3 клас. Українська мова НУШ. Захарійчук М. Тема. « Апостроф »

Про матеріал
3 клас. Українська мова НУШ. Захарійчук М. Тема. « Апостроф » Мета: повторити й систематизувати знання, засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; розвивати навички самостійної роботи; розвивати усне та писемне мовлення учнів; виховувати інтерес до навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

3 клас. Українська мова НУШ. Захарійчук М. Вельможко Людмила Петрівна Вчитель початкових класів старший вчитель м, Дніпро, КЗО “ СЗШ № 97 імені П. І. Шкідченка» ДМР

Номер слайду 2

Часу гаяти не варто — Руки покладем на парти. Маємо — бо час настав — Повернутися до справ.

Номер слайду 3

Хочу побажати вам гарного уроку, Щоб було цікаво всім нам працювати, Щоб хотіли дуже всі відповідати. Щоб  допомагало вам вміння міркувати І дванадцять балів легко заробляти.

Номер слайду 4

Я БУДУ : У -Р -О -К -уважнимрозумним організованимкмітливим

Номер слайду 5

Перевірка. Домашнє завдання вправа 35. Спиши перше речення з лічилки вправи 33. Підкресли букви, які вказують на м'якість попередніх приголосних.

Номер слайду 6

Перевірка. Вправа 35. Із самісінького ранку Умиваються на ґанку: Курка, півень, цуценя, Кішка, кізка і ягня.

Номер слайду 7

ЩОДЕННІ НОВИНИ Прийшов час тему уроку вам назвати . Тема хоч для вас знайома, але все ж цікава. Будуть в ній нові слова, буде і забава.І в скарбничку нашу, поки вивчим тему,Різних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

Номер слайду 8

Тема. « Апостроф » Апостроф — це унікальний знак. Він не в кожній мові. В українській мові стоїть завжди після твердих приго-лосних перед я, ю, є, ї, а букви я, ю, є, ї після апострофа позначають два звуки! В українській мові є такий знак, який показує роздільну вимову у словах. Він дуже схожий на кому, лише ставиться вгорі. Він називається « апостроф ».

Номер слайду 9

У класі стало тихенько, Усі сидять рівненько, Вчитель до вас усміхається, Наш урок розпочинається.

Номер слайду 10

Каліграфічно щоб писати. Треба рівну спинку мати. Зошит поклади навскоси. Гарнесенько пиши! 

Номер слайду 11

Робота у зошитах

Номер слайду 12

18 вересня Каліграфічна хвилинка. Класна робота

Номер слайду 13

Мовні ігри, читання тексту.« Збери » « розгублені » букви.

Номер слайду 14

Вправа 36. Розглянь малюнки.• «Збери» «розгублені» букви назв намальованих предметів.

Номер слайду 15

Для позначення на письмі твердої вимови приголосних  перед буквами я, ю, є, ї  вживають апостроф. Він вказує, що буквами я, ю, є позначено два звуки. У словах, де я, ю, є позначають м’якість попереднього приголосного, апостроф не ставлять.

Номер слайду 16

Допомога Слова в словнику подано в абетковому порядку. Орієнтуйся на другу та наступні букви. Випиши ті, у яких вживаємо апостроф, в абетковому порядку.

Номер слайду 17

• М’ята, м’яч, пір’я, солов’ї, хом’як.

Номер слайду 18

В слові буряк апостроф не пишеться пiсля р, що позначає м’який приголосний [ р′ ]. Поясни, чому не пишемо апостроф у слові, яке залишилося.

Номер слайду 19

Вправа 37. Прочитай колонки слів. Що?  Солома, дерево, олово, камінь. Який?   Солом'яний. Утвори прикметники другої колонки, у яких пишемо апостроф, за зразком першого слова. Запиши парами у дві колонки.

Номер слайду 20

Перевірка. Солома - солом'яний, дерево - … , Який? Солом’яний, дерев’яний, олов’яний, кам’яний. Що?  Солома, дерево, олово, камінь.олово -… ,камінь - … .

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка Раз! Два! Три! Чотири! П’ять! Час прийшов відпочивать.

Номер слайду 22

Вправа 38. Прочитай текст, уставляючи, де треба, пропущений знак у словах.• Дай письмові відповіді на запитання, використовуючи речення з тексту вправи. * Упиши, де треба, пропущений апостроф.

Номер слайду 23

Зразок. * Зверни увагу на правильне написання слова з апострофом.

Номер слайду 24

Вишенька росла на подвір ’ ї. Яринка її вчора лікувала. Юрко надумав погойдатися на гілці вишні. А гілка - трісь! Яринка аж розплакалася. Вона взяла з аптечки бинт, приклала до місця перелому дощечку й перев ‘ язала. Гілка прижилася - і цвіт не зів ‘ яв. Пуп ‘ янки рясно розцвіли, наче білі хмаринки! (За Н. Гуменюк).

Номер слайду 25

Я і текст * Чи сподобався тобі текст? * Як ти оцінюєш вчинок Яринки? * Чим віддячить вишенька дівчинці? З чим авторка порівнює пуп’янки вишеньки? * Розкажи, як розгорталися події в тексті.

Номер слайду 26

* Де росла вишенька?Вишенька росла на подвір’ї. * Як Яринка лікувала зламану гілочку? Вона взяла з аптечки бинт, приклала до місця перелому дощечку й перев’язала.

Номер слайду 27

Мій настрій

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Д \ З Вправа 39. Спиши два останні речення з вправи 38, уставляючи, де треба, апостроф.• Поясни правопис виділеного слова. рясно

Номер слайду 30

3 клас. Українська мова НУШ. Захарійчук М. Тема. « Апостроф » Мета: повторити й систематизувати знання, засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; розвивати навички самостійної роботи; розвивати усне та писемне мовлення учнів; виховувати інтерес до навчання.

pptx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
5010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку