5 клас Контрольна робота з теми «Музика поетичного слова»
1 варіант Завдання 1-6 ( по 1 балу )
1. Милується хмарками, купається у дзвоні, іде зворушений ліричний герой вірша
А «Чарівники» В «Гаї шумлять»
Б «Бабунин дощ» Г «Садок вишневий коло хати…»
2. Чарівниками в однойменній поезії Є. Гуцала названо
А небо й землю В птахів і звірів
Б ніч і ранок Г весну й осінь
3. Епітет вжито в рядку
А «За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає…»
Б «Плугатарі з плугами йдуть, співають ідучи дівчата…»
В «У пів обличчя день, а пів обличчя з ночі…»
Г «Ця річечка для клена і для мене…»
4. Співзвучні закінчення рядків у віршованому творі називають
А строфою Б ритмом В темпом Г римою
5. Пейзаж наведено в рядку
А «Де ж кінь його? У торбі кінь, я знаю. В «За сонцем хмаронька пливе,
Порожню торбу він би не носив…» Червоні поли розстилає…»
Б «Не бував ти у наших краях, Г Хто він такий в латанім кожусі,
Бо відтіль не таким би вернувся!» В кожусі, а хапає дрижаки?..»
6. Персоніфікація наявна в рядку
А «Фарби рожеві. Злотисті, червоні, срібно-блакитне повітря…»
Б «Я йду, іду – зворушений. Когось все жду – співаючи».
В «Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх…»
Г «Коли зірка йде по воду – весело сміється..»
7. Установіть відповідність ( 1 бал ).
Художні образи Назва вірша
1 туман сивий, рожева пелена А «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
2 ниви-приливи, хмарки Б «За сонцем хмаронька пливе…»
3 срібна Україна, калина В «Гаї шумлять…»
4 бульбохата, стежка Г «Бабунин дощ»
Д «Зірка»
8. Увідповідніть уривок із вірша з його автором ( 1 бал ).
Уривок із вірша Автор
1 «З котяри – іскри! А Євген Гуцало
З м’яти – чамрота! Б Павло Тичина
Пускає бульби на порозі хата…» В Тарас Шевченко
2 «Ранок – все відчарував: Г Максим Рильський
сині квіти поміж трав…» Д Микола Вінграновський
3 «А мати хоче научати,
Так соловейко не дає».
4 «Ліс обливає кольорами дивними,
Ніжно сміється до вітру…»
9. Напишіть одним-двома реченнями, як ви розумієте значення слова бульбохата з вірша М. Вінграновського «Бабунин дощ» ( 1 бал ).
10. « Словесне малювання». Створіть пейзаж, описавши один із природних об’єктів рідного краю (два-три речення). Використайте в ньому епітет і персоніфікацію, підкресліть їх ( 3 бали ).
5 клас Контрольна робота з теми «Музика поетичного слова»
2 варіант Завдання 1-6 ( по 1 балу )
1. Ставши над Дніпром, просить піднебесного пера ліричний герой вірша
А «Осінь-маляр із палітрою пишною…» В «За сонцем хмаронька пливе…»
Б «Не бував ти у наших краях!» Г «Журавлі високі пролітають…»
2. У вірші «Садок вишневий коло хати…» зображено
А ранок Б день В вечір Г ніч
3. Епітет вжито в рядку
А «Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих».
Б «А туман, неначе ворог, закриває море…»
В «Гей, дзвін гуде – іздалеку. Думки пряде над нивами».
Г «Ця річечка – Дніпра тихенька синя доня…»
4. Кілька рядків, згрупованих за змістом та інтонаційно, називають
А римою Б темпом В ритмом Г строфою
5. Пейзаж наведено в рядку
А «Поклала мати коло хати В «Бо хто ж не знає, скільки йому років
Маленьких діточок своїх…» І скільки він живе тисячоліть?..»
Б «Струмок серед гаю як стрічечка, Г «Спи, моя дитино золота,
На квітці метелик мов свічечка». Спи, моя тривого кароока».
6. Персоніфікація наявна в рядку
А «Журавлів я з вирію стрічаю…» В «Тіні сплять і сонна яворина…»
Б «Ледве видно птахів із землі». Г « Не бував ти у наших краях!»
7. Установіть відповідність ( 1 бал ).
Художні образи Назва вірша
1 вишнева гілка, баский вітер А «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
2 срібно- блакитне повітря, шати барвисті Б «Журавлі високі пролітають…»
3 Дніпро зеленоокий, піднебесне перо В «Не бував ти у наших краях!»
4 вечірня зіронька, соловейко, хрущі Г «Садок вишневий коло хати…»
Д «Чарівники»
8. Увідповідніть уривок із вірша з його автором ( 1 бал ).
Уривок із вірша Автор
1 «Осінь-маляр із палітрою пишною А Євген Гуцало
тихо в небі кружляє…» Б Павло Тичина
2 «Одне – сов’яче око, друге – вовче, В Тарас Шевченко
Рука – крило, друга рука – весло…» Г Максим Рильський
3 «Ллється чисте срібло з відер Д Микола Вінграновський
на маки й калину…»
4 «Єсть там люди – й зросли у степах,-
Що не люблять, не вміють ридати…»
9. Напишіть одним-двома реченнями, як ви розумієте значення слова стежкояблуката з вірша М. Вінграновського «Бабунин дощ» ( 1 бал ).
10. « Словесне малювання». Створіть пейзаж, описавши один із природних об’єктів рідного краю (два-три речення). Використайте в ньому епітет і персоніфікацію, підкресліть їх ( 3 бали ).