Адаптована програма та календарно-тематичне планування з української мови для 8 класу

Про матеріал
Матеріали на допомогу вчителям української мови, які працюють в інклюзивному 8 класі. Матеріали складаються з двох частин: програми та календарно-тематичного планування, в якому вказано очікувані результати та засоби адаптації
Перегляд файлу

 

 

Затверджено

Директор гімназії  ______ А

.09.2024р

 

 

 

 

Адаптована навчальна програма (ІІ рівень підтримки)

з української мови

 для здобувача освіти 8 класу

 

Розроблена на основі типової навчальної програми з української мови 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. №804

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 8-й клас

(70 год, 2 год на тиждень)

(4 год – резерв годин для використання на розсуд учителя.

Контрольні роботи проводяться за рахунок годин, указаних у таблиці)

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

К-сть годин

Зміст навчального матеріалу

К-сть годин

Мовна змістова лінія

50 год

Мовленнєва змістова лінія

16 год

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає та розуміє функції мови;

усвідомлює  значення мови  як найважливішого засобу  пізнання, спілкування і впливу;

Діяльнісна складова

З допомогою користується лінгвістичними словниками й довідниками з метою вдосконалення власного мовлення;

Ціннісна складова

ставиться до української мови  як до найвищої цінності; усвідомлює права й мовні обов’язки учня як громадянина своєї держави;

 

1

Вступ.

Мова — найважливіший засіб спілку­вання, пізнання та впливу.

 

 

Рекомендовані види роботи.

Обговорення важливості знання рідної мови у житті сучасної молоді.

Записування й коментування висловлень відомих людей, прислів’їв про мову як засіб спілкування, пізнання та впливу.

 

 

1

Знаннєва складова

знає визначення тексту, стилі, жанри й типи мовлення;

з допомогою наводить приклади висловлень різних стилів і жанрів;

Діяльнісна складова

 З допомогою :

- розрізняє тексти за стильовою належністю;

- визначає тип мовлення й жанр тексту;

- знаходить і характеризує засоби міжфразового зв’язку в тексті;

- складає план майбутнього висловлення (тексту) і складає текст за складеним планом;

- створює висловлення на дискусійну тему, .

 

 

Теоретичний матеріал.

Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті.

Рекомендовані види роботи.

Складання плану  тексту-роздуму

в публіцистичному стилі «Вікіпедія: простір необмежених можливостей і прихованих обмежень».

1

 

 

__

_________

 

Знаннєва складова

знає, що вивчають такі розділи науки про мову, як лексикологія та фразеологія, орфографія та морфологія;

з допомогою знає та пояснює лексичне значення слів і фразеологізмів; називає групи лексики;

Діяльнісна складова

З допомогою

- доцільно використовує в мовленні різні групи лексики, фразеологізми;

- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль самостійних частин мови;

- обґрунтовує правопис слів правилами;

Самостійно користу­ється лінгвістичними словниками різних видів.

з допомогою редагує речення й тексти, у яких допущено лексичні  та граматичні помилки.

Ціннісна складова

виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення,

усвідомлює необхідність грамотного письма як важливої характеристики особистості;

3

Повторення та узагальнення вивченого.

Лексикологія. Фразеологія.

Морфологія й орфографія.

Основні правила правопису

(за вибором учителя).

 

знаходить прикметники в реченні;

 

 

 

 

Рекомендовані види роботи.

Аудіювання тексту, що містить слова різних груп: за значенням (синоніми, антоніми), за походженням (власне українські і запозичені, зокрема іншомовного походження), активну й пасивну лексику (застарілі слова та неологізми), за вживанням (загальновживані та стилістично забарвлені, діалектні, професійні слова й терміни).

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації;

розуміє й пояснює різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним.

Діяльнісна складова

розрізняє головне й залежне слова у словосполученні;

аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова;

з допомогою складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні;

розпізнає речення прості та складні;

з допомогою редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки;

з допомогою робить тематичні виписки та складає конспект науково-навчального тексту.

Ціннісна складова

усвідомлює важливість кожного словосполучення й речення для чіткості вираження думки;

обґрунтовує важливість опрацювання науково-навчального тексту у формі його конспектування.

4

Синтаксис. Пунктуація.

Словосполучення й речення.

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова.

Речення. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні.

Граматична помилка та її  умовне позначення (практично).

 

Редагування словосполучень, речень, текстів, у яких допущено граматичні помилки.

Обов’язкові види роботи.

Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

 

 

 

1

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

розуміє відмінність між різновидами аудіювання;

знає особливості  будови опису пам’ятки історії й культури.

Діяльнісна складова

розпізнає вжиті в прослуханому  тексті типи мовлення: розповідь, роздум, опис;

розпізнає в тексті розповідного характеру опис пам’ятки історії та культури, аналізує його будову.

Ціннісна складова

усвідомлює важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури з метою збереження історичної пам’яті народу й виховання в молоді патріотизму.

 

 

Теоретичний матеріал.

Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне.

Особливості будови опису пам’ятки історії й культури.

Рекомендовані види роботи.

Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури.

Обов’язкові види роботи.

Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.

Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає члени речення,  способи вираження їх;

з допомогою ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами.

Діяльнісна складова

визначає головні та другорядні члени речення;

розрізняє речення двоскладні та односкладні;

з допомогою визначає види присудків, обставин у реченнях, прикладку як різновид означення, способи вираження підмета, присудка, означень, додатків та обставин;

інтонує правильно речення різних видів, за допомогою  логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення;

з допомогою записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання;

з допомогою знаходить і виправляє орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила;

аналізує будову простого двоскладного речення,

з допомогою переказує та створює тексти різних стилів з поєднанням різних типів мовлення;

з допомогою робить повідомлення на тему про мову, що вима­гає зіставлення й узагальнення матеріалу в науково­му стилі.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості простого двоскладного речення в текстах різних стилів;

обґрунтовує важливість дослідження, вивчення й збереження пам’яток історії та культури.

7

+ 1 (п)+ 2 (р.)= 10 год.

Просте речення.

Двоскладне речення.

Головні й другорядні члени речення.

Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка. Тире між підметом і присудком.

Узгодження головних членів речення.

Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос.

Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення (повторення).

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.

Види обставин (за значенням), способи вираження їх.

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.

Рекомендовані види роботи.

Виразне читання речень різних видів з акцентуванням уваги на виділенні слів логічним наголосом для передавання змістових та емоційних відтінків значення.

Обов’язкові види роботи.

Докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок.

Ділові папери. План роботи.

Складання плану роботи над проектом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності.

Рекомендовані види роботи.

Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки (в узгодженні головних членів речення та ін).

Обов’язкові види роботи.

Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вима­гає зіставлення й узагальнення матеріалу в науково­му стилі.

Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів.

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає структуру та мовні засоби, характерні для тексту-опису місцевості;

Діяльнісна складова

З допомогою складає речення, типові для тексту-опису місцевості;

З допомогою переказує розповідний текст із елементами опису місцевості.

 

 

Теоретичний матеріал.

Особливості будови опису місцевості.

Обов’язкові види роботи.

Стислий письмовий  переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом).

Аналіз письмового твору.

 

2

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає види односкладних речень, з допомогою пояснює будову односкладних речень кожного з типів; пояснює розділові знаки в неповних реченнях.

Діяльнісна складова

З допомогою розрізняє речення односкладні й неповні;

визначає види односкладних речень (також як частин складних речень);

з допомогою конструює односкладні речення вивчених видів, а також неповні речення; з допомогою правильно використовує їх у власному мовленні;

з допомогою знаходить і виправляє  пунктуаційні помилки на вивчені правила;

з допомогою складає опис місцевості.

Ціннісна складова

сприймає спілкування як необхідність;

осмислює ситуацію спілкування;

відчуває стан співрозмовника, виявляє  емпатію;

 

7

Односкладне речення.

Односкладні прості речення

з головним членом у формі присудка (означено-особові, узагальнено-особові, неозначено-осо­бові, безособові) і підмета (називні). Односкладне речення

як частина складного речення.

Повні й неповні речення.

Тире в неповних реченнях.

 

Обов’язкові види роботи.

Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначен­ня місця.

 

______

 

1

Знаннєва складова

Обирає  приклади речень, ускладнених однорідними членами;

З допомогою ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.

Діяльнісна складова

знаходить в тексті речення, ускладнене однорідними членами (непоширеними й поширеними;

з допомогою розрізняє однорідні й неоднорідні означення;

визначає смислові відношення між однорідними членами речення;

правильно інтонує речення з однорідними членами;

з допомогою знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;

з допомогою конструює  речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними, зокрема з парними сполучниками, узагальнюваль-ними словами при однорідних членах.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості речень з однорідними членами в різних стилях мовлення.

5

+ 1 на повтор.

Просте ускладнене речення.

Речення з однорідними членами.

Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). Кома між однорідними членами речення.

Речення з кількома рядами однорідних членів. Однорідні й неоднорідні означення. Узагальнювальні слова в ре­ченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

Обов’язкові види роботи.

Письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними  членами речення.

Аналіз письмового твору.

 

2

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

Знаходить приклади  речень, ускладнених звертаннями, вставними словами (словосполученнями);

ставить розділові знаки в таких реченнях, з дпомогою пояснює їх правилами.

Діяльнісна складова

визначає в тексті риторичні звертання й пояснює стилістичну роль їх;

з допомогою знаходить і виправляє помилки на вивчені пунктуаційні правила;

з допомогою конструює та інтонує правильно речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями);

з допомогою використовує виражальні можливості речень зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) в усному й писемному мовленні.

Ціннісна складова

 

5

Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями).

Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням.

Розділові знаки при звертанні

і вставних словах.

 

Обов’язкові види роботи.

Інтерв’ю в публіцистичному стилі.

 

1

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знаходить приклади речень, ускладнених відокремленими (також уточнювальними) членами речення;

ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами.

Діяльнісна складова

З допомогою знаходить і виправляє допущені пунктуаційні й граматичні помилки;

правильно інтонує речення з відокремленими й уточнювальними членами речення;

з допомогою будує висловлення в публіцистичному й науковому  стилях, використовуючи виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами речення в усному й писемному мовленні.

Ціннісна складова

оцінює виражальні можливості речень з відокремленими й уточнювальними членами в текстах різних стилів.

 

13

Речення з відокремленими членами.

Поняття про відокремлення. Відокремлені друго­рядні члени речення (також уточнювальні).

Розділові знаки при відокремлених членах речення.

 

Рекомендовані види роботи.

Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин.

Обов’язкові види роботи.

Письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин).

Аналіз письмового твору.

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

Знаннєва складова

систематизує вивчені відомості про будову та види словосполучень, двоскладні й односкладні речення, повні й неповні речення, прості ускладнені речення.

ставить у простих ускладнених реченнях розділові знаки, пояснює їх уживання правилами.

Діяльнісна складова

З допомогою доцільно застосовує виражальні можливості синтаксичних засобів для досягнення комунікативної мети.

3

Повторення в кінці року відомостей

про словосполучення й просте речення

Рекомендовані види роботи.

Написання речень (текстів) з поясненням правопису слів та вживання розділових знаків. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки.

 

 

8 КЛАС

2 год. на тиждень (70 годин на рік)

Календарно-тематичне  планування для здобувача освіти з ООП  8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5– 9 класи / Г.Т. Шелехова, М.Я. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, К.В. Тараннік-Ткачук, Н.Б. Коржова Н.  К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України                                        від 07.06.2017 № 804

Підручник: Українська мова: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / О.Авраменко, Т. Борисюк, О. Почтаренко – К.: Грамота, 2016. – 176 с.

ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 8 КЛАСІ

 

Форми контролю

 

І семестр

32 год.

ІІ семестр

38 год.

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

Перевірка мовної теми

2

2

Письмо

 Переказ

1

1

Твір

1

1

Правопис

Диктант

1

1

 

Індивідуальні види контрольних робіт

Говоріння

Усний переказ

1

 

Діалог

1

 

Усний твір

 

1

Читання вголос

 

1

РМ

16

Перевірка зошитів

4

5

 


 

Дата

 

Зміст програмового матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки здобувача освіти

Адаптація  навчально-пізнавальної діяльності під час уроку

І СЕМЕСТР

 

ВСТУП (1 година)

 

1

 

Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.

знає та розуміє функції мови;

усвідомлює  значення мови

як найважливішого засобу  пізнання, спілкування і впливу, з допомогою  користується лінгвістичними словниками й довідниками з метою вдосконалення власного мовлення.

Використання орфографічного словника під час написання словникового диктанту. Схематично зображує матеріал

2

 

УМР №1 Повторення відомостей про текст, стилі, жанри й типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуацію спілкування. Засоби міжфразового зв’язку в тексті. Складання плану тексту-роздуму в публіцистичному стилі «Вікіпедія: простір необмежених можливостей і прихованих обмежень».

знає визначення тексту,

називає стилі, жанри й типи мовлення, з допомогою вчителя складає текст-роздум

Використання  схем , підказок для складання тексту-роздуму, шаблону.

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

(3 години)

3

 

Лексикологія. Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками.

знає та пояснює самостійно і з допомогою лексичне значення слів, доцільно використовує в мовленні різні групи лексики.

Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Словникові довідники, алгоритм дій.

4

 

Фразеологія.

знає та пояснює лексичне значення фразеологізмів з допомогою вчителя та підказки, доцільно використовує фразеологізми в мовленні, вміє користуватися словником фразеологізмів

Користування словником фразеологізмів, незначне зменшення обсягу завдання при збереженні складності і видів. Вправи «Встанови відповідність», «Розподіли».

5

 

Морфологія й орфографія. Основні правила правопису. Тренувальні вправи.

знає самостійні та службові частини мови та виражальні можливості вивчених  самостійних частин мови;

з допомогою/ самостійно визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль самостійних частин мови;

обґрунтовує правопис слів правилами;

 

 

Зменшення кількості завдань при збереженні складності і обсягу. Користування словником, картками-підказками.

 

6

 

РМ №2. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, навчальне, критичне. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії та культури.

Розуміє й пояснює з допомогою відмінність між різновидами аудіювання; знає особливості  будови опису пам’ятки історії й культури.

Сприймає тексти, прочитані вголос вчителем, відповідає на тестові запитання.

Систематизація матеріалу, відповіді на тестові завдання, що надруковані ( самостійне визначення часу на розв’язання)

СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ

Словосполучення й речення (4 години)

7

 

Словосполучення.  Будова і види словосполучень за способами вираження головного слова.

Самостійно розрізняє головне й залежне слова у словосполученні;

аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова; з допомогою складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні

Використання    комп’ютерних  технологій, зменшення обсягу, збільшення часу, зміна видів діяльності.

8

 

Речення. Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні.

розпізнає речення прості та складні,

односкладні та двоскладні;

з допомогою вчителя використовує виражальні можливості речень вивчених видів у власному мовленні;

Додатковий час для виконання завдань, зразок, алгоритм.

9

 

Редагування словосполучень, речень, текстів, у яких допущено граматичні помилки. Граматична помилка та її умовне позначення. Тренувальні вправи.

З допомогою вчителя редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки.

 

Алгоритм до виконання  завдання. Диференціація (вибір виду завдання/ порядку виконання). Використання інтерактивних вправ.

10

 

РМ № 3. (УП) Особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.

Знає особливості будови опису пам’ятки. З допомогою вчителя за планом та використовуючи довідкові слова може усно переказати текст з елементами опису.

Використання плану до тексту, словникового довідника, деформованого тексту.

11

 

РМ №4 (КД) Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

З допомогою вчителя використовує виражальні можливості речень, вивчених видів,  у власному мовленні (діалозі)

Застосування алгоритму, зразка, допоміжні слова.

12

 

Контрольна робота № 1  Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення. ( діагностичний диктант з граматичним завданням)

Пише тексти під диктовку під контролем асистента вчителя.

 

Повторення частин речення під час написання, уповільнення темпу.

 

 

 

 

 

Просте речення.

Двоскладне речення (7 годин + 1 год на повторення) – ( 2 год - резерв) 10 год.

13

 

Двоскладне речення. Підмет, способи його вираження.

Знає підмет та способи його вираження. Вміє його визначити в реченні.

Складання ОК (таблиці) Використання  схем-підказок для визначення членів речення. Дозування завдань та часта зміна видів діяльності.

14

 

Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка

Знає, що таке присудок та його види, з допомогою визначає види присудків в реченні; аналізує будову простого двоскладного речення.

Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Використання ОК, алгоритму.

15

 

Узгодження головних членів речення.

Знає про основні правила узгодження підмета і присудка; з допомогою вчителя будує та редагує речення, узгоджуючи головні члени речення.

Використання таблиці, зразка. Зменшення обсягу, вибір дитиною темпу виконання.

16

 

Тире між підметом і присудком. Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос.

Знає члени речення,  способи вираження їх; ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами за допомогою вчителя;

Самостійно інтонує правильно речення різних видів, за допомогою  логічного наголосу передає різні змістові та емоційні відтінки значення;

Використання таблиці-підказки, зразка виконання. Зменшення обсягу завдання, використання презентації.

17

 

Означення. Способи вираження узгоджених і неузгоджених означень.

Знає, що так означення (узгоджене і неузгоджене), вміє знаходити і підкреслювати та визначати спосіб вираження.

Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Використання ОК, алгоритму.

18

 

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.

Знає, що таке прикладка. Визначає прикладку як різновид означення, з допомогою вчителя  записує прикладки відповідно до орфографічних норм і обґрунтовує написання.

 

Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. Використання ОК, алгоритму. Зменшення обсягу при збереженні складності. Використання орфографічного словника

19

 

Додаток. Способи вираження. Прямий і непрямий додаток.

Знає що таке додаток та його види. Вміє визначати додаток в реченні.

Схематизація навч. матеріалу, використання алгоритму, підказок.

20

 

РМ № 5.Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок.

З допомогою вчителя переказує розповідний текст із елементами опису пам’яток культури..

Використання плану, довідника слів, членування тексту на менші за обсягом частини, навідні питання.

21

 

Види обставин (за значенням), способи вираження їх.

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.

Знає, що таке обставина, визначає види обставин у реченнях, з допомогою вчителя визначає спосіб їх вираження. Вміє аналізувати двоскладне речення.

Використання картки-підказки для визначення порівняльного звороту та виділення його комами. Зменшення обсягу завдання.

22

 

РМ №6. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

З допомогою вчителя пише твір-опис.

Використання плану, довідника слів, навідних питань, зразка,зменшення обсягу твору.

23

 

Контрольний диктант за І семестр

Пише текст під диктовку

Контроль асистента вчителя, уповільнений темп.

24

 

Контрольна робота №2  Просте речення. Двоскладне речення. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки (в узгодженні головних членів речення).

Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя.

Зменшення обсягу завдань із збереженням складності.

Односкладне речення (7 год)

 

25

 

Односкладні речення. Означено-особові речення

Розуміє, що таке односкладне речення, усвідомлює їх класифікацію, з допомогою вчителя/ самостійно знаходить  односкладні речення, О-О

Використання ОК, алгоритму, підказок, зменшення обсягу виконуваних завдань.

26

 

Неозначено-особові речення

Розуміє, що таке Н-О речення, з допомогою може їх визначити в тексті, самостійно може підкреслити ГО

Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, використання інтерактивних вправ

27

 

Узагальнено-особові речення

Розуміє, що таке У-О речення, з допомогою може їх визначити в тексті, перебудувати речення,  самостійно може підкреслити ГО

Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, використання комп’ютерних технологій.

28

 

Безособові речення

Розуміє, що таке БО речення, з допомогою може їх визначити в тексті, перебудувати двоскладні на БО,  самостійно може підкреслити ГО

Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, інтерактивні вправи.

29

 

Називні речення

Розуміє, що таке називне  речення, з допомогою може їх визначити в тексті, самостійно може підкреслити ГО

Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання

30

 

Повні й неповні. Тире в неповних реченнях

Розуміє, яке  речення називається повним/неповним, з допомогою може їх визначити в тексті, використовуючи підказки, розставити розділові знаки, самостійно може підкреслити ГО

Використання узагальненої таблиці, зразків до виконання, зменшення обсягу завдання, вибір темпу виконання, вправи за зразком.

31

 

Контрольна робота №3 (тестові завдання ) за темою  «Односкладні речення»

Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя.

Зменшення обсягу завдань із збереженням складності.

32

 

Аналіз контрольної роботи.

Підсумковий урок.

З допомогою вчителя знаходить і виправляє помилки.

Додатковий час на виконання, інтерактивні вправи. Користування словниками.

ІІ семестр

Просте ускладнене речення.

Речення з однорідними членами.

5+1 год на повтор

33

 

Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення.

Знає, що таке однорідні члени речення та засоби зв’язку. Вміє з допомогою/самостійно їх знаходити. Самостійно визначає член речення. З допомогою будує чи доповнює речення однорідними членами.

Наочно-ілюстративний метод подання навчального матеріалу, використання зразків та покроковий інструктаж щодо виконання вправ

34

 

Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). Кома між однорідними членами речення.

Знає про види смислових відношень. Самостійно за допомогою підказки розставляє розділові знаки. З допомогою редагує речення, виправляє помилки,будує речення.

Використання таблиці, покроковий інструктаж, зразок.

35

 

РМ №7.  Особливості будови опису місцевості. Стислий письмовий  переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом).

Розуміє, що таке стислий письмовий переказ. З допомогою переказує текст.

Поділ тексту на менші частини, використання плану та допоміжних слів.

36

 

Речення з кількома рядами однорідних членів.

Розуміє, що таке кілька рядів однорідних, з допомогою знаходить їх, самостійно підкреслює їх член речення. Може самостійно розставити розділові знаки.

Пояснення з використанням схеми, багаторазове повторення. Зменшення обсягу завдання із збереженням складності, зразок

37

 

Однорідні й неоднорідні означення.

Розуміє, що таке однорідні й неоднорідні означення, з допомогою визначає їх в реченні та розставляє розділові знаки

Переформулювання, повторення.

Застосування комп’ютерних технологій, карток-підказок

38

 

РМ № 8. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом)

Самостійно за планом може скласти усне висловлювання типу опису

Підготовлений план, допоміжні слова та зразок. Додатковий час на виконання.

39

 

Узагальнювальні слова в ре­ченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

Розуміє, що таке узагальнювальні слова, може їх знайти самостійно, з допомогою/ самостійно може розставити розділові знаки, з допомогою вчителя будує речення.

Використання схеми, частіше повторення.

Вправа «Розподіли за зразком», Виконай за алгоритмом»

40

 

РМ №9. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними  членами речення.

Пише твір-опис місцевості з допомогою вчителя, за планом.

Підготовлений план, допоміжні слова та зразок, шаблони речень. Збільшення часу на виконання.

41

 

РМ№10. Аналіз письмового твору.

З допомогою вчителя знаходить помилки, самостійно за алгоритмом та словником виправляє.

Використання словника, комп’ютерні технології, інтерактивні вправи.

42

 

Контрольна робота № 4 за темою «Однорідні члени речення» ( перевірочний диктант)

Пише текст під диктовку

Контроль асистента вчителя, уповільнений темп.

Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями).

(5 год.)

43

 

Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання.

Знає, що таке звертання, види звертань, способи вираження та виділення на письмі. Вміє самостійно  знаходити в реченні . Самостійно розставляє розділові знаки. З допомогою будує чи доповнює речення із звертаннями.

Схематичне подання навчального матеріалу. Багаторазове повторення. Покрокова інструкція виконання вправ, зразок, зменшення обсягу/збільшення часу на виконання

44

 

Розділові знаки в реченні при звертаннях.

45

 

РМ №11. Ділові папери. План роботи над проєктом

З допомогою вчителя може скласти план роботи над проектом.

Алгоритмізація дій, зразок.

46

 

Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням.

Знає, що таке вставні слова, групи за значенням, розуміє правила виділення на письмі. Вміє самостійно/ з допомогою   знаходити в реченні  Самостійно розставляє розділові знаки. З допомогою будує чи доповнює речення вставними словами.

Схематичне подання навчального матеріалу. Багаторазове повторення. Покрокова інструкція виконання вправ, зразок, зменшення обсягу/збільшення часу на виконання

47

 

Розділові знаки при звертанні

і вставних словах.

Знає правила розстановки розділових знаків, за схемою може розповісти. З допомогою/ самостійно розставляє розділові знаки.

Використання тестових завдань, інтерактивних вправ, зразків.

48

 

РМ №12. Виразне читання тексту науково-навчального тексту.  Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

Вміє виразно читати тексти наукового стилю. З допомогою вчителя може написати конспект і зробити тематичні виписки.

Покрокова інструкція.

49

 

Контрольна робота № 5 за темою «Звертання і вставні слова» ( тестові завдання)

Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя.

Зменшення обсягу завдань із збереженням складності.

Речення з відокремленими членами

( 13 год)

50

 

Поняття про відокремлення. Розділові знаки при відокремлених членах речення.

Розуміє поняття про відокремлення. З допомогою знаходить їх в реченні та відокремлює комами. З допомогою будує і редагує речення.

Переформулювання правила. Схематизація теоретичного матеріалу.

51

 

Відокремлення узгоджених означень.

Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлене узгоджене означення та правила відокремлення. З допомогою/ самостійно може знайти їх в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення.

Спрощення термінології, використання опорної таблиці. Вправи: «Вибери», «Встанови відповідність», «Побудуй». Зменшення обсягу завдання із збереженням складності.

52

 

Відокремлення неузгоджених означень

Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлене неузгоджене означення та правила відокремлення. З допомогою/ самостійно може знайти їх в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення.

Спрощення термінології, використання опорної таблиці. Вправи: «Вибери», «Встанови відповідність», «Побудуй». Зменшення обсягу завдання із збереженням складності.

53

 

Відокремлення прикладок.

Розуміє, що таке прикладка, сприймає інформацію про правила відокремлення. Практично з допомогою може визначити їх в реченні і правильно відокремити.

Використання теоретичної таблиці, вправи з картками підказками, вправи з покроковою інструкцією.

54

 

РМ№13. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням.( стор підр. 143)

Вміє з допомогою вчителя переказати письмово текст.

Використання плану, довідника слів, членування тексту на менші за обсягом частини, навідні питання. Збільшення часу на виконання.

55

 

Відокремлення прикладок (поглиблення знань). Робота над помилками, допущеними у контрольній роботі.

Розуміє про відокремлення прикладок, з допомогою вчителя розставляє розділові знаки, виправляє помилки в тексті.

Використання алгоритму, картки-підказки, використання у вправах різних шрифтів і кольорів, зменшення обсягу навчального матеріалу.

56

 

Відокремлення обставин

Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлення обставини.  З допомогою/ самостійно може знайти звороти в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення.

Пояснення словесно-ілюстративним способом з використанням схеми. Вправи з підказкою, за зразком. Вільний вибір завдання і час виконання.

57

 

Відокремлення обставин ( поглиблення знань)

58

 

Відокремлення додатків

Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлення додатків.  З допомогою/ самостійно може знайти додатки в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення.

Словесно-ілюстративний спосіб пояснення, використання покрокової інструкції. Використання комп’ютерної технології: схеми, презентації, інтерактивні вправи.

59

 

РМ №14.  Інтерв’ю в публіцистичному стилі.

З допомогою вчителя може скласти питання для інтерв’ю на тему «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин.

Використання зразка, довідки.

60

 

Уточнювальні члени речення

Усвідомлено сприймає інформацію про відокремлення уточнювальних членів речення..  З допомогою/ самостійно може знайти їх в реченні та відокремити. З допомогою і за зразком може будувати речення.

Використання наочності, схематичність пояснення. Використання вправ з виділеними іншим кольором фрагментів. Вправа «Встанови відповідність», «Так/ні»

61

 

Синтаксичний розбір речення, ускладненого відокремленими членами речення.

Вміє за алгоритмом виконати синтаксичний розбір простого ускладненого речення.

З допомогою знаходить відокремлені члени речення. За зразком розставляє розділові знаки.

Диференціація та індивідуалізація завдань, використання алгоритму, зразків.

62

 

Контрольний диктант за ІІ семестр

Пише текст під диктовку

Контроль асистента вчителя, уповільнений темп.

63

 

Контрольна робота №6 за темою «Відокремлені члени речення» ( тестові завдання)

Виконує тестові завдання самостійно під контролем вчителя.

Зменшення обсягу завдань із збереженням складності.

64

 

Робота над помилками, допущеними у контрольних роботах

З допомогою вчителя знаходить та виправляє індивідуальні помилки. Використовуючи покрокові інструкції , виконує індивідуальні завдання

Індивідуальні завдання з покроковими інструкціями. Опорні схеми, таблиці.

Повторення в кінці року (3 год.+ 2год. резерв)

65

 

Будова і види словосполучень. Речення.

розуміє й пояснює різницю між словосполученням і реченням; розрізняє головне й залежне слова у словосполученні, знає члени речення,  способи вираження їх;

з допомогою ставить розділові знаки в простому двоскладному реченні, пояснює їх пунктуаційними правилами.

Використання узагальнених таблиць з навчальним матеріалом. Виконання вправ за зразком, за ілюстративним матеріалом, інтерактивні вправи

66

 

Односкладні речення. Повні і неповні.

знає види односкладних речень, визначає будову односкладних речень кожного з типів;

пояснює розділові знаки в неповних реченнях(з допомогою вчителя)

Використання таблиць-підказок. Дозування і вправ і зміна видів діяльності. Використання інтерактивних технологій.

67

 

РМ№ 16. Написання речень (текстів) з поясненням правопису слів та вживання розділових знаків. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки.

Може з допомогою вчителя редагувати словосполучення і речення, виправляючи граматичні помилки.

Робота за опорними таблицями, схемами. Виконання вправ з підказками, за інструкцією.

68

 

Однорідні члени речення, Звертання. Вставні слова.

Знає види однорідних членів речень, звертань та вставних слів, з допомогою може їх знайти і правильно відокремити комами. З допомогою будує і редагує речення.

Дозування завдань, зменшення обсягу, збільшення часу на виконання. Використання опорних схем, таблиць, зразків.

69

 

Відокремлені члени речення. Самостійна робота

знаходить відокремлені й уточнювальні члени в реченні, ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами( з допомогою), будує речення з допомогою.

Дозування завдань, зменшення обсягу, збільшення часу на виконання. Використання опорних схем, таблиць, зразків.

70

 

Повторення вивченого протягом року.

систематизує вивчені відомості про будову та види словосполучень, двоскладні й односкладні речення, повні й неповні речення, прості ускладнені речення ( з допомогою поясню пунктограми)

Зміна видів діяльності: усна письмова.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Інкл
Додано
18 серпня
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку