6 клас "Подоріж Маленького принца Всесвітом"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення . Подоріж Маленького принца Всесвітом. Мета: формувати навички планування розповіді, уміння послідовно переказувати художній текс, систематизувати набуті знання; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати культуру мовлення, свідоме ставлення до життя, відповідальність за свої вчинки. Обладнання: карта подорожі Маленького принца Всесвітом. Міжпредметні зв’язки: з образотворчим мистецтвом, астрономією. Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
Перегляд файлу

         Урок розвитку зв'язного мовлення .6 клас

 Подоріж Маленького принца Всесвітом.

Мета: формувати навички планування розповіді, уміння послідовно переказувати художній текс, систематизувати набуті знання; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати  культуру мовлення, свідоме ставлення до життя, відповідальність за свої вчинки.

Обладнання: карта подорожі Маленького принца Всесвітом.

Міжпредметні зв’язки: з образотворчим мистецтвом, астрономією.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Хід  уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- З попередніх уроків я дізналася, що ви дуже любите подорожувати. Чи готові ви здійснити уявну мандрівку разом з Маленьким принцем?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.Бесіда за запитаннями:

- Як ви гадаєте, чому автор відправляє свого героя у подорож?

- Як ця мандрівка змінила характери юнаків Діка Сенда і Джима Гокінса?

- Чому принц залишив свою планету?

- Що означає слово «планета»?

- Як змальовано планети у казці?

- Що об'єднує жителів усіх планет?

  2. Захист «Карт подорожі Маленького принца Всесвітом» (перевірка творчого домашнього завдання)

- Проведіть екскурсію планетами. Справжньому екскурсоводу треба знати секрети опису, щоб тебе зрозуміли, уявили, про що ти розповідаєш.

- Пригадайте, які типи мовлення вам відомі. Розкрийте поняття «опис». Які стилі мовлення використовуються в описах?

( Опис – це висловлювання,  в якому йдеться про ознаки предмета. Вони можуть бути одноразовими або постійними. До опису можна поставити одне із запитань:який? яка? яке? які? В описі подаються ознаки всього предмета та його частин ).

- З яких структурних елементів складається опис?

   1. Загальне враження від предмета мовлення.

   2. Ознаки предмета мовлення.

   3. Оцінка предмета мовлення.

   3. Робота зі схемою побудови опису.

 Загальне вражен-                 Власне  опис                         Узагальнення

ня від побаченого                                                              (висновок)

 

Опис може бути складений у науковому або художньому стилі.

Мета наукового опису – забезпечити точність інформації про предмет і його розмір, форму, вагу тощо.

Мета художнього опису – створити образ предмета, викликати до нього певне ставлення.

Художній опис:

  • Акцент робиться на найяскравіших деталях;
  • Використовуються прикметники з конкретним значенням, іменники, дієслова, прислівники у переносному значенні, поширені порівняння;
  • Опис характеризується образністю, емоційністю.

Щоб описати планету, потрібно вказати:

1.Яка вона за розміром.

2.На місце розташування на ній предметів, героїв.

3.Назвати та описати предмети, тварин, рослини, людей, які перебувають на планеті.

4.Опис планети бажано будувати за схемою:

    Де?                            Що?                        Як  це?                        Що?

 

   4.Усний опис планет, які відвідав Маленький принц( із взаємоаналізом)

   5.Робота зі схемою подорожі Маленького принца.

- Чому Маленький принц швидко залишав астероїди?

- Чому на карті нашої подорожі віс планети, навіть Земля, мають однакову форму, розрізняються лише за розмірами?

( Усі вони чужі герою, на Землі здобув друзів, дізнався найбільше, але порівнював щоразу всі планети зі своїм домом, рідна планета була найдорожча серцю Маленького принца)

- Знайдіть у тексті опис рідної планети Маленького принца. Чому на схемі вона за розміром найбільша? (див. Додаток 5)

 7. Самостійна робота з таблицею ( заповнити за поданими параметрами)

 

Житель планети

Уособлення рис

характеру

Образи - символи

Король

Влада

Трон, мантія, пацюк

Честолюбець

Пихатість

Оплески, капелюх

Пияк

Втеча від проблем

Подорожні пляшки

Бізнесмен

Прагнення до збагачення

Цифри

Ліхтарник

Відповідальність

Ліхтар

Географ

Обмеженість

Книжка

 

  1. Робота зі схемою
  • Ми здійснили подорож не тільки планетами, але й спробували осягнути два Всесвіти : світ дорослих і світ дитинства. Чим вони відрізняються? Спробуйте заповнити схему.

 

 

  • Чому схема має вигляд стрілок, спрямованих одна проти одної?
  • Чи відповідає, на ваш погляд, дійсності така критика світу дорослих у казці?
  • Чи важко вам знайти спільну мову з дорослими?
  • Яких правил спілкування з дорослими слід дотримуватися?

ІІІ. Підбиття  підсумків уроку.

  • Яка із планет вам сподобалась найбільше?
  • З ким із жителів планет ви б потоваришували і чому?
  • У чому сенс подорожі Маленького принца Всесвітом?

    ІV. Домашнє завдання. З'ясувати  значення алегоричних образів лиса, змії, троянди, живої води, стрілочника, баобаба.

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку