Активізація творчого
потенціалу педагога
шляхом використання
ігрових педтехнологій.
(виступ)
КПНЗ «ЦТКУЕМ «Меридіан» КМР
Гусейнова С.В., методист
Кривий Ріг
Кожна дитина - гарна, талановита. І коли вона прийшла до нас, до центру – має досягти успіху. І не обов'язково перші місця в конкурсах, хоча це теж важливо. Прийшовши до нас, вона має відчути себе «своєю», частинкою великої, дружної, позитивної родини незалежно від того, з якого середовища вона походить. А завдання керівника гуртка - якомога більше пізнати кожного учня. За можливістю та необхідністю корегувати стосунки дитини та батьків, дитини й учителів, дитини та ровесників, учити дитину відвертості, адекватній поведінці, незалежно від виду занять у гуртку. І допомогою в цьому є використання ігрових педтехнологій. Одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками, є впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають ігри. Адже
Гра - це є творчість, гра - це є праця, а праця - шлях дітей до пізнання світу.
Шановні колеги, давайте познайомимось з висловами про гру.
(методисти по черзі зачитують вислови на квіточках)
Гра є незмінним важелем розумового розвитку дитини. Ігрова форма занять створюється за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, які дозволяють активізувати пізнавальну діяльність учнів, нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості. Гра – найбільш доступний для дітей вид діяльності. Гра для дітей – перша можливість проявити себе, самовиразитись самоствердитись, тому в своїй роботі керівники гуртків використовують навчальні настільні ігри як засіб навчання і виховання.
Працюючи над проблемою «Використання ігрових педагогічних технологій» ми переконалися, що саме в іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом гуртка , взаєморозуміння між вчителем і учнем. Тому нам, саме завдяки навчальним настільним іграм, вдалося залучити пасивних учнів до систематичної розумової праці, дати змогу дитині відчути успіх, повірити в свої сили, щоб кожен учень
був не просто слухачем, а дослідником, фантазером, винахідником і просто жив щасливим життям спілкування. Давайте познайомимось з іграми, які використовують наші педагоги в своїй роботі для формування національної свідомості, громадянських якостей, поваги до національних символів України вихованців нашого закладу.
«ПОДОРОЖ УКРАЇНОЮ »
Ця гра для тих,хто цікавиться історією України,любить мандрувати. Помиляється той, хто вважає, що на рідній землі не існує нічого цікавого, неповторного та захоплюючого. І саме завдяки цій грі ви переконаєтесь у цьому. Під час гри,діти мають можливість заочно відвідати різні місця нашої країни, побувати у багатьох цікавих куточках України. Щоб знайти незвичайні емоції та враження, не обов'язково їхати за кордон чи в якусь іншу далечінь. Дивовижне та неповторне часто поруч – головне, знати, де шукати. На ігровому полі зображено карту України на якій розташовано багато цікавих історичних, природних об’єктів, місця народження відомих українців. До гри входить: ігрове поле з картою України, фішки для прокладання маршрутів, фішки для підрахунку балів, ігрові квитки на 8 видів транспорту, фішки вокзалів. Перед гравцями стоїть цікаве завдання – відвідати якомога більше міст України та подолати найдовший маршрут. Діти мають змогу подорожувати на велосипеді, мотоциклі, автомобілем, мікроавтобусом чи на автобусі, поїздом, літаком, пливти кораблем. І пішов, і поплив, і поїхав… Класно!.. Сподіваємось, ви не лише переконалися в унікальності та багатстві своєї Батьківщини, а й з радістю будете подорожувати мальовничими куточками нашої України
Гра «Подорож Україною» заворожить усіх, хто вирушить у мандрівку.
« ПОДОРОЖ ЄВРОПОЮ»
Гра «Подорож Європою» схожа на всесвітню відому настільну гру «Квиток на поїзд», але з більш простими правилами. Діти мають можливість відвідати міста Європи, не виходячи з кімнати. А для подорожі звичайно потрібно придбати квиток. Летіти літаком? Їхати автобусом? Або мандрувати велосипедом? Варіантів багато, а мета одна: прокласти максимально довший маршрут подорожуючи по містах Європи. Той хто набере найбільше балів, стає переможцем.
«ЦЕ ФАКТ»
Багато з нас в дитинстві любили сперечатися і хвалитися. Наприклад, чий тато найвищий або найсильніший. І щоб довести наводили факти. А що станеться, якщо направити цю енергію в правильне русло, дозволяючи розширити свої пізнання з географії? В цьому нам допоможе захоплююча настільна гра-вікторина «Це факт. Країни.». Ви коли- небудь замислювались, яка країна тепліша: Україна чи Ірландія? Хто займає більше місця на карті: Україна чи Мексика? Здавалося б, все це діти повинні проходити на уроках географії, але чомусь десятки чисел ніяк не хочуть вкладатися в голові. В нашому центрі знають, як це виправити. Варто тільки відкрити цю чарівну коробочку, і вам гарантовано веселе і пізнавальне проведення часу – це факт!
Це пізнавальна гра-вікторина, яка відмінно розвиває ерудицію, яка допоможе учасникам швидко засвоїти основні параметри і характеристики країн світу, а також легко орієнтуватися в їх столицях, прапорах, контурах меж і розташування. У веселій і захоплюючій формі діти дізнаються безліч цікавих фактів про держави світу. З одного боку карти зображений прапор держави, назва і перелік параметрів. А з іншого – контур країни, назва столиці і числові значення площі,чисельність населення, середня температура повітря. Все це діти можуть порівнювати з своєю Батьківщиною. Знайомитися з навколишнім світом і поповнювати свій багаж знань завжди цікаво, особливо якщо робити це за допомогою настільних ігор, і це-факт!
«УЯВА»
Психологи стверджують, люди, у яких добре розвинена уява – вже казково багаті. Так чому б не ставати багатшим з кожною годиною, кожним днем? Настільна гра «Уява» тільки посприяє такому накопиченню «фантастичного» капіталу. Це не просто гра… вона змушує працювати фантазію, уяву, активізує словниковий запас. «Уява» - це той випадок, коли дітям не потрібно керуватися логікою або знаннями в процесі гри. Навіть навпаки, все, що буде потрібно – це свобода думки, політ фантазії і відмова від всіх стандартів і шаблонів. На відміну від більшості ігор, ця гра – не логічна, вона вчить прислухатися до інтуїції. Гравець, який ходить, кладе карту на стіл і каже свою асоціацію до неї. Інші гравці вибирають свою карту, яка максимально відповідає названій асоціації. Діти затримують дихання… і ось , - ілюстрації відкриті.
Вони унікальні, але всіх їх об’єднує одна загадкова фраза, сказана гравцем, який ходить. Гравець має загадувати асоціацію згідно умові гри:
«ПРАПОРИ СВІТУ»
Ця гра допомагає дізнатися назви різних країн і їх місцезнаходження. Гра сприяє розвитку логіки,творчих здібностей дитини, мислення, мовлення, уваги, кругозору дитини. Картки двосторонні,містять не тільки зображення прапора, а й назву країни, її столиця, площа,чисельність населення, вказується частина світу,показано в якому місці на континенті країна розташована, також деякі факти з географічного або політичного життя країни. Ця гра захоплюючий спосіб вивчити назви країн і їх столиці. Ви знаєте, як виглядає прапор України? Звичайно! Ви знаєте,як виглядає прапор Америки, Росії? Може бути! А як щодо прапора Катару чи Самоа? Ви повинні це побачити! Прийшов час знайомитися з грою. Я пропоную вибрати варіант гри двома командами. Мета – зібрати максимальну кількість очок. Ведучий показує картки,на зворотному боці яких вказані підказки з географічного або політичного життя країни. Якщо команда дала відповідь відразу без підказок, то отримує 3 бали. Якщо ж після першої підказки – 2 бали, після другої – 1 бал. Ну що ж розпочали.
Ми закликаєм друзі разом вас
Для відпочинку знайти час.
Грати в ігри це:
Модно!
Стильно!
Красиво!
Класно!