |
Республіка як «спільна справа». Організація влади за Римської республіки. Римське право. |
|
|
53 |
Римська «військова машина». Повсякденне життя солдатів, їхня суспільна роль за часів республіки та імперії. Експансія Риму. |
|
|
54 |
Від республіки до імперії. Криза республіки та диктатура Юлія Цезаря. Октавіан Август. Розділив тему 1 уроку навпіл– наявність зайвих годин |
|
|
55 |
Римська імперія в період розквіту. Поняття римського громадянства. Розділив тему 1 уроку навпіл – наявність зайвих годин |
|
|
56 |
Писемність, релігія та мистецтво Давнього Риму. Повсякденне життя за часів республіки та імперії: простота і розкіш |
|
|
57 |
Кризові явища в Римській імперії. Виникнення та поширення християнства. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
58 |
Константин Великий. Поділ Римської імперії. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
59 |
«Варварський світ». Народи —сусіди Риму (кельти, германці, сармати, слов’яни та інші). |
|
|
60 |
Варварський світ». Їхнє господарство та духовний світ. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
61 |
Українські землі та Рим. Вплив кельтського світу. Сарматія. Боспорське царство. |
|
|
62 |
Велике переселення народів. Загибель Західної Римської імперії Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
63 |
Велике переселення народів. Слов’янські племена під час Великого переселення народів. Розділив тему 1 уроку навпіл (великий об’єм інформації) |
|
|
64 |
Культура та вірування слов’янських народів (Добавлена тема) |
|
|
65 |
Узагальнення та контроль знань за темою 2. Стародавній Рим за царської, республіканської та імперської доби |
|
|
66 |
Узагальнення за курсом. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів до скарбниці загальнолюдських надбань |
|
|
67 |
Повторення до Розділу І ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НА ПОЧАТКУ ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА |
|
|
68 |
Повторення до Розділу ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ І ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ ТА ЇХНЯ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО ІСНУВАЛИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ |
|
|
69 |
Повторення до Розділу ІІІ. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО СФОРМУВАЛИСЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|