Алгебра 7 клас
Лінійна функція, її графік і властивості.
Урок-практикум
Мета: Сформувати свідоме розуміння учнями взаємозв'язку між розташуванням графіків двох лінійних функцій та співвідношенням їх кутових коефіцієнтів; виробити вміння за даними рівняннями лінійних функцій робити висновки щодо взаємного розташування графіків; знаходити аналітичним способом координати точки перетину графіків двох лінійних функцій. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал, виховувати активність, вміння спілкуватися.
Тип уроку: застосування знань , умінь, навичок.
Алгебра 7 клас
Лінійна функція, її графік і властивості.
Урок-практикум
Мета: Сформувати свідоме розуміння учнями взаємозв’язку між розташуванням графіків двох лінійних функцій та співвідношенням їх кутових коефіцієнтів; виробити вміння за даними рівняннями лінійних функцій робити висновки щодо взаємного розташування графіків; знаходити аналітичним способом координати точки перетину графіків двох лінійних функцій. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати навчальний матеріал, виховувати активність, вміння спілкуватися.
Тип уроку: застосування знань , умінь, навичок.
Девіз навчання – Думайте, питайте, пропонуйте – бо шляхом до істини нам з вами іти разом.
Хід уроку.
І. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вивчати властивості лінійної функції , але спочатку перевіримо як ви підготувалися до уроку, бо без знань попередньої теми ми не можемо рухатися далі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Учні перевіряють домашнє завдання в парах, виставляючи на полях відповідні позначки. Один +, якщо виконано всі завдання, ще один +, якщо робота виконана охайно, ще один +, якщо відповіді у парі зійшлися. За три + на полях ставлять 10, за два – 7, за один – 5.
2. Клас поділено на групи. Один учень з групи отримує завдання для роботи на дошці, інші учні працюють за технологією „ Мікрофон “.
(Один учень записує на дошці конспект попередньої теми, два інших завдання на карточках.)
Зараз кожен з вас отримує можливість показати свої знання і заробити бали для оцінки. ( Кожне запитання оцінюється двома балами – якщо відповідь чітка і повна, один бал – за неповну відповідь.)
Запитання:
Молодці! Ви добре попрацювали, а тепер свої бали виставляйте на полях зошита.
3. Робота з учнями, що працювали на дошці. Учні класу перевіряють виконання. Додаткові запитання :
- Назвати кутовий коефіцієнт.
- Показати кут нахилу дотичної до графіка функції.
- Показати нулі функції.
( Оцінки учням , що працювали на дошці.)
ІІІ. Формування мети і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми повинні навчитися визначати як розташовані графіки двох функцій залежно від коефіцієнтів k і b. Закріпити вміння будувати графіки функцій.
ІV. Актуалізація опорних знань.
З курсу геометрії ви знаєте, що прямі можуть перетинатися або бути паралельними. Якщо прямі перетинаються, то вони мають одну спільну точку, якщо – паралельні – спільних точок немає. Тепер ви знаєте, що пряма в системі координат задається формулою y=kx+b . k і b – коефіцієнти від яких залежить розміщення графіків у системі координат. Отже, проведемо дослідження під час якого визначимо якими повинні бути коефіцієнти, щоб прямі перетиналися, і якими, щоб прямі були паралельні. А зараз думайте, питайте, пропонуйте – бо шляхом до істини нам з вами йти разом. Працюємо в групах.
Кожна з груп отримує завдання побудувати прямі в системі координат. Виконавши завдання, треба розказати як розміщені прямі і які кутові коефіцієнти мали їх прямі.
Завдання для груп.
Побудувати в одній системі координат графіки функцій. Визначити значення k і b.
1) y= 2x +1 2) y= - 2x+1 3) y=3x
y= 2x+3 y= 3x-7 y= 6
(Учні, які представляють роботу груп, отримують оцінки, враховуючи оцінки за відповіді по темі.)
2.Інтерактивна технологія „ Мозковий штурм “ . (Розказують представники груп.)
- Які коефіцієнти у прямих?
Результати дослідження вчитель записує на дошці у вигляді короткого конспекту, який учні вивчають на наступний урок.
V. Вироблення вмінь.
1. Виконання усних вправ.
- Чи перетинаються графіки функцій? Чому?
y= 8x-11 y= 5x-10
y= 8x-11 y=5x-11
- Серед функцій вкажіть ті, які паралельні графіку y=0,5x+4
y= x+ 5 y= -3x+4 y= - 0,5x+1 y= 0,5x+1 y= 1/2x
- Яка лінійна функція має графік, що паралельний до графіка y=3x+5 і проходить через початок координат?
2. Виконання письмових вправ.
Виконати впр.846 – для кожної групи своє завдання
VІ. Підсумок уроку. Технологія „Незакінчене речення “
На сьогоднішньому уроці ми дізналися, що графіки функцій перетинаються , якщо …. Будуть паралельні , якщо … .
Щоб знайти координати точки перетину двох графіків, треба …
Сьогодні на уроці отримали оцінки …. Найкраще працювала група…
VІІ . Домашнє завдання.
Підготувати питання до вікторини за §25, виконати впр.847, 849*,868.
Ямненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Великописарівської районної ради Сумської області
Урок – практикум
Алгебра 7 клас
Вчитель Мовчан Г.В.