1. Підберіть синонім до слова “віршування”. А. Поезія. Б. Лірика. В. Римування. Г. Версифікація. 1. Яка ознака не обов’яз-кова для віршованих тво-рів? А. Членування тексту на рядки. Б. Наявність ритму. В. Наявність рими. Г. Наявність ліричного героя. ІІ варіант І варіант Поезія. Т.Г.Шевченко
2. Що таке лірика? А. Один із жанрів пое-зії. Б. Один із родів літера-тури. В. Один із засобів пое-тизації мовлення. Г. Один із художніх за-собів мовлення. 2. Через що/кого автор передає почуття в пое-тичному творі? А. Через ліричного ге-роя. Б. Через головного ге-роя. В. Через другорядного героя. Г. Через образ самого себе.
4. Про що йдеться у творах філософської лі-рики? А. Важливі питання жи-ття народу та вітчизни. Б. Вічні цінності, сенс буття. В. Картини природи че-рез людські почуття. Г. Особисті почуття людини. 4. Про що йдеться у творах громадянської лі-рики? А. Важливі питання жи-ття народу та вітчизни. Б. Вічні цінності, сенс буття. В. Картини природи че-рез людські почуття. Г. Особисті почуття людини.
5. Чому в Російській імперії було дуже важко працювати для розвитку української культури? А. Через незнання мо-ви. Б. Через відсутність шкіл. В. Через жорстокі за-борони. Г. Через погану освіту культурних діячів. 5. Що таке вільний вірш? А. Вірш без рим із од-накової довжини рядками. Б. Римований, але не ритмічний вірш. В. Вірш без розділових знаків. Г. Вірш без рим із різ-ної довжини рядками.
6. У чому заслуга Т.Шев-ченка перед українцями? А. Заклав норми укра-їнської літературної мови. Б. Уперше почав писа-ти народною мовою. В. Уперше почав писа-ти українською мовою. Г. Написав “Історію України”. 6. Як не називають Т.Шевченка українці? А. Великим Кобзарем. Б. Батьком нації. В. Генієм і пророком. Г. Великим істориком.
13. Як називається пе-ріод творчості Шевченка 1843-47 років? А. Три літа. Б. В казематі. В. Захалявний. Г. Не має назви. 13. Чому дехто в Росії погано сприйняв твори “Кобзаря”? А. Бо автор був недо-свідчений. Б. Бо написані “мужи-цькою” мовою. В. Бо автор українець. Г. Бо автор не оспіву-вав царя й цариці.
14. Що спричинило арешт кирило-мефодіїв-ців? А. Донос студента Петрова. Б. Самі зізналися. В. Стеження жандар-мів. Г. Випадкова облава. 14. Що таке Кирило-Ме-фодіївське братство? А. Перша українська політична партія. Б. Перша українська культурна спілка. В. Перша українська політична організація. Г. Перше українське просвітницьке товариство.
16. У чому полягало по-карання поета? А. Каторжні роботи. Б. Служба рядовим солдатом. В. Одиночна камера в тюрмі. Г. Заслання за Поляр-не коло. 16. Що стало основною причиною заслання Шев-ченка? А. Його твори. Б. Його участь у діяль-ності Кирило-Мефодіївсь-кого братства. В. Його походження з кріпаків. Г. Його участь у підго-товці замаху на царя.
17. Що полегшило умови служби Шевченка? А. Повага з боку війсь-кового начальства. Б. Участь у двох експе-диціях. В. Спеціальний дозвіл царя. Г. Передачі від друзів. 17. Яка причина появи саме “захалявних” книже-чок? А. Нестача паперу. Б. Відсутність стола. В. Заборона друкувати твори. Г. Заборона на твор-чість.
18. Що таке офорт? А. Особливе військове взуття. Б. Гравюра на металі або її відбиток. В. Спеціальна фарба для гравюр. Г. Військовий кітель для рядових солдатів. 18. Що стало причиною передчасного повернення поета із заслання? А. Смерть царя. Б. Тяжкий стан здоро-в’я поета. В. Революція в Петер-бурзі. Г. Рішення суду.
21. Установити відпо-відність. 1. Інтимна лірика. 2. Вільний вірш. 3. Ритм. 4. Патріотичний вірш. А. Громадянська лірика. Б. Різна довжина рядків. В. Наголос на першому з трьох складі. Г. Неодмінний атрибут поезії. Д. Висловлює почуття. 21. Установити відпо-відність. 1. Лірика. 2. Рима. 3. Жіноча рима. 4. Сонет. А. Наголос на третьому від кінця складі. Б. Жанр вірша. В. Наголос на передос-танньому складі. Г. Співзвучне закінчення рядків вірша. Д. Рід літератури.