Календарно-тематичне планування
з інтегрованого курсу Я досліджую світ
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко
(наказ МОН України від 12.08.2022 № 743-22)
до підручника «Я досліджую світ» для 3 класу (1-ша частина)
(автор Т.Гільберг, С.Тарнавська, Л.Грубіян)
105 годин на рік, 3 години на тиждень
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
|
Навчальна діяльність |
Сторінка зошита |
Примітки |
||
І семестр |
||||||||
Узагальнюємо і систематизуємо вивчене у 2-му класі. Я і моя шкільна громада |
||||||||
|
01.09 |
Разом ми сильніші (Повторюємо вивчене у 2 класі) |
називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді [3СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2]; розуміє почуття відповідальності перед родиною [3ГІО 6.2]; пояснює можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо; [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2 |
|
с.4-7 |
|
||
|
05.09 |
Як люди взаємодіють у спільноті.
|
співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи [3 ГІО 7.1]; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи [3 ГІО 7.1]; розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї |
с.9-11 |
|
||
|
08.09 |
Як люди взаємодіють у спільноті. |
співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи [3 ГІО 7.1]; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи [3 ГІО 7.1]; розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори,ситуації реального життя) |
с.9-11 |
|
||
|
12.09 |
Яка знайти друзів. |
розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
|
с.14-18 |
|
||
|
13.09 |
Які в дітей права та обов’язки. Створення лепбука «Права та обов’язки дітей».
|
розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді. |
с.18-21 |
|
||
|
15.09 |
Чи всі люди рівні. Що таке справедливість. |
розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
|
с.22-27 |
|
||
|
19.09 |
Чому людині потрібен особистий простір. |
розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
|
с.27-31 |
|
||
|
20.09 |
Гра-квест «Знавці природи». (Перевірка уміння вимірювати температуру повітря, води; спостерігати за об’єктами природи; визначати істотні ознаки на основі проведених досліджень; встановлювати найпростіші взаємозв’язки в неживій і живій природі, досліджувати об’єкти природи). |
|
|
|
|
||
Я і моя сім’я |
|
|
||||||
|
22.09 |
Що об’єднує людей в спільні групи. |
усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин міжлюдьми [3 ГІО 7.1]; має уявлення про державну символіку України; своюприналежність до України [3 ГІО 8.3]; ділиться з іншими інформацією про права кожної дитини (право на навчання, медичну допомогу, відпочинок, захист від жорстокого поводження) [3ГІО 6.2] |
|
с.35-37 |
|
||
|
26.09 |
Чи здатні люди змінювати суспільство. |
усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин міжлюдьми [3 ГІО 7.1]; має уявлення про державну символіку України; своюприналежність до України [3 ГІО 8.3]; ділиться з іншими інформацією про права кожної дитини (право на навчання, медичну допомогу, відпочинок, захист від жорстокого поводження) [3ГІО 6.2] |
|
с.38-41 |
|
||
|
27.09 |
Чому сім’я – найголовніше в нашому житті. |
називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді [3СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2]; розуміє почуття відповідальності перед родиною [3ГІО 6.2]; пояснює можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо; [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2] |
|
с.46-51 |
|
||
|
29.09 |
Що я знаю про історію свого роду. |
називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді [3СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2]; розуміє почуття відповідальності перед родиною [3ГІО 6.2]; пояснює можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо; [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2 |
|
с.51-54 |
|
||
|
03.10 |
Традиції моєї сім’ї. |
називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді [3СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2]; розуміє почуття відповідальності перед родиною [3ГІО 6.2]; пояснює можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо; [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2] |
|
с.55-57 |
|
||
|
04.10 |
Що таке сімейний добробут. |
називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді [3СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2]; розуміє почуття відповідальності перед родиною [3ГІО 6.2]; пояснює можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо; [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2] |
|
с.58-61 |
|
||
|
06.10 |
Як досягти мети . Діагностувальна робота з тем «Я і моя шкільна громада», «Я і моя сім’я» |
пропонує вирішення посильних проблем школи, громади [3 СЗО 2.1], [3 ГІО 8.1]; співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи [3 ГІО 7.1]; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи [3 ГІО 7.1]; розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] |
|
с.61-62 |
|
||
|
10.10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
||||||
Як людина досліджує природу |
||||||||
|
11.10 |
Як провести спостереження. |
називає джерела інформації про природу [3 ПРО 2.1]; розрізняє і використовує обладнання для дослідження природи [3 ПРО 1.4]; співвідносить органи чуття/обладнання для вивчення природи з інформацією, отриманою з їх допомогою [3 ПРО 2.1]; пояснює необхідність вивчення природи [3 ПРО 3.3]; здійснює пошук та аналіз інформації про тіла/явища природи у різних джерелах (виданнях природничого змісту, інтернет-ресурсах тощо), в тому числі з використанням технічних приладів і пристроїв [3 ПРО1.5] |
Ознайомлення з джерелами інформації про природу (паперові видання природничого змісту, географічні карти, колекції мінералів, гербарії, аудіо- і відеозаписи, Інтернетресурси та ін.) |
с.66-70 |
|
||
|
13.10 |
Екскурсія. Проводимо спостереження «Як змінилась природа восени». |
||||||
|
17.10 |
Як провести експеримент. |
називає джерела інформації про природу [3 ПРО 2.1]; розрізняє і використовує обладнання для дослідження природи [3 ПРО 1.4]; співвідносить органи чуття/обладнання для вивчення природи з інформацією, отриманою з їх допомогою [3 ПРО 2.1]; пояснює необхідність вивчення природи [3 ПРО 3.3]; здійснює пошук та аналіз інформації про тіла/явища природи у різних джерелах (виданнях природничого змісту, інтернет-ресурсах тощо), в тому числі з використанням технічних приладів і пристроїв [3 ПРО1.5] |
Вправляння у складанні плану спостереження/експерименту. |
с.70-72 |
|
||
|
18.10 |
Як провести вимірювання. |
називає джерела інформації про природу [3 ПРО 2.1]; розрізняє і використовує обладнання для дослідження природи [3 ПРО 1.4]; співвідносить органи чуття/обладнання для вивчення природи з інформацією, отриманою з їх допомогою [3 ПРО 2.1]; пояснює необхідність вивчення природи [3 ПРО 3.3]; здійснює пошук та аналіз інформації про тіла/явища природи у різних джерелах (виданнях природничого змісту, інтернет-ресурсах тощо), в тому числі з використанням технічних приладів і пристроїв [3 ПРО1.5] |
Проведення вимірювань (об’єкт вимірювання обирає учень або визначає вчитель) |
с.73-75 |
|
||
Явища природи. Тіла і речовини |
|
|||||||
|
20.10 |
Які бувають явища природи. |
проводить спостереження тіл і явищ у найближчому природному оточенні за планом, фіксує результати, презентує їх [3 ПРО 1.4]; ставить і відповідає на запитання щодо дослідження тіла/явища природи [3 ПРО 1.2]; аналізує основні кроки дослідження, передбачені планом, пропонує власні ідеї [3 ПРО 1.3]; формулює припущення і перевіряє їх у ході дослідження за наданим або самостійно складеним планом [3 ПРО 1.2]; визначає самостійно або у групі, що необхідно для проведення дослідження (обладнання, інформація тощо) [3 ПРО 1.3]; |
|
с.79-81 |
|
||
|
24.10 |
Які тіла нас оточують і з чого вони складаються. |
наводить приклади тіл і явищ природи[3 ПРО 1.1], [3 ПРО 1.5]; розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людина [3 ПРО 1.2]; складає перелік тіл неживої/живої природи на основі власних спостережень [3 ПРО 2.1]; виявляє у природному оточенні тіла неживої і живої природи, встановлює зв’язки між ними; описує явища природи, висловлює своє враження від них [3 ПРО 1.5]; розповідає про явища природи, що вивчалися і/або якідоводилось спостерігати [3 ПРО 1.2] |
Дослідження тіла/явища природи (об’єкт дослідження обирає учень або визначає вчитель) |
с.82-85 |
|
||
|
25.10 |
Де ховається вода. |
наводить приклади водойм, гірських порід, кориснихкопалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5] |
|
с.88-90 |
|
||
|
27.10 |
Які властивості має вода. |
наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5] пояснює значення води у природі; зміни станів води;значення гірських порід і корисних копалин у добробуті людини [3 ПРО 3.3] ; пояснює необхідність охорони водойм і догляду за ґрунтом [3ПРО 3.4]; описує способи очищення води і практикує деякі з них(відстоювання, фільтрування) [3 ПРО 1.3]; досліджує у парі/у групі властивості повітря; властивості ґрунту, гірських порід, складає колекції [3ПРО 4.3], [3 ГІО 7.2 ; ділиться інформацією з іншими щодо вживання достатньої кількості води щодоби, користі прогулянок на свіжому повітрі [3 ПРО 2.2] ; моделює кругообіг води у природі;[3 ПРО 1.4] застосовує знання для ощадливого використання водиу побуті; [3 ПРО 3.4] виявляє шану до традицій українського народу у ставленні до води, повітря, ґрунту [3 ГІО 1.3] |
Способи очищення води. |
с.90-93 |
|
||
|
07.11 |
Які речовини розчиняються у воді. Чому вода потребує охорони. Створення лепбука «Кругообіг води в природі». |
наводить приклади водойм, гірських порід, кориснихкопалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5] наводить приклади речовин [3 ПРО 1.1]; виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо) [3 ПРО 4.3]; досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші) [3 ПРО 1.4]; порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей [3 ПРО1.5]; досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю) [3 ПРО 1.3]; застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин [3 ПРО 1.6]; |
Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю,питної соди) |
с.94-99 |
|
||
|
08.11 |
Яка роль повітря у природі. |
наводить приклади речовин [3 ПРО 1.1]; виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо) [3 ПРО 4.3]; досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші) [3 ПРО 1.4]; порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей [3 ПРО1.5]; досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю) [3 ПРО 1.3]; застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин [3 ПРО 1.6]; |
|
с.99-103 |
|
||
|
10.11
|
Які властивості має повітря. |
наводить приклади речовин [3 ПРО 1.1]; виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо) [3 ПРО 4.3]; досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші) [3 ПРО 1.4]; порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей [3 ПРО1.5]; досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю) [3 ПРО 1.3]; застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин [3 ПРО 1.6]; |
Спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря. |
с.103-106 |
|
||
|
14.11 |
Чому повітря потребує охорони. |
наводить приклади речовин [3 ПРО 1.1]; виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо) [3 ПРО 4.3]; досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші) [3 ПРО 1.4]; порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей [3 ПРО1.5]; досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю) [3 ПРО 1.3]; застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин [3 ПРО 1.6]; |
|
с.107-109 |
|
||
|
15.11 |
Що таке гірські породи. |
наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5]; |
Ознайомлення з гірськими породами і корисними копалинами. |
с.113-114 |
|
||
|
17.11 |
Як добувають корисні копалини. |
наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5]; |
Порівняння властивостей гірських порід (за вибором учнів/учителя) |
с.115-117 |
|
||
|
21.11 |
Яке значення корисних копалин для людини. |
наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5]; |
|
с.117-120 |
|
||
|
22.11 |
Чому ґрунт – важливе тіло природи. |
наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання [3 ПРО 1.1]; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк,граніт), корисні копалини у колекціях; кладає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини [3 ПРО 1.5]; |
Дослідження складу і властивостей ґрунту. |
с.120-122 |
|
||
|
24.11 |
Чому ґрунти потребують охорони. Діагностувальна робота з теми «Явища природи. Тіла і речовини», «Як людина досліджує природу». |
властивості ґрунту, гірських порід, складає колекції [3ПРО 4.3], [3 ГІО 7.2 ; виявляє шану до традицій українського народу у ставленні до води, повітря, ґрунту [3 ГІО 1.3 |
|
с.124-126 |
|
||
|
28.11 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
||||||
Різноманітність рослин і тварин |
|
|||||||
|
29.11 |
Які бувають рослини. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1];
|
|
с.127-129 |
|
||
|
01.12
|
Як розмножуються квіткові рослини. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; спостерігає та описує розвиток рослин, які вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона); поведінку тварин [3 ПРО 1.4]; доглядає за рослиною (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими [3 ПРО 4.4]; робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них [3 ПРО 3.1], [3 ГІО 2.2] |
Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частинрослини (насінини, бульби, живця, пагона) |
с.129-132 |
|
||
|
05.12 |
Які умови потрібні для розвитку рослин. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; доглядає за рослиною (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими [3 ПРО 4.4]; робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них [3 ПРО 3.1], [3 ГІО 2.2] |
|
с.132-134 |
|
||
|
06.12 |
Як виростити нову рослину без насіння. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; доглядає за рослиною (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими [3 ПРО 4.4]; робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них [3 ПРО 3.1], [3 ГІО 2.2] |
Розмноження рослин частинами їхнього тіла |
с.134-137 |
|
||
|
08.12 |
Пристосування квіткових рослин до різних умов життя. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; доглядає за рослиною (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими [3 ПРО 4.4]; робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них [3 ПРО 3.1], [3 ГІО 2.2] |
Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. |
с.137-138 |
|
||
|
12.12 |
Різноманітність культурних рослин. Значення рослин. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; |
|
с.139-141 |
|
||
|
13.12 |
Яке значення грибів для природи. Які їстівні гриби, а яка – отруйні. |
розпізнає і називає рослини, тварин, гриби різних груп (по 2-3 представники) [3 ПРО 4.3];
|
|
с.141-144 |
|
||
|
15.12 |
Різноманітний світ тварин. Діагностувальна робота з теми «Різноманітність рослин і тварин». |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО2.1] |
|
с.144-146 |
|
||
|
19.12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Хто чим живиться . |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО2.1] |
Виявлення пристосування тварин до способу життя. |
с.149-151 |
|
||
|
20.12 |
Як з’явилися свійські тварини. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО2.1] |
Спостереження за поведінкою тварин. Моделювання зв’язків організмів між собою і з середовищем існування |
с.151-152 |
|
||
|
22.12 |
Чому рослини і тварини потребують охорони. |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО2.1] |
|
с.153-155 |
|
||
|
26.12 |
Чому рослини і тварини потребують охорони |
має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО2.1] |
|
|
|
||
|
|
|
Людина та її здоров’я. Організм людини. |
|
|
|
||
|
27.12 |
Яку будову має наше тіло. |
знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот (мислення, мова, праця, спілкування і взаємодія з іншими людьми) [3 ГІО 2.2] розповідає про частини тіла людини, [3 ПРО 1.1], [3 ПРО 4.3], виявляє інтерес до своєї зовнішності,[3 ГІО 6.1] |
|
|
|
||
|
29.12 |
Яка роль шкіри в організмі людини.
|
розповідає про частини тіла людини, їх значення; правила догляду за ними; [3 ПРО 1.1], [3 ПРО 4.3], володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування [3 СЗО 2.3], [3 СЗО 4.5] знає, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот (мислення, мова, праця, спілкування і взаємодія з іншими людьми) [3 ГІО 2.2]
|
Дослідження властивостей шкіри.
|
с.12-14 |
|
||