Aкадемічна доброчесність. Academic Integrity. Термін integer з лат. означає “довершений, повний, цілісний”Integrity – “довершеність, повнота, цілісність” – означає такий психологічний стан людини, який характеризується її внутрішньою гармонією, стійкістю і послідовністю морального образу (Killinger 2010)Академічна доброчесність – це відданість академічної спільноти, навіть перед лицем труднощів, шести фундаментальним цінностям: чесності, довірі, справедливості, повазі, відповідальності і мужності(The International Center for Academic Integrity 2012)
Поняття академічної доброчесності1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження творчої діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або творчих досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;об’єктивне та справедливе оцінювання здобувачів освіти
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;посилання на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей;дотримання норм законодавства про авторське право;незаохочування інших осіб до вчинення дій, які суперечать нормам академічної доброчесності.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, заліктощо);повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;відрахування із закладу освіти (крім осіб, що здобувають загальну середню освіту).
Бухарестська декларація етичних цінностей і принципів вищої освіти в Європі«…Кожен член освітньої спільноти повинен прагнути до чесності і поширювати це прагнення на інших учасників освітнього процесу, послідовно утримуючись від брехні, шахрайства, крадіжок та інших форм нечесної поведінки, що викривляють парадигму освіти і науки….»
Повагаповага в академічних спільнотахповинна бути взаємною і вимагатипрояву поваги як до самого себе, так і до інших. Повага до себе означає стикатися з проблемами цілісно, а повага до інших – оцінювати різноманітність думок і необхідність оскаржувати, тестувати і доопрацьовувати ідеї.