ККлас |
77-а |
77-б |
77-в |
ДДата |
|
|
|
Сімаковська Т.В.
учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»
(музичне мистецтво)
Кам’янець-Подільського НВК №14
Урок 15.
Тема: Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці (3).
Мета: формування ключових компетентностей:
-загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури;
-міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;
-вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;
-предметних компетентностей:
-знайомити учнів з українським народним мистецтвом, формувати уявлення про народну музику, імітацію, значення голосу людини в розвитку музичного мистецтва.
Розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу. Розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики. Розвивати творчі здібності учнів, естетичний смак.
Виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання історичних пісень різної тематики, виховувати інтерес та любов до музики як виду мистецтва, повагу до української народної музики. Через музику виховувати інтерес до історії та інших видів мистецтва, зокрема образотворчого.
Обладнання: фортепіано, дошка, комп’ютер, аудіозаписи, мультимедійна презентація, відеозаписи, ударні інструменти, дитячі шумові інструменти, qr-коди(як роздатковий матеріал або як наочний матеріал), підручники.
Тип уроку: урок узагальнення теми.
Хід уроку:
І. Вхід учнів до класу під музику Рейнгольд Глієр Балет «Червоний мак».
ІІ. Організація класу до уроку.
Музичне вітання.
Перевірка присутніх.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Запитання до учнів:
-Які музичні твори ми слухали минулого уроку?
-Які пісні співали минулого уроку?
-Про якого композитора говорили на попередньому уроці?
IV.Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми та мети уроку.
Захоплення європейських композиторів музичним фольклором різних народів світу відкрило слухачам красу і чарівність мелодій та ритмів музики народів Сходу та Африки. Наприклад, відомий вже вам «Турецький марш» В.А.Моцарта, який ми слухали на попередніх уроках.
Сьогодні ми завершуємо розглядати знайому з попередніх уроків вам тему.
V. Слухання Рейнгольд Глієр Балет «Червоний мак».
Головна героїня цього балету – китайська танцівниця Тао Хао ( в прекладі з китайської «червоний мак»). Саме від її імені і йде назва балету. Балетний спектакль являє барвисте видовище, насичене різними танцями (композитором використані китайські інтонації, а хореографом – рухи, властиві пластиці китайського мистецтва) з особливостями східної екзотики. Найвідоміший фрагмент балету – сцена сну Тао Хао. Легка витончена мелодія змальовує образ юної красуні, яка виконує граційний танець з віялом. Інша мелодія, яку лірично виконує скрипка соло, відображає світ її душевних переживань.
Слухання.
Запитання до учнів:
-Охарактеризуйте дану мелодію.
-Якими музичними засобами композитор користується у цьому фрагменті?
VI. Вокально-хорова робота.
Розспівування.
Ммм... (на мурмурандо) по півтонах у висхідному і нисхідному порядку.
Мі ме ма мо му... по півтонах у висхідному і нисхідному порядку. (Звертаю увагу на округленість звуку та артикуляцію.)
До мі соль мі до по півтонах у висхідному і нисхідному порядку.
До ре до ре мі ре мі ре до по півтонах у висхідному і нисхідному порядку.
Виконання української народної колядки «Добрий вечір тобі...»
Виконання пісні «А я пливу у човні» І.Білик.
Виконання пісень вивчених на попередніх уроках протягом поточного семестру.
VII. Підсумок уроку.
Запитання до учнів:
-Що нове для себе ви сьогодні відкрили?
-Що сподобалось на цьому уроці вам найбільше?
-Яку музику ми з вами сьогодні слухали?
-Що ми дізналися з вами протягом поточного семестру?
-Що вам найбільше запам’яталося з інформації отриманої цього семестру?