Урок "Множення 0 та множення на 0"

Про матеріал

Дана розробка допоможе в роботі з дітьми , які мають порушення інтелекту. Завдання інтерактивного характеру зроблять урок цікавим, змістовним. Завдання для самостійної роботи підібрані з урахуванням пізавальних можливостей учнів.

Перегляд файлу

Клас: 5                                                              

Тема уроку: Множення нуля і множення на нуль.

Тип уроку: комбінований(вивчення нового матеріалу. Формування та вдосконалення вмінь та навичок).

Мета: закріпити навички і вміння учнів при множенні нуля і множенні на нуль. Розвивати вміння виділяти головне, зацікавленість учнів у математиці, самостійність, наполегливість. Коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.

 Очікувані результати: навчити учнів множити на нуль та множити нуль. Активізувати пізнавальну активність учнів, формувати продуктивне мислення.

Обладнання і матеріали: дидактичні матеріали, роздатковий матеріал, «Веселий нулик», кольорова крейда.

Словникова робота: ділене, дільник, множник, добуток, нуль.

                                          Хід уроку

І. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку( 5% часу)

Мета етапу: створити сприятливу атмосферу уроку. Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.

Вправа: «Подаруй квітку» Учні дарують один одному квітку при цьому бажаючи успіхів на уроці.

Вчитель: хочу розповісти вам про виникнення дії множення. Вперше знак множення застосував англійський математик Вільям  Оутред у 1631 році, а пізніше, у 1698 році видатний німецький математик Готфрід Лейбніц ввів знак (.), до речі , Лейбніц ввів і знак (:).

ІІ. Перевірка домашнього завдання, аналіз результатів  ( 5% часу)

Мета етапу: перевірити рівень засвоєння знань.

Учитель збирає зошити для перевірки домашнього завдання і роздає зошити , аналізуючи виконання попереднього завдання.

ІІІ. Усний рахунок ( 10 % часу)

Мета етапу: активізувати пізнавальну діяльність учнів.

 Дидактична гра: «Бліцтурнір»  Завдання записані на дошці.

1.Обчисліть: 2+3+8+7;

                      20+10+50;

                      60+30+40.

2.Назвіть число, що записане як сума розрядних доданків:

   1) 200 + 50 +6;

   2) 400 + 10 + 8.

3. Назвіть число, в якому:

    1) 3 десятки і 2 одиниці;

    2) 2 десятки і 3 одиниці.

За кожну правильну відповідь учні отримують житон.

Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.

ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів (5%часу)

Мета етапу: забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.

V. Надання необхідної  інформації. (10% часу)

Мета етапу: дати учням достатньо інформації для виконання практичних завдань.

Вчитель:

    Вірш: «Цікавий нулик»

             « Якщо нуль множником стає,

               То все поставить на своє,
               Як не мудри, як не крути

               В добутку нуль одержиш ти».

Учні повторюють назви компонентів при множенні.

Бесіда за матеріалом теми

Учні знайомляться з теоретичним матеріалом.

Правило: якщо множник дорівнює нулю, то добуток дорівнює нулю.

           8∙0 = 0           0∙8 = 0

VІ. Закріплення нових знань і способів діяльності (30% часу)

Мета етапу: створити умови для індивідуальної роботи учнів та їх співпраці один з одним.

1.  Робота за дошкою   

      0∙ 3 =         0∙9 =              0∙8 =                    0∙27 =

      3∙0 =          9∙0 =              8∙0 =                    27∙0 =

      3∙5 =          0∙5 =              8∙0 =                    10∙2 =

2.Вправа:«Мозковий штурм»

Порівняй розвязування прикладів.

    0 + 42   =                         0∙42  =

195 + 0     =                       195∙0   =

    0 + 357 =                         0∙357  =

3.Творче завдання (робота в парах): скласти шість прикладів на множення нуля і множення на нуль.

Дві перші пари записують складені вправи на дошці, інші - слідкують і перевіряють.

 VІІ.  Фізпауза ( 5% часу)

Мета етапу: зняття психофізичного напруження.

Вправи для зняття зорової втоми, розслаблення мязів кістей рук.

Вправи виконуються під спокійну мелодію.

VІІІ. Застосування знань і способів діяльності (20% часу)

Мета етапу: організувати практичну роботу учнів для самостійного освоєння матеріалу та досягнення поставлених цілей уроку.

Різнорівнева самостійна робота.

І варіант

1.Обчисліть.

0∙6   =             29∙0 =

0∙10 =             0∙78 =

1∙0    =             0∙1=

2.Роз’вяжи приклади.

( 16 + 38) + 0 =                         0∙(456 – 158) =

(120  - 120)∙0 =                         (345 + 674)∙0 =  

ІІ варіант  

1. Обчисліть.

  0∙4      =                10∙2  =

  0 + 45 =               187∙0 =

  18∙0     =                 1∙1  =

2.Постав потрібні знаки арифметичних дій.

   7…0 = 7                        15…0     = 15

   7…0 = 0                        0… 234  =  0

ІХ. Підведення підсумків та оцінювання результатів  (5%часу)

Мета етапу: здійснити рефлексію та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей.

  1. Вправа: «Незакінчена пропозиція»

Учні продовжують речення:  «Я навчився на цьому уроці…»

2. Вправа: « Словесна аргументована оцінка»  Вчитель виставляє оцінки за урок та аргументує їх.

3.Розвяжи приклади.

(536 + 88) + 0 =                         0∙ (856 – 658) =

(120  +120)∙0   =                         (765 + 74)∙0   =  

  Х. Інформація про домашнє завдання (5%часу)

Мета етапу: постановка навчальної проблеми і завдань з пошуком їх вирішення.        

Дворівневе домашнє завдання.

І рівень.

1.Обчисліть.

0∙10   =                50∙0       =

0∙9     =                  0∙7       =

 ІІ рівень. 

1. Обчисліть.

   0∙2       =                10∙4    =

  0 + 145 =                87∙0    =

  47∙0      =                 0∙0     =

100∙0      =                 0∙200 =

2.Склади 4 приклади на множення з відповіддю 0.

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку