90 років під вітрилами долі
(до 90-річчя від дня народження Ліни Костенко)
Мета: узагальнити знання учнів про постать Л. Костенко, її життєві ідеали й естетику творчості талановитої шістдесятниці; представити творчість Л. Костенко як приклад патріотизму та громадянського подвигу; зацікавити творчістю мисткині.
Обладнання: конверти із завданнями для кожної команди.
Правила гри. У квесті беруть участь чотири команди, кожна з яких сформована з 3 учнів 10-11 класу. Гра починається із представлення команд (учасники називають свою команду, демонструють емблему та проголошують девіз). Потім кожній з команд пропонується виконати 8 завдань, але команди повинні починати з різних завдань: перша – з 1, 2 – з 2, 3 – з 3, 4 – з 4. Переможе та команда, яка найшвидше виконає всі завдання.
Рекомендація: за тиждень до початку гри дати учням завдання: повторити теоретичний матеріал про життя та творчу спадщину Л. Костенко.
ХІД КВЕСТУ:
1 Зупинка «Мистецький калейдоскоп ювілярки Ліни Костенко»
Завдання: вставити пропуски в тексті.
Ліна Костенко – автор таких збірок: «Проміння_________» (землі), «Мандрівки_______» (серця), «Зоряний ______» (інтеграл), «Над берегами _____ _______» (вічної ріки), «Сад __________ __________» (нетанучих скульптур), «Річка _____________» (Геракліта).
2 Зупинка «Біографи й біографині»
Завдання: розставити події із життя Ліни Костенко в хронологічній послідовності.
Відповідь: 1, 3, 2, 4, 5, 6.
3 Зупинка «З уст літературного персонажа»
Завдання: встановити, кому з персонажів роману у віршах «Маруся Чурай» належать слова.
4 Зупинка «На крилах поезії»
Завдання: вказати, з якого вірша взято уривок.
Хай не розбудить смутку телефон.
Нехай печаль не зрушиться листами.
Хай буде легко. Це був тільки сон,
Що ледь торкнувся пам’яті вустами.
(«Хай бде легко. Дотиком пера»)
Вона в житті зіткнулась з неприємністю:
Хлопчина їй не відповів взаємністю.
І то чому: бо любить іншу дівчнину,
А вірність має душу неподільчиву.
(«Світлий сонет»)
Все повторялось: і краса, й потворність
Усе було: асфальти й спориші.
Поезія – це завжди неповторність,
Якийсь безсмертний дотик до душі.
(«Страшні слова, коли вони мовчать»)
Але не бійся прикрого рядка.
Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.
Не бійся правди, хоч яка гірка,
Не бійся смутків, хоч вони як ріки.
(«Життя іде і все без коректур»)
В цьому саду я виросла, і він
Мене впізнав, хоч довго придивлявся.
В круговороті нефатальних змін
Він був старий і ще раз обновлявся.
(«Виходжу в сад, він чорний і худий»)
5 Зупинка «Скарбничка цінностей»
Завдання: назвати, які цінності пропагувала Л. Костенко в своїх поезіях (добро, патріотизм, справедливість, свобода, правда, творчість, краса, віра).
6 Зупинка «Афоризми Ліни Костенко»
Завдання: написати 5 афоризмів, автором яких є Ліна Костенко.
Відповідь:
7 Зупинка «Світова популярність мисткині»
Завдання: вказати, якими мовами перекладені твори Ліни Костенко.
Відповідь: твори Ліни Костенко перекладені англійською, французькою, німецькою, іспанською, італійською, португальською, швецькою мовами, а також мовами країн Сходу Європи.
8 Зупинка «Четверте зайве»
Завдання: вказати, що є зайвим у данному ряді.