Діагностична робота за темою « Текст. Типи текстів»
1 варіант
1. Текст — це:
а) окремі речення;
б) об’єднані за змістом речення;
в) зв’язна розповідь.
2. Укажіть тип поданого тексту.
І чому ж така красива наша школа навесні? Бо навколо школи ростуть квіти. У парку розквітли дерева. Але найбільше прикрашають школу дитячі голоси.
а) розповідь;
б) міркування;
в) опис.
3. Прочитай тексти. Визнач, який із них – есе.
А. У Щебетунчика сьогодні чудовий настрій. Він привітно всміхається. Говорить усім приємні слова.
Б. Який чудовий у мене сьогодні настрій ! Душа аж співає! Хочеться усім усміхатися. Говорити приємні слова. Хоч би ніхто мені його не зіпсував.
4. Визнач , який це текст, - художній, діловий чи науково –популярний?
Шановна Олено Іванівно!
Прошу відпустити сьогодні мого сина Петренка Максима з останнього уроку на спортивні змагання з футболу.
12 травня З повагою - І. В. Петренко
5. Визнач , якому типу тексту відповідає кожний із заголовків?
А. Розповідь. Б. Опис. В . Міркування.
- Київ навесні.
- Київ – гордість нашої країни.
- Історичні місця в Києві?
6.Доберіть заголовок до поданого тексту.
Кіт побачив на дереві гніздо, у якому пищали пташенята. Він поліз на дерево. Прилетів старий дрізд. Він став клювати кота. Кіт злякався і втік.
7. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
На ньому було дупло. В лісі росло дерево. Там жила білка. Вони були маленькі. В неї були білченята. Мати навчала своїх малят здобувати собі їжу.
8. Допишіть кінцівку тексту.
Птахи — наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом...
Діагностична робота за темою « Текст. Типи текстів»
2 варіант
1. Текст складається:
а) із зачину, основної частини, кінцівки;
б) із заголовка, абзаців;
в) із речень.
2. Укажіть тип поданого тексту.
У лісі діти знайшли зайченят. У руки їх брати не можна. Почує людський дух зайчиха й побоїться до маляти підійти. Так і загине зайченя з голоду.
а) міркування;
б) опис;
в) розповідь.
3. Прочитай тексти. Визнач, який із них – есе.
А. Родзинка забула виконати домашнє завдання. У неї був поганий настрій . Їй було соромно перед учителькою й однокласниками.
Б. Як я могла забути про домашнє завдання? Так соромно признатися в цьому вчительці. А не сказати – значить обманути її. Що ж робити?
4. Визнач , який це текст, - художній, діловий чи науково – популярний?
Шановні батьки!
Ваш син Самойленко Вадим 14 травня пропустив заняття в школі. Повідомте, будь ласка,причину його відсутності.
15 травня З повагою - Марія Іванівна.
5.Визнач , якому типу тексту відповідає кожний із заголовків?
А. Розповідь. Б. Опис. В . Міркування.
- Чому туристи їдуть до Києва?(…)
- Ми побували в зоопарку. (...)
- Краса ботанічного саду. ( …)
6. Доберіть заголовок до поданого тексту.
У мами сьогодні день народження. Петрусь і Василько пішли до лісу. Вони нарвали квітів і подарували їх мамі. Матуся дуже зраділа. Вона похвалила синів.
7. Залишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
І журавель видужав. Навесні хлоп’ята знайшли в кущах журавля. Хлопчики принесли його в село. У птаха було поранене крило. Діти довго лікували журавлика.
8. Допишіть кінцівку тексту.
Горобець побачив на березі шпаківню і зайняв її. Через тиждень прилетіли з півдня шпаки.
Піднявся гамір...