УРОК 31
(Історія України. Всесвітня Історія 6 клас)
Тема: Ахейська цивілізація і поеми Гомера
Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки ахейської палацової цивілізації, її основні центри, розквіт та занепад; розвивати вміння порівнювати грецькі цивілізації та висловлювати власну думку з приводу причин занепаду ахейської цивілізації.
Поняття:Мікени, Мікенська цивілізація, Троянська війна, дорійці.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Історичний диктант.
1) На якому півострові розташована Греція?
2) Який археолог відкрив Мінойську цивілізацію?
3) Фантастичні оповіді про богів та героїв?
4) Який перехід поєднує Північну та Середню Грецію?
5) Який великий острів розташований поряд із Грецією?
6) Яке море назване на честь царя Афін?
7) Як греки називали Грецію?
8) Як звали міфічного царя острова Крит?
9) Як називається палац із заплутаними переходами?
10) Хто вбив Мінотавра?
11) Як називалась критська писемність?)
12) Істота з тілом людини та головою бика?
Відповіді
1) На якому півострові розташована Греція? (Балканський півострів)
2) Який археолог відкрив Мінойську цивілізацію? (Артур Еванс)
3) Фантастичні оповіді про богів та героїв? (Міфи)
4) Який перехід поєднує Північну та Середню Грецію? (Фермопільський)
5) Який великий острів розташований поряд із Грецією? (Крит)
6) Яке море назване на честь царя Афін? (Егейське)
7) Як греки називали Грецію? (Еллада)
8) Як звали міфічного царя острова Крит? (Мінос)
9) Як називається палац із заплутаними переходами? (Лабіринт)
10) Хто вбив Мінотавра? (Тесей)
11) Як називалась критська писемність? (Письмо А)
12) Істота з тілом людини та головою бика? (Мінотавр)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Працюємо з поняттям.
Мікенська культура — це культура ахейського народу, що склалася під впливом критської цивілізації.
Робота з картою.
Знайти центри мікенської культури: міста Мікени, Аргос, Тіринф, Фліунт.
Коментоване читання.
Учні знайомляться з текстом підручника «Розквіт і занепад Ахейської палацової цивілізації» (С. 137) і складають план.
Проблемне питання.
Яким чином погано озброєним дорійцям вдалося захопити дуже міцні ахейські фортеці?
Працюємо з текстом.
Учні за допомогою підручника знайомляться з викладом змісту поем «Іліада» та «Одіссея» та дають відповіді на запитання.
1. В якій поемі змальовуються події Троянської війни?
2. Хто був автором поем «Іліада» та «Одіссея»?
3. Назвіть основних героїв Троянської війни.
4. Хто переміг у цій війні?
5. Перекажіть міф про Ахілла.
6. Розкрийте суть висловів «ахіллесова п’ята» та «троянський кінь».
Самостійна робота.
Прочитати текст підручника про відкриття Трої Генріхом Шліманом (С.138–139). Виписати в зошит рік відкриття Трої та ім’я археолога, що здійснив це відкриття.
IV. Завдання для закріплення матеріал
Вставте пропущені слова.
У кінці ІІІ тис. до н. е. — на початку ІІ тис. до н. е. до Балканського півострова вторглися племена ... (ахейців). Вони захопили Грецію, їхня цивілізація отримала назву ... (Ахейської) на честь цих племен та ... (Мікенської) на честь головного міста — ... (Мікени). Найбільшого розвитку ця цивілізація досягла в ХV—ХІІ ст. до н. е. Найбільшими містами були ... (Мікени, Тірінф, Пілос, Фіви). Мікенські царі (ванакти) постійно воювали, найвизначнішим був похід на ... (Трою), який об’єднав більшість грецьких міст. Але після троянського походу Мікенська цивілізація ... (занепадає). Остаточно вона була знищена племенами ... (дорійців).
V. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника §… С. 136-140