Тема: 5 клас «Африканська картина».
Мета: формування ключових компетентностей:
предметні компетентності: формувати уявлення про самобутню культуру африканського континенту, сприяти збагаченню емоційно-чуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності; тренувати увагу, пам’ять, слух, зв’язне мовлення та почуття ритму;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювання предметів і явищ їх взаємодію, що формується під час оцінювання різних видів мистецтв;
загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливостями національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері;
виховувати ціннісно-світоглядні орієнтації, потреби у творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні
Обладнення:
для учнів: альбом, фарби гуаш, пензлі, стаканчик для води, серветка, шаблон;
для вчителя: відео « Тварини Африки - Слон», ноутбук, мультипроектор, аркуш А3 для колективної роботи, анаграма «Творчість + досвід + бажання = МИСТЕЦТВО», схеми про кольори, формат А-4, гуаш, пензлики, стаканчик для води, серветки.
Тип уроку: комбінований.
План уроку:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Привітання.
Вправа «Уявний м’ячик».
Зімкнути долоні розтавивши пальці, і на вдиху «надувати» між ними уявляємо м’ячик, а на видиху змикати долоні знову.
Давайте перевіримо вашу готовність до уроку (назвати інструменти англ. мовою: альбом, пензлики, фарба, стаканчик з водою - album, brushes, paint, glass of water).
ІІ. Актуалізація навчального матеріалу
Вправа «Поєднай поняття з визначенням»
На дошці прикріпленні визначення в хаотичному порядку, потрібно поєднати поняття з визначенням.(Роздруковані на форматі А-4)
Графіка – мистецтво зображення предметів лініями та штрихами.
Живопис – зображення предметів і явищ за допомогою фарб.
Скульптура – твори мистецтва, що мають об’ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів.
Архітектура – мистецтво будувати будівлі.
Декоративно – прикладне мистецтво – предмети побуту, які мають не тільки практичне, а й естетичне значення.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мистецтво має велику силу: може заспокоювати, надихати, радувати.
Африка — другий за площею і населенням материк у світі.
Африка – це цікавий, дивовижний континент, який зберігає чимало таємниць і загадок. Край безмежних саван і жарких пустель, колиска дикої незайманої природи і людства.
ІV. Повідомлення теми
Сьогодні на уроці ми створимо народну «Африканську картину». А зараз я вам пропоную перенестись у жарку Африку. Давайте подивимось
анімаційний фільм.
Переглядаючи відео, зверніть увагу на розповідь про життя слонів.
Учениця 1 - слони найбільші надземні тварини на землі.
Учениця 2 - у всіх слонів товста шкіра, вона може бути різного кольору, залежно від місця проживання
Отже, перевіримо вашу спостережливість:
кольори, а також холодні та чорний колір, щоб додати контрастної
виразності)
V. Практична робота
Відкриваємо елбам (альбо), берем пенсіл (олівець) малюємо горизонтальну лінію. Потім увайт браш (широкий пензлик) набираємо єлоу пеінт (жовтої фарби) та малюємо сонце. Сонце малюємо велике, жарке – щоб так було схоже на жарку Африку.
За допомогою увайт браш (широкого пензлика) малюємо небо. Змішуємо фарби єлоу (жовту) та браун (коричневу).
Настала черга для хмаринок, зин браш (тоненьким пензликом) малюємо хмарки. Я змішую єлоу (жовту) та браун (коричневу) але щоб хмаринки були темніші ніж небо.
увайт браш (Широким пензликом) набираємо браун пеінт (коричневу фарбу) та малюємо землю.
Потім зин браш (тоненьким пензликом) малюємо дерево ліворуч, змішуємо ред (червону) та браун пеінт коричневу фарбу.
.
Поки наша робота сохне давайте зробимо «Роботозарядку.»
VІ. Динамічна хвилинка «Роботозарядка»
Берем шаблон слона, обводим пенсіл (олівцем) і потім увайт браш (широким пензликом) набираємо блек пеінт (чорну фарбу) замальовуємо фон малюнка.
Хто може сказати якого слона ми звами на малювали : Африканського чи Індійського.
VІI. Рефлексія
Інтерактивна вправа «Палітра» (Учні виходять до дошки і на форматі А-3 залишають свій відбиток.)
За допомогою основних кольорів передати свій настрій. Зафарбуйте свій великий палець у відповідний колір та залишіть свій відбиток на гіллі дерева, червоний (red) – настрій чудовий, жовтий (yellow) – хороший, синій (blue)
– поганий настрій.
VІIІ. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок
Завдання: у запропонованій таблиці знайдіть слова, що стосуються теми «Африка в картині».
Ш |
К |
І |
Р |
А |
А |
М |
К |
А |
Ф |
Р |
И |
К |
А |
І |
И |
Л |
І |
Н |
І |
Я |
І |
Н |
Д |
І |
Я |
Ш |
Д |
А |
У |
К |
С |
Л |
О |
Н |
М |
А |
Л |
Ю |
Ю |
Й |
Ж |
(лінія, малюю, слон, Африка, Індія, шкіра ).
ІХ. Домашнє завдання
Визначення завдання до наступного уроку: принести аркуші паперу, графічні матеріали (прості олівці, фломастери або гелеві ручки), гумку.