3D-графіка. Моделювання кубик Рубік

Про матеріал
Представлено приклад завдання з покроковим виконанням для використання на уроці інформатики при вивченні теми «3D-графіка».
Перегляд файлу

imageМоделювання кубик Рубіка

imageПослідовність виконання роботи

1)Відкрийте Blender, при цьому буде завантажена сцена, встановлена за замовчуванням: куб в початку координат, камера та лампа. Куб зарез виділений, перейдем в режим редагування об’єкта натиснувши клавішу Tab. Надамо вигляду кубу затиснувши  Ctrl+B та потягнувши вказівник (рис.1).

image 

Рис.1 image     Рис.2

2)    Переходим в режим обєкта  та image згладжуємо    фігуру

ПКМ/Згладжене тонування (рис.2).

3)    Увімкнем режим редагування об’єкта натиснувши клавішу Tab та оберемо інструмент грані. image

 

4)    Куб має шість граней, тому для кожної грані створимо окремий матеріал (рис.3).

Виділяємо одну грань та присвоюємо їй колір (рис.4).

image 

Рис.4

5)Увімкнемо відтінювання вікна огляду (рис.5). Отримаємо різнокольоровий кубик (рис.6).

 

  image 

Рис.5                                                   Рис.6

6)Увімкнем режим об’єкта Tab та натиснемо 1 на цифровій клавіатурі (Num1) вигляд спереду. Дублюєм обєкт Shift+D два рази,  та переміщуємо по осі X натиснувши послідовно клавіші G і X (рис.7).

image 

Рис.7

7)Виділяємо послідовно кубики затиснувши клавішу Shift (рис.8), дублюємо два рази і переміщуємо по осі Z натиснувши послідовно клавіші G і Z (рис.9).

image                 image  

Рис.8                                                         Рис.9

8)Виділяємо шість кубиків затиснувши клавішу Shift та згруповуємо їх натиснувши Ctrl+j (рис.10).

 

                          image               

Рис.10

9)       Натиснемо 3 на цифровій клавіатурі (Num3) - вигляд праворуч та скопіюємо обєкт Shift+D два рази, переміщуємо по осі X натиснувши послідовно клавіші G і X (рис.11).

image Рис.11   image  Рис.12

 

10)  Виділяємо  отримані обєкти затиснувши клавішу Shift та групуємо натиснувши Ctrl+j. Отримали модель кубика Рубика (рис.12).

11)  Збережемо результат. Перейдемо в меню - Файл/Зберегти як...

Комбінації клавіш для цих команд такі ж, як і для більшості інших програм: Ctrl+S і Shift+Ctrl+S відповідно.Також введіть назву файлу Kyb_Rybik в рядку знизу і натисніть кнопку Зберегти як (рис. 13). 

 

image 

Рис.13

 

 

12) Налаштовуємо рендер. Для початку необхідно вибрати вдалий ракурс камери.

Натисніть 0 на цифровій клавіатурі (Num0) або оберіть інструмент image

(рис.14). 

 

image 

Рис.14

13)Тепер можна запустити рендер, натиснувши F12. В результаті відкриється нове вікно, в якому і буде проходити візуалізація (рис. 15). 

 

image 

Рис.15

14)Якщо результат рендеру вас влаштовує, відкрийте меню Зображення/Зберегти в лівому верхньому кутку вікна або натисніть Alt+S (рис.16). Збережіть зображення з ім’ям  Kyb_Rybik, по замовчуванню картинка збережеться в форматі .png

Якість картинки безпосередньо залежить від джерел світла.

image 

Рис.16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тодоров Леонід
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Белеванцева Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
1286
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку