5 кл.Зарубіжна література. "Іссумбосі або Хлопчик-Мізинчик"

Про матеріал
Ознайомити учнів із казкою, допомогти усвідомити зміст, національні особливості; розвивати навички виразного читання казки, переказу, виділення головних епізодів, їх коментування і власне ставлення до героїв; виховувати кращі моральні якості – працьовитість, кмітливість, сміливість.
Перегляд файлу

Урок  зарубіжної  літератури у 5 класі

Тема: Японська народна казка Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик. Відображення любові до праці,кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

Мета:ознайомити учнів із казкою, допомогти усвідомити зміст, національні особливості; розвивати навички виразного читання казки, переказу, виділення головних епізодів, їх коментування і власне ставлення до героїв; виховувати кращі моральні якості – працьовитість, кмітливість, сміливість.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: політична карта світу,ілюстрації,презентація

 

                                     Хід уроку:

І. Організаційна частина

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

1.Вступне слово вчителя.

Японія – це острівна держава, що розташована у східній Азії. Вона складається з чотирьох великих та великої кількості маленьких островів. Столиця – місто Токіо. Суто японськими є такі види мистецтва:

  1.     Сумо – вид мистецтва, в якому два борці виявляють сильнішого на круглому полі.
  2.     Ієрогліфічне письмо.
  3.     Бонсай – мистецтво вирощування карликових дерев у невеличких ємкостях.
  4.     Ікебана – традиційне мистецтво аранжування квітів у Японії.
  5.     Орігамі(складений папір)
  6.     Чайна церемонія – система правил приготування зеленого чаю і чаювання в Японії.

2.Виразне читання японської народної казки “Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик”.

3.Словникова робота:

Хасі – деревяні палички для їжі, які японці використовують замість виделок;

Гета – дерев’яне взуття;

Ошатно – охайно, красиво;

Вельможа – пан, високо посадовець;

Кімоно – традиційний національний японський верхній одяг;

Оні – чудовиська в людській подобі з бичачими рогами й тигрячими іклами,

 

 

4. Складання плану за казкою.

1. Молитва чоловіка і жінки

2. Поява дитини. Розумне дитя.

3. У столиці.

4. На службі у вельможі.

5. Напад чудовиськ.

6. Перемога Іссумбосі.

7. Хлопчик стає великим і одружується з дочкою вельможі.

5. Евристична бесіда за казкою:

-Чому хлопчика назвали Мізинчиком?

- Куди просить відпустити себе Іссумбосі ?

-У чому поплив хлопчик у столицю?

-Ким був для вельможі хлопчик?

-Кому найбільше припав до серця Іссумбосі?

-Як хлопчик став великим?

6. Творча робота

- Яка алегорія в казці?

- Назвіть ознаки, за якими можна встановити національну приналежність казки. (Імя – Іссумбосі, хасі, кімоно, оні.)

7. Характеристика образу Іссумбосі. Складання схеми

- розумний;

- працьовитий;

- кмітливий;

- сміливий, відважний;

- ввічливий;

- шанує і любить батьків;

- наполегливий.

8.Словникова робота

Мандрівні сюжети – усталені сюжети, які повторюються в казках різних народів, дещо змінюючись залежно від місцевих умов.

9.Опрацювання статті підручника на с.34

ІІІ. Домашнє завдання: підготувати повідомлення про Китай  

IV.Підсумки уроку:

- Завдяки чому маленький хлопчик здобув успіх і знайшов своє щастя?

- Чому сюжет про Хлопчика-мізинчика такий популярний у багатьох народів?

- Чого вчить нас казка?  

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
5417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку