5 клас НУШ. Урок узагальнення вивченого з теми "Уживання м'якого знака. Апостроф. Подвоєння букв"

Про матеріал
Урок - узагальнення. Для проведення в 5 класі НУШ під час дистанційного навчання( урок в ZOOM ), тривалістю 35 хвилин. Містить вправи для закріплення знань з вивчених орфограм "М'який знак", "Апостроф", "Подвоєння букв".
Перегляд файлу

Тема : узагальнення вивченого з теми «Уживання м’якого знака. Апостроф. Подвоєння букв» (Урок проводжу в zoom- конференції. Тривалість 35 хвилин)

Мета : 1) узагальнити й систематизувати знання учнів про вивчені орфограми: «м’який знак», «апостроф», «подвоєні літери»;

2) удосконалювати уміння і навички учнів застосовувати практично вивчені правила при написанні слів;

3) виховувати пізнавальний інтерес до мови, любов до рідного краю й Батьківщини.

Хід уроку

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину!

В. Симоненко

І. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (слайд 1).

1.Емоційна хвилинка.

* Які промінчики від сонечка візьмемо для себе ?(слайд 2)

ІІ Актуалізація опорних знань учнів Експерес-опитування ( слайд 4).

у цей час демонструю «хмаринки слів» як візуалізацію).

  • Які три основні орфограми ми розглядали на останніх уроках?
  • Діти, поясніть : «’» –це буква чи графічний знак ?
  • Після яких букв ми ставимо апостроф?
  • Після яких літер ми ставимо «ь» у кінці слова чи складу?
  • А після яких букви ніколи не ставимо «ь»?
  • Як на письмі передаються ті приголосні звуки, які у вимові ми подовжуємо?

Паралельно демонструю «хмаринки слів» візуалізація матеріалу ( слайди 5-6)

(слайд 6- «Яблучко» здоров’язбережувальна компетентність, вітамінізація)

ІІІ . Узагальнення й систематизація навичок .

Вправа 1 (слайд 7)

Інструктаж. Двоє учнів працюють з текстом на віртуальній дошці.
Учнів класу об’єдную в дві групи( І-ша  виконує 1-ий абзац тексту; ІІ-га група – 2-ий)
Перші 6 учнів скидають учителю фото готових робіт (на оцінку).

Завдання. Прочитати текст. Виписати в зошит слова з пропусками. На місці крапок  постави відповідні знаки або букви. Пояснити орфограми

Об…їхав я багато країв. Тепер у місті живу. Та враз я згадав хлоп…ячі забави на бат…ківс…кому подвір…ї.  Почув трав…яний дух. Задзвеніли мені солов…ї, заворкотіли голуб…ята.

 Ледве заходжу, було,  до саду, а із сусідн…ого двору вітаєт…ся дід Св…ятослав. Скинув бриля, махає. Мені все дужче пахне м..ята.  Я хочу додому у бат…ківс…кий сад.

Фізкультхвилинка

Вправа 2 . «Справжній детектив» (слайд 10)
Чому в слові «година»  одна Н, а
в слові «годинник»  - дві?.

Вправа 3. Вправа з «ключем». (слайд 11)    Із  поданих слів випишіть у стовпчик ті, у яких відбувається подвоєння букв.

Дерев’ян….ий, ріл…я, бджолин…ий , журавлин…ий ключ, електрон…ий, насінин…а, волос…я, шкірян…ий, насін..я, піщан…ий, Ал…а.

 

Ключ:   у кожному виписаному слові підкреслити першу букву. Прочитаєте слово. 
Які асоціації  у вас виникають?

Для перевірки : Рілля, Електронний, Волосся, Насіння,  Алла

 

Відповідь (слайд 12)

Відповіді дітей. Доповнення вчителя: річка Ревна. Яка протікає через наше містечко і впадає в Снов.

 

https://www.gorod.cn.ua/image/users/1374/blog_00001456.jpg

 

ІV. Підведення підсумків уроку.

Рефлекія та самооцінювання учнів(слайд 13)

V Повідомлення домашнього завдання.

Слайд 14

1. Повторити правила написання орфограм «м’який знак», «апостроф», «подвоєння приголосних».

2. Написати розповідь про свою родину ( 5 речень: захопленння, обов’язки, традиції), використовуючи слова з апострофом, м’яким знаком та подвоєнням

 

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку