Конкурс знавців історії
На сцені плакат із зображенням богині історії Кліо з підписом:
« Богиня історії Кліо вітає учасників конкурсу знавців в храмі науки»
Поряд плакат із зображенням рицарського турніру з написом:
« Всіх , хто любить історію запрошуємо в бій.
Головною зброєю будуть знання».
В конкурсі беруть участь учні … Представлення учасників: «Історія мені подобається тому, що…»
І конкурс «Розминка»
-
Людина розумна (homo sapiens).
-
Письмена фараонів (ієрогліфи)
-
Наука про минуле (історія)
-
Найдавніший колектив людей із 25-40 осіб (стадо)
-
«Та-Кемет» (Чорна земля)
-
Друга назва землеробства (рільництво)
-
Перша приручена людиною тварина (собака)
-
Кам’янисті перешкоди на берегах Нілу (пороги)
-
Нагадує наш колодязний «журавель» (шадуф)
-
Син бога Сонця (фараон)
-
Їх називали «живі вбиті» (полонені)
-
Наука про небесні світила (астрономія)
-
Друга назва Дворіччя (Межиріччя)
-
«Дерево життя» (фінікова пальма)
-
Поселення людей за межами своєї держави (колонії)
-
З грецької – збірка книжок (Біблія)
-
«Лігво левів» (місто Ніневія)
-
«Уславлені кобилодойці» (кіммерійці)
-
Нагрудна прикраса,ознака влади (пектораль)
-
Замкнені групи людей, які відрізнялися своїм місцем в державі (варни)
ІІ . «Впізнай особу»
-
Об’єднав під своєю владою дві частини. Утворилася одна держава з територією від порогів Нілу до Середземного моря (цар Верхнього Єгипту Міна)
-
Уславилася військовими походами. Називали «Перша серед найвродливіших» ( цариця Єгипту Хатшепсут)
-
Піклувався про свою державу, зробив її наймогутнішою. Автор перших писаних законів в стародавньому світі (цар Вавилона Хаммурапі)
-
Не вів кровопролитних війн. Уславився своє мудрістю . Збудував храм бога Ягве (цар Ізраїльсько-Іудейського царства Соломон)
-
Завоював Фінікію, Сирію. Розширив кордони своєї держави. Історики називають його «Наполеоном Єгипту» (фараон Тутмос ІІІ)
-
Поділив державу на окремі частини. Карбував власну монету. Зазнав поразки від скіфів (перський цар Дарій І)
-
Розбудував свою державу за рахунок екзотичних місць. (ново- вавилонський цар Навуходоносор)
ІІІ. « Юний екскурсовод»
Кожному із учасників пропонується одна з пам’яток культури стародавнього світу. Треба впізнати її і презентувати відвідувачам
-
Вавилонська вежа
-
Піраміди
-
Пектораль
-
Ворота богині Іштар.
-
«Висячі сади»
-
Сфінкс
-
Зображення з печери Альтаміра
IV. « Вибери зайве»
-
Фетишизм, християнство, анімізм, тотемізм.
-
Стадо, рід, народ, плем’я.
-
Архантроп, пітекантроп, археолог, неандерталець.
-
Ра, Осіріс, Геродот, Сет.
-
Папірус, глиняні дощечки, пергамент,клинопис.
-
Кімерійці, сатрапи, скіфи, сармати.
-
Буддизм, язичництво, індуїзм, брахманізм.
-
Солоха, Товста Могила, Трипілля, Гайманова Могила.
V. Підведення підсумків. Нагородження переможців
« Богиня історії Кліо вітає учасників конкурсу знавців в храмі науки»
« Всіх , хто любить історію запрошуємо в бій.
Головною зброєю будуть знання».
-
Фетишизм, християнство, анімізм, тотемізм.
-
Стадо, рід, народ, плем’я.
-
Архантроп, пітекантроп, археолог, неандерталець.
-
Ра, Осіріс, Геродот, Сет.
-
Папірус, глиняні дощечки, пергамент,клинопис.
-
Кімерійці, сатрапи, скіфи, сармати.
-
Буддизм, язичництво, індуїзм, брахманізм.