Розробка уроку за темою:"Собака-друг людини." Твір-опис.

Про матеріал
Розробка уроку на тему:"Собака-друг людини." Підготовка учнів до написання твору-опису на задану тему. Використання загадок,віршів,малюнків,лего та відео на уроці.
Перегляд файлу

Тема: Твір-опис на основі власних спостережень «Собака-друг людини»

 

Мета: Формувати вміння добирати найбільш влучні прикметники під час опису живої істоти; розвивати зв’язне мовлення учнів, мислення, спостережливість, уміння порівнювати і зіставляти; розширити знання дітей про тварину; виховувати любов до тварин,до краси і гармонії навколишнього світу.

 

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

 

Методично – дидактичне забезпечення уроку: малюнки дітей,відео,вірші,загадки,лего,зображення собаки.

 

                                  Структура уроку

І. Організаційний момент:

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас всіх на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми  помандруємо в світ чудовий,

Що гордо мовою зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Повідомлення теми й мети уроку:

  Вчитель:  

-Діти, сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. На попередніх уроках української мови ми вели вже розмову з вами про цю тварину. А саме про яку, ви дізнаєтесь, прослухавши ці рядочки:

Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: "Гав",
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (собака)

-Тож  на уроці ми поговоримо про собаку. Ми з вами визначимо також ознаки і властивості цієї тварини, напишемо твір з елементами опису «Собака-друг людини.»

2. Вправа “Очікування.”

Вчитель:

-Чи готові ви до роботи? Який настрій маєте?

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІІ. Основна частина уроку

Вчитель:

Почнемо з виставки учнівських робіт про собаку (малюнки)

- Але малювати можна не тільки фарбами і пензлем, а й словами.

- Тепер відправимо нашу тварину скупатися під “дощик”компліментів.

- Яка вона наша тваринка?

- Які лагідні слова ви можете про неї сказати?

- Чим тобі подобається ця тварина ?

(Відповіді дітей)

3.    Поетична стежинка.

Вчитель:

А зараз,давайте почитаємо чудові вірші про собаку.

(Читання віршів учнями по черзі).

  • Зачекай-но, песику,
    Зупинись!
    Ось який вже виріс я —
    Подивись!
    Не спіши так, песику,
    Не біжи!
    А зі мною краще ти
    Подружись!
    Буду тебе кістками
    Пригощать,
    Від кота Муркотика
    Захищать.
    Буду я любить тебе,
    Берегти…
    Будем завжди друзями
    Я і ти.

 

  • Тут стрибав я по весні,
    Все подобалось мені
    І травичка, і жучок,
    і маленький павучок.

        Я із Фімкою тут грався,
        У траві перекидався
        І кусався, і гарчав,
        І сказав уперше – ГАВ!

  • У дворі старий дідусь
    Став, паркан фарбує.
    Пес стоїть, старий, рудий,
    І чогось сумує…
    Звик господар до його,
    Пес вже звик до діда.
    Що дідусь вже не казав,
    Ходить за ним слідом.
    Дід фарбує, пес стоїть.
    Учиться — мо, здасться.
    Притулився до паркану —
    Рудик став смугастим.

4. Фізхвилинка:

Вчитель:

На дошці питання і відповіді.  Один учень буде читати питання, а всі інші будете читати хором і виконувати рухи.

-Як собаки бігають?

Ось так!  Ось так! (Повторюється 3 рази)

-Як вони дивляться по сторонам?

Вправо, вліво, вгору і вниз! (Повторюється 3 рази)

-А як вони сідають?

На задні лапки, підібгавши хвіст!

5.Сторінка цікавої інформації:

Вчитель:

  • Зараз ми переглянемо з вами відео про доброго щеня.

https://youtu.be/VYYYd2lhzwY

-Про що був цей мультик?

-Які ваші враження після перегляду?

6.Вправа з лего:

Вчитель: Зараз на парті перед собою,ви бачите кубики лего. Використовуючи їх,створи свою власну собаку та невелику розповідь про неї,використовуючи опис її вигляду,характеру та поведінки.

(ДОПОВІДІ ДІТЕЙ)

7.Підготовка до домашнього завдання:

Вчитель:



Розвішує на дошці зображення собак.


Отже на цьому уроці ми вивчали тему «Собака-друг людини». Чи згодні ви з цим,ми побачимо у виконанні вашого домашнього завдання.Вдома вам потрібно скласти твір-опис ха темою уроку.

Але давайте згадаємо,що в себе включає опис:

Опис— це зображення будь-якого предмета, явища дійсності, особи шляхом перерахування, розкриття його основних ознак. Наприклад, описуючи тварину, ми вкажемо на такі ознаки, як розмір, форму тіла, колір шерсті, вираз очей, поведінку. Мета опису в тому, щоб читач міг уявити предмет опису.

VI. Домашнє завдання

Вчитель:

- Вдома ви складете твір-опис за темою «Собака-друг людини» і запишете у зошити.

IV. Рефлексія.

-Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви вчились висловлювати свої думки точно й красиво, а ваше мовлення збагатилось образними словами і словосполученнями.

-З ваших зібраних матеріалів, а також написаних творів ми створимо збірочку про собаку.

-Я дякую вам за роботу!

 

docx
Додано
25 травня 2021
Переглядів
2015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку