5 клас Контрольна робота з теми «Музика поетичного слова» тестові завдання

Про матеріал
визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допо¬могою запропонованих завдань з теми «Музика поетичного слова»
Перегляд файлу

         5 клас  Контрольна робота з теми «Музика поетичного слова»

                                                      1 варіант       Завдання 1-6 ( по 1 балу )

1. Милується хмарками, купається  у дзвоні, іде зворушений ліричний герой вірша

 А  «Чарівники»                                                     В  «Гаї шумлять»

 Б  «Бабунин дощ»                                                Г  «Садок вишневий коло хати…»

2. Чарівниками в однойменній поезії Є. Гуцала названо

А  небо й землю                                                    В  птахів і звірів

Б  ніч і ранок                                                         Г  весну й осінь 

3.  Епітет вжито в рядку

А «За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає…»

Б «Плугатарі з плугами йдуть, співають ідучи дівчата…»

В «У пів обличчя день, а пів обличчя з ночі…»

Г «Ця річечка для клена і для мене…»

4. Співзвучні закінчення рядків у віршованому творі називають

А  строфою         Б  ритмом         В  темпом         Г римою

5.  Пейзаж наведено в рядку

А  «Де ж кінь його? У торбі кінь, я знаю.             В «За сонцем хмаронька пливе,

      Порожню торбу він би не носив…»                    Червоні поли розстилає…»

Б  «Не бував ти у наших краях,                             Г Хто він такий в латанім кожусі,

     Бо відтіль не таким би вернувся!»                       В кожусі, а хапає дрижаки?..»

6.  Персоніфікація наявна в рядку

А  «Фарби рожеві. Злотисті, червоні, срібно-блакитне повітря…»

Б  «Я йду, іду – зворушений. Когось все жду – співаючи».

В  «Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх…»

Г  «Коли зірка йде по воду – весело сміється..»

7.  Установіть відповідність ( 1 бал ).

     Художні образи                                                                        Назва вірша

1   туман сивий, рожева пелена                               А  «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

2   ниви-приливи, хмарки                                         Б  «За сонцем хмаронька пливе…»

3  срібна Україна, калина                                         В  «Гаї шумлять…»

4  бульбохата, стежка                                               Г  «Бабунин дощ»

                                                                                   Д  «Зірка»

                                                                                   

8.  Увідповідніть уривок із вірша з його автором ( 1 бал ).

       Уривок із вірша                                                                 Автор

1  «З котяри – іскри!                                                     А  Євген Гуцало

     З м’яти – чамрота!                                                   Б  Павло Тичина

     Пускає бульби на порозі хата…»                           В  Тарас Шевченко

2  «Ранок – все відчарував:                                          Г  Максим Рильський

     сині квіти  поміж трав…»                                       Д  Микола Вінграновський

3  «А мати хоче научати,                                        

     Так соловейко не дає».

4  «Ліс обливає кольорами дивними,

     Ніжно сміється до вітру…»

 

9.  Напишіть одним-двома реченнями, як ви розумієте значення слова бульбохата з вірша  М. Вінграновського «Бабунин дощ» ( 1 бал ).

 

10.  « Словесне малювання». Створіть пейзаж, описавши один із природних об’єктів рідного краю (два-три речення). Використайте в ньому епітет і персоніфікацію, підкресліть їх ( 3 бали ). 

 

 5 клас Контрольна робота з теми «Музика поетичного слова»

                                                      2 варіант       Завдання 1-6 ( по 1 балу )

1.  Ставши над Дніпром, просить піднебесного пера ліричний герой вірша

А  «Осінь-маляр із палітрою пишною…»       В  «За сонцем хмаронька пливе…»

Б   «Не бував ти у наших краях!»                    Г  «Журавлі високі пролітають…»

2.  У вірші «Садок вишневий коло хати…» зображено

А  ранок           Б  день            В  вечір             Г  ніч

3.  Епітет вжито в рядку

А  «Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих».

Б  «А туман, неначе ворог, закриває море…»

В  «Гей, дзвін гуде – іздалеку. Думки пряде над нивами».

Г  «Ця річечка – Дніпра тихенька синя доня…»

4.  Кілька рядків, згрупованих за змістом та інтонаційно, називають

А  римою        Б  темпом       В  ритмом         Г  строфою

5.  Пейзаж наведено в рядку

А  «Поклала мати коло хати                           В  «Бо хто ж не знає, скільки йому років

      Маленьких діточок своїх…»                           І скільки він живе тисячоліть?..»           

Б  «Струмок серед гаю як стрічечка,             Г  «Спи, моя дитино золота,

      На квітці метелик мов свічечка».                   Спи, моя тривого кароока».

6.  Персоніфікація наявна в рядку

А  «Журавлів я з вирію стрічаю…»               В  «Тіні сплять і сонна яворина…»

Б  «Ледве видно птахів із землі».                   Г « Не бував ти у наших краях!»  

                

7.   Установіть відповідність ( 1 бал ).

     Художні образи                                                                        Назва вірша

1  вишнева гілка, баский вітер                              А  «Осінь-маляр із палітрою пишною…»      

2  срібно- блакитне повітря, шати барвисті         Б  «Журавлі високі пролітають…»

3  Дніпро зеленоокий,  піднебесне перо               В  «Не бував ти у наших краях!»                   

4  вечірня зіронька, соловейко, хрущі                  Г  «Садок вишневий коло хати…»

                                                                                  Д  «Чарівники»

 

                                                                                   

8.  Увідповідніть уривок із вірша з його автором ( 1 бал ).

       Уривок із вірша                                                                 Автор

1 «Осінь-маляр із палітрою пишною                     А   Євген Гуцало

     тихо в небі кружляє…»                                      Б   Павло Тичина

2 «Одне – сов’яче око, друге – вовче,                    В   Тарас Шевченко

    Рука – крило, друга рука – весло…»                  Г   Максим Рильський

3 «Ллється чисте срібло з відер                              Д   Микола Вінграновський

     на маки й калину…»

4 «Єсть там люди – й зросли у степах,-

    Що не люблять, не вміють ридати…»

 

9.  Напишіть одним-двома реченнями, як ви розумієте значення слова стежкояблуката з вірша  М. Вінграновського «Бабунин дощ» ( 1 бал ).

 

10.  « Словесне малювання». Створіть пейзаж, описавши один із природних об’єктів рідного краю (два-три речення). Використайте в ньому епітет і персоніфікацію, підкресліть їх ( 3 бали ). 

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку