Активні методи навчання у сучасній школі

Про матеріал
Використання власної креативності, фантазії тадосвіду є гарантією здобуття і розробки своїх активних методів навчання учнів. На мій погляд дітям подобаються нестандартні підходи, Використання проектної діяльносьті. А головне будьте щирими та частіше посміхайтесь своїм вихованцям. Зробіть світ навчання дивовижним, яскравим, різноманітним.
Перегляд файлу

 

Картинки по запросу "«Активні форми навчання»"

Стаття вчителя    

Англійської мови

Казарян Ірини Борисівни

«Активні методи  навчання»

 

Активний метод – це форма взаємодії учнів і вчителя, при якій вчитель і учні взаємодіють один з одним в ході уроку і що вчаться тут не пасивні слухачі, а активні учасники уроку. Якщо в пасивному уроці основною дійовою особою і менеджером уроку був вчитель, то тут вчитель і учні знаходяться на рівних правах. Активні методи вчення передбачають демократичний стиль.

Розглянемо декілька детальніше кожен з активних методів.

I. Метод розігрування ролей найбільш ефективний

Картинки по запросу "Метод розігрування ролей" при вирішенні таких окремих, досить складних управлінських і економічних завдань, оптимальне вирішення яких не може бути досягнуте формалізованими методами. Рішення подібної задачі є результатом компромісу між декількома учасниками, інтереси яких не ідентичні. Розігрування ролей вимагає для розробки і впровадження значно менших витрат часу і засобів, чим ділові ігри. При цьому воно є вельми ефективним методом рішення певних організаційних, планових і інших завдань. Орієнтування метод розігрування ролей вимагає для проведення від 30 до 35 хвилин.

 

II. Аналіз конкретних ситуацій (case-study)

Картинки по запросу "Аналіз конкретних ситуацій (case-study)"- один з найбільш ефективних і поширених методів організації активної пізнавальної діяльності тих, що виучуються. Метод аналізу конкретних ситуацій розвиває здібність до аналізу нерафінованих життєвих і виробничих завдань. Стикаючись з конкретною ситуацією, виучуваний повинен визначити: чи є в ній проблема, в чому вона полягає, визначити своє відношення до ситуації.

III. Ігрове проектування

Картинки по запросу "Ігрове проектування". Метод ігрового проектування значно активізує вивчення учбових дисциплін, робить його результативнішим унаслідок розвитку навиків проектно-конструкторської діяльності виучуваного. Надалі це дозволить йому ефективніше вирішувати складні методичні проблеми.

Картинки по запросу "«Круглий стіл»"IV «Круглий стіл» - це ще один результативний метод активного вчення, одна з організаційних форм пізнавальної діяльності що вчаться, що дозволяє закріпити отримані раніше знання, заповнити бракуючу інформацію, сформувати уміння вирішувати проблеми, укріпити позиції, навчити культурі ведення дискусії. Характерною межею «круглого столу» є поєднання тематичної дискусії з груповою консультацією. Поряд з активним обміном знаннями, в учнів виробляються професійні уміння викладати думки, аргументувати свої міркування, обгрунтовувати пропоновані рішення і відстоювати свої переконання. При цьому відбувається закріплення інформації і самостійної роботи з додатковим матеріалом, а також виявлення проблем і питань для обговорення.

V.  Семінар-дискусія  (групова дискусія) утворюється якКартинки по запросу "Семінар-дискусія" процес діалогічного спілкування учасників, в ході якого відбувається формування практичного досвіду спільної участі в обговоренні і дозволі теоретичних і практичних проблем. На семінарі-дискусії учні вчаться точно виражати свої думки в доповідях і виступах, активно відстоювати свою точку зору, аргументовано заперечувати, спростовувати помилкову позицію однокласника.

VI. Мозковий штурм  (мозкова атака, брейнстормінг) - Картинки по запросу "Мозковий штурм"широко вживаний спосіб продукування нових ідей для вирішення наукових і практичних проблем. Його мета - організація колективної розумової діяльності по пошуку нетрадиційних доріг вирішення проблем.

VII. Ділова гра - метод імітації ситуацій, що моделюють професійну або іншу діяльність шляхом гри, по заданих правилах. Правила ділової гри визначаються вибраною діяльністю. Одним з її варіантів є ролеві ігри. Така гра може бути організована і на етапі первинного закріплення матеріалу, і як узагальнення, і як певна форма контролю. В даному випадку йдеться про самому стандартному варіанті ділової гри. Такі варіанти, як організаційно-ділові, організаційно-розумові ігри і аналогічні їм, вимагають дуже серйозної спеціальної підготовки їх організаторів.

VIII. З появою технології активного вчення давно відомі вчителям Картинки по запросу "драматизація і театралізація"драматизація і театралізація  стали одним з варіантів ділової гри і широко використовуються в технології діалогу культур. Драматизація - інсценування, розігрування по ролях вмісту учбового матеріалу на уроках. Ролями можуть наділятися не лише живі персонажі, але і будь-які неживі предмети і феномени з будь-якої галузі знань. Театралізація -- театральні представлення різних жанрів за учбовим матеріалом у внеучебноє час з великою кількістю учасників, тривалі за часом, з декораціями і іншими атрибутами. До них залучаються все учні класу або всіх класів паралелі, старші школярі і учні молодшого віку. Це можуть бути постановки по програмних літературних творах, історичним сюжетам і тому подібне

 Підводячи підсумки, можна зробити виводи:

 1. В даний час використання активних форм і методів вчення вельми перспективно, оскільки в даному процесі учні проявляють творчу пізнавальну активність, вчаться думати, експериментувати, знаходити вирішення відповідей на часом складні питання, використовуючи раніше отримані знання, уміння, навики.             

2. Найбільш результативними активними методами вчення є: аналіз конкретної ситуації; розігрування ролей; ігрове проектування; семінар-дискусія (для старших школярів); «круглий слот»; «мозковий штурм»; ділова гра; драматизація і театралізація.

3. Вибір активного методу залежить від конкретного учбового предмету, бази отриманих знань, умінь і навиків, вікових і індивідуальних особливостей учнів, навиків вчителя будувати процес вчення активним методом.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Savchin Mikhail
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бусаргіна Владислава Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
26 березня 2020
Переглядів
12398
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку