АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ.

Про матеріал
З початком масштабної російської агресії система освіти стала ще одним фронтом боротьби України за свободу. Дехто з працівників освіти вирішив піти до лав збройних сил і зі зброєю в руках захищати Україну та читати лекції з окопів. Інші продовжують свою роботу, щоб підтримати дітей та їхніх батьків, зберегти надію та оптимізм і забезпечити молоде покоління українців освітою, де б вони не були. Росія має давні традиції використання освіти як зброї. У таких містах, як Маріуполь і Харків, школи та університети були фізично знищені російськими ракетами [4].
Перегляд файлу

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ.

 

                                         Калашник Д.С вчитель фізичної культури Добропільського НВК№7, здобувач освіти 4 курсу кафедра теорії та методики фізичного виховання , Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

 

З початком масштабної російської агресії система освіти стала ще одним фронтом боротьби України за свободу. Дехто з працівників освіти вирішив піти до лав збройних сил і зі зброєю в руках захищати Україну та читати лекції з окопів. Інші продовжують свою роботу, щоб підтримати дітей та їхніх батьків, зберегти надію та оптимізм і забезпечити молоде покоління українців освітою, де б вони не були. Росія має давні традиції використання освіти як зброї. У таких містах, як Маріуполь і Харків, школи та університети були фізично знищені російськими ракетами [4].

З приходом нового навчального року урядовці, викладачі, адміністратори та студенти вирішують величезні виклики підтримки освіти у воєнний час. Виживання багатьох українських університетів зараз під загрозою через брак фінансування, переміщення співробітників і студентів, зруйновану інфраструктуру.

З 1 вересня частина студентів вийшла на навчання до університетів. У цьому навчальному році в наслідок війни освітній процес відбувається в різних форматах. В одних регіонах здобувачі освіти мають змогу відвідувати навчання, в інших навчання буде тільки дистанційним через активні бойові дії.

З ціллю гарантування забезпечення належного режиму роботи функціональної підсистеми з самого початку війни керівникам було запропоновано забезпечити:

  • підготовку стосовно виконання оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, учасників освітнього процесу та працівників про появу надзвичайної ситуації; повідомлення про границі розповсюдження, наслідки, засоби і методи захисту, а також дії у зоні ймовірної надзвичайної ситуації;
  • готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, можливість залучення додаткових сил і засобів у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
  • у випадку прямої загрози життю та здоров’ю учасників освітнього процесу на об’єктах освіти вводити в дію Плани евакуації закладів освіти;
  • реалізацію заходів планів цивільного захисту на особливий період [3].

Державною службою України з надзвичайних ситуацій розроблено „Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту”. Основні настанови Алгоритму:

  • Щоб почути сигнал «Повітряна тривога» необхідно встановити на телефоні застосунок "Повітряна тривога" або "Київ цифровий".
  •  Якщо почули сигнал оповіщення (сирени), перебуваючи на робочому місці:

1. Виконати заходи, передбачені на цей випадок Інструкцією № 4 для посадових осіб з цивільного захисту та дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МОН від 01.02.2018 № 94, діяти за вказівками керівництва.

2. Вимкнути у разі необхідності струмоприймачі та вентиляцію.

3. Швидко, без паніки пройти до захисної споруди (споруди подвійного призначення як метрополітен або підземний паркінг, сховище, протирадіаційне укриття, найпростіше [1].

В ДСНС сформували рекомендації стосовно організації укриттів в об'єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та здобувачів освіти.

Укриття мають відповідати таким правилам:

  • знаходитися у підвальному (підземному) приміщенні, на цокольному чи на першому поверсі (за умови забезпечення огороджувальними будівельними конструкціями);
  • знаходитись у складі основної будівлі університету або безпосередній близькості до нього (до 100 м);
  • забезпечені електроживленням, штучним освітленням, системами водопроводу та каналізації. У випадку відсутності в об’єктах будівництва водопостачання та каналізації, укриття повинні містити ізольовані приміщення для встановлення виносних баків; 
  • забезпечені не менше ніж двома евакуаційними виходами, один з яких може бути аварійним.

Обладнання укриттів розраховується на безперервне перебування впродовж не менше 48 годин, тож необхідно забезпечити:  ємності з питною водою (одна особа/2 л на добу); контейнери для продуктів харчування; виносні баки для нечистот, що щільно закриваються (для неканалізованих будівель і споруд); резервне штучне освітлення (електричні ліхтарі, свічки, гасові лампи тощо) та електроживлення; первинні засоби пожежогасіння (відповідно до встановлених норм); засоби надання медичної допомоги; засоби зв’язку та оповіщення (телефон, радіоприймач, інтернет, рекомендовано встановлення Wi-Fi пристроїв); шанцеві інструменти (лопати штикові та совкові, ломи, сокири, пилки, ножівки тощо) [2].

Отже, необхідно пам’ятати, що в умовах повномасштабної війни з росією, довготривалими ракетно-бомбовими та артилерійськими ударами по цивільній інфраструктурі та закладах освіти, ключовою задачею при підготовці їх до роботи в новому 2022/2023 навчальному році є гарантування забезпечення безпеки працівників та студентів.

 

 

 

 

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1. Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту: веб-сайт. URL: https://dsns.gov.ua/.
  2. Безпека під час навчання: рекомендації щодо організації укриття: веб-сайт. URL: https://mon.gov.ua/ (дата звернення: 03.10.2022).
  3. Робота закладів освіти під час воєнного стану: веб-сайт. URL: https://oppb.com.ua/ (дата звернення: 03.10.2022).
  4. How the Ukrainian education system withstands war challenges: веб-сайт. URL: https://uacrisis.org/en/ukraine-in-flames-94 (дата звернення: 03.10.2022).
docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку