5 клас. Зарубіжна література
Контрольна робота. Тема «Фольклор».
(Дані тесові завдання розраховані для перевірки знань учнів з теми «Фольклор». Складено за підручником «Зарубіжна література 5 клас» О.М.Ніколенко, Т.М.Конєва, О.В.Оролова, Видавництво «Грамота», 2017. )
1.(1б): Зарубіжна література — це:
А. Література рідного краю.
Б. «… надбання мистецтва слова певного народу, нації (українська, англійська, німецька, японська, китайська літератури та ін.».
В. «… сукупність різних національних літератур, які мають спільні закони розвитку, етапи, тенденції від давнини до сучасності».
2. (1б) Фольклор - це:
А.Усна народна творчість, усна народна словесність, народно-поетична творчість, сукупність творів колективного походження, що виникли в глибоку давнину, існували в усній традиції як утілення народних уявлень (про світ, природу, моральні якості) та ідеалів.
Б. Твори окремого письменника.
В. Твори однієї країни.
3. (1б) Хто зображений на малюнку)?
А.Жонглер.
Б.Боян.
В.Кобзар.
4. (1б) «Таке життя» – це):
А. Американська приказка
Б. Польська приказка
В. Французька приказка
5. (2б) Тест на відповідність між терміном і його поясненням:
№ |
Літературний термін |
Літера |
Пояснення літературного терміну |
1 |
Жанри фольклору - це |
А |
«…словесно-музичний твір, призначений для співу, що відображає почуття й переживання людини.» |
2 |
Пісня (як жанр фольклору) — це
|
Б |
«…твори усної народної творчості, подібні за формою (будовою), змістом і художніми ознаками (це прислів’я, приказки, загадки, пісні, легенди, казки).» |
3 |
Література -це |
В |
«…це малий жанр фольклору, за основу якого взято запитання або опосередкований опис предмета чи явища, що передбачають відповідь (відгадку, називання конкретного предмета та явища, про які йдеться).» |
4 |
Загадка —
|
Г |
«…за походженням є наступним етапом словесного мистецтва, що використовує фольклор, має індивідуального творця — автора(письменника), поширюється в писемній формі, твори якої існують в одному варіанті, визначеному автором (авторському), творче засвоєння й переосмислення традиції, утілення авторських уявлень та ідеалів.» |
Відповіді:
№ |
Літера |
1 |
Б |
2 |
А |
3 |
Г |
4 |
В |
6. (2,5 б) Тест на відповідність назвам країн співців, які під супровід музичних інструментів переповідали народні перекази у різних країнах
№ |
Назва казки |
Літера |
Речення з казки |
1 |
у Франції |
А |
шпільмани |
2 |
у Німеччині |
Б |
менестрелі |
3 |
в Англії |
В |
кобзарі |
4 |
в Україні |
Г |
жонглери |
5 |
у народів Середньої Азії та Казахстану |
Д |
акини |
Відповіді:
№ |
Літера |
1 |
Г |
2 |
А |
3 |
Б |
4 |
В |
5 |
Д |
7. (2,5б) Тест на відповідність. До якої казки відносяться уривки з тексту?
№ |
Назва казки |
Літера |
Уривки з тексту |
1 |
«Фарбований шакал» |
А |
«Баба спекла хлопцеві найбільших в Японії смачних коржів, а дід подарував йому хустину — зав’язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари й меч.» |
2 |
«Момотаро, або хлопчик-персик» |
Б |
«Як почула дівчина такі ласкаві слова, їй відлягло від серця, вона залишилась у бабусі й негайно стала до роботи. Дівчина в усьому догоджала старій, збивала їй подушки так сильно, що аж пір’я летіло, наче сніжинки, і тому жилося їй у старої дуже добре.» |
3 |
«Пензлик Маляна» |
В |
«Новоспечений «цар» подарував левові посаду головного радника, тигра зробив керуючим палацом, пантері довірив охорону царської скарбниці, а вовка призначив палацовим сторожем. Зі своєю ріднею, шакалами, він навіть не захотів говорити: наказав вигнати геть усіх до одного.» |
4 |
«Синдбад-мореплавець» |
Г |
«Людоїд став кидатися на всі боки, ловлячи нас розставленими руками, але ми сиділи спокійно в безпечних місцях. Облапавши всі кутки, він наткнувся на двері й вийшов, ревучи та стогнучи.» |
5 |
«Пані Метелиця» |
Д |
«Злющий, мов сто чортів, поміщик загукав до своїх служників і наказав їм убити хлопця, а його чарівний пензлик принести до поміщицьких покоїв. Служники відчинили двері стайні, а там нікого немає, лише бамбукова драбина стоїть під стіною.» |
Відповіді:
№ |
Літера |
1 |
В |
2 |
А |
3 |
Д |
4 |
Г |
5 |
Б |
8. (1б) Який малюнок відображує події арабської казки «Тисяча і одна ніч»?
А.
Б.
В.