Адаптація першокласників до школи (методичні поради)

Про матеріал

У багатьох сільських шкіл немає психолога, а тому, сподіваюсь, ця інформація буде принагоді вчителям першого класу для ознайомлення і нормального проходження їх учнями адаптації до школи.

Перегляд файлу

Адаптація першокласника до школи

 

   Складність початкового періоду шкільного життя зумовлена тим, що дитина має кардинально  змінити свій режим дня.

   До приходу до школи малюк грався, спав, їв, виконував деякі доручення. Тепер гра стає другорядною. Головне завдання дитини – навчатися. Сам процес навчання для дитини є нелегким.

   У школі необхідно:

  • опановувати читання,
  • письмо,
  •  лічбу,
  •  вдома - самостійно виконувати завдання.

   Це потребує від дитини зосередженості, розумових зусиль, не характерних для дошкільної діяльності. Крім того додається ще й фактор психологічної напруги. У середньому періоді адаптація триває 1,5-2 місяці, у деяких дітей може затягнутись і до півроку. Ось чому увага і серйозне ставлення батьків до навчання дитини особливо важливі у перші дні шкільного навчання.

   Батьки мають:

  • з повним розумінням ставитися до тих досить складних ситуацій, які можуть виникати у дитини,
  •  виявляти терпіння і витримку щодо перших невдач у навчанні,
  •  розумно керувати підготовкою домашніх завдань,
  • допомагати дитині поступово звикнути до нової незвичної обстановки.

   Перш за все, з перших днів шкільного життя дитина має відчувати, що до її навчальної роботи дорослі ставляться з повагою і розумінням, вважають її справою важливою, серйозною і складною. Окрім того, батьки зобов`язані створити певні умови для навчання дитини вдома. Допомогти їй пристосуватися до нового режиму дня.

   Першокласник:

  • має спати 11,5-12 годин на добу,
  • засинати і прокидатися у чітко визначений час,
  • харчуватися чотири рази на день,
  • постійно виконувати навчальні завдання (у визначений час);
  • дозвілля використовувати для гри чи прогулянки на повітрі.

   Добре було б, якби один із батьків на початок навчального року перебував у відпустці, щоб:

  • допомогти першокласнику зібратися вранці до школи,
  • зустріти його після уроків,
  • нагодувати обідом,
  • поцікавитися заняттями.

   Перші 10-15 днів дитина ще не в змозі розподілити свій час, тому дорослі мають потурбуватися про те, щоб маленький школярик вчасно виконав завдання, а після занять підготував усе необхідне для наступного навчального дня, прибрав своє робоче місце.

   Батьки мають створити вдома необхідні умови для занять дитини. Передусім визначити робоче місце: окрему кімнату чи куточок, де мають панувати порядок і чистота, що підтримуються самою дитиною. Поступово необхідно привчати маленького учня працювати самостійно, розказувати про свої успіхи, не приховувати труднощів.

   Сім`я має підтримувати інтерес дитини до навчання, допомогти їй включитися у навчальну роботу. Необхідно кожного дня цікавитися справами школяра:

  • Які уроки сьогодні були?
  • Про що розказував учитель? 
  • Чи легко було виконати домашнє завдання?

   Бажано, щоб дитина розказала комусь із дорослих вивчене правило, вірш, матеріал, почутий на уроці. Коли дитина розповідає, вона сама себе перевіряє. Якщо ж школяр відчуває певні труднощі, переказуючи матеріал, значить, він ще не досить володіє вивченим. Необхідно ненав`язливо попросити дитину повторити вивчене, при цьому проявити цікавість; підкреслити важливість дитячої праці.

   Якщо у дитини з`явились труднощі, потрібно з`ясувати їх причини, поговорити з учителем.

   Дитина хворіла? Багато пропустила? У цьому разі потрібно допомогти їй надолужити пропущений матеріал. Якщо школяр не засвоїв деякі правила, необхідно:

  • повернутися до вивченого,
  • допомогти йому запам`ятати це правило,
  • закріпити його виконанням практичних завдань,
  • і надалі не допускати порушень у системі самостійних занять.

   Але буває так, що дитина не бажає самостійно працювати, долати труднощі. У такому разі особливо необхідний посилений контроль з боку батьків: розкажи, поясни, повтори, перевір ще раз.

   Труднощі, які виникають у навчанні, небезпечні через те, що нерідко відштовхують дитину від шкільних занять. Тому дуже важливо вчасно допомогти їх подолати.

   Головне завдання батьків:

  • виробляти у першокласника навички самостійної роботи, самоконтролю;
  • відповідальне ставлення до праці;
  • розуміння того, що успіх у навчанні залежить від старанності, охайності, уважності й уміння організовувати свою працю.

 

 

 

docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку