5 клас Контрольна робота з теми « Рідна Україна. Світ природи». Прізвище, ім’я учня ____________________ Дата _________________
Початковий рівень ( 3 бали )
1.У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
а) «Садок вишневий коло хати» б) « В бур*янах» в) «Гаї шумлять»
2.Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
а) танцюють б) співають в) сміються
3. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
а) «Садок вишневий коло хати» б) « Зірка» в) «Гаї шумлять»
4. Назвати вірш П.Тичини: а) «Садок вишневий коло хати»
б) «Гаї шумлять» в) «За сонцем хмаронька пливе»
5.Знайти рядок з епітетами: а) Зіронька встає, соловейко научати не дає;
б) Маленькі діточки, рожева хмарка; в) неначе ворог, мов матері діти
6. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
б) був у кирилівського дяка; в) коли був на природі.
7. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати коло хати
маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
а) „За сонцем хмаронька пливе”;
б) „Садок вишневий коло хати”;
в) „Думка"
8. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстиляє
І сонце спатоньки зове…
а) метафора;
б) епітет;
в) персоніфікація.
9.Визначити тематику творів П. Тичини: а) про дітей б) про тварин в) про природу
10. Лось в однойменному оповіданні Є.Гуцала байдуже спостерігав, як наближаються діти, тому що а) Змирився з тим, що мусить загинути. б) Дуже знесилився, а до того ж звик до людей.
в) Намагався приспати дитячу пильність.
11. Уособленням зла в оповіданні Є.Гуцала «Лось» є образ
а) Старшого брата. б) Меншого брата. в) Дядька Шпичака
12.Укажіть, як загинув лось (Є. Гуцало «Лось»)
а)Лося вбили приїжджі мисливці б) Лось загинув від виснаження
в)Його застрелив Шпичак
Середній рівень Завдання на установлення відповідності ( 3 бали )
13. Установіть відповідність:
1) П.Тичина а) «Не бував ти у наших краях»
2) Є. Гуцало б)«За сонцем хмаронька пливе»
3) Т.Шевченко в)«Княжа Україна»
г)«Зірка»
14. . Установіть відповідність:
1) порівняння а) « Купатися в морі сліз»
2) персоніфікація б) «світло поволі заповзає в хату»
3) гіпербола в) «А туман, неначе ворог , закриває море»
г) «Рожева хмаронька пливе»
15 . Установіть відповідність
1) «Садок вишневий коло хати» а) «Хмарки біжать – милуюся,Милуюся дивуюся,чого душі моїй
так весело»
2) « Зірка» б) «Ніч - велика чарівниця! Зачарувала звіра, птицю»
3) «Гаї шумлять» в) «Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть»
г) «Ллється чисте срібло з відер на маки й калину»
16. Установіть відповідність описів природи з назвою твору:
1) «Лось» а) «Там же небо-блакитні простори…»
2) «Не бував ти у наших краях» б) «Ставши над Дніпром зеленооким…я прошу
перо у них високе»
3) « Журавлі високі пролітають» в) «Хрущі над вишнями гудуть…»
г) «Струмінь вітру доносив запах річкової криги,
у ньому жив дух примерзлого болота…»
17.Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала «Лось»
1) Початок твору а). Діти думали,як той лось міг попасти у воду
2) Розвиток подій б) Лось звик до заповідника
3) Кінець твору в)Лось не ворухнувся. Він припав до землі, прислухаючись,
чи далеко ще весна…
18Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Є Гуцала:
1) дядько Шпичак а) «Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив
найчастіше бувати…»
2) Лось б)«Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом’якшали
од навколишнього простору…»
3) брати-підберезовики в) «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши
сліди»
Відповіді
Початковий рівень ( 3 бали )
1) 2) 3) 4)
5) 6) 7) 8)
9) 10) 11) 12)
Середній рівень ( 3 бали )
13) 1 - ; 2 - ; 3 - ;
14) 1 - ; 2 - ; 3 - ;
15) 1 - ; 2 - ; 3 - ;
16) 1 - ; 2 - ; 3 - ;
17) 1 - ; 2 - ; 3 - ;
18) 1 - ; 2 - ; 3 - .
Достатній рівень ( 3 бали )
1. Персоніфікація – це ___________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
2. Оповідання – це _____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Високий рівень ( 3 бали ) 1. Скласти план оповідання Є.Гуцала «Лось»
1. __________________________________________________________________________________
2. __________________________________________________________________________________
3. __________________________________________________________________________________
4. __________________________________________________________________________________
5. __________________________________________________________________________________
6. __________________________________________________________________________________
7. __________________________________________________________________________________
Разом: 12 балів