9 клас
Всесвітня історія
(педагогічний патронаж)
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
Всесвітня історія
9 клас
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||||
|
Ранній Новий час (кінець XV — перша половина XVII ст.) |
||||||||
1 |
|
Повторення теми «Людина Ранньої Нової Доби» |
|
|
|||||
2 |
|
Тема 1. РЕФОРМАЦІЯ І КОНТРРЕФОРМАЦІЯ Поширення Реформації та Контрреформація.
|
Учень/учениця: називає час Реформації, релігійних війн у Франції, правління вказаних монархів; хронологічні межі Тридцятилітньої війни, Національно-визвольної війни в Нідерландах; показує на карті основні західноєвропейські держави, регіони поширення католицької й протестантських церков, перебіг Національно-визвольної війни в Нідерландах, Тридцятилітньої війни; пояснює і застосовує поняття: «Реформація», «Контрреформація», «протестантизм», «кальвінізм», «орден єзуїтів», «релігійні війни», «національно-визвольна війна», «протекціонізм»; наводить приклади наростання кризових явищ у католицькій церкві, контрреформаційних заходів католицької церкви, національно-визвольного характеру війни у Нідерландах; описує двір монарха, життя різних верств населення у мирний й військовий час; характеризує діяльність видатних постатей ХVІ—ХVІІ ст. (М. Лютер, Т. Мюнцер, Ж. Кальвін, І. Лойола, Ришельє, Єлизавета І, Генріх IV, В. Оранський), зміни у повсякденному житті; визначає характерні риси реформаційних учень, Контрреформації, абсолютної монархії, національно-визвольної війни; розкриває особливості внутрішньої й зовнішньої політики вказаних держав; аналізує причини, характер та значення Реформації, національно-визвольної війни у Нідерландах, Тридцятилітньої війни; порівнює реформаційні вчення, абсолютну монархію Франції, Англії та Іспанії; аналізує наведені історичні джерела; висловлює судження щодо напрямів економічного, політичного та духовного розвитку вказаних країн у ХVІ—ХVІІ ст. |
||||||
3 |
|
Тема 2. ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКІ ДЕРЖАВИ В XVI — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. Франція. |
|||||||
4 |
|
Іспанія. |
|||||||
5 |
|
Англія.
|
|||||||
6 |
|
Узагальнення |
|
|
|||||
7 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|||||
8 |
|
Тема 3. ЄВРОПЕЙСЬКА КУЛЬТУРА КІНЦЯ XVI — ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XVII ст. Характер європейської культури. |
Учень/учениця: називає час епохи бароко; імена видатних митців та їх найвідоміші творіння; показує на карті найвизначніші культурні центри; пояснює і застосовує поняття «бароко»; описує найвизначніші пам’ятки культури доби бароко; наводить приклади високого рівня розвитку культури кінця ХVI-ХVIІ ст.; визначає характерні риси європейської культури кінця ХVI-ХVIІ ст.; характеризує та аналізує діяльність видатних науковців і митців та їх найкращі твори; порівнює мистецтво Відродження та бароко; висловлює судження щодо відображення у творчості митців бароко цінностей Нового часу. |
||||||
9 |
|
Тема 4. ПОЛЬСЬКА ДЕРЖАВА І МОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВО Польська держава. Росія і українські землі. |
Учень/учениця: називає час піднесення Польської держави, період Смутного часу, правління Івана Грозного; дати Люблінської та Берестейської уній, польсько-турецької війни, воцаріння династії Романових; показує на карті території Речі Посполитої, Московського царства, напрями їх зовнішньої політики; пояснює і застосовує поняття: «унія», «шляхта», «фільварок», «опричнина», «церковний розкол», «самодержавство», «Смутний час»; наводить приклади досягнень культури Речі Посполитої та Московського царства; описує становище українських земель у складі Речі Посполитої та Московського царства; характеризує та аналізує основні стани суспільства, напрямки зовнішньої політики, досягнення культури; визначає характерні риси державного устрою Речі Посполитої та Московської держави, московсько-українських відносин; порівнює релігійне життя та характерні риси розвитку у західноєвропейських країнах, Речі Посполитій та Московському царстві. аналізує наведені історичні джерела. |
||||||
10 |
|
Узагальнення |
|
|
|||||
11 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|||||
Новий час. Перша частина (друга половина XVІІ — XVIIІ ст.) |
|||||||||
12 |
|
Тема 5. КРИЗА СТАРОГО ПОРЯДКУ. ПОЧАТОК МОДЕРНІЗАЦІЇ Революція XVІІ ст. і промисловий переворот в Англії. |
Учень/учениця: називає хронологічні межі Англійської революції; час промислового перевороту та громадянської війни в Англії доби Просвітництва; правління вказаних монархів; показує на карті основні події Англійської революції та громадянської війни; основні промислові центри Англії; напрями зовнішньої політики Франції, Пруссії, Австрії, Англії; пояснює і застосовує поняття: «промисловий переворот», «протекторат», «освічений абсолютизм», «лорд-протектор», «Просвітництво», «енциклопедисти»,«класицизм», «технічний прогрес»; наводить приклади технічного прогресу, реформ освічених монархів, нових цінностей у житті суспільства; визначає характерні ознаки промислового перевороту, абсолютизму у Франції, освіченого абсолютизму, Просвітництва, класицизму; описує пам’ятки доби Просвітництва, повсякденне життя у різні періоди розвитку держав; аналізує та порівнює погляди просвітників, розвиток європейських держав у XVІІІ ст.; аналізує наведені історичні джерела; висловлює судження щодо значення доби Просвітництва, класицизму в історії людства, наслідків реформ, революції. Учень/учениця: називає час правління Петра І та Катерини II, хронологічні межі Північної війни, дати поділів Речі Посполитої; імена видатних діячів російської культури XVІІІ ст.; показує на карті напрями зовнішньої політики та територіальні зміни Російської імперії у XVIII ст.; пояснює і застосовує поняття: «імперія», «двірцеві перевороти»; описує зміни у повсякденному житті в Росії XVIII ст.; наводить приклади активної зовнішньої політики, «освіченого» правління, досягнень російської культури XVІІІ ст.; визначає характерні риси та результати внутрішньої та зовнішньої політики Петра І та Катерини ІІ; аналізує та порівнюєполітику Петра І, Катерини II та Павла І; аналізує наведені історичні джерела; висловлює судження щодо мети та засобів реалізації внутрішньої та зовнішньої політики Росії у XVІІІ ст. |
||||||
13 |
|
Росія.
|
|||||||
14 |
|
Сполучені штати Америки.
|
Учень/учениця: називає час утворення англійських колоній у Північній Америці, хронологічні межі війни за незалежність, дату прийняття «Декларації незалежності»; показує на карті англійські колонії в Північній Америці, перебіг основних подій війни за незалежність; пояснює і застосовує поняття: «колонія», «метрополія», «декларація», «конституція», «республіка», «федерація»; наводить приклади особливостей демократичного устрою США; описує становище англійських колоній у Північній Америці, найяскравіші події війни за незалежність; визначає характерні риси політики Англії щодо колоній, «Декларації незалежності» та Конституції США; характеризує діяльність видатних історичних діячів; аналізує причини, характер і наслідки війни за незалежність; порівнює державний устрій США й Англії, економічний розвиток метрополії та колоній у Північній Америці; аналізує наведені історичні джерела. |
|
|||||
15 |
|
Тема 9. КРАЇНИ СХОДУ Османська імперія. Китай та Японія. Культура. |
Учень/учениця: називає час існування держави Великих Моголів в Індії, піднесення Османської імперії, розгрому турецької армії під Віднем; початку самоізоляції Китаю та Японії; показує на карті території Османської імперії, Персії, Японії, Китаю, Індії, напрями зовнішньої політики; пояснює і застосовує поняття: «держава Великих Моголів», «імперія», «іслам», «індуїзм», «конфуціанство», «сьогунатТокугава»; наводить приклади високого рівня розвитку культури країн Сходу, взаємовпливу європейської східної цивілізації; описує пам’ятки культури; визначає основні здобутки культури, релігій Сходу; характерні риси державного устрою країн Сходу; характеризує особливості економічного й політичного розвитку країн Сходу; порівнює європейську та східні цивілізації; аналізує наведені історичні джерела; висловлює судження щодо особливостей розвитку східних цивілізацій. |
||||||
16 |
|
Узагальнення |
|
|
|||||
17 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|||||