6 література Урок 35.. Урок радості.

Про матеріал

6 література Урок 35.. Урок радості. І. Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ

Мета: продовжити знайомство з творами Ірини Жиленко, ; вчити аналізувати її програмові поетичні твори, вміти прокоментувати їхній зміст, знаходити і пояснювати художні засоби; висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати навички виразного та усвідомленого читання поезій, культуру зв'язного мовлення, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, робити власні висновки; формувати кругозір, світогляд учнів; виховувати почуття дружби, вміння бачити красу навколо, цінувати доброту, прищеплювати повагу до творчості І. Жиленко, інтерес до наслідків власної праці.

Перегляд файлу

6 література Урок  35..  Урок радості. І. Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про  те, що може врятувати сучасний світ

Мета: продовжити знайомство з творами  Ірини Жиленко, ; вчити аналізувати її програмові поетичні твори, вміти прокоментувати їхній зміст, знаходити і пояснювати художні засоби; висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати навички виразного та усвідомленого читання поезій, культуру зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, робити власні висновки; формувати кругозір, світогляд учнів; виховувати почуття дружби, вміння бачити красу навколо, цінувати доброту, прищеплювати повагу до творчості І. Жиленко, інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: комбінований.

Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Забезпечення емоційної готовності уроку

2. Актуалізація опорних знань

Гра «Чи віриш ти?» у формі графічного диктанту , де відповіді «так» позначити плюсом, а відповіді «ні» - мінусом.

  1. Чи віриш ти, що Ірина Жиленко народилась у 1941 році?
  2. Чи віриш ти, що дитинство письменниці минуло в двох містах: Києві та Звенигороді?
  3. Чи віриш ти, що  І. Жиленко народилася на вулиці Хрещатик?
  4. Чи віриш ти, що Ірина Жиленко має справжнє ім’я Іраїда?
  5. Чи віриш ти, що доньку письменниця також назвала Іриною?
  6. Чи віриш ти, що І. Жиленко  створила новий поетичний жанр фіалки-вірші»?
  7. Чи віриш ти, що Ірина Жиленко – лауреат двох державних премій?
  8. Чи віриш ти, що назви кольорів повторюються у віршах І. Жиленко  1056 разів? 
  9. Чи віриш ти, що збірка спогадів поетеси мала назву  «Хомо сапієнс» (Людина мисляча»)?
  10. Чи віриш ти,  що вірш, у якому Жиленко сформулювала свій життєвий девіз «любити землю, любити людей, любити працю і ранкові гомони..» називається «Радість»?
  11. Чи віриш  ти,  що  Хвору Жар-птицю годували лимонами?
  12. Чи віриш ти, що очі Жар-птиці були, як вуглинки?
  • З якими відповідями ви не погодилися? Чому ви не повірили? Які відповіді на них є правильними?
  • А чи вірите ви, що Ірина Жиленко щаслива людина? ( Так, бо ….., ні, бо це може сказати лише вона сама)
  1. Мотивація навчальної діяльності
  • А що особисто ви розумієте під словом «щастя»?
  • Обмін думками про щастя методом «Мікрофон» .
  • Познайомившись із поезіями Ірини Жиленко, спробуємо з’ясувати ,

Проблемне питання що ж треба робити , щоб бути щасливими?

  • Хотілося б, щоб цей урок також приніс вам радість пізнання нового, адже пізнавати нове завжди радісно, від усвідомлення того, яке місце в житті людини посідає дружба,  доброта, краса, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що ж може врятувати сучасний світ

А допоможе нам словник Словникова робота

  • Протрюхикати про коней: бігти дрібною риссю.
  • Буфет - шафа для зберігання посуду, столової білизни тощо. 
  • Сервіз – набір посуду, розрахований на певну кількість осіб.
  • Маркіз - західно-європейский дворянський титул; його дружина – маркіза. 
  • Франт – чоловік, що модно одягається.
  • Петлиця  -обкидана нитками або нашивна петелька на вилогах пальта, піджака тощо
  • Реліквія - шанована річ, пов'язана з історичними або релігійними подіями минулого, сімейними традиціями. яку свято зберігають,
  • Традиції – досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично й передаються з покоління в покоління.
  • Каптур  головний убір.
  • Порцеляна- матеріал для виготовлення посуду, фарфор.
  • Символ – умовний знак якогось предмета, поняття або явища
  • ІІІ. Емоційне налаштування учнів на сприйняття теми
  • Метод «Мікрофон»    - Що таке символ?
  • - Які народні символи ви знаєте?
  • Які державні символи ви знаєте?
  • -  А символом чого, на вашу думку,є підкова?
  • Попрацювавши з віршем «Підкова», скажете, чи принесла підкова щастя дівчинці?
  •  Спершу згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди? Якого він був кольору?
  • А хочете, я покажу вам інші кольори снігу? (Читання поезії «Підкова»)
  • 1.1. Виразне читання вірша вчителем (перегляд відео)
  • 1.2. Самостійне читання твору учнями
  • Які відчуття викликав у вас цей вірш?
  • Якою ж показала нам красу зимової природи І. Жиленко? Якими кольорами  переливався сніг?
  • А чому сніг такого кольору?
  • *Хто є головною героїнею твору?
  • Якою у творі описана підкова? Зачитати
  • * Які це художні засоби?
  • * Які  ще  тропи ще є в поезії?  (Запам’ятовуймо й будемо використовувати у своїх творах)
  • Яке враження справила підкова на оточуючих? 
  • З яким проханням звернулася лірична героїня твору до підкови?
  • Чому дівчинка поставила підкову на вікні, а не над дверима, де її зазвичай прибивають?
  • Яка ж основна думка поезії?
  • Для чого їй потрібна була шуба в Лапландії?
  • * А чи достатньо тільки тепло одягатися в шубу,щоб не застудитися?А ще що треба?
  • Якщо дівчинка знала, що підкова притягує щастя, то чому вона вирішила повернути її  Дідові Морозу?  Чи поділяєте ви її рішення?
  • Чи хотіли б ви дружити з цією дівчинкою? Чому? Які риси характеру їй притаманні?
  • Чи принесла підкова щастя дівчинці? ?
  • Чи здійснюються бажання, які вами загадуються у Новий рік? За що ми любимо це свято? 
  • А що необхідно зробити для обов’язкового здійснення наших мрій? 
  • Які образи вірша перегукуються з образами поезії «Жар-птиця»?
  • Фізкультхвилинка
  • Уявіть, що високо в небі летить Жар-птиця. Щоб вона звернула на вас увагу, треба її закликати жестами  ( діти імітують жест звертання, розминаючи хребет, руки, випростовуючись).
  • Ой, дивіться, на парті  лежать підкови, ану візьмімо і покладімо до конверта, низько вклонившись Дідові Морозу, щоб приніс щастя  -  мамі, татові, братикові, сестричці – всім рідним!  Молодці!
  • А щоб сьогодні гном розказав вам гарну казку уві сні, треба щиро посміхнутися один одному на побажати  чогось від усього серця!

* Хто такі гноми? Чи можуть вони принести щастя?

Гноми — вигадані істоти, які символізують землю. Назва походить від грецького слова «геномус», тобто «мешканець». Гномами керує щедрість, тому вони не підкоряються людям з корисливими помислами. Гноми — знавці й охоронці скарбів. Живуть вони у печерах, пеньках, шафах в замках, буфетах тощо. Найпростіше контактувати  із гномами дітям, бо їхня природна свідомість ще чиста і відкрита для спілкування з невидимими світами.

Хто хоче більше дізнатися при гномів, у бібліотеці є чудові цікаві книжки (демонструю).

(Сакаріус Топеліус «Казка про старого гнома»,

«Білосніжка та семеро гномів»

Ганна Макуліна «Гном Тарасик»)

Звернемо увагу в поезії, чи приносить гном щастя в дім?
2.3.1. Виразне читання твору вчителем  (перегляд відео) і учнями.

  • Як поетеса ставиться до гнома? 
  • * Чому гнома можна вважати за сімейну реліквію? 
  • Як гном виховує малят? Зачитати.
  • Чому з ним дружити не сором?
  • А що означає мати чемні манери?
  • Хто і для чого навчив гнома чемним манерам? Охарактеризуйте дружбу між гномом і маркізою.  
  • Для чого вдягнув у петлицю троянду?
  • Для чого взяв цвіркуна музиканта?
  • Прослухайте пісню про гнома і скажіть, чим він нагадує нашого персонажа.

Заповнення анкети   Гра «Заповни анкету».
Завдання: заповнити жартівливу паспортну характеристику-анкету для гнома.

 

*Чи приносить гном щастя в дім?

*Чим схожі дівчинка і гном?

*Чи вірите ви в існування буфетних гномів?

  • Чого навчає цей твір?

ІV. Узагальнення уроку, закріплення вивченого

Ми познайомились  із поезіями Ірини Жиленко,  що ж з’ясували , Проблемне питання що ж треба робити , щоб бути щасливими?(За віршами І. Жиленко)

Побудова кластера

Даруй світло іншим;

Не бійтесь бути яскравим;

Сприймайте світ кольорово;

Якщо щасливий сам – зроби щасливим інших;

       Стався до інших так, як хотів би, щоб ставилися до тебе.

Умій  бачити диво в звичайних речах.

Вірте в чудеса, в дива.

  • Що ж врятує наш світ?

V. Рефлексія та оцінювання  Технологія «Незакінчене речення».

« Прочитавши вірші І.Жиленко,  я зрозумів….,

відчув….,

подумав….

Домашнє завдання : виразно читати вірші с. 107-109.

Твір-роздум «Які риси персонажів творів Ірини Жиленко я хотів би виховати в собі?» (Роздум передбачає ще й відповідь «Чому?»)

 

1

 

docx
Додано
16 травня 2018
Переглядів
2057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку