М А Т Е М А Т И К А
Календарно-тематичне планування для учнів 3-го класу
За програмою 175 годин на рік
(5 год на тиждень)
Математика : підруч. для 3 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) : Ч. 1 / С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. — 128 с. : іл.
Математика : підруч. для 3 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) : Ч. 2 / С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. — 136 с. : іл.
Математика. 3 клас : моніторинг навчальних досягнень / О. В. Онопрієнко. — 2-ге вид. —Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 48 с. : іл.
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Сторінки в підручнику |
І семестр |
|||
РОЗДІЛ 1. УЗАГАЛЬНЮЄМО І СИСТЕМАТИЗУЄМО ВИВЧЕНЕ У 2-МУ КЛАСІ. ВИВЧАЄМО РІВНЯННЯ |
|||
1 |
01/09 |
Вивчаємо рівняння. Повторюємо нумерацію чисел у межах 100 |
4-5 |
2 |
04/09 |
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
6-7 |
3 |
05/09 |
Складаємо і розв’язуємо обернені задачі до даної |
8-9 |
4 |
06/09 |
Розв’язуємо складені задачі |
10-11 |
5 |
07/09 |
Досліджуємо задачі |
12-13 |
6 |
08/09 |
Додаємо і віднімаємо числа порозрядно |
14-15 |
7 |
11/09 |
Досліджуємо задачі на знаходження різниці |
16-17 |
8 |
12/09 |
Досліджуємо задачі на знаходження суми |
18-19 |
9 |
13/09 |
Додаємо і віднімаємо числа, використовуючи прийом округлення |
20-21 |
10 |
14/09 |
Досліджуємо задачі на знаходження невідомого доданка |
22-23 |
11 |
15/09 |
Досліджуємо задачі на знаходження невідомого зменшуваного та від’ємника |
24-25 |
12 |
18/09 |
Розв’язуємо задачі. Перевіряємо арифметичні дії додавання та віднімання |
26-27 |
13 |
19/09 |
Досліджуємо задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць |
28-29 |
14 |
20/09 |
Досліджуємо задачі на різницеве порівняння |
30-31 |
15 |
21/09 |
Досліджуємо задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць (непряма форма) |
32-33 |
16 |
22/09 |
Самостійна робота за темою «Узагальнюємо і систематизуємо вивчене у 2 класі» |
Зошит, с. 31-32 |
17 |
25/09 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 1 за темою «Узагальнюємо і систематизуємо вивчене у 2 класі» |
Зошит, с. 3-6 |
18 |
26/09 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторюємо арифметичні дії множення і ділення |
34-35 |
19 |
27/09 |
Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення |
36-37 |
20 |
28/09 |
Узагальнюємо способи складання таблиць множення і ділення |
38-39 |
21 |
29/09 |
Досліджуємо таблиці множення і ділення |
40-41 |
22 |
02/10 |
Досліджуємо таблиці множення і ділення |
42-43 |
23 |
03/10 |
Знайомимось із послідовним множенням і діленням |
44-45 |
24 |
04/10 |
Досліджуємо таблицю Піфагора |
46-47 |
25 |
05/10 |
Досліджуємо задачі на знаходження частки |
48-49 |
26 |
06/10 |
Знайомимось з табличною формою короткого запису задачі |
50-51 |
27 |
09/10 |
Повторюємо геометричні фігури на площині |
52-53 |
28 |
10/10 |
Повторюємо вивчене |
54 |
29 |
11/10 |
Знайомимось із рівнянням |
55 |
30 |
12/10 |
Розв’язуємо прості рівняння |
56-57 |
31 |
13/10 |
Складаємо рівняння за вимогою |
58 |
32 |
16/10 |
Складаємо рівняння за текстом простої задачі |
59-60 |
33 |
17/10 |
Складаємо і розв’язуємо прості рівняння |
61 |
34 |
18/10 |
Розв’язуємо ускладнені рівняння |
62-63 |
35 |
19/10 |
Розв’язуємо ускладнені рівняння |
64 |
36 |
20/10 |
Розв’язуємо задачі складанням рівняння |
65 |
37 |
23/10 |
Знайомимось із властивістю рівності |
66-67 |
38 |
24/10 |
Розв’язуємо рівняння |
68 |
39 |
25/10 |
Записуємо задачі коротко у вигляді таблиці |
69 |
40 |
26/10 |
Розв’язуємо задачі способом складання рівняння |
70 |
41 |
27/10 |
Повторюємо одиниці вимірювання величин |
71 |
42 |
06/11 |
Визначаємо час за годинником |
72-73 |
43 |
07/11 |
Навчальний проєкт «Секрети таблиці множення» |
75 |
44 |
08/11 |
Самостійна робота за темою «Досліджуємо таблиці множення і ділення. Вивчаємо рівняння» |
Зошит, с. 33-34 |
45 |
09/11 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 2 за темою «Досліджуємо таблиці множення і ділення. Вивчаємо рівняння» |
Зошит, с. 7-10 |
46 |
10/11 |
Аналіз діагностувальної роботи. Навчальний проєкт «Чим мені у повсякденному житті будуть корисні гарні знання таблиці множення» |
|
РОЗДІЛ 2. ВИВЧАЄМО ЧАСТИНИ ЦІЛОГО |
|||
47 |
13/11 |
Одержуємо половину |
76-77 |
48 |
14/11 |
Одержуємо частину від цілого |
78-79 |
49 |
15/11 |
Одержуємо частини цілого |
80-81 |
50 |
16/11 |
Знайомимось з одиницею вимірювання довжини: 1 міліметр |
82-83 |
51 |
17/11 |
Досліджуємо одиниці вимірювання величин |
84-85 |
52 |
20/11 |
Порівнюємо частини цілого |
86-87 |
53 |
21/11 |
Порівнюємо частини цілого |
88-89 |
54 |
22/11 |
Знаходимо частину від цілого |
90-91 |
55 |
23/11 |
Знаходимо ціле за величиною його частини |
92-93 |
56 |
24/11 |
Досліджуємо залежність добутку від зміни одного з множників |
94-95 |
57 |
27/11 |
Розв’язуємо складені задачі |
96-97 |
58 |
28/11 |
Досліджуємо залежність частки від зміни діленого або дільника |
98-99 |
59 |
29/11 |
Розв’язуємо складені задачі |
100-101 |
60 |
30/11 |
Розв’язуємо ускладнені рівняння |
102-103 |
61 |
01/12 |
Самостійна робота за темою «Вивчаємо частини цілого» |
Зошит, с. 35-36 |
62 |
04/12 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 3 за темою «Вивчаємо частини цілого» |
Зошит, с. 11-14 |
63 |
05/12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Навчальний проєкт «У яких випадках з повсякденного життя ми вимушені оперувати частинами величини?» |
|
64 |
06/12 |
Знайомимось із групами величин |
104-105 |
65 |
07/12 |
Вивчаємо взаємозв’язок між величинами |
106-107 |
66 |
08/12 |
Розв’язуємо прості задачі із взаємопов’язаними величинами |
108 |
67 |
11/12 |
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
109-110 |
68 |
12/12 |
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
111 |
69 |
13/12 |
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
112-113 |
70 |
14/12 |
Вивчаємо групу величин, які розкривають ситуацію купівлі-продажу |
114 |
71 |
15/12 |
Розв’язуємо задачі |
115 |
72 |
18/12 |
Вивчаємо групу величин, що описують ситуацію праці |
116 |
73 |
19/12 |
Розв’язуємо задачі |
117 |
74 |
20/12 |
Досліджуємо взаємопов’язані величини |
118 |
75 |
2112 |
Знайомимось із задачами на знаходження суми двох добутків |
119-120 |
76 |
22/12 |
Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків |
121-122 |
77 |
25/12 |
Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків |
123-124 |
78 |
26/12 |
Самостійна робота за темою «Досліджуємо взаємопов’язані величини» |
37-38 |
79 |
27/12 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 4 за темою «Досліджуємо взаємопов’язані величини» |
Зошит, с. 15-18 |
80 |
28/12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Досліджуємо задачі на знаходження суми двох добутків |
Зошит, с. 125 |
ІІ семестр |
|||
81 |
15/01 |
Навчальний проєкт «Задачі із взаємопов’язаними величинами як моделі ситуацій, що трапляються в нашому житті» |
|
82 |
16/01 |
Розв’язуємо задачі на різницеве порівняння двох добутків |
4-5 |
83 |
17/01 |
Розв’язуємо задачі на кратне порівняння двох добутків |
6-7 |
84 |
18/01 |
Досліджуємо задачі на різницеве або кратне порівняння двох добутків |
8-9 |
85 |
19/01 |
Досліджуємо задачі на різницеве або кратне порівняння двох добутків |
10 |
86 |
22/01 |
Досліджуємо задачі |
11-12 |
87 |
23/01 |
Розв’язуємо задачі |
13 |
88 |
24/01 |
Навчальний проєкт «Яка користь від математики?» |
15 |
РОЗДІЛ 3. ВИВЧАЄМО ТРИЦИФРОВІ ЧИСЛА |
|||
89 |
25/01 |
Одержуємо тисячу |
16-17 |
90 |
26/01 |
Знайомимось з лічильною одиницею — сотня |
16-17 |
91 |
29/01 |
Читаємо і записуємо трицифрові числа |
18 |
92 |
30/01 |
Додаємо і віднімаємо числа на основі нумерації |
19-20 |
93 |
31/01 |
Додаємо і віднімаємо трицифрові числа на основі нумерації |
21 |
94 |
01/02 |
Розв’язуємо задачі на знаходження суми, різницеве та кратне порівняння двох часток |
22 |
95 |
02/02 |
Додаємо і віднімаємо трицифрові числа на основі нумерації |
23-24 |
96 |
05/02 |
Визначаємо загальну кількість одиниць розряду |
25-26 |
97 |
06/02 |
Порівнюємо трицифрові числа |
27-28 |
98 |
07/02 |
Досліджуємо задачі |
29-30 |
99 |
08/02 |
Відкриваємо спосіб множення і ділення круглих чисел |
31-32 |
100 |
09/02 |
Множимо і ділимо круглі числа використовуючи прийом укрупненням розрядних одиниць |
33-34 |
101 |
12/02 |
Знайомимось із задачами на знаходження четвертого пропорційного |
35-36 |
102 |
13/02 |
Вивчаємо одиницю вимірювання довжини: 1 кілометр |
37-38 |
103 |
14/02 |
Вивчаємо одиницю вимірювання маси: 1 грам, 1 тонна |
39-40 |
104 |
15/02 |
Використовуємо прийом послідовного множення та ділення |
41-42 |
105 |
16/02 |
Множимо і ділимо на кругле число послідовно |
43 |
106 |
19/02 |
Узагальнюємо нумерацію трицифрових чисел |
44 |
107 |
20/02 |
Самостійна робота за темою «Вивчаємо трицифрові числа» |
Зошит, с. 39-40 |
108 |
21/02 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 5 за темою «Вивчаємо трицифрові числа» |
Зошит, с. 19-22 |
109 |
22/02 |
Аналіз діагностувальної роботи. Навчальний проєкт «У чому потреба в людини оперувати трицифровими числами?» |
|
110 |
23/02 |
Додаємо і віднімаємо круглі числа |
45-46 |
111 |
26/02 |
Досліджуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного |
47-48 |
112 |
27/02 |
Додаємо і віднімаємо круглі числа |
49-50 |
113 |
28/02 |
Додаємо і віднімаємо числа двома способами |
51 |
114 |
29/02 |
Додаємо і віднімаємо трицифрові числа порозрядно |
52-53 |
115 |
01/03 |
Додаємо і віднімаємо числа трьома способами |
54 |
116 |
04/03 |
Розв’язуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного |
55-56 |
117 |
05/03 |
Додаємо і віднімаємо трицифрові числа |
57-58 |
118 |
06/03 |
Додаємо і віднімаємо числа різними способами |
59 |
119 |
07/03 |
Досліджуємо задачі на знаходження четвертого пропорційного |
60-61 |
120 |
08/03 |
Знайомимось із письмовим додаванням і відніманням |
62 |
121 |
11/03 |
Досліджуємо задачі |
63 |
122 |
12/03 |
Виконуємо письмове додавання і віднімання |
64 |
123 |
13/03 |
Знайомимось із задачами на знаходження трьох чисел за трьома сумами |
65-66 |
124 |
14/03 |
Розв’язуємо задачі |
67 |
125 |
15/03 |
Розв’язуємо задачі |
68 |
126 |
18/03 |
Розв’язуємо задачі |
69 |
127 |
19/03 |
Самостійна робота за темою «Додаємо і віднімаємо трицифрові числа» |
Зошит, с. 41-42 |
128 |
20/03 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 6 за темою «Додаємо і віднімаємо трицифрові числа» |
Зошит, с. 23-26 |
129 |
21/03 |
Аналіз діагностувальної роботи. Навчальний проєкт «Мій бюджет» |
70 |
РОЗДІЛ 4. ВИВЧАЄМО ПОЗАТАБЛИЧНІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ |
|||
130 |
22/03 |
Узагальнюємо вивчене про арифметичні дії множення та ділення |
72-73 |
131 |
01/04 |
Знайомимось із діленням з остачею |
74-75 |
132 |
02/04 |
Вивчаємо ділення з остачею |
76-77 |
133 |
03/04 |
Перевіряємо ділення з остачею |
78-79 |
134 |
04/04 |
Узагальнюємо вивчене про ділення з остачею |
80-81 |
135 |
05/04 |
Досліджуємо ділення з остачею |
82-83 |
136 |
08/04 |
Вивчаємо правило множення суми на число |
84-85 |
137 |
09/04 |
Відкриваємо спосіб множення двоцифрового числа на одноцифрове |
86-87 |
138 |
10/04 |
Відкриваємо спосіб множення трицифрового числа на одноцифрове |
88-89 |
139 |
11/04 |
Вивчаємо правило ділення суми на число |
90-91 |
140 |
12/04 |
Відкриваємо спосіб ділення двоцифрового числа на одноцифрове |
92-93 |
141 |
15/04 |
Ділимо трицифрове число на одноцифрове |
94-95 |
142 |
16/04 |
Розв’язуємо задачі. Виконуємо ділення на кругле число |
96 |
143 |
17/04 |
Знайомимось із задачами на подвійне зведення до одиниці. Виконуємо ділення на кругле число |
97-98 |
144 |
18/04 |
Розв’язуємо задачі на подвійне зведення до одиниці |
99 |
145 |
19/04 |
Дослідження задач на подвійне зведення до одиниці. Обернені до них задачі |
100-101 |
146 |
22/04 |
Виконуємо ділення круглого числа на одноцифрове двома способами |
102-103 |
147 |
23/04 |
Досліджуємо задачі на подвійне зведення до одиниці |
104 |
148 |
24/04 |
Самостійна робота за темою «Вивчаємо позатабличні множення і ділення» |
Зошит, с. 43-44 |
149 |
25/04 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 7 за темою «Вивчаємо позатабличні множення і ділення» |
Зошит, с. 27-30 |
150 |
26/04 |
Аналіз діагностувальної роботи. Навчальний проєкт «Задачі навколо нас» |
|
151 |
29/04 |
Виконуємо ділення на кругле число |
105 |
152 |
30/04 |
Виконуємо ділення на кругле число |
106 |
153 |
01/05 |
Знайомимось зі способом ділення на двоцифрове число |
107-108 |
154 |
02/05 |
Знайомимось із задачами на спільну роботу |
109-110 |
155 |
03/05 |
Розв’язуємо задачі на спільну роботу |
111 |
156 |
06/05 |
Досліджуємо задачі на спільну роботу |
112-113 |
157 |
07/05 |
Досліджуємо задачі на спільну роботу |
114 |
158 |
08/05 |
Вивчаємо ділення на двоцифрове число |
115-116 |
159 |
09/05 |
Досліджуємо задачі на спільну роботу |
117 |
160 |
10/05 |
Виконуємо ділення на двоцифрове число двома способами |
118 |
161 |
13/05 |
Дізнаємось про спосіб множення і ділення на 5; 50 |
119 |
162 |
14/05 |
Знайомимось із нерівностями зі змінною |
120-121 |
163 |
15/05 |
Дізнаємось про спосіб множення і ділення на 25 |
122 |
164 |
16/05 |
Множимо і ділимо на 5; 20; 25 |
123 |
165 |
17/05 |
Розв’язуємо нерівності зі змінною |
124-125 |
166 |
20/05 |
Відкриваємо спосіб множення на 11; 101 |
126 |
167 |
21/05 |
Самостійна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень |
Зошит, с. 47-48 |
168 |
22/05 |
Перевіряємо свої досягнення. Діагностувальна робота № 8 з перевірки сформованості навичок усних обчислень |
|
169 |
23/05 |
Аналіз діагностувальної роботи. Навчальний проєкт «Математична газета» |
133 |
170 |
24/05 |
Розв’язуємо задачі на час |
127 |
171 |
27/05 |
Дізнаємось про спосіб множення на 9; 99 |
128 |
172 |
28/05 |
Множимо на 11, 99 |
129 |
173 |
29/05 |
Розв’язуємо задачі геометричного змісту |
130 |
174 |
30/05 |
Повторюємо вивчене. Перевіряємо свої досягнення |
131-132 |
175 |
31/05 |
Підсумковий урок за рік |
45-46 |