Алгебра 7 клас Лінійна функція, її графік і властивості. Урок-практикум

Про матеріал

Алгебра 7 клас

Лінійна функція, її графік і властивості.

Урок-практикум

Мета: Сформувати свідоме розуміння учнями взаємозв'язку між розташуванням графіків двох лінійних функцій та співвідношенням їх кутових коефіцієнтів; виробити вміння за даними рівняннями лінійних функцій робити висновки щодо взаємного розташування графіків; знаходити аналітичним способом координати точки перетину графіків двох лінійних функцій. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал, виховувати активність, вміння спілкуватися.

Тип уроку: застосування знань , умінь, навичок.

Перегляд файлу

Алгебра  7 клас

Лінійна функція, її графік і властивості.

Урок-практикум

Мета: Сформувати свідоме розуміння учнями взаємозв’язку між розташуванням графіків двох лінійних функцій та співвідношенням їх кутових  коефіцієнтів; виробити вміння за даними рівняннями  лінійних функцій робити висновки щодо взаємного розташування графіків; знаходити аналітичним способом координати точки перетину графіків двох лінійних функцій. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал, виховувати активність, вміння спілкуватися.

Тип уроку: застосування знань , умінь, навичок.

Девіз навчання Думайте, питайте, пропонуйте – бо шляхом до істини нам з вами іти разом.

                                     Хід уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності.

       Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вивчати властивості лінійної функції , але спочатку перевіримо як ви підготувалися до уроку, бо без знань попередньої теми ми не можемо рухатися далі.

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Учні перевіряють домашнє завдання в парах, виставляючи на полях відповідні позначки. Один +,  якщо виконано всі завдання, ще один +, якщо робота виконана охайно, ще один +, якщо відповіді у парі зійшлися. За три + на полях ставлять 10, за два – 7, за один – 5.

2. Клас поділено на групи. Один учень з групи  отримує завдання  для роботи на дошці, інші  учні працюють за технологією „ Мікрофон “.

(Один учень записує на дошці конспект попередньої теми, два інших завдання на карточках.)

         Зараз кожен з вас отримує можливість показати свої знання і заробити бали для оцінки. ( Кожне запитання оцінюється двома балами – якщо відповідь чітка і повна, один бал – за неповну відповідь.)

 

 

Запитання:

  • Яку функцію називають лінійною?
  • Що є графіком лінійних функцій?
  • Що таке кутовий коефіцієнт?
  • Як розміщений графік функції, якщо кутовий коефіцієнт додатній?
  • Як розміщений графік функції, якщо кутовий коефіцієнт від’ємний?
  • А якщо дорівнює нулю?
  • Яку функцію називають прямою пропорційністю?
  • Яка область визначення функції?
  • Яка область значень функції?
  • Що таке нулі функції?
  • Скільки їх може бути для лінійної функції?

 

Молодці! Ви добре попрацювали, а тепер свої бали виставляйте на полях зошита.

3. Робота з учнями, що працювали на дошці. Учні класу перевіряють виконання. Додаткові запитання :

- Назвати кутовий коефіцієнт.

- Показати кут нахилу дотичної до графіка функції.

- Показати нулі функції.

( Оцінки учням , що працювали на дошці.)

ІІІ. Формування мети і завдань уроку.

        Сьогодні на уроці ми повинні навчитися визначати як розташовані графіки двох функцій залежно від коефіцієнтів k  і   b. Закріпити вміння будувати графіки функцій.

ІV. Актуалізація опорних знань.

З курсу геометрії ви знаєте, що прямі можуть перетинатися або бути паралельними. Якщо прямі перетинаються, то вони мають одну спільну точку, якщо – паралельні – спільних точок немає. Тепер ви знаєте, що пряма в системі координат задається формулою  y=kx+b . k і b – коефіцієнти від яких залежить розміщення графіків у системі координат. Отже, проведемо дослідження під час якого визначимо якими повинні бути коефіцієнти, щоб прямі перетиналися,  і якими, щоб прямі були паралельні. А зараз думайте, питайте, пропонуйте – бо шляхом до істини нам з вами йти разом. Працюємо в групах.

  1. Робота в групах.

       Кожна з груп отримує завдання побудувати прямі в системі координат. Виконавши завдання, треба розказати  як розміщені прямі і які кутові коефіцієнти мали їх прямі.

 

Завдання для груп.

 Побудувати в одній системі координат графіки функцій. Визначити значення k і b.

       1) y= 2x +1                    2) y= - 2x+1                 3) y=3x

y= 2x+3                          y= 3x-7                        y= 6

 

(Учні, які представляють роботу груп, отримують оцінки, враховуючи оцінки за відповіді по темі.)

 

2.Інтерактивна технологія „ Мозковий штурм “ . (Розказують представники груп.)

     -  Які коефіцієнти у прямих?

  • Як розміщені прямі?
  • Який висновок можна зробити?
  • Що означає „ Точка належить прямій “?
  • Як знайти координати точки перетину двох прямих?  На графіку? 
  •  А як можна обчислити?

Результати дослідження вчитель записує на дошці у вигляді короткого конспекту, який учні вивчають на наступний урок.

22-02-~1.jpg

 

V.  Вироблення  вмінь.

 

1. Виконання усних вправ.

- Чи перетинаються графіки функцій? Чому?

 y= 8x-11   y= 5x-10

y= 8x-11    y=5x-11

- Серед функцій вкажіть ті, які паралельні графіку y=0,5x+4

y= x+ 5     y= -3x+4   y= - 0,5x+1   y= 0,5x+1   y= 1/2x  

- Яка лінійна функція має графік, що паралельний до графіка y=3x+5 і проходить через початок координат?

 

 

2. Виконання письмових вправ.

Виконати впр.846 – для кожної групи своє завдання

 

 

 

VІ. Підсумок уроку.      Технологія „Незакінчене речення “

      На сьогоднішньому уроці ми дізналися, що графіки функцій перетинаються , якщо ….      Будуть паралельні , якщо … .

Щоб знайти координати точки перетину двох графіків,  треба …

Сьогодні на уроці отримали оцінки …. Найкраще працювала група…

 

VІІ . Домашнє завдання.

Підготувати питання до вікторини за §25, виконати впр.847, 849*,868.

 

 

 

 

 

                        Ямненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Великописарівської районної ради Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – практикум

Алгебра 7 клас

 

 

 

                                                                              Вчитель Мовчан Г.В.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іщенко Наталя Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Кравчук В.Р., Підручна М.В., Янченко Г.М.)
До уроку
Лінійна фунцкія
Додано
19 грудня 2018
Переглядів
6199
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку