У К Р А Ї Н С Ь К А М О В А
Календарно-тематичне планування для учнів 3-го класу
За програмою 123 годин на рік
(3,5 год на тиждень)
Українська мова та читання : Підручник для 3 класу ЗЗСО (у 2-х частинах) : Частина 1 // К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с. : іл.
Зошит з розвитку мовлення «Малюю словом» : Навчальний посібник для учнів другого класу // Складова частина навчально-методичного комплекту з української мови до підручника «Українська мова та читання. Частина 1» / К. І. Пономарьова. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. — 56 с. : іл.
УСІ діагностичні роботи. 3-й клас / авт.-упоряд. С. Г. Мельник. — Х. : Вид. група «Основа», 2021. — 126, [2] с. — (Серія «Оцінювання»).
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Сторінки в підручнику |
І семестр |
|||
РОЗДІЛ 1. ПРИГАДУЮ ЗНАННЯ ПРО ЗВУКИ І БУКВИ |
|||
1 |
04/09 |
Розрізняю голосні і приголосні звуки |
4-5 |
2 |
05/09 |
Розпізнаю м’які приголосні звуки |
6-7 |
3 |
06/09 |
Пригадую слова з апострофом і звуками [дж], [дз], [дз'] |
8-9 |
4 |
07/09 |
Правильно вимовляю дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу |
10-11 |
5 |
12/09 |
Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками |
12-13 |
6 |
13/09 |
Розрізняю слова з ненаголошеними звуками [е], [и] |
14-15 |
7 |
14/09 |
Закріплюю та застосовую вивчене. Діагностувальна робота: діалог (письмово) |
Папка |
8 |
18/09 |
Розвиток зв’язного мовлення 1. Розповідаю про літній відпочинок |
4-7 |
9 |
19/09 |
Аналіз діагностувальної роботи. Правильно записую слова з ненаголошеними звуками [е], [и] |
16-17 |
10 |
20/09 |
Пригадую правила переносу слів |
18-19 |
11 |
21/09 |
Пригадую і використовую алфавіт |
19-21 |
12 |
26/09 |
Шукаю слова в словнику за алфавітом |
21-22 |
13 |
27/09 |
Повторюю і закріплюю знання з теми |
|
14 |
28/09 |
Діагностувальна робота: списування «Моя Батьківщина» |
Папка |
15 |
02/10 |
Розвиток зв’язного мовлення 2. Малюю словами осінь |
8-10 |
РОЗДІЛ 2. СПОСТЕРІГАЮ ЗА ЗНАЧЕННЯМ СЛІВ |
|||
16 |
03/10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Розрізняю пряме і переносне значення слів |
23-24 |
17 |
04/10 |
Розпізнаю синоніми |
25-26 |
18 |
05/10 |
Добираю синоніми |
27-28 |
19 |
10/10 |
Розпізнаю і добираю антоніми |
28-30 |
20 |
11/10 |
Розпізнаю слова, які мають кілька значень |
30-32 |
21 |
12/10 |
Спостерігаю за словами, які звучать однаково, але мають різні значення |
32-33 |
22 |
16/10 |
Розвиток зв’язного мовлення 3. Розповідаю про пікнік |
11-13 |
23 |
17/10 |
Повторюю і закріплюю знання про лексичне значення слова |
Папка |
24 |
18/10 |
Діагностувальна робота: робота з мовними одиницями за розділом «Спостерігаю за значенням слів» |
Папка |
РОЗДІЛ 3. ДОСЛІДЖУЮ БУДОВУ СЛОВА |
|||
25 |
19/10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Визначаю корінь слова |
34-35 |
26 |
24/10 |
Розпізнаю спільнокореневі слова |
36-37 |
27 |
25/10 |
Спостерігаю за чергуванням голосних у коренях слів |
37-39 |
28 |
26/10 |
Спостерігаю за чергуванням приголосних у коренях слів |
39-41 |
29 |
07/11 |
Розрізняю корені з однаковим звучанням, але різним значенням |
41-43 |
30 |
08/11 |
Визначаю закінчення у словах |
43-45 |
31 |
09/11 |
Спостерігаю за призначенням закінчень у мовленні |
45-47 |
32 |
13/11 |
Розвиток зв’язного мовлення 4. Пишу переказ тексту |
14-16 |
33 |
14/11 |
Визначаю основу слова |
47-48 |
34 |
15/11 |
Розрізняю спільнокореневі слова і різні форми одного слова |
49-50 |
35 |
16/11 |
Визначаю префікс у словах. Утворюю слова за допомогою префіксів |
51-54 |
36 |
21/11 |
Розрізняю префікси і службові слова |
54-56 |
37 |
22/11 |
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без- |
56-57 |
38 |
23/11 |
Діагностувальна робота: письмовий переказ «Як білка і заєць один одного не впізнали» |
Папка |
39 |
27/11 |
Розвиток зв’язного мовлення 5. Складаю розповідь за коміксом |
17-19 |
40 |
28/11 |
Аналіз діагностувальної роботи. Досліджую написання слів із префіксами з-, с- |
58-59 |
41 |
29/11 |
Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів |
60-61 |
42 |
30/11 |
Правильно переношу слова з апострофом після префіксів |
61-63 |
43 |
05/12 |
Правильно переношу слова з апострофом після префіксів (додатково) |
61-63 |
44 |
06/12 |
Визначаю суфікс у словах |
63-65 |
45 |
07/12 |
Утворюю слова за допомогою суфіксів |
65-67 |
46 |
11/12 |
Розвиток зв’язного мовлення 6. Переказую текст |
20-22 |
47 |
12/12 |
Визначаю будову слова |
67-68 |
48 |
13/12 |
Розбираю слова за будовою |
69-70 |
49 |
14/12 |
Розпізнаю слова з орфограмами |
71-72 |
50 |
19/12 |
Перевіряю написання ненаголошених е , и в коренях слів |
72-74 |
51 |
20/12 |
Перевіряю написання ненаголошених е , и в коренях слів (додатково) |
72-74 |
52 |
21/12 |
Пишу записку і смс-повідомлення |
74-76 |
53 |
25/12 |
Розвиток зв’язного мовлення 7. Малюю словами зиму |
23-25 |
54 |
26/12 |
Діагностувальна робота: диктант (без назви) |
Папка |
55 |
27/12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю написання слів з ненаголошеними е, и за словником |
76-77 |
56 |
28/12 |
Закріплюю та застосовую вивчене за семестр |
|
ІІ семестр |
|||
РОЗДІЛ 4. ДІЗНАЮСЯ БІЛЬШЕ ПРО ІМЕННИКИ |
|||
57 |
16/01 |
Розрізняю іменники — назви істот і неістот |
78-79 |
58 |
17/01 |
Розрізняю власні і загальні назви |
80-81 |
59 |
18/01 |
Записую власні назви з великої букви |
81-83 |
60 |
22/01 |
Розвиток зв’язного мовлення 8. Пишу переказ тексту |
26-28 |
61 |
23/01 |
Розпізнаю іменники, які утворилися від дієслів і прикметників |
83-85 |
62 |
24/01 |
Визначаю рід іменників |
85-87 |
63 |
25/01 |
Змінюю іменники за числами |
88-89 |
64 |
30/01 |
Дізнаюся про іменники, які не змінюються за числами |
90-91 |
65 |
31/01 |
Закріплюю та застосовую вивчене |
Папка |
66 |
01/02 |
Діагностувальна робота: робота з мовними одиницями за розділом: «Дізнаюся більше про іменники» |
УДР, с. 23 |
67 |
05/02 |
Розвиток зв’язного мовлення 9. Пишу про враження від свята |
29-31 |
РОЗДІЛ 5. ДОСЛІДЖУЮ ПРИКМЕТНИКИ |
|||
68 |
06/02 |
Аналіз діагностувальної роботи. Розпізнаю прикметники |
92-93 |
69 |
07/02 |
Встановлюю зв’язок прикметників з іменниками |
94-95 |
70 |
08/02 |
Змінюю прикметники за числами |
96-97 |
71 |
13/02 |
Змінюю прикметники за родами |
97-99 |
72 |
14/02 |
Змінюю прикметники за числами та родами (додатково) |
|
73 |
15/02 |
Визначаю родові закінчення прикметників |
99-100 |
74 |
19/02 |
Розвиток зв’язного мовлення 10. Переказую текст |
32-34 |
75 |
20/02 |
Прикрашаю своє мовлення прикметниками |
101-102 |
76 |
21/02 |
Закріплюю матеріал про прикметник. Самостійна робота |
|
РОЗДІЛ 6. РОЗПІЗНАЮ ЧИСЛІВНИКИ |
|||
77 |
22/02 |
Пригадую числівники |
103-104 |
78 |
27/02 |
Правильно наголошую і записую числівники |
105-106 |
79 |
28/02 |
Правильно читаю числові вирази |
106-107 |
80 |
29/02 |
Діагностувальна робота: списування «Снігова шуба» |
Папка |
81 |
04/03 |
Розвиток зв’язного мовлення 11. Пишу про друга або подружку |
35-37 |
РОЗДІЛ 7. ДІЗНАЮСЯ БІЛЬШЕ ПРО ДІЄСЛОВА |
|||
82 |
05/03 |
Аналіз діагностувальної роботи. Розпізнаю дієслова |
108-109 |
83 |
06/03 |
Правильно записую дієслова на -ться, -шся |
110-111 |
84 |
07/03 |
Розрізняю часові форми дієслів |
111-113 |
85 |
12/03 |
Змінюю дієслова за часами |
113-115 |
86 |
13/03 |
Змінюю дієслова за часами (додатково) |
|
87 |
14/03 |
Правильно пишу НЕ з дієсловами |
115-116 |
88 |
18/03 |
Розвиток зв’язного мовлення 12. Пишу переказ тексту |
38-40 |
89 |
19/03 |
Встановлюю зв’язок дієслів з іменниками |
117-118 |
90 |
20/03 |
Добираю дієслова — антоніми і синоніми |
119-120 |
91 |
21/03 |
Закріплюю та застосовую вивчене. Діагностувальна робота: усний твір «Справжній друг» |
Папка |
92 |
01/04 |
Розвиток зв’язного мовлення 13. Розповідаю про свою сім’ю |
41-43 |
РОЗДІЛ 8. РОЗПІЗНАЮ СЛУЖБОВІ СЛОВА |
|||
93 |
02/04 |
Пригадую службові слова |
121-122 |
94 |
03/04 |
Розпізнаю прикметники |
122-124 |
95 |
04/04 |
Розрізняю частини мови |
124-126 |
96 |
09/04 |
Розрізняю частини мови (додатково) |
|
97 |
10/04 |
Розрізняю розповідні, питальні і спонукальні речення, окличні й неокличні |
127-129 |
98 |
11/04 |
Діагностувальна робота: диктант «Друзі птахів» |
Папка |
99 |
15/04 |
Розвиток зв’язного мовлення 14. Розповідаю, як турбуюся про своє здоров’я |
44-46 |
РОЗДІЛ 9. БУДУЮ РЕЧЕННЯ |
|||
100 |
16/04 |
Аналіз діагностувальної роботи. Вживаю речення зі звертаннями |
129-130 |
101 |
17/04 |
Вживаю речення зі звертаннями (додатково) |
|
102 |
18/04 |
Визначаю в реченні головні і другорядні члени |
131-133 |
103 |
23/04 |
Визначаю в реченні головні і другорядні члени (додатково) |
|
104 |
24/04 |
Встановлюю зв’язок слів у реченні |
133-134 |
105 |
25/04 |
Утворюю словосполучення. Самостійна робота |
134-136 |
106 |
29/04 |
Розвиток зв’язного мовлення 15. Розрізняю опис художній і науково-популярний |
47-49 |
107 |
30/04 |
Діагностувальна робота: робота з мовними одиницями за розділом «Будую речення» |
|
108 |
01/05 |
Аналіз діагностувальної роботи. Будую різні види речень |
137-138 |
РОЗДІЛ 10. ДОСЛІДЖУЮ ТЕКСТ |
|||
109 |
02/05 |
Пригадую будову тексту |
139-140 |
110 |
07/05 |
Розрізняю тексти: розповідь, опис і міркування |
141-143 |
111 |
08/05 |
Розрізняю тексти: розповідь, опис і міркування |
141-143 |
112 |
09/05 |
Будую текст-міркування |
143-145 |
113 |
13/05 |
Розвиток зв’язного мовлення 16. Переказую текст |
50-52 |
114 |
14/05 |
Складаю есе |
145-147 |
115 |
15/05 |
Будую текст-міркування. Складаю есе (додатково) |
|
116 |
16/05 |
Закріплюю матеріал про текст. Самостійна робота |
|
117 |
21/05 |
Визначаю тему і мету тексту. Добираю заголовок |
147-149 |
118 |
22/05 |
Складаю план тексту |
149-151 |
119 |
23/05 |
Спостерігаю за зв’язком речень у тексті |
151-153 |
120 |
27/05 |
Розвиток зв’язного мовлення 17. Пишу переказ тексту |
53-55 |
121 |
28/05 |
Діагностувальна робота: диктант «Цілющі джерела» |
Папка |
122 |
29/05 |
Аналіз діагностувальної роботи. Розрізняю тексти різних стилів |
153-155 |
РОЗДІЛ 11. ПОВТОРЮЮ ВИВЧЕНЕ |
|||
123 |
30/05 |
Закріплюю та застосовую вивчене за рік |
156-157 |