71-39 Схема електропривода грузового ліфта

Про матеріал
Принципова електрична схема вантажних ліфтів загального призначення вантажопідйомністю 500, 1000, 2000 і 3200 кг. з номінальною швидкістю руху кабіни 0,5 м/с і вантажопідйомністю 50000 кг. з номінальною швидкістю руху кабіни 0,25 м/с Коротка характеристика системи управління ліфтами Система управління даними ліфтами одиночна (внутрішня або зовнішня), з сигнальним викликом кабіни з завантажувальних площадок. Вона забезпечує роботу в трьох режимах: «Нормальна робота», «Управління з машинного приміщення» і «Ревізія». У разі внутрішнього керування ліфтом кнопковий пост типу ПЛ3100 (апарат наказів) знаходиться в купе кабіни, тоді як при зовнішньому він встановлений на головному завантажувальному майданчику. В останньому випадку поряд з постом управління монтується світлове табло з сигнальними лампами ЛП і ЛЗ, а також електричний дзвінок ЗвВ. Принципова електрична схема вантажних ліфтів загального призначення а — силові ланцюги та ланцюги сигналізації; б — ланцюги управління; в — положення важелю ЕП; г — положення руків'я ВР2 Контакт Положення важелю ЕП Ліве 0 Праве 1 + - - 2 - - + 3 - + + 4 + + - Примітка: + контакт замкнутий; — контакт разімкнений; ліве — після прохождення кабіни вверх; праве — після прохождення кабіни вниз; 0 — в момент впливу на важіль відводки кабіни. З'єднання контактів ВР2 Позначення по схемі Номера прово-дів, що підключені Положення руків'я ВР2 -45° (норм. робота) 0° (режим ревізії) +45° (управління з маш. приміщ.) 1-2 ВР2-4 28-63 - + - 3-4 ВР2-6 28-27 - + - 5-6 ВР2-8 28-60 - + - 7-8 — — - + - 9-10 — — - + - 11-12 — — - + - 13-14 ВР2-1 34-35 - - + 15-16 ВР2-3 28-60 - - + 17-18 ВР2-7 70-73 - - + 19-20 — — + - - 21-22 ВР2-2 34-37 + - - 23-24 ВР2-5 28-29 + - + Для управління електроприводом ліфта застосовується релейно-контакторний НКП типу ШОК-5704. Реєстрація наказів в НКП відбувається за допомогою встановлених в ньому реле РЕ. На кожному завантажувальному майданчику (на порталі дверей шахти або поруч з ним) розміщують апарат виклику, який має кнопку виклику з самоповерненням і двома 3-контактами. Якщо ліфтом керують з головного завантажувального майданчика, то на ньому апарат виклику не встановлюють. Реєстрація сигнального виклику відбувається за допомогою реле РСВ, встановленому в кнопковому пості керування. Позначення Найменування Призначення КБ, КМ Контактори відповідно великої (робочої) та малої швидкостей Підключають обмотку великої або малої швидкостей електродвигуна М1 приводу ліфта РКД Реле контролю дверей Призначено для контролю по¬ложення контактів вимикачів ДШ дверей шахти та пристроїв безпеки (В2, ВНУ, ВЛ и Кн «Стоп») РКЗ Реле контролю замків Призначено для контролю по¬ложення контактів вимикачів автоматичних (ригельних) зам¬ків дверей шахти РД Реле руху Використовується для збільшення числа блок-контактів контакто¬рів КВ и КН; забезпечує неможливість ввімкнення гальмівного електромагніту ЭмТ при відкритих чи незачинених дверях шахти і кабіни, а також при спрацюванні пристроїв безпеки (Кн «Стоп», уловлювачів та ін.); підтримує ланцюг живлення електромагнітів відводки ЭмО-1 та ЭмО-2 при русі кабіни на малій швидкості РТО Реле точної зупинки Призначено для збільшення числа контактів датчика ДчТО; розмикає ланцюг живлення котушки контактора КВ чи КН при вході кабіни в зону точної зупинки завантажувального майданчика РВ1 Реле часу (витримка часу 1 с) Забезпечує підтримку ланцюга котушки контактора КВ (КН) в момент переключення швидкості, коли контактор КБ відключився, а контактор КМ ще не включений РВ5 Реле часу (витримка часу 3 с) Знімає зареєстрований наказ та повертає електросхе¬му в вихідне положення при несправності окремих ланцюгів Кабіна виконана з нерухомою підлогою, внаслідок чого її завантаження не контролюється. Двері кабіни і шахти відкриваються вручну. Закрите положення дверей кабіни і шахти контролюють контакти вимикачів ДК і ДШ відповідно. При прохідній кабіні кількість дверей і відповідно вимикачів збільшується вдвічі. Двері шахти обладнані автоматичним (ригельним) замком, який замикає її при відсутності кабіни на даному завантажувальному майданчику. Вихід ригеля контролюється контактом вимикача ДЗ. Відмикання дверей шахти здійснюється електромагнітною відводкою, яка встановлена на даху кабіни, при зупинці на заданому завантажувальному майданчику (біля прохідної кабіни є дві електромагнітні відводки - ЕМО-1 і ЕМО-2). При русі кабіни лижа відведення втягнута і не взаємодіє з роликом важеля автоматичного замка дверей шахти. Вузол визначення місцезнаходження кабіни, вибору напрямку руху і подачі сигналу на уповільнення виконаний на основі поверхових перемикачів, змонтованих в шахті. Збоку зовнішньої сторони кабіни при цьому встановлена комбінована відводка, яка переводить важіль поверхового перемикача в нульове положення при вході кабіни в зону уповільнення (приблизно 500 мм. до зони точної зупинки) чергового завантажувального майданчика. Вузол точної зупинки виконаний на основі реле РТО, яким керує датчик ДчТО. Датчик знаходиться на кабіні, а шунти, що впливають на нього, встановлено в шахті. Їх взаємодія відбувається, коли кабіна перебуває в зоні точної зупинки завантажувального майданчика. Позначення, найменування і призначення контакторів і реле електричної схеми наведені в таблиці.
Перегляд файлу

Принципова електрична схема вантажних ліфтів загального призначення
вантажопідйомністю 500, 1000, 2000 і 3200 кг. з номінальною швидкістю руху кабіни

0,5 м/с і вантажопідйомністю 50000 кг. з номінальною швидкістю руху кабіни 0,25 м/с

 

 

Коротка характеристика системи управління ліфтами

Система управління даними ліфтами одиночна (внутрішня або зовнішня), з сигнальним викликом кабіни з завантажувальних площадок. Вона забезпечує роботу в трьох режимах: «Нормальна робота», «Управління з машинного приміщення» і «Ревізія». У разі внутрішнього керування ліфтом кнопковий пост типу ПЛ3100 (апарат наказів) знаходиться в купе кабіни, тоді як при зовнішньому він встановлений на головному завантажувальному майданчику. В останньому випадку поряд з постом управління монтується світлове табло з сигнальними лампами ЛП і ЛЗ, а також електричний дзвінок ЗвВ.

 

 

http://translift.com.ua/images/shema-vantajnogo-lifta.jpg

 

Принципова електрична схема вантажних ліфтів загального призначення
 


а — силові ланцюги та ланцюги сигналізації;

б — ланцюги управління;

в — положення важелю ЕП;

г — положення руків'я ВР2

 

Контакт

Положення важелю ЕП

Ліве

0

Праве

1

+

-

-

2

-

-

+

3

-

+

+

4

+

+

-

Примітка:

+  контакт замкнутий;        

 контакт разімкнений;

ліве — після прохождення кабіни вверх;

праве — після прохождення кабіни вниз;

0 — в момент впливу на важіль відводки кабіни.

 

 

З'єднання

контактів

ВР2

Позначення по схемі

Номера прово­дів, що підключені

Положення руків'я  ВР2

-45°

(норм.

робота)

(режим

ревізії)

+45° (управління з маш. приміщ.)

1-2

ВР2-4

28-63

-

+

-

3-4

ВР2-6

28-27

-

+

-

5-6

ВР2-8

28-60

-

+

-

7-8

-

+

-

9-10

-

+

-

11-12

-

+

-

13-14

ВР2-1

34-35

-

-

+

15-16

ВР2-3

28-60

-

-

+

17-18

ВР2-7

70-73

-

-

+

19-20

+

-

-

21-22

ВР2-2

34-37

+

-

-

23-24

ВР2-5

28-29

+

-

+

 

 

Для управління електроприводом ліфта застосовується релейно-контакторний НКП типу ШОК-5704. Реєстрація наказів в НКП відбувається за допомогою встановлених в ньому реле РЕ.

На кожному завантажувальному майданчику (на порталі дверей шахти або поруч з ним) розміщують  апарат виклику, який має кнопку виклику з самоповерненням і двома 3-контактами. Якщо ліфтом керують з головного завантажувального майданчика, то на ньому апарат виклику не встановлюють.
 

 

 

 

 

 


Реєстрація сигнального виклику відбувається за допомогою реле РСВ, встановленому в кнопковому пості керування.

 

Позначення

Найменування

Призначення

 

КБ, КМ

Контактори відповідно великої (робочої) та малої швидкостей

Підключають обмотку великої або малої швидкостей електродвигуна М1 приводу ліфта

РКД

Реле контролю дверей

Призначено для контролю по­ложення контактів вимикачів ДШ дверей шахти та пристроїв безпеки (В2, ВНУ, ВЛ и Кн «Стоп»)

РКЗ

Реле контролю замків

Призначено для контролю по­ложення контактів вимикачів автоматичних (ригельних) зам­ків дверей шахти

РД

Реле руху

Використовується  для збільшення числа блок-контактів контакто­рів КВ и КН; забезпечує неможливість ввімкнення гальмівного електромагніту ЭмТ при відкритих чи незачинених  дверях шахти і кабіни, а також при спрацюванні пристроїв безпеки (Кн «Стоп», уловлювачів та ін.); підтримує ланцюг живлення електромагнітів відводки ЭмО-1 та ЭмО-2 при русі кабіни на малій швидкості

РТО

Реле точної зупинки

Призначено для збільшення числа контактів датчика ДчТО; розмикає ланцюг живлення котушки  контактора КВ чи КН при вході кабіни в зону точної зупинки завантажувального майданчика

РВ1

Реле часу (витримка часу 1 с)

Забезпечує підтримку ланцюга котушки контактора КВ (КН) в момент переключення швидкості, коли контактор КБ відключився, а контактор КМ ще не включений

РВ5

Реле часу (витримка часу  3 с)

Знімає зареєстрований наказ та повертає електросхе­му в вихідне положення при несправності окремих ланцюгів

 

 

Кабіна виконана з нерухомою підлогою, внаслідок чого її завантаження не контролюється. Двері кабіни і шахти відкриваються вручну. Закрите положення дверей кабіни і шахти контролюють контакти вимикачів ДК і ДШ відповідно. При прохідній кабіні кількість дверей і відповідно вимикачів збільшується вдвічі. Двері шахти обладнані автоматичним (ригельним) замком, який замикає її при відсутності кабіни на даному завантажувальному майданчику. Вихід ригеля контролюється контактом вимикача ДЗ. Відмикання дверей шахти здійснюється електромагнітною відводкою, яка встановлена на даху кабіни, при зупинці на заданому завантажувальному майданчику (біля прохідної кабіни є дві електромагнітні відводки - ЕМО-1 і ЕМО-2). При русі кабіни лижа відведення втягнута і не взаємодіє з роликом важеля автоматичного замка дверей шахти.

Вузол визначення місцезнаходження кабіни, вибору напрямку руху і подачі сигналу на уповільнення виконаний на основі поверхових перемикачів, змонтованих в шахті. Збоку зовнішньої сторони кабіни при цьому встановлена ​​комбінована відводка, яка переводить важіль поверхового перемикача в нульове положення при вході кабіни в зону уповільнення (приблизно 500 мм. до зони точної зупинки) чергового завантажувального майданчика.

Вузол точної зупинки виконаний на основі реле РТО, яким керує датчик ДчТО. Датчик знаходиться на кабіні, а шунти, що впливають на нього, встановлено в шахті. Їх взаємодія відбувається, коли кабіна перебуває в зоні точної зупинки завантажувального майданчика.

Позначення, найменування і призначення контакторів і реле електричної схеми наведені в таблиці.

 

docx
Додано
11 вересня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку