Урок української мови у 6 класі
Тема. Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова, неологізми
Мета:
ознайомити учнів з активною та пасивною лексикою, дати поняття про застарілі слова й неологізми; пояснити стилістичну функцію таких слів;
удосконалювати вміння користуватися словником, розвивати словниковий
запис;
виховувати любов до рідної мови та української історії.
Очікувані результати: учні визначають лексичне значення слова, групи слів за значенням; стилістичну роль застарілих слів і неологізмів у художніх та науково-публіцистичних текстах; аргументовано доводять приналежність слова до певної групи лексики.
Обладнання: підручник, словники, репродукція картини І. Рєпіна «Козаки пишуть листа турецькому султанові».
Тип уроку:вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда.
ІІ. Мотивація
Розгадування кросворда.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
План пояснення нового матеріалу.
Запишіть слова у два стовпчики: у перший - застарілі; у другий - неологізми.
Файл, блокбастер, світилка, корчма, бондар, гребінь, веретено, нанотехнології, колайдер, корогва, логін, спам, чат.
IV. Закріплення знань, умінь і навичок.
Створити кластер «Лексика з погляду вживання».
V. Підсумок уроку
Заключна бесіда
VІ. Оцінювання
VІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання