Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови

Про матеріал

Презентація на тему "Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови". Описує основні методи активізації пізнавальної діяльност та приклади їх використання на уроках англійської мови

Перегляд файлу



Проект Ради Європи "Сучасні мови" передбачає підвищення ефективності навчання іноземних мов, зокрема, за рахунок передових методів і технологій, тобто методами активізації пізнавальної діяльності учнів. 

Великий інтерес викликають наступні методи:

ž  дискусійний;

ž  метод рольових ігор;

ž  метод проектів;

ž  використання мультимедійних

(комп‘ютерних) технологій

 

Дискусія дає можливість:

ž  активізувати пізнавальну діяльність учнів;

ž  сформувати певну культуру мови, вміння вислухати співрозмовника до кінця, не перебиваючи;

ž  ставлячи запитання, заперечуючи або, навпаки, погоджуючись;

ž  формувати свідоме ставлення до розгляду проблеми, активність в обговоренні проблеми, яка назріла, націленість на з’ясування причин її виникнення, а також на її вирішення. Мова, таким чином, є одночасно і метою і засобом навчання;

ž  формує культуру творчого оперативного мислення;

ž  створює умови для використання особистого досвіду й одержаних раніше знань для засвоєння нових.

 

Прийоми введення в дискусію можуть бути наступні:

ž  опис конкретного проблемного випадку з життя, опис картини;

ž  використання останніх новин;

ž  рольова гра;

ž  демонстрація відеокліпу;

ž  драматизація (моделювання проблемної ситуації);

ž  звукозапис;

ž  питання типу (Що? Як? Чому? Що вам відомо про…?).

 

Етапи організації дискусії:

ž  виділення "макро" проблеми, поділ на "мікро" проблеми. Поділ учнів на групи.

Пояснення стратегії проведення дискусії;

ž  пояснення правил ведення дискусії.

Рекомендації щодо збору матеріалу;

ž  лексичні вправи (знайомство з новою лексикою);

ž  попереднє обговорення однієї із "мікро" проблем у всіх групах;

ž  колективне обговорення;

ž  звернення до текстового матеріалу, відеоаудіо записів, із метою одержання базової інформації з даної проблеми.

 

Етапи організації дискусії:

ž  виділення "макро" проблеми, поділ на "мікро" проблеми. Поділ учнів на групи.

Пояснення стратегії проведення дискусії;

ž  пояснення правил ведення дискусії.

Рекомендації щодо збору матеріалу;

ž  лексичні вправи (знайомство з новою лексикою);

ž  попереднє обговорення однієї із "мікро" проблем у всіх групах;

ž  колективне обговорення;

ž  звернення до текстового матеріалу, відеоаудіо записів, із метою одержання базової інформації з даної проблеми.

 

ž  Метод проектів – це така організація самостійної діяльності учнів у межах ними ж обраної теми, що проводиться у два етапи: етап підготовки та етап висвітлення кінцевого результату цієї діяльності. Метою проектної роботи є автономне вивчення окремим учнем того чи іншого матеріалу, який є часткою одного великого розділу.

 

ž  Сутність проектної методики полягає в тому, що ціль занять і способи її досягнення повинні визначатися власне учнем на основі його інтересів, індивідуальних особливостей, потреб мотивів, здібностей. Внаслідок цього, особисто-орієнтоване навчання, що лежить в основі проектної методики, передбачає зміну традиційної схеми взаємодії учитель-учень, суб’єктоб’єкт на схему партнерства суб’єкт-суб’єкт

 

Найважливішими факторами, що сприяють формуванню внутрішнього мотиву мовленнєвої діяльності при проектному навчанні, є:

ž  зв’язок ідей проекту з реальним життям;

ž  наявність інтересу до виконання проекту з боку всіх його учасників;

ž  ведуча роль консультативнокоординуючої функції вчителя.

 

Дослідники наводять основні вимоги до методу проектів:

ž  наявність вагомої у дослідному, творчому плані проблеми, яка потребує інтегрованих знань, дослідницького пошуку для її вирішення;

ž  практична, теоретична вагомість можливих результатів;

ž  самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів на уроках чи в позаурочний час;

ž  структурування змістовної частини проекту (із зазначенням поетапних результатів і розподілом ролей);

ž  використання дослідницьких методів: визначення проблеми, задач, висунення гіпотези їх вирішення, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підведення підсумків, коригування, висновки

 

ž  Дидактична гра – це практична групова вправа з вироблення оптимальних рішень, застосування методів і прийомів у штучно створених умовах, що відтворюють реальну обстановку

ž  Дидактична гра на уроках англійської мови є дуже ефективним засобом навчання. Доцільним є використання ігор чи елементів гри на кожному уроці. Це активізує діяльність учнів, вони захоплюються елементом змагання, їм подобається працювати у команді – так веселіше виконувати навіть складне завдання.

ž  Гра вимагає активності. Учні прагнуть використати цікаві звороти, слова, щоб їхні виступи вийшли цікавими, це спонукає працювати із словником.

 

ž  Основне завдання полягає в тому, щоб правильно організувати гру, підібрати її відповідно до завдань уроку, до теми та рівня можливостей і знань учнів. Адже гра має бути цікавою та емоційною, – лише за цих умов можливий максимальний результат.

ž  Ігри можуть використовуватися на різних етапах уроку. За їх допомогою можна перевірити домашнє завдання, полегшити розуміння навчального матеріалу, закріпити його, перевірити знання учнів перед контролем.

ž  Під поняттям "дидактичні ігри" представлено будь-яку гру або ігрову вправу, спрямовану на оволодіння учнями новими знаннями, уміннями, навичками.

ž  Гра допомагає вчителю англійської мови організувати роботу на уроці, адже за 40-45 хвилин необхідно звертати увагу на граматику, мовлення, читання, писання, аудіювання. Гра допомагає перевірити знання і уміння учнів швидко і цікаво. Адже, учням цікавіше виконувати певне, наприклад завдання із граматики, коли воно подане у вигляді гри (змагання), ніж писати звичайну вправу

 

Як відомо, придатність технічних засобів навчання й контролю для використання на заняттях з іноземної мови визначається за наступними критеріями:

ž  по-перше, вони повинні сприяти підвищенню продуктивності праці й ефективності навчального процесу;

ž  по-друге, забезпечувати негайне й постійне підкріплення правильності навчальних дій кожного учня;

ž  по-третє, підвищувати свідомість і інтерес до вивчення мови;

ž  по-четверте, забезпечувати оперативний зворотний зв'язок і поопераційний контроль дій всіх учнів;

ž  по-п'яте, мати можливість швидкого введення відповідей без тривалого їхнього кодування й шифрування.

 

ž  Комп'ютер забезпечує й всебічний

(поточний, рубіжний, підсумковий) контроль навчального процесу. Контроль, як відомо, є невід'ємною частиною навчального процесу й виконує функцію зворотного зв'язку між учнем і викладачем. При використанні комп'ютера для контролю якості знань учнів досягається й більша об'єктивність оцінки. Крім того, комп'ютерний контроль дозволяє значно заощадити навчальний час, тому що здійснюється одночасна перевірка знань всіх учнів. Це дає можливість викладачеві приділити більше уваги творчим аспектам роботи з учнями.

Використання Всесвітньої мережі має цілий ряд переваг: ž варіативність застосування на різних етапах навчання;

ž  можливість застосування на будь-якому етапі роботи на практичному занятті;

ž  навчальний матеріал краще сприймається і легше запам’ятовується;

ž  економне використання навчального часу;

ž  індивідуалізація навчання, визначення глибини і послідовності засвоєння, темпу роботи;

ž  скорочення видів роботи, що викликають утомлюваність учнів;

ž  використання різних аудіовізуальних засобів навчання

(графіки, звуку) для збагачення і мотивації навчання, наочного

та динамічного подання матеріалу;

ž  розгалуження послідовності навчання на основі аналізу помилок;

ž  створення комфортного середовища для сучасного навчання;

ž  активізація навчальної діяльності школяра;

ž  інтенсифікація навчання та підвищення мотивації рівня мотивації;

ž  формування самооцінки учня та створення умов для його самостійної роботи.

 

За допомогою Інтернету учні мають змогу виконувати такі види навчальної діяльності:

ž  тренуватися у правописі;

ž  вивчати лексичний матеріал;

ž  удосконалювати розуміння аудіо тексту;

ž  розвивати техніку читання;

ž  вивчати граматику;

ž  навчатися писемного мовлення; ž тренувати вимову тощо.

 

http://www.teachnology.com/teachers/lesson_plans Це дуже корисний сайт, який містить багато цікавих ідей і конкретних планів уроків, які допомагають вчителю навчити учнів іноземній культурі і традицій.

http://www.rong-chang.com

Цей сайт – колекція сторінок для тих, хто вивчає мову, і для вчителів. Тут представлені наступні категорії: слухання, читання, граматика, письмо, газети, журнали. http://www.epals.com

Це веб-сайт, який об’єднує вивчаючих мову у 191 країні для багатомовних поектів і міжкультурного навчання.

http://www.globals-choolnet.org

Сайт, який орієнтований на проекти для дітей від 5 до 19 років.

britishcouncil.org

Сайт Британської ради, на якому можна знайти багато цікавих відео- та аудіоматеріалів

pdf
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
3455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку