Дана розробка допоможе в роботі з дітьми , які мають порушення інтелекту. Завдання інтерактивного характеру зроблять урок цікавим, змістовним. Завдання для самостійної роботи підібрані з урахуванням пізавальних можливостей учнів.
Клас: 5
Тема уроку: Множення нуля і множення на нуль.
Тип уроку: комбінований(вивчення нового матеріалу. Формування та вдосконалення вмінь та навичок).
Мета: закріпити навички і вміння учнів при множенні нуля і множенні на нуль. Розвивати вміння виділяти головне, зацікавленість учнів у математиці, самостійність, наполегливість. Коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.
Очікувані результати: навчити учнів множити на нуль та множити нуль. Активізувати пізнавальну активність учнів, формувати продуктивне мислення.
Обладнання і матеріали: дидактичні матеріали, роздатковий матеріал, «Веселий нулик», кольорова крейда.
Словникова робота: ділене, дільник, множник, добуток, нуль.
Хід уроку
І. Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку( 5% часу)
Мета етапу: створити сприятливу атмосферу уроку. Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.
Вправа: «Подаруй квітку» Учні дарують один одному квітку при цьому бажаючи успіхів на уроці.
Вчитель: хочу розповісти вам про виникнення дії множення. Вперше знак множення застосував англійський математик Вільям Оутред у 1631 році, а пізніше, у 1698 році видатний німецький математик Готфрід Лейбніц ввів знак (.), до речі , Лейбніц ввів і знак (:).
ІІ. Перевірка домашнього завдання, аналіз результатів ( 5% часу)
Мета етапу: перевірити рівень засвоєння знань.
Учитель збирає зошити для перевірки домашнього завдання і роздає зошити , аналізуючи виконання попереднього завдання.
ІІІ. Усний рахунок ( 10 % часу)
Мета етапу: активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Дидактична гра: «Бліцтурнір» Завдання записані на дошці.
1.Обчисліть: 2+3+8+7;
20+10+50;
60+30+40.
2.Назвіть число, що записане як сума розрядних доданків:
1) 200 + 50 +6;
2) 400 + 10 + 8.
3. Назвіть число, в якому:
1) 3 десятки і 2 одиниці;
2) 2 десятки і 3 одиниці.
За кожну правильну відповідь учні отримують житон.
Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.
ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів (5%часу)
Мета етапу: забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель.
V. Надання необхідної інформації. (10% часу)
Мета етапу: дати учням достатньо інформації для виконання практичних завдань.
Вчитель:
Вірш: «Цікавий нулик»
« Якщо нуль множником стає,
То все поставить на своє,
Як не мудри, як не крути
В добутку нуль одержиш ти».
Учні повторюють назви компонентів при множенні.
Бесіда за матеріалом теми
Учні знайомляться з теоретичним матеріалом.
Правило: якщо множник дорівнює нулю, то добуток дорівнює нулю.
8∙0 = 0 0∙8 = 0
VІ. Закріплення нових знань і способів діяльності (30% часу)
Мета етапу: створити умови для індивідуальної роботи учнів та їх співпраці один з одним.
1. Робота за дошкою
0∙ 3 = 0∙9 = 0∙8 = 0∙27 =
3∙0 = 9∙0 = 8∙0 = 27∙0 =
3∙5 = 0∙5 = 8∙0 = 10∙2 =
2.Вправа:«Мозковий штурм»
Порівняй розв’язування прикладів.
0 + 42 = 0∙42 =
195 + 0 = 195∙0 =
0 + 357 = 0∙357 =
3.Творче завдання (робота в парах): скласти шість прикладів на множення нуля і множення на нуль.
Дві перші пари записують складені вправи на дошці, інші - слідкують і перевіряють.
VІІ. Фізпауза ( 5% часу)
Мета етапу: зняття психофізичного напруження.
Вправи для зняття зорової втоми, розслаблення м’язів кістей рук.
Вправи виконуються під спокійну мелодію.
VІІІ. Застосування знань і способів діяльності (20% часу)
Мета етапу: організувати практичну роботу учнів для самостійного освоєння матеріалу та досягнення поставлених цілей уроку.
Різнорівнева самостійна робота.
І варіант
1.Обчисліть.
0∙6 = 29∙0 =
0∙10 = 0∙78 =
1∙0 = 0∙1=
2.Роз’вяжи приклади.
( 16 + 38) + 0 = 0∙(456 – 158) =
(120 - 120)∙0 = (345 + 674)∙0 =
ІІ варіант
1. Обчисліть.
0∙4 = 10∙2 =
0 + 45 = 187∙0 =
18∙0 = 1∙1 =
2.Постав потрібні знаки арифметичних дій.
7…0 = 7 15…0 = 15
7…0 = 0 0… 234 = 0
ІХ. Підведення підсумків та оцінювання результатів (5%часу)
Мета етапу: здійснити рефлексію та проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей.
Учні продовжують речення: «Я навчився на цьому уроці…»
2. Вправа: « Словесна аргументована оцінка» Вчитель виставляє оцінки за урок та аргументує їх.
3.Роз’вяжи приклади.
(536 + 88) + 0 = 0∙ (856 – 658) =
(120 +120)∙0 = (765 + 74)∙0 =
Х. Інформація про домашнє завдання (5%часу)
Мета етапу: постановка навчальної проблеми і завдань з пошуком їх вирішення.
Дворівневе домашнє завдання.
І рівень.
1.Обчисліть.
0∙10 = 50∙0 =
0∙9 = 0∙7 =
ІІ рівень.
1. Обчисліть.
0∙2 = 10∙4 =
0 + 145 = 87∙0 =
47∙0 = 0∙0 =
100∙0 = 0∙200 =
2.Склади 4 приклади на множення з відповіддю 0.