Конспект уроку з математики. Записуємо числа другого десятка.

Про матеріал
Мета: формувати знання про двоцифрові числа, про десятковий склад двоцифрових чисел.
Перегляд файлу

Тема уроку. Записуємо числа другого десятка.

Мета: формувати знання про двоцифрові числа, про десятковий склад двоцифрових чисел.

Дидактична задача: актуалізувати вміння учнів додавати та віднімати круглі числа; утворювати числа другого десятка за допомогою намистин-одиниць і низок-десятків; актуалізувати терміни одноцифрове число, двоцифрове число; формувати знання про розряди десятки, одиниці; вчити учнів записувати числа другого десятка; знайомити зі способом утворення двоцифрових чисел із кількох десятків і кількох одиниць.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань випереджувального характеру — на порівняння іменованих чисел, поданих у різних одиницях вимірювання довжини.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Сьогодні навчимося записувати числа від 11 до 20. Як ви вважаєте, чим це буде корисним?

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Усне опитування.

- Які числа називають одноцифровими? двоцифровими? Наведіть приклади.

- Назвіть найменше одноцифрове число; найменше натуральне одноцифрове число; найменше двоцифрове число.

- Назвіть числа другого десятка.

- Як утворюються числа другого десятка? Як утворити число 15? [10+5.]

- Які числа називають круглими? Назвіть круглі числа в порядку спадання від 60.

2. Усна лічба.

      За допомогою презентації « Усний рахунок "У зоопарку" . Тематичний тиждень  "Світ тварин".

( посилання - https://naurok.com.ua/library/prezentacia-usnij-rahunok-u-zooparku-tematicnij-tizden-29-svit-tvarin-125584.html?fbclid=IwAR0bCMIPuYxXuk3Rbkcu8y4LBPIgTrYWoAvb7jMoFN).

3. Практична робота з математичними матеріалами «Кружки-намистинки». Завдання № 1 (підручник, с. 115). Виконується завдання колективно.

     За допомогою намистин (кружків) складіть число 19 (15, 11...). Скільки в числі десятків? одиниць? Позначте це число за допомогою карток з цифрами. Із намистин складіть число, в якому 1 десяток і 4 (6, 2...) одиниці. Яке число одержали?

      Позначте це число за допомогою карток з цифрами.

4. Актуалізація знань про одноцифрові та двоцифрові числа.

- Розглянемо таблицю чисел «Сотня» на форзаці підручника.

Прочитайте числа в кожному ряді. На скільки кожне наступне число більше? [На 1.]

На скільки попереднє число менше? [На 1.]

Порівняйте записи чисел у кожному стовпчику. Чим вони схожі? [Мають однакові одиниці.] Чим відрізняються? [Десятками: в першому ряді немає десятків, а в другому ряді кожне число має 1 десяток.]

На скільки число в другому ряді більше за відповідне число в першому ряді? [На 1 десяток, на 10 одиниць.] Що спільного в записах цих двох рядів чисел? [Є однакові цифри: 1, 2... 9.] Що відмінне? [У першому ряді записані числа, які містять тільки одиниці, а в другому — числа, які містять і десятки, і одиниці.]

Які числа записані у першому ряді? [Одноцифрові] А в другому ряді? [Двоцифрові] Одноцифрові та двоцифрові числа записують за допомогою тих самих цифр. Які ще двоцифрові числа ви знаєте?

Фізкультхвилинка.

Ми метелики чудові,

Маєм крильця кольорові,

Над квітками літаємо,

Втоми ми не знаємо.

Пташечки злякалися,

Під квіточку сховалися.

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

Ознайомлення з назвами розрядів, записом чисел другого десятка

1. Завдання №2 (підручник, с.115). Виконується колективно.

Двоцифрові числа записують за допомогою тих самих цифр, що й одноцифрові числа. У записі двоцифрових чисел має значення місце, на якому записана цифра. Поміркуйте, що позначає в записі двоцифрового числа цифра справа; зліва. Доходимо висновку: цифра, яка стоїть на першому місці зліва, позначає десятки, а цифра, яка стоїть на другому місці, — одиниці. Десятки й одиниці — це розряди числа.

Прочитайте кожне число. Скільки в ньому десятків? одиниць? На якому місці записують десятки? одиниці?

2. Завдання №3 (підручник, с. 115). Виконується колективно.

Розгляньте таблицю зліва. Скільки в числі 10 десятків? [1] Скільки одиниць? [0, тому що всі одиниці пов’язані з десятком, а окремих одиниць нема.] і т.д.

3. Первинне закріплення запису чисел другого десятка. Завдання № 4 (підручник, с. 115). Виконується колективно.

      З’ясуйте, яке число проілюстровано «арифметичними штангами» в кожному випадку; визначте його десятковий склад; запишіть числа певного розряду у відповідних колонках таблиці.

IV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Формування вмінь записувати числа другого десятка

1. Завдання № 5 (підручник, с. 115). Виконується з коментованим письмом.

(Можна зробити і використовувати таблицю розрядів, повісити на дошку).

2. Завдання №№ 1-2(робочий зошит). Самостійна робота учнів.

Пальчикова гімнастика.(На вибір вчителя)

3. Завдання №3(робочий зошит). Учні записують числа під диктовку вчителя без визначення їх десяткового складу.

4. Формування вміння розв’язувати задачі. Завдання № 4 (робочий зошит). Виконується з коментарем.

Робота над задачею відбувається за пам’яткою «Працюю над задачею».

 

 

 

 

 

 

6. Графічна вправа. Завдання № 5. Завдання виконується в зошиті.

7. Розвиток логічного мислення.

Порівняти іменовані числа.

  2 см O 2 дм                                       30 см O 9 дм

50 дм O 30 дм

Завдання має випереджувальний характер. (Щоб порівняти іменовані числа, виражені в різних одиницях вимірювання довжини, треба привести числа до однакових найменувань.)

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Які розряди ви знаєте?
  • На якому місці записують десятки? одиниці?
  • Як утворюються двоцифрові числа?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 квітня
Переглядів
1999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку