Оцінка |
|
П.І.учня ______________________________________________________________
Клас:7 Дата:
Практична робота № 1
Тема: Правила поведінки під час роботи в кабінеті хімії. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом, нагрівальними приладами. Будова полум’я.
Мета: вивчити правила поведінки під час роботи в кабінеті хімії, ознайомитися з лабораторним посудом, штативом та нагрівальними приладами, вивчити правила й прийоми роботи з ними. Вивчити будову полум'я
Обладнання: лабораторний штатив, пробірки, колби, хімічні стакани, циліндри, лійки, піпетки, ступки з точкачиками, банки для реактивів,лабораторний штатив, пальник, пальне.
Хід роботи
1. Ознайомтеся з лабораторним посудом.
2. Підпишіть назви посуду та його призначення.
___________________________________ _______________________________________
____________________________________ _______________________________________
3. Який хімічний посуд можна використовувати для нагрівання реактивів?
________________________________________________________________________________
4. Який хімічний посуд можна використовувати для вимірювання об’ємів рідин?
ПРИЙОМИ ПОВОДЖЕННЯ З ЛАБОРАТОРНИМ ШТАТИВОМ
Ознайомтеся з будовою лабораторного штатива. Запишіть назви деталей лабораторного штатива.
|
1. _________________________________________ 2. _________________________________________ 3. _________________________________________ 4. _________________________________________ 5. _________________________________________ 6. _________________________________________ |
ДОСЛІДЖЕННЯ БУДОВИ ПОЛУМ’Я
Розгляньте полум’я. Позначте на малюнку його частини.
|
Нижня частина полум’я ________________________ кольору. Середня частина полум’я _______________________ кольору. Зовнішня частина полум’я ______________________ кольору.
Нагрівання речовин необхідно проводити в __________________ частині полум’я, тому що в ній __________________ температура. |
1. Під час роботи слід використовувати тільки реактиви в склянках:
а) без етикеток;
б) з етикеткою, на якій написано формулу і назву речовини.
2. Залишки реактивів:
а) необхідно виливати або висипати назад у склянку, з якої вони були взяті;
б) не можна виливати або висипати назад у банку, в якій вони містилися;
в) можна злити або зсипати разом в одну склянку.
3. Нагріваючи пробірку, необхідно:
а) тримати її пробіркотримачем;
б) тримати її руками;
в) віддати товаришеві
4. На смак:
а) можна куштувати всі реактиви;
б) не можна куштувати жодні речовини;
в) можна куштувати деякі речовини.
5. Після закінчення роботи:
а) можна залишити неприбраним робоче місце;
б) слід самому прибрати робоче місце;
в) необхідно вимити руки;
г) усі невикористані реактиви злити або зсипати разом в одну склянку.
6. Для дослідів необхідно:
А) набирати речовини в кількостях, зазначених в інструкціях;
Б) набирати речовини так, щоб заповнити пробірку повністю;
В) набирати речовину у довільних кількостях;
Г) набирати речовини так, щоб пробірка була заповнена наполовину.
А) закрити і поставити на місце після виконання всіх дослідів;
Б) залишити на робочому столі, закривши корком.
В) поставити на місце не закриваючи його корком;
Г) закрити відразу і поставити на місце;
8. Виконувати треба тільки ті досліди, що:
А) дозволені вчителем і погоджені з ним;
Б) хочеться виконати самому;
В) запропоновані товаришем;
Г) без дозволу вчителя.
9. У разі потрапляння речовин в очі або на руки необхідно:
а) промити уражене місце великою кількістю води;
б) протерти ганчірочкою або долонею;
в) повідомити вчителя;
г) розповісти товаришеві.
10. Нагріваючи пробірку необхідно:
А) тримати її руками отвором до себе;
Б) тримати її пробіркотримачем отвором до себе;
Г) тримати її пробіркотримачем отвором від себе;
Д) тримати її руками отвором від себе.
11. Під час роботи на столі можуть бути:
А) зошит, письмове приладдя;
Б) підручник, зошит, портфель;
В) зошит, письмове приладдя, верхній одяг;
Г) підручник, зошит, письмове приладдя.
12. Для дослідів необхідно:
а) різні речовини набирати однією і тією ж ложкою або піпеткою;
б) набирати кожну речовину окремою ложкою або піпеткою;
в) набирати речовини в кількостях, зазначених в інструкції;
г) набирати речовини так, щоб заповнити пробірку цілком.
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ
1 З якого скла виготовляють лабораторний посуд? _________________________________________________________________________________
2 Як погасити полумя пальника? ____________________________________________________________________________________
3 Опишіть які прилади і посуд неохідні для приготування розчину: 100мл води та 2 ложки солі, однорідно розмішаного? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВИСНОВОК
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________