А вода - це справжнє диво!

Про матеріал
Розробка буде цікава творчим та зацікавленим вчителям початкової школи. Конспект інтегрованого уроку можна використати на етапі закріплення вже вивченого матеріалу. Матеріал підібраний послідовно . Учні у ігровій формі непомітно закріплюють набуті знання з читання, математики та природознавства.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок

математики, природознавства, читання.

 

Тема: А вода – це справжнє диво!

Мета:    удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляння  у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання та віднімання, закріплення назви компонентів при дії додавання  і віднімання, утворення виразів на віднімання із виразу на додавання;

закріплення знань  учнів  про властивості  води, місце води у природі та її стани,  показати значимість води та економне використання води в повсякденному житті.

    Закріплення  вивченої букви Д та звуків, які  вона позначає;удосконалення читання  слів з  вивченою буквою; ознайомлення з написанням  великої букви  у іменах людей  та назвах річок;  розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, збагачувати словниковий запас;

    розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; уміння аналізувати, робити висновки;    розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати; збагачувати емоційний досвід учнів; виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.

Матеріали для уроку: відеофрагменти з матеріалами до уроку, аркуші з завданнями,  зображення краплинок з властивостями води, картки для усного рахунку та порівняння чисел,  мікрофон, склянки, вода,

Хід уроку:

І. Підготовча частина

1.Організаційний момент

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Роботу швидко починаймо.

2. Вправа «Очікування»:

Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?

Продовжіть речення:

Я хочу щоб цей урок був…

На цьому уроці я хочу… 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вступне слово вчителя.

  • Діти, а ви любите казки? Тож давайте розпочнемо наш урок саме із казки. ( Відеоролик «Казка про хмаринку»)
  • Яка хмаринка? (весела, радісна, пухнаста)
  • Вам сподобалась її казка?

Хмаринка полетіла, але залишила нам свої краплинки. Погляньте, вони незвичайні. Пропоную розпочати роботу з усного рахуну.

Вправа «Продовж рахунок»

(Вчитель вказує на краплинку з певною цифрою, а діти продовжують числовий ряд.)

Вправа «Назви  сусідів»

(Вчитель показує краплинку з певною цифрою, а учень називає попереднє та наступне число.

Вправа  «Крапельки-парасольки»

(Діти усно обчислюють вирази на додавання та віднімання і опускають крапельки на парасольку з правильною відповіддю. Пригадують назви чисел при відніманні та додаванні)

ІІІ. Основна частина

  1. Робота у зошиті.

Запишіть каліграфічно цифри, що зображені на наших краплинках чергуючи.

Як можна дізнатися скільки краплинок залишила хмаринка? (Порахувати.)

  • Діти, а краплинки однакові? Давайте складемо вираз і дізнаємось скільки всього у нас краплинок.
  • (Учень біля дошки записує вираз та обчислює, а всі працюють у зошиті)
  • Що таке 10? ( сума)
  • Давайте спробуємо скласти із нашого виразу на знаходження суми два вирази на віднімання.
  1. Робота зі скоромовкою

Дятел дерево довбав.
Дощик дятла не дістав:
У дуплі у дятла дім.
Дятленятам добре в нім

Який звук часто повторюється у скоромовці? Назвіть слова де цей звук вимовляється твердо і слова із м’яким приголосним .

Щось не хочеться сидіти,

Треба трішки відпочити.

А тепер всі дружно встали,

Будемо робити вправи.

Фізхвилинка

(Діти виконують руханку «Хмарка біла, біла)

  1. Читання слів на дошці
  • Прочитайте перший  стовпчик. (дитина, долина, дерева)
  • Прочитайте слово, що відповідає на питання хто? (дитина)
  • Прочитайте другий  стовпчик. (Дмитрик, Дениско, Даринка)
  • Чому ці слова написані з великої букви? (Бо це імена людей)
  • А в кого у нас ім’я починається на букви « Де» або прізвище?
  • Прочитайте слова у третьому стовпчику.(Десна, Дніпро, Дністер). Що означають ці слова?
  • Так це назви річок України. А з якої літери написані назви річок, з великої чи з малої? Отже, імена людей, їх по батькові, прізвища, клички тварин та ще й назви річок ми пишемо з великої літери.
  • Повторне читання слів хором.

4. Бесіда про воду

- Діти,  а хто скаже, краплинки що залишила наша хмаринка, це що? (Вода)

-  До якої природи належить вода? (Неживої)

- Давайте пригадаємо, які властивості має вода:

(Діти називають властивості і розміщують на дошці відповідні схеми-підказки: БЕЗБАРВНА,ТЕКУЧА, БЕЗ ФОРМИ, ПРОЗОРА, БЕЗ ЗАПАХУ, БЕЗ СМАКУ)

  1. Про значення води

Без води не можуть жити                

Люди ні одної днини.

 

І водичку люблять пити                    

Всі рослини і тварини.

 

Без води не може мама                      

Готувати вам обід.

 

Без води не можна також                 

Личко вимити як слід.

 

Без води не можуть жити                  

Риби в морі, звірі в лісі,

 

Без води не можуть жити                 

І горобчики у стрісі.

 

Без води життя немає,                     

Переконані ми в тім.

 

І тому водичку, діти,                         

Берегти потрібно всім.

 

 

  1. Про воду у природі.
  • Ми з вами зустрілися сьогодні із водичкою у вигляді дощу.
  • А у  якому вигляді іще в природі ми можемо побачити воду. (У вигляді  роси , граду, снігу, льоду, пари..)

– Діти, а де ми можемо побачити воду у природі? (у річці, у озері, у морі…).

  • Назви яких великих річок України ми читали сьогодні? Давайте повторимо.
  1. Про економне використання води.
  2. Перегляд відеоролика «Як економно використовувати воду»
  • Вода є всюди, але неекономне використання води може привести до різкого зменшення її кількості на нашій планеті. Саме про це ми з вами повинні добре знати.( вчитель друкує вислів ЕКОНОМТЕ ВОДУ з помилками) Пропонує дітям виправити помилки.

ІV. Заключна частина.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Чи справдились ваші сподівання стосовно нашого уроку?
  • Яким був урок?

Продовжіть речення

  • Урок був…
  1. Оцінювання уроку смайликами.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку