6кл НУШ календарно-тематичне планування з української мови

Про матеріал
План розроблено згідно з навчальною програмою «Українська мова 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. Рекомендовано Міністерством освіти і науки ( наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

                               Календарно-тематичне  планування  

          з  української  мови для  6-А  класу

 

Тижневе навантаження: 4 год.

Кількість годин на рік: 140 год.

Мовленнєва змістова лінія – 24 год.

Мовна змістова лінія – 116 год.

 

План розроблено згідно з навчальною програмою «Українська мова 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки ( наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

  Схвалено на РМО

Українська мова: підруч. для 6 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко, Зара Тищенко. — Київ : Грамота, 2023. — 224 с.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України ( Наказ МОН України від 08. 02. 2023 № 254)

 

Фронтальні види контрольних робіт

Види робіт

І семестр

ІІ семестр

Діагностування

4

4

Аудіювання

1

1

Читання мовчки

-

1

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

-

-

диктант

1

1

 

усний переказ,

діалог, читання вголос

 усний твір,

читання мовчки

 

№ з/п

                             Тема уроку

К-сть

год

 Дата           

Примітки        

 

1

ВСТУП 2год.

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. (Міркування та відповіді  на запитання за змістом висловлень відомих людей  про значення мови в житті  людини й суспільства)

1

 

 

2

Багатство української мови: словниковий склад,  фразеологізми, крилаті вислови, синоніми, різноманітні суфікси й префікси, граматичні форми, синтаксичні синоніми (стислий огляд). (Розповідь за запропонованою опорною схемою чи таблицею про багатство української мови).

1

 

 

3

РМ №1 Мовлення та спілкування  (повторення і поглиблення вивченого; практично), види мовленнєвої  діяльності; загальне уявлення про ситуацію спілкування та її  складники (адресат мовлення, адресант мовлення, тема й основна думка висловлення, мета й  місце спілкування).

(Аналізування ситуації спілкування, визначення її  складників).

1

 

 

4

РМ  №2 Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, зокрема: етикетного характеру  (вітання, знайомство, пропозиція допомоги) з   використанням формул  мовленнєвого етикету 

1

 

Діалог

5

РМ  №3 Типи мовлення.  (Читання, аудіювання  текстів, що належать до  різних типів мовлення).

1

 

 

ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО 7 год.

6

Словосполучення і речення. Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. (Визначення головного і  залежного слова у словосполученні)

1

 

 

7

Головні і другорядні  члени речення. (Визначення членів речення)

1

 

 

8

Звертання, вставні слова  (сполучення слів), однорідні члени речення. Складання листа (наприклад, до осені,  музики, міста) з використанням риторичних  звертань та однорідних членів речення (письмово).

1

 

 

9

Складне речення.

1

 

 

10

Пряма мова. Діалог. (Складання речень із прямою мовою)

1

 

 

11

РМ  №4 Стилі мовлення (повторення вивченого).   (Виразне читання вголос та   обговорення текстів (уривків) різних стилів).

1

 

Читання вголос

12

РМ  №5 Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень)  про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та  ін.).

1

 

 

13

Основні орфограми та  пунктограми. (Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування        правильно слів з орфограмами).

1

 

 

14

Діагностична робота №1 Повторення вивченого. Диктант

1

 

 

 

                ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ   (15год.)

15

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження   (запозичені). Словник іншомовних  слів. (Добирання українських відповідників до слів іншомовного походження.

1

 

 

16

Лексична помилка (тавтологія, калькування, росіянізми, вживання слів у невластивих значеннях тощо) (практично).

1

 

 

17

РМ  №6 Текст, його основні ознаки, особливості будови  тексту, використання мовних засобів зв’язку речень у тексті (повторення вивченого). Складний план прослуханого або прочитаного тексту.

1

 

 

18

Написання слів іншомовного походження: букви и, і. правопис м’якого  знака й апострофа. (Робота зі словниками та  іншими джерелами інформації)

1

 

 

19

Тренувальні вправи. (Створення відеопам’яток   щодо написання слів іншомовного походження).

1

 

 

20

Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й  історизми), неологізми. (Розпізнавання в тексті чи реченні (виписування з них)  архаїзмів та історизмів)

1

 

 

21

Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. (Обґрунтування вживання в певних стилях застарілих і діалектних слів, стилістично забарвлених слів).

1

 

 

22

Діалектні й  просторічні слова. (Добирання відповідників  до діалектних слів).

1

 

 

23

Професійні  слова й терміни. (Розпізнавання в тексті чи реченні (виписування з них)  професійних слів і термінів).

1

 

 

24

Пароніми (практично). (Розв’язання ситуаційних  завдань, пов’язаних з уживанням слів).

1

 

 

25

РМ  №6 Будова елементарного  роздуму. Усний докладний переказ  художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

Усний

переказ

26

Поняття про фразеологізм, його  лексичне значення.  (Пояснення значення фразеологізмів). Фразеологічний словник. (Укладання словника  фразеологізмів на позначення певних якостей, ознак чи явищ (або фразеологізмів, що містять  певні слова).

1

 

 

27

Фразеологізми в ролі   членів речення. (Визначення синтаксичної  ролі фразеологізмів).

1

 

 

28

Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми  як різновиди фразеологізмів. (Складання мінірозповіді з використанням прислів’я чи  приказки.)

1

 

 

29

РМ  №7 Написання твору-роздуму  про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням

фразеологізмів (орієнтовні  теми: «Чому треба берегти  природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»).   Редагування твору-роздуму.

ЕКСКУРСІЯ

1

 

 

30

РМ  №8 Аналіз письмового твору- роздуму.

1

 

 

31

Аудіювання текстів різних стилів, які містять застарілі, діалектні,  професійні, стилістично забарвлені слова чи фразеологізми

1

 

Аудіюв.

32

 Узагальнення вивченого. (Лінгвістичні ігри,  вікторини).

1

 

 

33

Діагностична робота №2. Лексикологія. Фразеологія. Тестування

1

 

 

                 СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ (14 год.)

34

Змінювання і творення  слів. (Розбір слова за будовою)

1

 

 

35

Похідні і непохідні слова. Твірне слово. (Визначення способу  творення слова). 

1

 

 

36

Основні способи  словотворення: префіксальний,  суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів), складання основ (або слів), абревіація (абревіатури), перехід слів з однієї частини мови в іншу (Заміна в реченнях назв  (сполучень слів) абревіатурами).

1

 

 

37

Тренувальні вправи (Написання мінітвору за початковим реченням «Люди різних професій не  можуть обійтися одне без одного»)

1

 

 

38

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір  слова. Складання словотвірних  ланцюжків.

1

 

 

39

Зміни приголосних під час утворення слів: прикметників та іменників за допомогою  суфіксів -ськ-, -ств- (Утворення назв галузей господарства чи ремесел за  допомогою суфікса -ств- (бджільництво, садівництво)

1

 

 

40

Зміни приголосних під  час утворення слів: іменників за допомогою  суфікса -ин- від прикметників на -ський, - цький. (Створення розповіді про  віртуальну мандрівку Україною з використанням  іменників, утворених від прикметників)

1

 

 

41

Складні слова. Сполучні  голосні [о], [е] в складних словах (Утворення слів вивченими  способами, зокрема складних слів за допомогою  сполучного голосного й без  нього)

1

 

 

42

Складноскорочені слова як різновид складних.  (Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування  правильно слів з вивченими  орфограмами).

1

 

 

43

Правопис складних слів  разом і з дефісом

1

 

 

44

Написання слів з пів. (Складання словникових  диктантів для взаємоперевірки). 

1

 

 

45

Контрольний диктант

1

 

Диктант

46

РМ  №9  Обмін думками на теми,     пов’язані із ціннісними орієнтирами.

1

 

 

47

Повторення вивченого (Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з використанням  складних слів. Розгадування і складання  ребусів, основою яких є малюнок корінь слова).

1

 

 

48

Діагностична робота №3. Словотвір. Орфографія. Тестування

1

 

 

         МОРФОЛОГІЯ.ОРФОГРАФІЯ 1 год.

49

Самостійні та службові  частини мови, вигук (оглядово).

1

 

 

                                        ІМЕННИК  11год.

      Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників

50

Іменник як частина мови:  загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. (Створення «хмари слів» до певної групи іменників   чи підтеми). (Визначення в реченні синтаксичної ролі іменника).

1

 

 

51

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники (Розпізнавання, виписування та групування  іменників за певними ознаками (конкретних, абстрактних,  збірних тощо).

1

 

 

52

Велика буква та лапки у власних назвах. (Складання тексту з використанням топонімів.) (Читання тексту з  власними назвами).

1

 

 

53

Рід іменників (повторення). Іменники  спільного роду. (Складання речень з  опорними словами та певного змісту)

1

 

 

54

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). (Складання алгоритму (наприклад, визначення відміни іменників чи роду  незмінюваних іменників).

1

 

 

55

Граматична помилка, умовне позначення її (практично). (Редагування речень, у яких допущено граматичні  помилки).   

1

 

 

56

РМ №10 Будова опису приміщення

1

 

 

57

РМ №11  Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту,  що містить опис приміщення. Редагування тексту переказу.

1

 

 

58

РМ №11  Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту,  що містить опис приміщення.

1

 

Письмовий

переказ

59

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки однини або тільки множини. (Розв’язання ситуаційних  завдань, пов’язаних з уживанням іменників).

1

 

 

60

Діагностична робота №4. Іменник. Тестування

1

 

 

61

Відмінки іменників  (повт.). 

 

 

 

62

Поділ іменників на  відміни та групи. (Визначення роду, числа,  відмінка, відміни, групи іменників)

1

 

 

63

Повторення вивченого. (Ігри зі словами (вікторини, конкурси).(Створення та розв’язування кроссенсів (за вивченим матеріалом).

1

 

 

                                        ІМЕННИК  13год.

                                               Відмінювання та правопис іменників

64

Відмінювання іменників      І відміни.

1

 

 

65

Відмінювання іменників  ІІ відміни.

1

 

 

66

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни (Добирання прикладів  іменників з тією самою орфограмою.)

1

 

 

67

Відмінювання іменників   ІІІ відміни. (Складання речень з  опорними словами та певного змісту).

1

 

 

68

Відмінювання іменників  ІV відміни.

(Складання висловлень з  іменниками певної групи (наприклад, іменниками ІV відміни лисеня, лелеченя, левеня)

1

 

 

69

Особливості написання  іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично). (Складання словникових  диктантів для взаємоперевірки).

1

 

 

70

Відмінювання іменників, що мають форму тільки

множини. (Створення «хмари слів»  до певної групи іменників  чи підтеми).

1

 

 

71

Написання та відмінювання імен по  батькові, прізвищ. (Розв’язання ситуаційних  завдань, пов’язаних з уживанням іменників)

1

 

 

72

Букви е, и, і в суфіксах: -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), - ен(я ). (Розв’язання ситуаційних  завдань, пов’язаних з уживанням іменників)

1

 

 

 

73

Написання не з  іменниками. (Складання висловлення на основі інформації, поданої в різні способи (словесної, графічної тощо).)

1

 

 

74

Правопис складних іменників (повторення і поглиблення). (Утворення складних  іменників)

1

 

 

75

Повторення вивченого. Розбір іменника як частини мови. (Створення та розв’язування кроссенсів (за вивченим матеріалом) або (Виконання проєкту (наприклад, мініжурнал «Іменник»)

1

 

 

76

Діагностична робота №5. Іменник. Тестування

1

 

 

77

РМ № 13 Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому  стилі.

1

 

Усний твір

                                  ПРИКМЕТНИК 17год.

78

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. (Розпізнавання, виписування та групування  прикметників за певними ознаками).

1

 

 

79

 

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні,  присвійні (Обґрунтування належності прикметників до  груп за значенням)

1

 

 

80

Перехід прикметників з однієї  групи в іншу.

1

 

 

81

Ступені порівняння  якісних прикметників. (Складання тексту реклами з використанням прикметників різних ступенів порівняння).  

1

 

 

82

Тренувальні вправи

1

 

 

83

РМ № 14 Особливості будови опису природи. Сполучення   в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й  опису). Докладний усний переказ  художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

1

 

Усний переказ

84

Повні й короткі форми  прикметників. (Поширення речень прикметниками-епітетами.)

1

 

 

85

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої і м’якої груп. (Складання і розігрування  діалогів з використанням прикметників певної тематичної групи («Кольорова Україна», «Мої  улюблені книги»)

1

 

 

86

РМ № 15 Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить  опис природи. Редагування  тексту переказу

1

 

 

87

РМ № 16 Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить  опис природи.

1

 

 

88

РМ № 17 Аналіз письмового  переказу.

1

 

 

89

Творення прикметників;   перехід прикметників в

іменники (практично). (Визначення способу творення прикметників.)

1

 

 

90

Особливості творення присвійних прикметників.

1

 

 

91

Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах - ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (- їчн-). (Визначення в слові орфограм, обґрунтування  написання, записування правильно слів з вивченими  орфограмами.)

1

 

 

92

Написання прикметників  із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-.

1

 

 

93

Написання не з  прикметниками.

1

 

 

94

Написання н і нн у прикметниках. (Створення постерів,  слайдів, відеороликів «Н і нн у прикметниках»)

1

 

 

95

РМ №18 Написання твору-опису природи в художньому стилі  на основі особистих вражень  або за картиною на матеріалі в відомих полотен українських пейзажистів.  Редагування твору-опису.

ЕКСКУРСІЯ

1

 

 

96

Написання складних  прикметників разом і з  дефісом. (Складання словникових  диктантів з правопису прикметників.)

1

 

 

97

Написання прізвищ прикметникової форми. (Складання лінгвістичного  есе (наприклад,«Прикметник – творча  частина мови)

1

 

 

98

 

Повторення вивченого. Розбір прикметника як частини мови. (Ігри зі словами (вікторини, конкурси).

1

 

 

99

Діагностична робота №6. Прикметник. Тестування

1

 

 

                               ЧИСЛІВНИК 17год.

100

 

Числівник як частина  мови: значення, морфологічні ознаки,  синтаксична роль. (Розпізнавання, виписування та групування  числівників за певними ознаками)

1

 

 

 

101

Числівники кількісні і порядкові. (Обґрунтування належності числівників до  груп за значенням.)

1

 

 

102

Числівники прості, складні та складені. Обґрунтування належності числівників до  груп за будовою.)

1

 

 

103

Розряди кількісних числівників: на означення  цілих чисел, дробові, збірні.

1

 

 

104

Неозначені числівники. (Розповідь «Мій родовід» із  використанням дат народження членів родини).

1

 

 

105

Відмінювання числівників на означення  цілих чисел.

1

 

 

106

Тренувальні вправи. (Відмінювання числівників  (утворення відмінкових форм).

1

 

 

107

Відмінювання дробових  числівників. (Добирання прислів’їв, приказок, фразеологізмів із  числівниками.)

1

 

 

108

Відмінювання збірних  числівників. (Обмін думками на теми,  пов’язані із ціннісними орієнтирами)

1

 

 

109

Відмінювання порядкових числівників (Складання усного висловлення, пов’язаного з  конкретною життєвою ситуацією.)

1

 

 

110

РМ №19  Аудіювання повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому  фактів і суджень.

1

 

 

111

Написання разом порядкових числівників із - сотий, -тисячний, - мільйонний, -мільярдний. (Визначення в слові орфограм, обґрунтування  написання слова, записування правильно слів  з вивченими орфограмами)

1

 

 

112

М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих  відмінках.

1

 

 

113

Контрольний диктант

1

 

Диктант

114

Узгодження кількісних числівників з іменниками. Вибір форми іменника у  сполученні із числівником).

1

 

 

115

Правильне вживання числівників на позначення  дат і часу. (Доповнення речень числівниками та іменниками  в правильній граматичній формі)

1

 

 

116

Повторення вивченого. Розбір числівника як частини мови. (Ігри зі словами, вікторини, конкурси) або (Створення тексту за  визначеними характеристиками на основі  певної графічної інформації  (діаграми, графіка тощо)

1

 

 

117

Діагностична робота №7. Числівник. Тестування

1

 

 

                                ЗАЙМЕННИК 15 год.

118

Займенник як частина  мови: значення, морфологічні ознаки,  синтаксична роль. (Добирання фразеологізмів  (прислів’їв, приказок) із займенниками.)

1

 

 

119

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні, питальні, відносні, заперечні, означальні й  неозначені.(Перебудова речень (заміна питальних займенників відносними).)

1

 

 

120

Тренувальні вправи

1

 

 

121

Особливості визначення  розряду займенників його, її, їх (практично).

1

 

 

122

РМ № 20  Написання твору розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників,  що належать до різних розрядів. Редагування твору.

1

 

 

123

РМ № 21 Аналіз письмового твору.

1

 

 

124

Відмінювання займенників усіх розрядів.

1

 

 

125

Тренувальні вправи

1

 

 

126

Приставний н у формах  особових і вказівних займенників.

1

 

 

127

Типові помилки у вживанні займенників. (Розв’язання ситуаційних  завдань, пов’язаних із неправильним уживанням  займенникі)

1

 

 

128

Уживання займенника ви  у ввічливому значенні для звертання до однієї особи (Складання діалогу з використанням займенника  ви у ввічливому значенні та  слів мовленнєвого етикету).

1

 

 

129

Написання разом і з  дефісом неозначених займенників. (Визначення в слові орфограм, обґрунтування  написання слова, записування правильно слів  з вивченими орфограмами)

1

 

 

130

Правопис заперечних  займенників. (Утворення заперечних займенників.)

1

 

 

131

РМ № 22 Написання есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому  полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). Редагування есе.

1

 

 

132

Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично). (Передавання тексту графічно (схема, таблиця тощо)

1

 

 

133

Використання займенників для зв’язку  речень у тексті (практично). (Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні займенників (з  коментуванням)

1

 

 

134

Повторення вивченого. Розбір займенника як частини мови (Ігри зі словами, вікторини, конкурси)

1

 

 

135

Діагностична робота №8. Займенник. Тестування

1

 

 

136

РМ № 23 Читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі  займенників у цих текстах.

1

 

Читання мовчки

                ПОВТОРЕННЯ В КІНЦІ РОКУ 3 год.

137

Лексикологія.   Фразеологія. (Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів)

1

 

 

138

Словотвір та орфографія. (Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів.)

1

 

 

139

РМ  №24 Редагування речень (текстів), у яких допущено лексичні та граматичні помилки.

1

 

 

140

Морфологія та  орфографія. (Відмінювання слів вивчених частин) (Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слів, записування  правильно слів з вивченими  орфограмами.)

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кондратьєв Денис Віталійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 березня
Переглядів
6728
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку