Пропоную розробки перших занять з майбутніми першокласниками. До кожного уроку додаю картку для індивідуальної роботи. Цікаві ілюстровані завдання спрямовані на пробудження в дітей інтересу до навчання.
Заняття з майбутніми першокласниками
ЗАНЯТТЯ 9
Тема. Пори року. Число і цифра 4.
Мета: ознайомити дiтей iз новими словами; продовжувати розвивати мовлення дiтей; розвивати логічне мислення, допитливість, зосередженість; формувати вміння відповідати на запитання повними реченнями ; формувати вміння визначати за відповідними ознаками пори року, складати невеличкі розповіді з власного досвіду; активізувати вживання антонімів і синонімів; розширювати просторові та часові уявлення.
Ознайомити дітей з числом і цифрою 4, навчати співвідношенню числа й групи предметів; навчити дiтей складати i читати приклади за практичними дiями i малюнками, виховувати в дітей пізнавальний інтерес; виховувати любов до книг, викликати бажання навчитися читати.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентації, альбом «12 місяців Пори року», мапа Світу, «Склад числа», «Число і цифра 4», таблиці з математики для 1 класу, казковий герой Лисичка-сестричка (іграшка), цифри, геометричні фігури: прямокутник, квадрат, трикутник, завдання на аркушах, прості і кольорові олівці. Музичний супровід: П. Чайковський «Пори року», «кнопка «ПУСК!»- кружечок зеленого кольору на партах (приклеєний).
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Вийшла вранці я на ганок
І сказала « добрий ранок»
сонцю, небу і травичці,
добрим людям, тихій річці.
«Добрий ранок, світу мій,
мирний , чистий, голубий.»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мовленнєва діяльність
1. Вступна бесіда.
- Діти, чи любите ви подорожувати?
- А на якому транспорті вам хотілося б відправитися в мандрівку?
- А як називаються люди, які їдуть у транспорті? Правильно, пасажири.
- Я вам пропоную уявити себе пасажирами машини часу, сісти зручно й приготуватися до
незвичайної подорожі.
- Ми з вами зараз помчимо на нашій машині в інший час.
Приготуймося!..
(Чується шкряботіння.)
- А хто це шкрябає у двері? Подивіться уважно, може, ми кого забули?
Загадка
Руденький хвостик має,
зайців наздоганяє.
- Он воно як! До нас Лисичка проситься! Візьмемо її з собою в подорож?
- Пристебніться паском безпеки.
- Знайдіть на пульті кнопку управління - зелений кружечок, натисніть на нього.
- Поїхали!
- Вигляньте у вікно. Що ви бачите?
2. Словесне малювання.
Діти називають самостійно все, що вважають за потрібне.
- Що ви можете сказати про дерева?
- Які вони? Яке небо? Яке сонце?
- Чи є квіти надворі?
- Чи співають пташки за вікном? Чому? (Бо настала весна)
3. Зупинка «Дивовижні зміни».
Бесіда з дітьми про пори року.
- Що ви знаєте про весну?
- Про літо?
- Про осінь?
- Про зиму?
- Якої пори року краще живеться нашій лисичці? Чому ви так думаєте?
- Яка пора року вам до вподоби?
- А яка зараз пора року?
Відгадування загадок.
Усе в зелені довкола:
Пасовища, луг і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки.
Яка в сороки новина?
Про що стрекоче нам вона?
Напевне, що прийшла ...
(Весна).
У небі ластівка летить.
З вітром листя шелестить.
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?... (Літо).
Виснуть хмари низько-низько,
Опустили пасма-коси.
Всюди мокро, всюди слизько-
Ходить нашим краєм... (Осінь).
Сніг на полях,
Лід на річках,
Хуга гуляє,
Коли це буває?.. (Взимку).
- Скільки всього пір року?
- У якому порядку вони йдуть?
4. Зупинка «Фізкультхвилинка з Лисичкою» ЛИСКА Все у лиски вже в порядку. Вийшла лиска на зарядку. Лапки вгору, лапки вниз, Й роззиралася геть скрізь. І на місці поскакала, І вставала, й присідала. Головою покрутила, Вітрячка вона зробила, Потім лапки опустила І взялась собі до діла.
ІІІ. Вивчення нового матерiалу ЧИСЛО І ЦИФРА ЧОТИРИ 1. Вірші про число 4. а) Скільки нас живе в квартирі? Тато, мама, брат і я. Раз, два, три, чотири – От і вся моя сім»я. б) – Поясни мені: чи важко Відрізнить від звіра пташку? - В птаха дві ноги, а в звіра знають добре всі, - чотири. 2. Прислів'я та приказки. - Двоє третього не чекають, а четвертого не питають.
3. Загадки. а) У нашій квартирі – гармошок чотири. Хоч грати не грають, та нас зігрівають. ( Батарея опалення) б) Є спина, а не лежить, чотири ноги , а не ходить. (Стільчик) в) Під однією шапкою чотири брати стоять. (Стіл) г) Має чотири зуби, кожного дня з»являється за столом, але нічого не їсть. (Виделка) д) Чотири брати по вулицях бродять, один одного не обганяють, один від одного не відстають. (Колеса автомобіля) є) спить на ліжку біла сплюшка, в неї аж чотири вушка. Всі цю сплюшку звуть…(Подушка) 4. Чого завжди чотири. Нас оточує безліч різноманітних предметів, складовою частиною яких є чотири елементи або деталі: четверо коліс в автомобіля, чотири ніжки у стола й стільця, чотири ноги у тварин, чотири океани на земній кулі, чотири пори року, чотири сторони світу. 5. Лічилки. а) Один, два, три, чотири - А де були? На квартирі. - А що робили? Чай пили. Чашки били, на полиці ставили. б) Один, два, три, чотири, Козі дзвоника вчепили. Коза бігає,кричить, Просить дзвоник відчепить. 6. Цифра 4. а) Цифру цю звуть «чотири», Вас вона вітає щиро. Мов козачка, жартівливо Випинає лікоть вліво. б) На що схожа цифра чотири в) Знайти, де заховалась цифра 4.
7. Чотирикутники: квадрат, прямокутник, ромб. 8. Робота з презентацією «Число і цифра 4» 9. Робота на аркушах. Робота з індивідуальними картками (для кожної дитини особисто) - Домалювати і розфарбувати цифру чотири; - намалювати чотирикутники ( квадрат, ромб, прямокутник). - Поєднати малюнок з цифрою. 10. Казка про четвірку. Четвірка – фізкультурниця. Вона полюбляє виконувати вправи ранкової гімнастики з прапорцями. Тому і сама схожа на прапорець, тільки без верхньої горизонтальної лінії. Усі вправи робить четвірка чітко і точно: чотири нахили уперед, чотири нахили вліво та вправо, чотири присідання, чотири присідання на одній нозі. У четвірки – одна нога. Від фізичних тренувань стоїть вона міцно. Радить четвірка всім займатися спортом, бо спорт – це здоров'я. |
|
|
|
IV. Підсумок заняття
- З яким числом і цифрою ми сьогодні ознайомилися?
-У яку пору року ваш День народження?
-Як ви його святкуєте?
-Кого запрошуєте до себе на свято?
-Який настрій викликає в тебе цей день?
-Що сприяє гарному настрою?
-Чи приходить сонечко до вас у цей день?
-От і зараз воно прийшло до нас у гості.
Встало вранці ясне сонце,
Заглянуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти,
Встали-сіли, встали-сіли.
Бачите, як звеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю закликати.
Нумо разом, нумо всі
Потанцюєм на росі.
- От і добігла до кінця ще одна наша зустріч.
- Що вам запам’яталося більше за все?
- А що більше всього сподобалося?
- Що ви хотіли б побажати нашій гості на прощання?
ЗАНЯТТЯ 9
Пори року. Число і цифра 4
Домалюй веселі фігури
Обведи паровоз по точках, домалюй те, чого йому не вистачає. Розфарбуй відповідно
до цифр: 1 — червоним, 2 — синім, 3 — жовтим, 4 — зеленим.