Урок "Різницеве та кратне порівняння чисел"

Про матеріал

Слід відмітити практичну спрямованість даної розробки. Діти з порушенням інтелектуального розвитку дуже часто в житті зустрічаються з такими задачами.Навчити учнів використовувати набуті знання на практиці - головне завдання вчителя. Підбірка цікавих матеріалів допоможе зробити урок насиченим, змістовним, цікавим.

Перегляд файлу

Клас: 6                                                              

Слайд  1

Тема: Різницеве та кратне порівняння чисел.

Тип уроку: інтегрований урок математики та соціально – побутового орієнтування.

Вид уроку: урок узагальнення та систематизації знань (корекція і вдосконалення вмінь та навичок).

Мета: закріпити та узагальнити знання  учнів з різницевого та кратного порівняння чисел, розуміння різниці між відношеннями «на... менше» і «в... разів менше»,  вміння розв’язувати приклади і задачі на віднімання, ділення. Виховувати наполегливість, самостійність.  Розвивати вміння висловлювати власну думку. Забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів.  Коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.

 Очікувані результати:

  • закріпити та узагальнити знання з теми: «Різницеве та кратне порівняння чисел»;
  • підвищити мотивацію навчальної діяльності учнів за рахунок нестандартної форми проведення уроку;
  • розвивати вміння висловлювати власну думку;
  • підвищувати рівень соціальної адаптації учнів.

Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, презентація, дидактичні,  роздаткові та відео- матеріали, картки-опори, фліпчарт, маркер.

Словникова робота: різницеве, кратне порівняння чисел.

                                          ХІД УРОКУ

Слайд 2

І. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку.

Мета етапу: створити сприятливу атмосферу уроку, корекція уяви і мислення.

    Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.

Вчитель:

Сонце до нас посміхається,

Наш клас із гостями вітається,

Покликав у клас голосистий дзвінок.

Готові до праці? Почнемо урок.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько, будемо працювати.

Вчитель:  – А працювати на уроці будемо під гаслом: «Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати».

Слайд 3

ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів

Мета етапу: забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.

Прийом «Очікування». Вчитель: Подумайте і скажіть, яким має пройти наш урок? (цікавим, загадковим, навчальним,  продуктивним, веселим.) — А якими для цього на уроці повинні бути ви? (наполегливими, дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.) — Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

Учитель повідомляє тему, мету та очікувані результати уроку, а також наголошує, що сьогоднішній урок буде тісно пов'язаний з таким предметом як соціально – побутове орієнтування.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання, аналіз результатів.

Мета етапу: перевірити рівень засвоєння знань.

Учитель зазначає, що учням потрібно було повторити розуміння різниці між відношеннями «на... більше або менше» і «у... разів більше або менше»,

 розв’язати приклади і задачі на віднімання та ділення.

Вчитель: якщо  запитується: на скільки більше (менше), яку дію ми повинні виконувати? ( Учні відповідають: віднімання).

А якщо стоїть запитання: у скільки разів більше (менше), то яку дію потрібно виконувати? ( Учні відповідають: ділення).

В учнів на столах роздатковий матеріал: картки – опори: «Різницеве та кратне порівняння чисел».

Слайд 4

Картка – опора.

 

РІЗНИЦЕВЕ ПОРІВНЯННЯ

КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ

На скільки більше (менше)

 

               а – в

Відповідь: на… більше (менше).

У скільки разів більше (менше)

 

   а : в

Відповідь: на… більше (менше).

 

 

  • Щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно від більшого числа відняти менше.

 

  • Щоб дізнатися, у скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно більше число поділити на менше.

 

 ІV. Усний рахунок.

Мета етапу: активізувати пізнавальну діяльність учнів

 

Слайд 5

Завдання для гострого розуму.

Учні рахують усно та відповідають на запитання:

  1. На скільки 70 кг більше 10 кг ?
  2. Ділене 40, дільник 8. Знайди частку.
  3. На скільки цукерки  за ціною 60 гривень дорожчі за цукерки за 54 гривні?
  4. Баба Яга для домовичка Кузі пекла пироги з яблуками. У суботу вона спекла 60 пирогів, а у неділю - 30. У скільки разів більше пирогів спекла Баба Яга для домовичка у суботу, ніж у неділю?
  5. Що важче 5 кг борошна чи 5 кг зефіру?

 Учитель підводить підсумок роботи, визначає найкмітливішого.

VІ. Актуалізація опорних знань  і способів діяльності.

Мета етапу: створити умови для продуктивної роботи учнів та їх співпраці один з одним.

Слайд 6

 Завдання 1.

У віконечках після задач на різницеве порівняння встав букву Р, а після задач на кратне порівняння - букву К. ( роздатковий матеріал)

 

П.І.учня (учениці)_________________________

 

1

Фарба коштує 36 гривень, а щітка – 9 гривень. У скільки разів щітка дешевша за фарбу?

 

2

Засіб для чищення одягу коштує 105 гривень, а засіб для чищення взуття – 78 гривень? На скільки дорожчий засіб для чищення одягу?

 

3

На приготування салату потрібно 80 г огірків та 8 г петрушки. У скільки разів петрушки потрібно менше, ніж огірків?

 

4

На приготування салату потрібно 80 г огірків та 8 г петрушки. На скільки грамів петрушки потрібно менше, ніж огірків?

 

 

Вчитель збирає картки та переглядає правильність виконання. Вони будуть роздані учням на домашнє завдання.

Колективна робота  (за дошкою)

Слайд 7

Задача 1 Пральний порошок «REX» коштує 10 гривень, а пральний порошок «Tide» 23 гривні. На скільки дорожчий пральний засіб «Tide», ніж  «REX»?

Слайд 8

Задача 2. В холодильнику було 6 порцій шоколадного морозива та 12 порцій ванільного морозива. На скільки більше ванільного морозива було у холодильнику? У скільки разів ванільного морозива було більше, ніж шоколадного?

VІІ. Фізпауза

Мета етапу: зняття психофізичного напруження.

Вправи для зняття втоми та розслаблення м’язів тулуба, кістей рук.

Вправа:«Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: пишемо цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом ,

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6  – лівим ліктем,

цифру 7   правим коліном,

цифру 8   лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою,

а десяточку – «хвостиком».

 

VІІІ. Застосування знань і способів діяльності

Мета етапу: організувати практичну роботу учнів для  досягнення поставлених цілей уроку.

Вправа: «Кухарі»

Логічні питання:

  • Який посуд не можна наповнити? (Повний)
  • З якого посуду не можна нічого з’їсти? (З порожнього)

Виберіть продукти для  приготування борщу, з єднайте стрілками з каструлею (На флепчарті – плакат із перерахованими продуктами для приготування борщу).                                        

Цукерки

Капуста

Перець

Буряк

Цибуля                                                

Зефір                                 D:\Люда\Без названия.png                            

Мясо                                                           

Картопля

Морква

Піца

Томат

Історична довідка про овочі, яку підготували учні.

(Картопля)

Батьківщина цього овоча — Північна Америка. Картопля з’явилася в Європі в середині XVII століття як декоративна рослина. Спочатку його вирощували на підвіконнях і милувалися цвітінням, а вже потім почали вживати в їжу.  Розповідають, що якийсь адмірал привіз цю рослину до Англії і, коли її виростили, пригостив друзів її стеблами і листям, підсмаженими в маслі.  Наші предки перед вживанням її варили і густо посипали цукром.  Цей овоч, знайдений у Перу, так припав до смаку європейцям, що вони спорудили пам'ятник, і не один. Зараз ми всі любимо картоплю і недарма кажемо, що це наш другий хліб.

(Цибуля)

 Корисні властивості цибулі відомі з давніх віків, і дійшли до нас.

Якою була б наше життя без цибулі? Її їдять кожен день тисячі людей по всій планеті. Він дешевий, але надає стравам наваристого і пікантний смак, лікує та захищає від мікробів і поганого настрою. Безліч корисних властивостей цибулі знали паші предки: і сьогодні користуються популярністю народні кошти з цим овочем для лікування застуд, кашлю.  Цибуля використовується в їжу з дуже давніх часів і всі, напевно, знають, що коли починають її різати, з очей починають текти сльози.

    А чому ми плачемо від цибулі? Виявляється, в цибулі міститься масло, до складу якого входить сірка, що не тільки надає цибулі різкий запах, а й подразнює очі. Через це відбувається моргання і виділення сліз, щоб змити подразник.   

Перегляд відеороліку: (2 хв 06с)

«Як приготувати борщ».

 Зсилка: https://www.youtube.com/watch?v=StWtYtHM5s0

Вчитель.

Історична довідка . Борщ - найбільш росповсюджена страва в Україні.
Існувало три види традиційного борщу.
Червоний - готували з капустою, буряком, морквою, петрушкою (пастернаком), а з другої половини 19-го ст. - з картоплею.У святкові дні або по неділям борщ варили на м'ясній юшці, у будні смажили сало з цибулею і часником. В борщ додавали як власне буряк, так і буряковий квас, для кислоти додавали сироватку або буряковий квас. Для гостроти смаку в борщ давали червоного перцю. Борщ готували з квасолею, додавали у нього підсмажене борошно, пшоняну чи гречану каші, галушки.  На заході борщ готували дуже рідким тільки з буряка, без капусти чи картоплі, приправляючит зажаркою, а для кислоти додавали вишневий чи яблучний сік. У піст борщ варили без м'яса і сала, тільки на олії, але додавали гриби, сушену, варену або смажену рибу.  

Зелений борщ (весінній) - з кваском. Його варили з молодим кваском, кропивою, лободою, молодим листям буряка, додавали варене яйце, сметану або сироватку. Так само, у пісні дні зелений борщ готували не на м'ясі, а з грибами або рибою.

Холодний борщ готували у спекотні літні дні. Молодий буряк варили, різали соломкою, заправляли квасом, сироваткою, маслянкою або сметаною. Додавали свіжу зелень петрушки, кропу, цибулі, часнику та додавали варені яйця. Вживали охолодженим з хлібом та вареною картоплею. Слово "борщ" походить від назви рослини "борщовик", листя якої використовувались у приготуванні страви.

Слайд 9 

Український борщ: рецепт (роздатковий матеріал)

На 1 літр страви вам знадобиться: буряк-150 г, картопля -210 г, морква-50 г, цибуля -35 г, томатна паста – 30 г, капуста – 100 г, часник -10 г, петрушка – 20  г, сало – 120 г, перець солодкий – 25 г.

Творче завдання: переглянувши відеоролік та маючи перед собою рецепт приготування борщу скласти задачу на різницеве та задачу на кратне порівняння чисел. Учням, які потребують допомоги при складанні задач, вчитель роздає задачі з підказкою.

Слайд 10

Задача з підказкою: для приготування борщу потрібно_____г ( назва продукту) та _____г (назва продукту). На скільки більше(менше)   потрібно (назва продукту), ніж (назва продукту)?

Задача з підказкою: для приготування борщу потрібно_____г ( назва продукту) та _____г (назва продукту). У скільки разів більше(менше)   потрібно (назва продукту), ніж (назва продукту)?

Тестові завдання для самостійного виконання.

Обери правильну відповідь.

  1. Зменшити в 3 рази :  27 ц

А

24

B

9

C

20

Відповідь._____ 

2.На скільки більше 99 за 109 ?

A

10

B

19

C

100

Відповідь._____ 

3.Зменшити на 7 число: 84.

A

76

B

12

C

77

Відповідь._____ 

4. Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.

A

3

B

1

C

12

Відповідь._____ 

5.Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.

A

12

B

5

C

16

Відповідь._____ 

ІХ. Підбиття підсумків та оцінювання результатів.

Мета етапу: здійснити рефлексію та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей. Слайд 11

Учитель говорить про використання математичних знань в побуті.

Інтерактивна вправа: «Кольорові папірці». .( Перегляд скрайб-презентації)

(2 хв. 29с) Зсилка: https://www.youtube.com/watch?v=K4h3XGS7fmc

В учнів на партах знаходяться папірці двох кольорів: жовтий та червоний. Якщо учень задоволений своєю роботою на уроці та урок сподобався, то він піднімає червоний папірець, а, якщо –«ні», то – жовтий.

Вчитель. Що ж ми за кухарі, якщо не подаруємо нашим гостям рецепти. Учні дарують «рецепти успіху» гостям.

Слайд 12

Рецепт успіху.

Візміть чашу терпіння,

Покладіть на дно Знання насіння,

Туди побільше Любові влийте,

Ще й дві пригоршні щедрості вкиньте

Хлюпніть гумору одну міру

І додайте якомога більше Віри,

Зверху Добром, як слід, посипайте,

Потім ретельно перемішайте –

Напій цей приймайте щодня

Протягом всього свого життя!

 

  Х. Інформація про домашнє завдання.

Мета етапу: постановка навчальної проблеми і завдань з пошуком їх вирішення.

1.Розвязати задачі на різницеве та кратне порівняння чисел.

Учні отримують картки, з якими працювали на уроці та визначали вид задачі.

Слайд 13

Дякую за урок.

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Алгебра 7 клас (Кравчук В.Р., Підручна М.В., Янченко Г.М.)
До уроку
ВІДОМОСТІ З КУРСУ МАТЕМАТИКИ 5-6 КЛАСІВ
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку