Тема: Твір-опис на основі власних спостережень «Собака-друг людини»
Мета: Формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису живої істоти; розвивати зв’язне мовлення учнів, мислення, спостережливість, уміння порівнювати і зіставляти; розширити знання дітей про тварину; виховувати любов до тварин,до краси і гармонії навколишнього світу.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення
Методично – дидактичне забезпечення уроку: малюнки дітей,відео,вірші,загадки,лего,зображення собаки.
Структура уроку
І. Організаційний момент:
Весела пісенька дзвіночка
Покликала нас всіх на урок,
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Ми помандруємо в світ чудовий,
Що гордо мовою зовуть.
Та лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель:
-Діти, сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. На попередніх уроках української мови ми вели вже розмову з вами про цю тварину. А саме про яку, ви дізнаєтесь, прослухавши ці рядочки:
Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: "Гав",
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (собака)
-Тож на уроці ми поговоримо про собаку. Ми з вами визначимо також ознаки і властивості цієї тварини, напишемо твір з елементами опису «Собака-друг людини.»
2. Вправа “Очікування.”
Вчитель:
-Чи готові ви до роботи? Який настрій маєте?
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІІ. Основна частина уроку
Вчитель:
Почнемо з виставки учнівських робіт про собаку (малюнки)
- Але малювати можна не тільки фарбами і пензлем, а й словами.
- Тепер відправимо нашу тварину скупатися під “дощик”компліментів.
- Яка вона наша тваринка?
- Які лагідні слова ви можете про неї сказати?
- Чим тобі подобається ця тварина ?
(Відповіді дітей)
3. Поетична стежинка.
Вчитель:
А зараз,давайте почитаємо чудові вірші про собаку.
(Читання віршів учнями по черзі).
Я із Фімкою тут грався,
У траві перекидався
І кусався, і гарчав,
І сказав уперше – ГАВ!
4. Фізхвилинка:
Вчитель:
На дошці питання і відповіді. Один учень буде читати питання, а всі інші будете читати хором і виконувати рухи.
-Як собаки бігають?
Ось так! Ось так! (Повторюється 3 рази)
-Як вони дивляться по сторонам?
Вправо, вліво, вгору і вниз! (Повторюється 3 рази)
-А як вони сідають?
На задні лапки, підібгавши хвіст!
5.Сторінка цікавої інформації:
Вчитель:
-Про що був цей мультик?
-Які ваші враження після перегляду?
6.Вправа з лего:
Вчитель: Зараз на парті перед собою,ви бачите кубики лего. Використовуючи їх,створи свою власну собаку та невелику розповідь про неї,використовуючи опис її вигляду,характеру та поведінки.
(ДОПОВІДІ ДІТЕЙ)
7.Підготовка до домашнього завдання:
Вчитель:
Розвішує на дошці зображення собак.
Отже на цьому уроці ми вивчали тему «Собака-друг людини». Чи згодні ви з цим,ми побачимо у виконанні вашого домашнього завдання.Вдома вам потрібно скласти твір-опис ха темою уроку.
Але давайте згадаємо,що в себе включає опис:
Опис— це зображення будь-якого предмета, явища дійсності, особи шляхом перерахування, розкриття його основних ознак. Наприклад, описуючи тварину, ми вкажемо на такі ознаки, як розмір, форму тіла, колір шерсті, вираз очей, поведінку. Мета опису в тому, щоб читач міг уявити предмет опису.
VI. Домашнє завдання
Вчитель:
- Вдома ви складете твір-опис за темою «Собака-друг людини» і запишете у зошити.
IV. Рефлексія.
-Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви вчились висловлювати свої думки точно й красиво, а ваше мовлення збагатилось образними словами і словосполученнями.
-З ваших зібраних матеріалів, а також написаних творів ми створимо збірочку про собаку.
-Я дякую вам за роботу!