8 клас
Підсумкова контрольна робота
Варіант ІІ
І рівень ( по 0.5 б.)
1. У якому рядку підмет та присудок виражений безособовим дієсловом?
А У закритий рот муха не залетить.
Б Пізнати мову народу – зрозуміти його душу.
В Увічливість – мова людських взаємин.
Г Сказано - зроблено.
2. Дієслова не вживаються без НЕ у рядку
А не/поважати, не/хтувати, не/зрозуміти, не/могти
Б не/зчутися, не/навидіти, не/вгавати, не/покоїтися
В не/дописав, не/дочув, не/схотіла, не/обернувся
Г не/намалював, не/притомніти, не/бачити, не/сказати
3. Укажіть непоширене речення
А Мої батьки були неписьменні.
Б Частіше в пам’яті виринають спогади про рідний край.
В Зима була морозною.
Г Найбільше за все кролик любив моркву.
4. Укажіть рядок, у якому є складений іменний присудок
А Увечері місто починає засинати.
Б Цього літа ми будемо відпочивати в Туреччині.
В Чернівці – серце Буковини.
Г Наш клас радий поїхати на екскурсію до Львова.
5. Односкладним безособовим є речення
А Перше побачення неможливо уявити без квітів.
Б Магазин ліворуч вражає своїми товарами на вітринах.
В Засушений гербарій я використовую протягом зими для аплікацій.
Г Липовий цвіт має духмяний аромат.
6. Укажіть речення з однорідними обставинами
А Чорна коса непорушно лежала на спині.
Б Захар глядів на молоду пару ясними очима.
В Молода господиня гордо, норовливо пройшла по подвір’ю.
Г Вишня, вкрита рясно білим цвітом, сумно стояла біля тину.
ІІ рівень (по 1,5 б.)
7. Установіть відповідність між розділовим знаком, який потрібно поставити
в реченні, і прикладом речення з однорідними членами (деякі розділові знаки
опущено)
1.коми,
тире
А Ні зайчисько-біляк ні старий тетерук чи важкий глухар ні
сонний лякливий рябчик ніхто не втече від гострих пазурів
рисі.
2.тире Б Дрібними горіхами насінням грибами запасаються
хазяйновиті білочки на зиму.
3.коми В Чорницями, суницями, яблуками такими вітамінами не
забуває ласувати лисиця.
Г Борсук в’ялить і сушить різну здобич мишей, вужів, жаб,
ящірок, черв’яків.
8.Установіть відповідність між вставними словами та їхнім значенням (на що
вони вказують) у реченні
1.емоційна оцінка А уявіть собі, вірите, слово честі, між нами кажучи
2.зв’язок між
думками
Б на жаль, на диво, на щастя, як навмисне, дивна річ
3.активізація уваги В таким чином, нарешті, по-перше, отже, виявляється
Г прошу вас, дозвольте, будь ласка, вибачте, даруйте
ІІІ рівень (по 1 б.)
Прочитайте текст. Виконайте завдання № 9-11 до нього.
1. Темні ворота біля урізаного в косогір будинку стояли розчинені, і
бовваніла в них кругла, сива й напрочуд ласкава бабуся. 2. Спиралася на ціпок,
а на ногах у неї були червоні туфлі. 3. Кози мекали, поспішаючи до тої
теплої й затишної постаті — саме про неї вони думали спалюючи в своїх
очах золоті іскри заходу, і саме її рук сподівалися, щоб позбутися солодкого
тягаря… 4. Оточили її звідусіль, наче великі білі коти, і червоні їхні язики
вискакували водночас з червоних ротів — лащилися вони до старої і раділи.
(В. Шевчук)
9.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому
10. У називному відмінку вжито слово
А будинку Б туфлі В рук Г іскри
11.У четвертому реченні виділений фрагмент є
А підметом Б присудком В означенням Г обставиною
ІV рівень (3 б.)
Зробіть повний синтаксичний розбір поданого речення: Навкруги чорне
страшне море, безодня води і гніву