Затверджено
Директор гімназії ______ А
.09.2024р
Адаптована навчальна програма (ІІ рівень підтримки)
з української мови
для здобувача освіти 8 класу
Розроблена на основі типової навчальної програми з української мови 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. №804
8-й клас
(70 год, 2 год на тиждень)
(4 год – резерв годин для використання на розсуд учителя.
Контрольні роботи проводяться за рахунок годин, указаних у таблиці)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
К-сть годин |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть годин |
|
Мовна змістова лінія 50 год |
Мовленнєва змістова лінія 16 год
|
|||
Учень (учениця): Знаннєва складова знає та розуміє функції мови; усвідомлює значення мови як найважливішого засобу пізнання, спілкування і впливу; Діяльнісна складова З допомогою користується лінгвістичними словниками й довідниками з метою вдосконалення власного мовлення; Ціннісна складова ставиться до української мови як до найвищої цінності; усвідомлює права й мовні обов’язки учня як громадянина своєї держави; |
1 |
Вступ. Мова — найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу.
|
Рекомендовані види роботи. Обговорення важливості знання рідної мови у житті сучасної молоді. Записування й коментування висловлень відомих людей, прислів’їв про мову як засіб спілкування, пізнання та впливу.
|
1 |
Знаннєва складова знає визначення тексту, стилі, жанри й типи мовлення; з допомогою наводить приклади висловлень різних стилів і жанрів; Діяльнісна складова З допомогою : - розрізняє тексти за стильовою належністю; - визначає тип мовлення й жанр тексту; - знаходить і характеризує засоби міжфразового зв’язку в тексті; - складає план майбутнього висловлення (тексту) і складає текст за складеним планом; - створює висловлення на дискусійну тему, . |
|
|
Теоретичний матеріал. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті. Рекомендовані види роботи. Складання плану тексту-роздуму в публіцистичному стилі «Вікіпедія: простір необмежених можливостей і прихованих обмежень». |
1
__ _________
|
Знаннєва складова знає, що вивчають такі розділи науки про мову, як лексикологія та фразеологія, орфографія та морфологія; з допомогою знає та пояснює лексичне значення слів і фразеологізмів; називає групи лексики; Діяльнісна складова З допомогою - доцільно використовує в мовленні різні групи лексики, фразеологізми; - визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль самостійних частин мови; - обґрунтовує правопис слів правилами; Самостійно користується лінгвістичними словниками різних видів. з допомогою редагує речення й тексти, у яких допущено лексичні та граматичні помилки. Ціннісна складова виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, усвідомлює необхідність грамотного письма як важливої характеристики особистості; |
3 |
Повторення та узагальнення вивченого. Лексикологія. Фразеологія. Морфологія й орфографія. Основні правила правопису (за вибором учителя).
знаходить прикметники в реченні;
|
Рекомендовані види роботи. Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження), активну й пасивну лексику (застарілі слова та неологізми), за вживанням (загальновживані та стилістично забарвлені, діалектні, професійні слова й терміни).
|
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації; розуміє й пояснює різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним. Діяльнісна складова розрізняє головне й залежне слова у словосполученні; аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова; з допомогою складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні; розпізнає речення прості та складні; з допомогою редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки; з допомогою робить тематичні виписки та складає конспект науково-навчального тексту. Ціннісна складова усвідомлює важливість кожного словосполучення й речення для чіткості вираження думки; обґрунтовує важливість опрацювання науково-навчального тексту у формі його конспектування. |
4 |
Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення. Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова. Речення. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. Граматична помилка та її умовне позначення (практично).
|
Редагування словосполучень, речень, текстів, у яких допущено граматичні помилки. Обов’язкові види роботи. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
1
|
Учень (учениця): Знаннєва складова розуміє відмінність між різновидами аудіювання; знає особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Діяльнісна складова розпізнає вжиті в прослуханому тексті типи мовлення: розповідь, роздум, опис; розпізнає в тексті розповідного характеру опис пам’ятки історії та культури, аналізує його будову. Ціннісна складова усвідомлює важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури з метою збереження історичної пам’яті народу й виховання в молоді патріотизму. |
|
|
Теоретичний матеріал. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Рекомендовані види роботи. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури. Обов’язкові види роботи. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. |
1
2 |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає члени речення, способи вираження їх; з допомогою ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами. Діяльнісна складова визначає головні та другорядні члени речення; розрізняє речення двоскладні та односкладні; з допомогою визначає види присудків, обставин у реченнях, прикладку як різновид означення, способи вираження підмета, присудка, означень, додатків та обставин; інтонує правильно речення різних видів, за допомогою логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення; з допомогою записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання; з допомогою знаходить і виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила; аналізує будову простого двоскладного речення, з допомогою переказує та створює тексти різних стилів з поєднанням різних типів мовлення; з допомогою робить повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості простого двоскладного речення в текстах різних стилів; обґрунтовує важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури. |
7 + 1 (п)+ 2 (р.)= 10 год. |
Просте речення. Двоскладне речення. Головні й другорядні члени речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка. Тире між підметом і присудком. Узгодження головних членів речення. Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос. Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення (повторення). Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки. Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
Рекомендовані види роботи. Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення. Обов’язкові види роботи. Докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок. Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності. Рекомендовані види роботи. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки (в узгодженні головних членів речення та ін). Обов’язкові види роботи. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів. |
3
2
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає структуру та мовні засоби, характерні для тексту-опису місцевості; Діяльнісна складова З допомогою складає речення, типові для тексту-опису місцевості; З допомогою переказує розповідний текст із елементами опису місцевості. |
|
|
Теоретичний матеріал. Особливості будови опису місцевості. Обов’язкові види роботи. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). Аналіз письмового твору.
|
2 |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає види односкладних речень, з допомогою пояснює будову односкладних речень кожного з типів; пояснює розділові знаки в неповних реченнях. Діяльнісна складова З допомогою розрізняє речення односкладні й неповні; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); з допомогою конструює односкладні речення вивчених видів, а також неповні речення; з допомогою правильно використовує їх у власному мовленні; з допомогою знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; з допомогою складає опис місцевості. Ціннісна складова сприймає спілкування як необхідність; осмислює ситуацію спілкування; відчуває стан співрозмовника, виявляє емпатію;
|
7 |
Односкладне речення. Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка (означено-особові, узагальнено-особові, неозначено-особові, безособові) і підмета (називні). Односкладне речення як частина складного речення. Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.
|
Обов’язкові види роботи. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця.
|
______
1 |
Знаннєва складова Обирає приклади речень, ускладнених однорідними членами; З допомогою ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами. Діяльнісна складова знаходить в тексті речення, ускладнене однорідними членами (непоширеними й поширеними; з допомогою розрізняє однорідні й неоднорідні означення; визначає смислові відношення між однорідними членами речення; правильно інтонує речення з однорідними членами; з допомогою знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; з допомогою конструює речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними, зокрема з парними сполучниками, узагальнюваль-ними словами при однорідних членах. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості речень з однорідними членами в різних стилях мовлення. |
5 + 1 на повтор. |
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами. Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). Кома між однорідними членами речення. Речення з кількома рядами однорідних членів. Однорідні й неоднорідні означення. Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
Обов’язкові види роботи. Письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення. Аналіз письмового твору. |
2
|
Учень (учениця): Знаннєва складова Знаходить приклади речень, ускладнених звертаннями, вставними словами (словосполученнями); ставить розділові знаки в таких реченнях, з дпомогою пояснює їх правилами. Діяльнісна складова визначає в тексті риторичні звертання й пояснює стилістичну роль їх; з допомогою знаходить і виправляє помилки на вивчені пунктуаційні правила; з допомогою конструює та інтонує правильно речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями); з допомогою використовує виражальні можливості речень зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) в усному й писемному мовленні. Ціннісна складова
|
5 |
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями). Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням. Розділові знаки при звертанні і вставних словах.
|
Обов’язкові види роботи. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
1 |
Учень (учениця): Знаннєва складова знаходить приклади речень, ускладнених відокремленими (також уточнювальними) членами речення; ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами. Діяльнісна складова З допомогою знаходить і виправляє допущені пунктуаційні й граматичні помилки; правильно інтонує речення з відокремленими й уточнювальними членами речення; з допомогою будує висловлення в публіцистичному й науковому стилях, використовуючи виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами речення в усному й писемному мовленні. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами в текстах різних стилів.
|
13 |
Речення з відокремленими членами. Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (також уточнювальні). Розділові знаки при відокремлених членах речення.
|
Рекомендовані види роботи. Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин. Обов’язкові види роботи. Письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин). Аналіз письмового твору. |
2
|
Знаннєва складова систематизує вивчені відомості про будову та види словосполучень, двоскладні й односкладні речення, повні й неповні речення, прості ускладнені речення. ставить у простих ускладнених реченнях розділові знаки, пояснює їх уживання правилами. Діяльнісна складова З допомогою доцільно застосовує виражальні можливості синтаксичних засобів для досягнення комунікативної мети. |
3 |
Повторення в кінці року відомостей про словосполучення й просте речення |
Рекомендовані види роботи. Написання речень (текстів) з поясненням правопису слів та вживання розділових знаків. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
8 КЛАС
2 год. на тиждень (70 годин на рік)
Календарно-тематичне планування для здобувача освіти з ООП 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5– 9 класи / Г.Т. Шелехова, М.Я. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, К.В. Тараннік-Ткачук, Н.Б. Коржова Н. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Українська мова: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / О.Авраменко, Т. Борисюк, О. Почтаренко – К.: Грамота, 2016. – 176 с.
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 8 КЛАСІ |
|||||
Форми контролю
|
І семестр 32 год. |
ІІ семестр 38 год. |
|||
Фронтальні види контрольних робіт
|
|||||
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
|||
Письмо |
Переказ |
1 |
1 |
||
Твір |
1 |
1 |
|||
Правопис |
Диктант |
1 |
1 |
||
Індивідуальні види контрольних робіт |
|||||
Говоріння |
Усний переказ |
1 |
|
||
Діалог |
1 |
|
|||
Усний твір |
|
1 |
|||
Читання вголос |
|
1 |
|||
РМ |
16 |
||||
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
|||
№ |
Дата
|
Зміст програмового матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки здобувача освіти |
Адаптація навчально-пізнавальної діяльності під час уроку |
||
І СЕМЕСТР |
|
|||||
ВСТУП (1 година) |
|
|||||
1 |
|
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
знає та розуміє функції мови; усвідомлює значення мови як найважливішого засобу пізнання, спілкування і впливу, з допомогою користується лінгвістичними словниками й довідниками з метою вдосконалення власного мовлення. |
Використання орфографічного словника під час написання словникового диктанту. Схематично зображує матеріал |
||
2 |
|
УМР №1 Повторення відомостей про текст, стилі, жанри й типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуацію спілкування. Засоби міжфразового зв’язку в тексті. Складання плану тексту-роздуму в публіцистичному стилі «Вікіпедія: простір необмежених можливостей і прихованих обмежень». |
знає визначення тексту, називає стилі, жанри й типи мовлення, з допомогою вчителя складає текст-роздум |
Використання схем , підказок для складання тексту-роздуму, шаблону. |
||
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО (3 години) |
||||||
3 |
|
Лексикологія. Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками. |
знає та пояснює самостійно і з допомогою лексичне значення слів, доцільно використовує в мовленні різні групи лексики. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Словникові довідники, алгоритм дій. |
||
4 |
|
Фразеологія. |
знає та пояснює лексичне значення фразеологізмів з допомогою вчителя та підказки, доцільно використовує фразеологізми в мовленні, вміє користуватися словником фразеологізмів |
Користування словником фразеологізмів, незначне зменшення обсягу завдання при збереженні складності і видів. Вправи «Встанови відповідність», «Розподіли». |
||
5 |
|
Морфологія й орфографія. Основні правила правопису. Тренувальні вправи. |
знає самостійні та службові частини мови та виражальні можливості вивчених самостійних частин мови; з допомогою/ самостійно визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль самостійних частин мови; обґрунтовує правопис слів правилами;
|
Зменшення кількості завдань при збереженні складності і обсягу. Користування словником, картками-підказками.
|
||
6 |
|
РМ №2. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, навчальне, критичне. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії та культури. |
Розуміє й пояснює з допомогою відмінність між різновидами аудіювання; знає особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Сприймає тексти, прочитані вголос вчителем, відповідає на тестові запитання. |
Систематизація матеріалу, відповіді на тестові завдання, що надруковані ( самостійне визначення часу на розв’язання) |
||
СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ Словосполучення й речення (4 години) |
||||||
7 |
|
Словосполучення. Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова. |
Самостійно розрізняє головне й залежне слова у словосполученні; аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова; з допомогою складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні |
Використання комп’ютерних технологій, зменшення обсягу, збільшення часу, зміна видів діяльності. |
||
8 |
|
Речення. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. |
розпізнає речення прості та складні, односкладні та двоскладні; з допомогою вчителя використовує виражальні можливості речень вивчених видів у власному мовленні; |
Додатковий час для виконання завдань, зразок, алгоритм. |
||
9 |
|
Редагування словосполучень, речень, текстів, у яких допущено граматичні помилки. Граматична помилка та її умовне позначення. Тренувальні вправи. |
З допомогою вчителя редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки.
|
Алгоритм до виконання завдання. Диференціація (вибір виду завдання/ порядку виконання). Використання інтерактивних вправ. |
||
10 |
|
РМ № 3. (УП) Особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі. |
Знає особливості будови опису пам’ятки. З допомогою вчителя за планом та використовуючи довідкові слова може усно переказати текст з елементами опису. |
Використання плану до тексту, словникового довідника, деформованого тексту. |
||
11 |
|
РМ №4 (КД) Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури. |
З допомогою вчителя використовує виражальні можливості речень, вивчених видів, у власному мовленні (діалозі) |
Застосування алгоритму, зразка, допоміжні слова. |
||
12 |
|
Контрольна робота № 1 Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення. ( діагностичний диктант з граматичним завданням) |
Пише тексти під диктовку під контролем асистента вчителя.
|
Повторення частин речення під час написання, уповільнення темпу. |
||
|
|
|
|
|
||
Просте речення. Двоскладне речення (7 годин + 1 год на повторення) – ( 2 год - резерв) 10 год. |
||||||
13 |
|
Двоскладне речення. Підмет, способи його вираження. |
Знає підмет та способи його вираження. Вміє його визначити в реченні. |
Складання ОК (таблиці) Використання схем-підказок для визначення членів речення. Дозування завдань та часта зміна видів діяльності. |
||
14 |
|
Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка |
Знає, що таке присудок та його види, з допомогою визначає види присудків в реченні; аналізує будову простого двоскладного речення. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Використання ОК, алгоритму. |
||
15 |
|
Узгодження головних членів речення. |
Знає про основні правила узгодження підмета і присудка; з допомогою вчителя будує та редагує речення, узгоджуючи головні члени речення. |
Використання таблиці, зразка. Зменшення обсягу, вибір дитиною темпу виконання. |
||
16 |
|
Тире між підметом і присудком. Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос. |
Знає члени речення, способи вираження їх; ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами за допомогою вчителя; Самостійно інтонує правильно речення різних видів, за допомогою логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення; |
Використання таблиці-підказки, зразка виконання. Зменшення обсягу завдання, використання презентації. |
||
17 |
|
Означення. Способи вираження узгоджених і неузгоджених означень. |
Знає, що так означення (узгоджене і неузгоджене), вміє знаходити і підкреслювати та визначати спосіб вираження. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Використання ОК, алгоритму. |
||
18 |
|
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки. |
Знає, що таке прикладка. Визначає прикладку як різновид означення, з допомогою вчителя записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання.
|
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Використання ОК, алгоритму. Зменшення обсягу при збереженні складності. Використання орфографічного словника |
||
19 |
|
Додаток. Способи вираження. Прямий і непрямий додаток. |
Знає що таке додаток та його види. Вміє визначати додаток в реченні. |
Схематизація навч. матеріалу, використання алгоритму, підказок. |
||
20 |
|
РМ № 5.Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок. |
З допомогою вчителя переказує розповідний текст із елементами опису пам’яток культури.. |
Використання плану, довідника слів, членування тексту на менші за обсягом частини, навідні питання. |
||
21 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
Знає, що таке обставина, визначає види обставин у реченнях, з допомогою вчителя визначає спосіб їх вираження. Вміє аналізувати двоскладне речення. |
Використання картки-підказки для визначення порівняльного звороту та виділення його комами. Зменшення обсягу завдання. |
||
22 |
|
РМ №6. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі |
З допомогою вчителя пише твір-опис. |
Використання плану, довідника слів, навідних питань, зразка,зменшення обсягу твору. |
||
23 |
|
Контрольний диктант за І семестр |
Пише текст під диктовку |
Контроль асистента вчителя, уповільнений темп. |
||
24 |
|
Контрольна робота №2 Просте речення. Двоскладне речення. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки (в узгодженні головних членів речення). |
Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя. |
Зменшення обсягу завдань із збереженням складності. |
||
Односкладне речення (7 год) |
|
|||||
25 |
|
Односкладні речення. Означено-особові речення |
Розуміє, що таке односкладне речення, усвідомлює їх класифікацію, з допомогою вчителя/ самостійно знаходить односкладні речення, О-О |
Використання ОК, алгоритму, підказок, зменшення обсягу виконуваних завдань. |
||
26 |
|
Неозначено-особові речення |
Розуміє, що таке Н-О речення, з допомогою може їх визначити в тексті, самостійно може підкреслити ГО |
Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, використання інтерактивних вправ |
||
27 |
|
Узагальнено-особові речення |
Розуміє, що таке У-О речення, з допомогою може їх визначити в тексті, перебудувати речення, самостійно може підкреслити ГО |
Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, використання комп’ютерних технологій. |
||
28 |
|
Безособові речення |
Розуміє, що таке БО речення, з допомогою може їх визначити в тексті, перебудувати двоскладні на БО, самостійно може підкреслити ГО |
Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, інтерактивні вправи. |
||
29 |
|
Називні речення |
Розуміє, що таке називне речення, з допомогою може їх визначити в тексті, самостійно може підкреслити ГО |
Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання |
||
30 |
|
Повні й неповні. Тире в неповних реченнях |
Розуміє, яке речення називається повним/неповним, з допомогою може їх визначити в тексті, використовуючи підказки, розставити розділові знаки, самостійно може підкреслити ГО |
Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, вправи за зразком. |
||
31 |
|
Контрольна робота №3 (тестові завдання ) за темою «Односкладні речення» |
Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя. |
Зменшення обсягу завдань із збереженням складності. |
||
32 |
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок. |
З допомогою вчителя знаходить і виправляє помилки. |
Додатковий час на виконання, інтерактивні вправи. Користування словниками. |
||
ІІ семестр Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами. 5+1 год на повтор |
||||||
33 |
|
Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення. |
Знає, що таке однорідні члени речення та засоби зв’язку. Вміє з допомогою/самостійно їх знаходити. Самостійно визначає член речення. З допомогою будує чи доповнює речення однорідними членами. |
Наочно-ілюстративний метод подання навчального матеріалу, використання зразків та покроковий інструктаж щодо виконання вправ |
||
34 |
|
Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). Кома між однорідними членами речення. |
Знає про види смислових відношень. Самостійно за допомогою підказки розставляє розділові знаки. З допомогою редагує речення, виправляє помилки,будує речення. |
Використання таблиці, покроковий інструктаж, зразок. |
||
35 |
|
РМ №7. Особливості будови опису місцевості. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). |
Розуміє, що таке стислий письмовий переказ. З допомогою переказує текст. |
Поділ тексту на менші частини, використання плану та допоміжних слів. |
||
36 |
|
Речення з кількома рядами однорідних членів. |
Розуміє, що таке кілька рядів однорідних, з допомогою знаходить їх, самостійно підкреслює їх член речення. Може самостійно розставити розділові знаки. |
Пояснення з використанням схеми, багаторазове повторення. Зменшення обсягу завдання із збереженням складності, зразок |
||
37 |
|
Однорідні й неоднорідні означення. |
Розуміє, що таке однорідні й неоднорідні означення, з допомогою визначає їх в реченні та розставляє розділові знаки |
Переформулювання, повторення. Застосування комп’ютерних технологій, карток-підказок |
||
38 |
|
РМ № 8. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) |
Самостійно за планом може скласти усне висловлювання типу опису |
Підготовлений план, допоміжні слова та зразок. Додатковий час на виконання. |
||
39 |
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
Розуміє, що таке узагальнювальні слова, може їх знайти самостійно, з допомогою/ самостійно може розставити розділові знаки, з допомогою вчителя будує речення. |
Використання схеми, частіше повторення. Вправа «Розподіли за зразком», Виконай за алгоритмом» |
||
40 |
|
РМ №9. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення. |
Пише твір-опис місцевості з допомогою вчителя, за планом. |
Підготовлений план, допоміжні слова та зразок, шаблони речень. Збільшення часу на виконання. |
||
41 |
|
РМ№10. Аналіз письмового твору. |
З допомогою вчителя знаходить помилки, самостійно за алгоритмом та словником виправляє. |
Використання словника, комп’ютерні технології, інтерактивні вправи. |
||
42 |
|
Контрольна робота № 4 за темою «Однорідні члени речення» ( перевірочний диктант) |
Пише текст під диктовку |
Контроль асистента вчителя, уповільнений темп. |
||
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями). (5 год.) |
||||||
43 |
|
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. |
Знає, що таке звертання, види звертань, способи вираження та виділення на письмі. Вміє самостійно знаходити в реченні . Самостійно розставляє розділові знаки. З допомогою будує чи доповнює речення із звертаннями. |
Схематичне подання навчального матеріалу. Багаторазове повторення. Покрокова інструкція виконання вправ, зразок, зменшення обсягу/збільшення часу на виконання |
||
44 |
|
Розділові знаки в реченні при звертаннях. |
||||
45 |
|
РМ №11. Ділові папери. План роботи над проєктом |
З допомогою вчителя може скласти план роботи над проектом. |
Алгоритмізація дій, зразок. |
||
46 |
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням. |
Знає, що таке вставні слова, групи за значенням, розуміє правила виділення на письмі. Вміє самостійно/ з допомогою знаходити в реченні Самостійно розставляє розділові знаки. З допомогою будує чи доповнює речення вставними словами. |
Схематичне подання навчального матеріалу. Багаторазове повторення. Покрокова інструкція виконання вправ, зразок, зменшення обсягу/збільшення часу на виконання |
||
47 |
|
Розділові знаки при звертанні і вставних словах. |
Знає правила розстановки розділових знаків, за схемою може розповісти. З допомогою/ самостійно розставляє розділові знаки. |
Використання тестових завдань, інтерактивних вправ, зразків. |
||
48 |
|
РМ №12. Виразне читання тексту науково-навчального тексту. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
Вміє виразно читати тексти наукового стилю. З допомогою вчителя може написати конспект і зробити тематичні виписки. |
Покрокова інструкція. |
||
49 |
|
Контрольна робота № 5 за темою «Звертання і вставні слова» ( тестові завдання) |
Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя. |
Зменшення обсягу завдань із збереженням складності. |
||
Речення з відокремленими членами ( 13 год) |
||||||
50 |
|
Поняття про відокремлення. Розділові знаки при відокремлених членах речення. |
Розуміє поняття про відокремлення. З допомогою знаходить їх в реченні та відокремлює комами. З допомогою будує і редагує речення. |
Переформулювання правила. Схематизація теоретичного матеріалу. |
||
51 |
|
Відокремлення узгоджених означень. |
Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлене узгоджене означення та правила відокремлення. З допомогою/ самостійно може знайти їх в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення. |
Спрощення термінології, використання опорної таблиці. Вправи: «Вибери», «Встанови відповідність», «Побудуй». Зменшення обсягу завдання із збереженням складності. |
||
52 |
|
Відокремлення неузгоджених означень |
Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлене неузгоджене означення та правила відокремлення. З допомогою/ самостійно може знайти їх в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення. |
Спрощення термінології, використання опорної таблиці. Вправи: «Вибери», «Встанови відповідність», «Побудуй». Зменшення обсягу завдання із збереженням складності. |
||
53 |
|
Відокремлення прикладок. |
Розуміє, що таке прикладка, сприймає інформацію про правила відокремлення. Практично з допомогою може визначити їх в реченні і правильно відокремити. |
Використання теоретичної таблиці, вправи з картками підказками, вправи з покроковою інструкцією. |
||
54 |
|
РМ№13. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням.( стор підр. 143) |
Вміє з допомогою вчителя переказати письмово текст. |
Використання плану, довідника слів, членування тексту на менші за обсягом частини, навідні питання. Збільшення часу на виконання. |
||
55 |
|
Відокремлення прикладок (поглиблення знань). Робота над помилками, допущеними у контрольній роботі. |
Розуміє про відокремлення прикладок, з допомогою вчителя розставляє розділові знаки, виправляє помилки в тексті. |
Використання алгоритму, картки-підказки, використання у вправах різних шрифтів і кольорів, зменшення обсягу навчального матеріалу. |
||
56 |
|
Відокремлення обставин |
Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлення обставини. З допомогою/ самостійно може знайти звороти в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення. |
Пояснення словесно-ілюстративним способом з використанням схеми. Вправи з підказкою, за зразком. Вільний вибір завдання і час виконання. |
||
57 |
|
Відокремлення обставин ( поглиблення знань) |
||||
58 |
|
Відокремлення додатків |
Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлення додатків. З допомогою/ самостійно може знайти додатки в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення. |
Словесно-ілюстративний спосіб пояснення, використання покрокової інструкції. Використання комп’ютерної технології: схеми, презентації, інтерактивні вправи. |
||
59 |
|
РМ №14. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
З допомогою вчителя може скласти питання для інтерв’ю на тему «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин. |
Використання зразка, довідки. |
||
60 |
|
Уточнювальні члени речення |
Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлення уточнювальних членів речення.. З допомогою/ самостійно може знайти їх в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення. |
Використання наочності, схематичність пояснення. Використання вправ з виділеними іншим кольором фрагментів. Вправа «Встанови відповідність», «Так/ні» |
||
61 |
|
Синтаксичний розбір речення, ускладненого відокремленими членами речення. |
Вміє за алгоритмом виконати синтаксичний розбір простого ускладненого речення. З допомогою знаходить відокремлені члени речення. За зразком розставляє розділові знаки. |
Диференціація та індивідуалізація завдань, використання алгоритму, зразків. |
||
62 |
|
Контрольний диктант за ІІ семестр |
Пише текст під диктовку |
Контроль асистента вчителя, уповільнений темп. |
||
63 |
|
Контрольна робота №6 за темою «Відокремлені члени речення» ( тестові завдання) |
Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя. |
Зменшення обсягу завдань із збереженням складності. |
||
64 |
|
Робота над помилками, допущеними у контрольних роботах |
З допомогою вчителя знаходить та виправляє індивідуальні помилки. Використовуючи покрокові інструкції , виконує індивідуальні завдання |
Індивідуальні завдання з покроковими інструкціями. Опорні схеми, таблиці. |
||
Повторення в кінці року (3 год.+ 2год. резерв) |
||||||
65 |
|
Будова і види словосполучень. Речення. |
розуміє й пояснює різницю між словосполученням і реченням; розрізняє головне й залежне слова у словосполученні, знає члени речення, способи вираження їх; з допомогою ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами. |
Використання узагальнених таблиць з навчальним матеріалом. Виконання вправ за зразком, за ілюстративним матеріалом, інтерактивні вправи |
||
66 |
|
Односкладні речення. Повні і неповні. |
знає види односкладних речень, визначає будову односкладних речень кожного з типів; пояснює розділові знаки в неповних реченнях(з допомогою вчителя) |
Використання таблиць-підказок. Дозування і вправ і зміна видів діяльності. Використання інтерактивних технологій. |
||
67 |
|
РМ№ 16. Написання речень (текстів) з поясненням правопису слів та вживання розділових знаків. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
Може з допомогою вчителя редагувати словосполучення і речення, виправляючи граматичні помилки. |
Робота за опорними таблицями, схемами. Виконання вправ з підказками, за інструкцією. |
||
68 |
|
Однорідні члени речення, Звертання. Вставні слова. |
Знає види однорідних членів речень, звертань та вставних слів, з допомогою може їх знайти і правильно відокремити комами. З допомогою будує і редагує речення. |
Дозування завдань, зменшення обсягу, збільшення часу на виконання. Використання опорних схем, таблиць, зразків. |
||
69 |
|
Відокремлені члени речення. Самостійна робота |
знаходить відокремлені й уточнювальні члени в реченні, ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами( з допомогою), будує речення з допомогою. |
Дозування завдань, зменшення обсягу, збільшення часу на виконання. Використання опорних схем, таблиць, зразків. |
||
70 |
|
Повторення вивченого протягом року. |
систематизує вивчені відомості про будову та види словосполучень, двоскладні й односкладні речення, повні й неповні речення, прості ускладнені речення ( з допомогою поясню пунктограми) |
Зміна видів діяльності: усна письмова. |
||