5 клас Дата Тема. Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Мета: поглиблювати навички ан

Про матеріал
5 клас Тема. Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Мета: поглиблювати навички аналізу художніх образів; навчати учнів робити самостійні узагальнення та висновки; виховувати і розвивати почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю; розуміти значення і велич мистецтва.
Перегляд файлу

5 клас

Дата

Тема.        Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі                        

                   імператора.

Мета:         поглиблювати навички аналізу художніх образів; навчати учнів

                   робити  самостійні узагальнення та висновки; виховувати і

                   розвивати почуття доброти до ближнього, уміння співчувати

                   чужому горю; розуміти значення і велич мистецтва.

Обладнання:  портрет Г.К.Андерсена, ілюстрації до казок.

Тип уроку:      урок застосування знань, умінь і навичок

Хід  уроку

І. Актуалізація опорних знань.

    1.Перевірка домашнього завдання

  • Що вам відомо про Г.К.Андерсена?
  • Назвіть головного героя казки «Соловей».

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування знань.

   1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми з вами повинні розкрити образ солов’я та  показати зміни в образі імператора. А для цього ми зупинимося на окремих епізодах казки.

2.  Робота над текстом казки.

  •    Де відбувається дія казки?
  •    Опишіть палац імператора.
  •    Як імператор дізнався про солов’я? Як цей випадок характеризує
  •    імператора? («Виявляється, у нас тут живе незвичайна пташка, яка
  •    зветься «соловей». Кажуть, що вона найкраща у моїй великій державі.
  •    Чому мені про неї ніколи не доповідали?»)
  •    Яким був соловей? З чим автор порівнює його спів? ( Зі скляними
  •    дзвіночками.)
  •    А яке враження справив спів солов’я на імператора? Чому? ( Він
  •    заплакав, тому що вперше почув голос природи. Душа імператора
  •    розкрилась назустріч пісні – і він заплакав.)
  •    А чому ж соловей відмовився від нагороди? ( Він вже отримав вищу
  •    нагороду – сльози. Талант радує людей від усієї душі, а не за плату.)
  •    Опишіть штучного солов’я. Хтозробивкитайськомуімператорові
  •    дивний подарунок?(словесне малювання, індивідуально)
  •    Чому придворні були у захваті, а прості люди відчували, що щось тут
  •    не те? ( Живого співу живої душі ніщо не замінить. Адже в живій душі
  •    знаходить відгук те, що йде від серця, а в придворних живої душі не
  •    було, тому їм милим був штучний соловей.)
  •    Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?
  •    Чому справжній соловей залишив палац? ( Всі захопилися цяцькою, а
  •    про нього забули. Соловей – творець, йому нецікаво було слухати спів
  •    цяцьки.)
  •    Яке є українське прислів’я, що відповідає цьому епізоду? Чи справді
  •    гарне – то найкраще?

Не все золото, що блищить.

( Діти записують у зошит.)

  •    Що трапилось з іграшкою? Які заходи вжив імператор, щоб оживити
  •    штучного птаха? ( Він послав за придворним медиком.)
  •    А що ж трапилося далі? Що мучить імператора в останні хвилини його
  •    життя?
  •    Чи допоміг штучний птах імператорові?
  •    Що примусило справжнього солов’я повернутися до імператора?

( Соловей оцінив в імператорові те, що проявилось сльозами.)

  •    Як сталося, що смерть відступила від імператора?
  •    Як же закінчується казка?

ІV.  Узагальнення знань.

  • Що таке тема та ідея твору?
  • Визначте тему казки.
  • Розгадайте головоломку. Чи згодні ви з тим, що ці слова містять 
  • головну думку казки?

 

Не

зо

що

то,

 

щить

 

все

 

 

те

 

бли

 

ло

 

Відповідь: « Не все те золото, що блищить.»

V. Підсумокуроку :

1.«мікрофон»- дати відповідь на питання:

- Чому вчить нас казка Г.Андерсена «Соловей»?

2.Слово вчителя.

       У казці Андерсена в боротьбі, в протистоянні перемогло добро, мистецтво одержало перемогу над смертю.

       Неможливо собі уявити життя без мистецтва. Тому ми можемо сказати: «Мистецтво вічне».

       І саме Андерсен, як і всі казкарі світу, прагнув утвердити добро на землі, пробуджуючи його в людських душах за допомогою своїх дивовижних казкових героїв.

VІ.  Домашнє завдання

Підготувати розповідь про О.Уальда (індивідуально)

Прочитати казку О.Уайльда «Хлопчик-зірка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Урок №

Дата

Тема.      Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

Мета:         виділити найголовніші епізоди, де йдеться про шлях героя

              від жорстокості до набуття справжньої краси і добра; розвивати

              вміння виділяти головне в характеристиці героя; виховувати

              любов до матері, добро.

Обладнання:  портрет О.Уайльда, ілюстрації до казки.

Тип уроку:     застосування знань, умінь і навичок

Хід  уроку

І.  Актуалізація знань учнів.

Перевірка домашнього завдання.

  1. Літературний диктант.
  1. Додому поверталося … Лісорубів. (Двоє)
  2. Холодну погоду лаяли … . (Вовк, Коноплянка)
  3. Морозна погода була до вподоби … .  (Совам)
  4. Вибравшись з лісу, лісоруби побачили … . ( Зірку, що впала)
  5. Другий Лісоруб узяв дитину, хоч сам був дуже бідний тому, що … .

( Вважав неприпустимим покинути дитя напризволяще)

  1. Дружина Лісоруба сприйняла появу в домі чужої дитини … .

( Спочатку розсердилась на чоловіка, потім пожаліла хлопчика)

  1. Хлопчик-зірка виріс … . ( Дуже вродливим, але жорстоким)
  2.     Хлопчик-зірка зверхньо і жорстоко поводився з тваринами, з іншими  людьми, тому що … . (Вважав, що він походить від Зірки)
  3.     Хлопчик перетворився із вродливця на потвору, коли … . (Вигнав рідну матір
  4.  Хлопчик-зірка потрапив у рабство до … . (Злого чаклуна)
  5.  Зайченя рятувало хлопчика тричі, тому що … . (Хлопчик врятував його від пастки мисливця)
  6.  Батько і мати простили хлопчикові образу, тому що … . (Він покаявся,

допоміг жебракові, поцілував матір і омив її сльозами)

ІІ.  Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ.  Осмислення змісту і послідовності застосування знань.

  • Як ви думаєте, чому казка починається з опису зими? Яка роль пейзажу тут? ( Є першою сходинкою до розуміння деяких рис характеру

Хлопчика-зірки – дитини: холодність, байдужість.)

  • Яким був Хлопчик-зірка? («Виростав він гордий, себелюбний,

жорстокий») 

  1. Читання уривка від слів « Проте ця врода…» до слів « просити милостиню».
  1. Складання схеми.

«Гордий, себелюб-гордість

 ний, жорстокий».                                        

жорстокість

     «Гордував і попихав

сільськими дітьми,                                          себелюбство

     називав іх своїми

     слугами».                                                              зверхність

 

«Не мав співчуття до                                        немилосердя

            нужденних, сліпих,

            калік, всіх скривджених                                        зневага

            долею».

                                                                                               байдужість

                   «Кидав на них камінці,

                   проганяв на шлях, по-

крикував».                                                взяли верх над вродою,

                                                                                      красою, добротою,

                         «Не слухав, посміхався                    любов’ю, ніжністю,

                          зневажливо».                                     співчуттям.

 

  • Розкажіть про поведінку Хлопчика-зірки. Як ви можете
  • охарактеризувати його вчинки? Який з них був найстрашніший? Чому?
  • Поясніть слова Василя Симоненка :

Можна вибрать друга і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати.

  • Як ви вважаєте, чому хлопчик втратив вроду і з гарної квітки
  • перетворився на бридку жабу?
  1. Складання схеми.

Квітка                                      Жаба

  краса                                     потворність

  ніжність                                    грубість

  любов                                    ненависть

ДОБРО                                      ЗЛО

Учитель.  За народними повір’ями з жабою пов’язували все лихе, бридке.

Багато прислів’ївбулоскладено про жабу. Особливо поганою ознакою було, коли жаба наближалася до дверей житла. Про це свідчить прислів’я: “Жаба біля порога – нещастя не за рогом». Огиду у дорослих і острах у дітей викликали малі жабенята. Вважалося, що то недобрі діти, які, покинуті матерями, силами природи були перетворені на жабенят.

  •    Розкажіть, як герой шукав матір? Чому він «ніде ніколи не зустрів ні любові, ні доброзичливості, ані милосердя»? («Світ повівся з ним так само, як він чинив у дні своєї гордині»)
  •    Хто допомогає Хлопчику-зірці виконувати завдання злого чаклуна? Чому?
  •    Чому хлопчик віддав золоті монети прокаженому? Яких нових рисхарактеру набуває герой? («Твоя  біда гірша ніж моя» - говорить хлопчик. Настало остаточне усвідомлення становища іншої людини,з’явилося співчуття.)
  •    Коли і чому краса повернулася до Хлопчика-зірки?
  •    ІV.  Осмислення знань, одержаних на уроці.
  • Як ви розумієте слова Миколи Лукаша:

Зло нічого не дає, крім зла.

           Вмій прощати, як прощає мати.

  • Використовуючи власні малюнки, дайте відповідь: як і чому

змінювався головний герой.

  1.   Узагальнення вивченого.
    1. Розв’яжіть і прочитайте головоломку.

Н  Е               Ь :     Ю                      Д  Ь

   Г              И        З           Д      Л     Д   И          У         .

       Л       Д             А    У                      Н  О    Б

            Я                     Б                                  Ю

  • Чи згодні ви з тим, що у цьому прислів’ї міститься головна думка

твору?

  • У чому полягає справжня краса людини?

VІ.   Підсумок уроку.

  •         Як бачимо, хлопчик подолав шлях від жорстокості до набуття

сравжньої краси. За все те зло, яке скоїв, він покараний самою

природою. Коли хлопчик починає робити добро і іншим, йому також

починають допомогати. Зрештою він отримує прощення і до нього

повертається його зовнішня краса. То що ж важливіше: краса чи добро?

        Звичайно, добро. Тож творіть добро!

VІІ.  Домашнє завдання.

            Підготуватися до контрольної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 клас

Урок №

Дата

 

Тема уроку: Уславлення подвигу в непримиреннійборотьбі з іноземнимизагарбниками в баладіР.Л.Стівенсона “ Вересовийтрунок”. Фольклорніелементи у творі.

Мета уроку: актуалізуватизнанняучнів про Р.Л. Стівенсона, познайомитиучнів з історичнимтломбалади, проаналізувати текст балади, визначити в ньомухарактерніознакилітературноїбалади та впливбаладифольклорної, проаналізуватиповедінкуперсонажівтвору;

формуватинавичкивиразногочитання та аналізупоетичного тексту; виховуватипатріотизм, прагнення до свободи, почуттявласноїнезалежності.

Тип уроку: урок засвоєнняновихзнань.

Обладнання: текстибалади, портрет Р.Л.Стівенсона, ілюстрації до балади.

Епіграф:                                                                                                                              Свогонещастянанегідне рабство не          
                                                                проміняю.
                                                                                                               Есхіл

І. Актуалізаціязнань

Робота з епіграфом
- Прочитайте слова епіграфа. Як виїхрозумієте? 
- Цейвислівналежить герою давньогрецькоїтрагедіїЕсхіла “Прометей закутий” титану Прометею. 
- Згадайте, символом чого є Прометей? 
Слово вчителя

Прометей – символ незламності духу. Він не скорився Зевсу, обрав муки, але не видавтаємниці богу богів, за щобувприречений на довічністраждання. 
-Читількибезсмертному титану під силу пожертвувати собою зарадиістини? Чим і зарадичогопожертвував герой баладиР.Л.Стівенсона – головне питаннянашогоуроку.Чиможна самому обрати долю? Чи є щосьдорожче за власнежиття і життясвогосина? Над цимипитаннямипоміркуйтесьогодні на уроці.

ІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

 – Згадайте, щовизнаєте про Р.Л.Стівенсона? Якітвори цьогописьменника читали? В якійкраїнівіннародився?
1.    Гра-мікрофон: Що я знаю про Р.Л.Стівенсона

2.   Шотландія (повідомлення учня)– розташована на півночіВеликобританії. Їїплоща 78тис.кв.км. В давнинуцюгірськумісцевість населяли кельтські племена піктів, відякихдосі на каміннізалишилисянерозшифрованінаписи. В V – VIст. земліпіктівзахопиликельтські племена скоттів. Вони і дали назвуційкраїні. Шотландія – видозміненаанглійськаназва – Scot – Land -  буквально  земля скоттів, ( кельтською “скотт” – кочовик) тобтокраїнакочовиків. Північно-шотландськенагір’явикористовується для вівчарства та полювання. БільшачастиналісівВеликобританіїзнаходиться в Шотландії.
 3. РОБЕРТ ЛЬЮІС СТІВЕНСОН (1850 – 1894) – розповідь підготовленого учня

Коріннийшотландець за народженням, вихованню, національнимпочуттямспорідненості з історієюсвого народу, його культурою. Народився в Единбурзі, столиціШотландії в сім’їбудівельниківмаяків, мостів, хвилерізів. Здитинствабагатохворів на сухоти, ревматизм, запаленнялегенів та нирок, але був великим оптимістом, мандрував, їздив верхи, плавав на човні. ЗакінчивЕдинбурзькийуніверситет, продовжившисімейнутрадицію, отримав диплом інженерабудівельникамаяків. Але став поетом та письменником, автором  романів “Острівскарбів”, “Катріона”, “Чорнастріла”.

Стівенсон з дитинствазахоплювавсяпоезією, писав вірші. Видавкількапоетичнихзбірок: “Дитячий квітниквіршів”, “Підлісок”, “Балади”, “Піснімандрівника”, в якихвідображалосядуховнежиттяпоета, його погляди, думки, захоплення. Вінцікавився фольклором, мандрувавріднимкраєм, збиравпісні та легенди. Своїм учителем вважавР.Бернса.

Під час перебування у Франціївивчавтворчість Франсуа Війона, перекладавйогобаладианглійськоюмовою. Написав оповідання “Ночівля ФрансуаВійона”.
В своїхбаладах поет використовуєісторичніперекази та легенди про історіюрідного краю. Так балада “Вересовийтрунок” створена на основістаровинноїлегенди.

4.Робота з текстом

 Виразнечитаннябалади 

Словникова робота:   

Верес – вічнозелений низенький кущик з дрібнимлистям та рожево-ліловимиабочервонимидрібнимиквіточками. (додатиіл. Верес)
Трунок – напій.
Пікти – народ, що у V – VIст. населяв територіюШотландії і чинив запеклийопірзавойовникам. За легендами, піктибули маленькими на зріст, але дужеволелюбними.
Броварі – пивовари.
Можновладець – володар.
Нурти – вир.


Бесіда:

 – Як змальовує автор трагічнуісторіюпіктівв перших рядках балади? Якимбуложиття “маленького” народу до приходу завойовників і після?
– Як характеризує автор правителя шотландців? Якіепітетивикористовує для його характеристики?
– Як ставилисязавойовники до піктів? З чимпорівнюється доля маленьких людей?
- Чомушотландськийможновладецьбувпохмурим? Щотурбувалойогопісляповноговинищенняпіктів?
– Як характеризує автор двохпіктів, якихзнайшли слуги короля? Якіепітетивживає, зображуючиїх?
– Чоговимагаєвідпіктівшотландський король? Якіумовиїм ставить?
– Чиотримав король рецепт напою? Чиперемігвінпіктів, знищившиїх до ноги?  
– Чим для старого піктабув верес та рецепт трунку? Чомувінпожертвувавзарадиньогонайдорожчим?
– Якийколірзгадуєтьсяу баладі? Як видумаєте, чому?
– Чиможнаназвати батька героєм? Чивартийкулінарний рецепт власногожиття та життярідноїлюдини?
– Як виставитеся до вчинкупікта?

5.Робота в групах

Завдання: Згадайтеознакилітературноїбалади, доведіть, що “Вересовийтрунок” є літературноюбаладою. Заповніть  2 колонку таблиці.

 

 Характерніознакилітературноїбалади 

   Наявністьознаклітературноїбалади у творі “Вересовийтрунок”

 1. невеликий за обсягомліро-епічнийтвір   

 

 2. має конкретного автора 

 

 3. проблематика філософська, морально-етична   

 

 4. відзначаєтьсянапруженістю сюжету, що часто зумовленийпереживаннями героя   

 

 5. висловленняавторськоїоцінкиподій   

 

 6. наявністьприхованихдіалогів 

 

7. використанняантитези, анафори, рефрену   

 


 – Чипрослідковується у творізахопленняР.Л.Стівенсона фольклорною баладою?  Щовідрізняєнароднубаладувідлітературної? Знайдіть у творіхарактерніознакифольклорноїбалади(робота з підручником індивідуально).

  характерніознакифольклорноїбалади

    наявністьїх у творі

 пов’язана з історієюкраїни, певнимиісторичнимиподіями   

 

 воснові сюжету балади часто надзвичайнийвипадок, драматична, інодітрагічнаподія  

 

 увагазосереджена не на самих діях, а на моральнихякостяхгероїв  

 

 часто перемагає зло, герой гине, стверджуючиморальну перемогу над силами зла 

 

 обов’язковоприсутнійдіалог   

 

 в нійвираженаузагальнена 

 

 народна мораль

 


ІІІ. Підсумок уроку


- Прочитайте ще раз епіграф до уроку. Прометей вважається символом незламності духу. Чи могли б слова титана належати старому пікту? Символом чого є цей персонаж?
Свогонещастянанегідне рабство не проміняю.
                                                                            Есхіл
- Польський поет Адам Міцкевич у баладі “Світязянка” писав:
Вбиймо себе, бозагибельвжеблизько.
Смерть відганьбиурятує!
                                                              Адам Міцкевич
– Чиспівзвучніці слова зізмістомбалади “Вересовийтрунок”?

Домашня робота: відповісти на запитання з теми в підручнику,

вивчитинапам’ять будь – яку літературнубаладучиуривок з неї (5 строф)

 

 

 

 

7 клас

Урок №

Дата

Тема: Зображення картин українського степу, їхній зв'язок з головною думкою і подіями повісті М.В.Гоголя «Тарас Бульба»

Мета:

  • розкрити роль пейзажу у повісті, показати особливості картин природи у Гоголя, їхній зв'язок з головною думкою твору;
  • виявити засоби створення картин природи;
  • розвивати навички аналізу літературного твору, вміння робити ґрунтовні висновки;
  • розвивати навички колективної роботи в групі, вміння дійти до спільного висновку,висловлюючи самостійні думки;
  • стимулювати інтерес учнів до актуальних проблем, паралель з якими можна побачити, вивчаючи твори інших століть;
  • виховувати любов до краси, вміння бачити її у повсякденні;
  • виховувати художній смак.

Обладнання:

  • грамзапис інструментальної композиції,аудіо- уривку з фільму «Тарас Бульба», пісні «Кургани» у виконанні групи Любе;
  • ілюстративний матеріал;
  • картки – завдання для двох груп;
  • визначення пейзажу ( за тлумачним словником).

Інтерактивні методи:

  • робота в групах;
  • складання опорної схеми.

 

 

О, степь родимая, как я скучаю по тебе.
Ты словно мать, чело твоё в белёсом ковыле,
Ты пахнешь травами, они к себе манят,
Как будто в детство увести хотят.

                    * **

Она прекрасна, словно море,
В сплошном прибое ковылей,
И в этом солнечном просторе
Весь мир становится светлей.
Течет из венчиков ромашек
Поток невидимый, густой,
И сердце пьет из белых чашек
Медовой крепости настой.

Кондратковская Нина

I. Мотивація навчальної діяльності – інструментальна замальовка, аналіз епіграфів. (Слайд №3).

II. Повідомлення теми і завдань уроку

– Що нагадує вам ця музика? Які картини з повісті М.В.Гоголя «Тарас Бульба» виникають у вашій уяві? Коли і де відбувалася дія?

– Наша задача сьогодні розкрити роль пейзажу у повісті, показати особливості картин природи у Гоголя, їхній зв'язок з головною думкою твору;виявити, за допомогою яких засобів пейзаж у Гоголя набуває особливої мальовничості.

III. Робота в групах. Аналіз описів степу вдень і увечері

- В повісті Гоголь дає нам опис степу у трьох часових вимірах: вдень, увечері і вночі. Ми розглянемо два описи степу: вдень і увечері. Для того, щоб розкрити їхню роль у повісті, ми повинні для кожного виділити свій штат професіоналів, які проведуть комплексний аналіз кожного з уривків. У штат входять:

1. Актори – читці.

2. Ілюстратори. (Слайд №4)

3. Ботаніки. (Слайд №5)

4. Біологи. (Слайд №6)

5. Літературознавці.(Слайд №7)

 

  • Ваша задача виділити шеф - редактора і розподілити обов’язки кожного з членів колективу. Впишіть прізвища свої професіоналів у штатний склад.
  • Ну а тепер починаємо працювати.
  1. Ілюстратори займають свої робочі місця, де на них чекають інструменти (чорно-біла ілюстрація, кольорові олівці, фломастери) і починають працювати: намалювати степ з вашого уривку, відтворивши якомога більше деталей пейзажу.
  2. А щоб було працювати легше і ілюстраторам, і всім іншим штатним робітникам, пригадаймо самі уривки з описом степу. А допоможуть нам в цьому ще й налаштують на поетичний лад актори-читці.
  3. Після того як ми з вами насолодилися чудовим виконанням уривків з повісті, приступаймо до роботи. Задача груп – провести комплексний аналіз уривку:

ботаніки – розповісти про флору, виписавши з уривку  рослини;

біологи - розповісти про фауну, виписавши з уривку  тварин;

літературознавці –виписати художні засоби уривку: метафори, уособлення, епітети, порівняння.

  1. Звіт груп. Порівняння художніх робіт ілюстраторів з кольоровим фото степу. Аналіз епіграфів

- Завдяки майстерності автора, серця не тільки вершників, а й читачів стрепенулись, мов птахи, перед цією природньою чарівністю. Степу немає кінця й  краю. Він схожий на зелено-золотий океан. Які тільки кольори не використовує автор в його опису! Зелений, блакитний, синій, фіалковий, жовтий, білий, золотистий. Ми чуємо безліч голосів: це  свист різних птахів, гелгітдиких гусей на дальньому  озері, тиха розмова трав. Повітря чисте та прозоре, воно наповнене запахом трав та квітів. Посеред цієї чарівності розкошує, купаючись в синих повітряних хвилях,  білокрила чайка.

(Слайд №8)

ІV. Філософське узагальнення про роль опису степу у повісті.

Прослуховування аудіо - уривку з фільму «Тарас Бульба».(Слайд №9)

  • З яким настроєм виїхали козаки з рідного хутора? Чому?
  • Про що думали вершники?
  • Що змінило їхній настрій?
  • Як ви думаєте, чому опис степу посідає таке значне місце у творі?
  • Чому Гоголь вводить його саме у ІІ розділі, де описана дорога козаків з дому на Запоріжжя? (Слайд №10)


Складання опорної схеми. (Слайд №11)

Білокрила чайка

Хутір, домівка Запоріжжя

 

 

Думки про матір,                                                                              Мрії про славне

яка, вмиваючись слізьми,                ОБРАЗ-СИМВОЛ                   життя на Січі

мов чайка, вилась над дітьми    МАТЕРІ-ВІТЧИЗНИ

Висновок: – Степ зв’язує два світи: домівку Бульби і Запорозьку Січ. Степ тут символічний образ батьківщини. Борючись з ворогами, Остап, Андрій і Тарас будуть захищати домівку і оцей широкий, прекрасний степ.

Привольні, безкраї степні простори допомагають зрозуміти характер запорожців, витоки їхнього героїзму. В такому степу можуть жити тільки мужні люди, сильні, горді, сміливі, ті, що мають широку душу та щире серце. Степ – це батьківщина героїв, богатирів – запорожців.(див. ілюстрацію до повісті у додатках)

Степ – це символ волі та незалежності. Наші герої – люди свободолюбові, горді, сміливі. Вони-сини степу, його захисники. (Слайд №12)

V. Герої минувшини та герої сьогодення. (Слайд №13)

- Сьогодні ми живемо у мирні часи, і нашу країну не треба захищати від зовнішніх ворогів. Але сини степів і досі залишаються героями, та вже не на бойовому, а на професійному поприщі. Прослухайте пісню «Кургани» у виконанні групи «Любе» і скажіть, як вона пов’язана з темою та висновками нашого уроку.

- Виконайте роботу в групах: заповніть другу частину таблиці, спираючись на повість «Тарас Бульба» (див. у додатки №4). (Слайд №14)

Висновок:– Чоловіки Донбасу, ті, що працюють на шахтах, видобуваючи вугілля, можуть по праву носити звання героїв свого краю, тому що їхня робота не менш небезпечна, ніж боротьба запорожців, і вимагає не тільки доброї фізичної підготовки, а й наявність таких рис характеру, як мужність, сміливість, силу волі. (Слайд №15)

VI. Підсумки уроку

VIІ. Домашнє завдання.

Вивчити один з описів степу напам’ять. (Слайд №16)

Додаток 1E:\документы\ЛЕНУСИК\документы ЛЕНА\допоміжні матеріали з рос.мови і літ-ри\гоголь\portret.jpg

 

 

Додаток 2

 

E:\документы\ЛЕНУСИК\документы ЛЕНА\допоміжні матеріали з рос.мови і літ-ри\гоголь\i_gogol-history_1.jpg

 

 

 

E:\документы\ЛЕНУСИК\документы ЛЕНА\допоміжні матеріали з рос.мови і літ-ри\гоголь\i_gogol-history_2.jpg

Додаток 3

 

 

 

 

Додаток4

 

 

 

Спят курганы тёмные,

Солнцем опалённые,

И туманы белые

ходят чередой

 

 

 

 

 

Через рощи шумные

И поля зелёные

Вышел в степь  Донецкую

Парень молодой

 

 

 

 

 

Там на шахте угольной

Паренька приметили,

Руку дружбы подали,

Повели с собой

 

 

 

 

 

Девушки пригожие

Тихой песней встретили.

И в забой отправился

Парень молодой

 

 

 

 

Эти строки следует перечитывать как минимум, раз в неделю! Пожалуйста, дочитайте до конца. Написано Региной Бретт, 90 лет отроду, Кливленд, Огайо. Желая отметить свое 45-летие, я составила 45 уроков, которые преподала мне жизнь. Это самая востребованная колонка из всех, что я когда-либо писала. Мне стукнуло 90, и вот, я снова публикую эту колонку:

1. Жизнь несправедлива, но все же хороша.

 2. Если сомневаешься, сделай еще шажок вперед.

3. Жизнь слишком коротка, чтобы тратить её на ненависть.

 4. Работа не позаботится о тебе, когда ты болеешь. Это сделают твои друзья и родители. Береги эти отношения.

5. Каждый месяц оплачивай долги по кредиткам.

6. Не обязательно выигрывать в каждом споре. Согласись или не согласись. 7. Плачь вместе с кем-то. Это лечит лучше, чем плач в одиночестве.

 8. Допустимо злиться на Бога. Он поймет.

 9. Копи на пенсию с первой зарплаты.

10. Когда дело доходит до шоколада, сопротивляться бессмысленно.

11. Примирись со своим прошлым, чтобы оно не испортило твое настоящее. 12. Можно позволить себе заплакать в присутствии своих детей.

13. Не сравнивай свою жизнь с чьей-то. Ты и понятия не имеешь, что им приходится испытывать на самом деле.

14. Если отношения должны быть тайными, тебе не стоит в этом участвовать. 15. Все может измениться в мгновение ока. Но не волнуйся: Бог никогда не проморгает.

 16. Сделай глубокий вдох. Это успокаивает мысли.

17. Избавься от всего, что нельзя назвать полезным, красивым или забавным. 18. Что не убивает, делает тебя сильнее.

 19. Никогда не поздно иметь счастливое детство. Однако второе детство зависит исключительно от тебя..

20. Когда приходит время следовать за тем, что ты действительно любишь в этой жизни, не говори<нет>.

21. Жги свечи, пользуйся хорошими простынями, носи красивое нижнее белье. Ничего на храни для особого случая. Этот особый случай - сегодня.

22. Подготовься с избытком, а потом будь что будет.

23. Будь эксцентричным сейчас. Не жди старости, чтобы надеть ярко-красную одежду.

 24. Самый важный орган в сексе - это мозги.

25. Никто, кроме тебя, не несет ответственности за твое счастье.

26. При любой так называемой катастрофе задавай вопрос: <Будет ли это важно через пять лет?>

 ' 27. Всегда выбирай жизнь.

 28. Прощай всё и всем.

 29. Что другие думают о тебе не должно тебя волновать.

 30. Время лечит почти всё. Дай времени время.

 31. Неважно, плоха ли ситуация или хороша - она изменится.

 32. Не принимай себя всерьез. Никто этого не делает.

33. Верь в чудеса.

 34. Бог любит тебя потому что он - Бог, а не из-за того, что ты что-то сделал или нет

. 35. Не нужно изучать жизнь. Ты появляешься в ней и делаешь столько, сколько успеешь.

36. Состариться - более выгодная альтернатива, чем умереть молодым.

 37. У твоих детей есть только одно будущее.

38. Все, что в итоге имеет смысл - это то, что ты испытал любовь.

 39. Выходи гулять каждый день. Чудеса происходят повсеместно.

 40. Если бы мы сложили в кучу все наши проблемы и сравнили их с чужими, мы бы живо забрали свои.

41. Зависть - это пустая трата времени. У тебя уже есть все, что нужно.

42. Однако самое лучшее ждет впереди:

 43. Неважно, как ты себя чувствуешь, поднимись, оденься и выйди на люди. 44. Уступай.

45. Хоть жизнь и не повязана бантиком, это все равно подарок.

 

 

Я хочу быть последней женщиной...

Окончательной, заключительной...

Не уболтанной, а обвенчанной

Ясным светом твоей обители.

Добрым утром и тихой пристанью

И сводящим с ума желанием... Я

хочу быть контрольным выстрелом

И последним твоим признанием.

Я хочу быть твоими крыльями,

Этим лёгким, надёжным бременем...

Я хочу быть твоими былями

В рамках времени и безвременно.

Не умею я жить на меньшее,

Что ты смотришь в глаза так пристально ?..

Я хочу быть последней женщиной.

Я хочу быть твоей единственной...

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку