Алгоритм дій педагогічного працівника у разі виявлення фактів порушення прав дитини в навчальному закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї учня

Про матеріал
Алгоритм дій педагогічного працівника у разі виявлення фактів порушення прав дитини в навчальному закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї учня
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгоритм дій педагогічного працівника у разі виявлення фактів порушення прав дитини в навчальному закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї учня. Гергель В. Е., методист КМ міськво. Засідання методичного об’єднання класних керівників міста

Номер слайду 2

Насильство над дітьми – проблема не досліджена. Відсутній механізм збору статистичних даних із питань насильства над дітьми. Більшість випадків завдання психічної та фізичної шкоди здоров’ю залишаються незареєстрованими

Номер слайду 3

«Відповідальність системи за виявлення, реєстрацію й повідомлення випадків насильства над дітьми» (UNICEF)Тільки у 15% фахівців у сфері захисту дітей (педагоги, медики, соціальні працівники, поліцейські та ін. ) виявлено володіння спеціальними знаннями щодо насильства над дітьми

Номер слайду 4

Інформація про насильство є прихованоюстрах дітей мовчання батьків соціальна прийнятність насильства

Номер слайду 5

 Нехтування Фізичне насильство. Психологічне насильство. Сексуальне насильство. Насильство над дітьми можна розглядати в рамках чотирьох категорій

Номер слайду 6

Нехтування– хронічна нездатність батьків або осіб що здійснюють догляд, забезпечити основні потреби дитини у відповідній її віку турботі, в їжі, одязі, житлі, медичному догляді, освіті, захисті та ін.   

Номер слайду 7

Психологічне насильство - це поведінка, яка завдає шкоди емоційному розвитку дитини та її почуттю власної гідності. Психологічне насильство включає словесні нападки, такі як постійна критика, приниження, образи висміювання, кепкування, піддражнювання та відмова вислухати дитину. Це також нездатність проявити любов та надати підтримку і керівництво, необхідні для психологічного зростання та розвитку дитини   

Номер слайду 8

Фізичне насильство - фізичне травмування дитини, при чому не тільки коли наявні його відповідні ознаки (синці, поранення, переломи тощо), а й такі різновиди фізичного насильства, коли ознаки не можливо виявити одразу,оскільки вони проявляються пізніше.

Номер слайду 9

Сексуальне насильство - всі види сексу між дорослими та дітьми, а також примушення дітей займатись сексом між собою. Сексуальне насильство та сексуальна експлуатація є одним з найбільш тяжких порушень прав дитини. За тяжкістю завданих травм сексуальне насильство та експлуатація прирівню-ється до тортур і катування.

Номер слайду 10

Класифікація насильства за ознакамив залежності від стратегії кривдника: явне та приховане (непряме)за часом: те, що відбулося зараз, і те, що трапилося в минуломуза тривалістю: одноразове або багаторазове, що триває рокамиза місцем та оточенням: вдома – з боку родичів; у школі – збоку педагогів або дітей; на вулиці – з боку дітей або незнайомих дорослих

Номер слайду 11

 Типи жорстокого поводження з дітьми Жорстокі фізичні покарання, фізичні знущання: побиття; штовхання; спроби задушити; викручування рук та ін.;

Номер слайду 12

Дитина є свідком знущань над іншими членами сім‘ї: батько б‘є чи ґвалтує матір у присутності дітей; «погану» дитину фізично карають у присутності «хорошої» дитини; дитина є свідком фізичних знущань над іншою людиною, що не є членом її родини та ін.; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 13

Сексуальне насильство, інцест: гвалтування; нав‘язування сексуальних стосунків; сексуальні дотики/поцілунки; інцест (кровозмішення); показ порнографії; залучення дитини до виготовленні порнографічного продукту та ін.; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 14

Використання привілеїв дорослих: поводження з дітьми як з рабами чи слугами; покарання, поводження, як з підлеглими; поводження як зі своєю власністю; відмова повідомляти про рішення, що стосуються відвідин та опікунства; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 15

Залякування: використовування свого росту, розмірів та сили; навіювання страху за допомогою розповідей, дій, тестів, поглядів; крики, стресогенна поведінка; жорстокість щодо інших істот; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 16

Погрози: кинути дитину; самогубства; заподіяти фізичної шкоди; заподіяти шкоду іншим людям, тваринам, рослинам...; розлюбити дитину; силами зла, що покарають дитину та ін.; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 17

Використання громадських установ:загроза покарання Богом,судом, поліцією, школою, спецшколою, притулком, родичами та психіатричною лікарнею; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 18

Ізоляція: контролювання доступу дитини до інших людей: бабці/дідуся, однолітків, братів/сестер, батька/матері, інших людей; контролювання перебування дитини у помешканні, заборона виходити з дому; контролювання спілкування дитини з друзями, аж до перешкоджання спілкування за допомогою Інтернету;  Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 19

закривання дитини у коморі, сараї чи туалеті, чи у будь-якому закритому приміщенні вдома, в школі...; обмеження спілкування з дитиною, аж до повного ігнорування у спілкуванні; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 20

Емоційне насильство: приниження; використання скарг; використання дітей в якості довірених осіб; крики; непослідовність; при соромлення дитини; використання дітей у конфліктах між батьками; «торгівельна» поведінка одного з батьків щодо любові до дитини; Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 21

Економічне насильство: незадоволення основних потреб дитини; відмова чи зволікання у виплаті аліментів; занижений розмір державної допомоги одиноким матерям та багатодітним сім‘ям; повна відмова дитині в грошах; контролювання дитини за допомогою грошей; протрачання сімейних грошей;. Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 22

економічне насильство:відмова дитині у підтримці; використовування дитини як засобу торгу при розлученні; нав‘язування дитині економічно обмеженого способу проживання без існуючої для цього необхідності; примушування дитини важко працювати. Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 23

Психологоічне насильствоопосередкується кількома факторами:відношення насильника до дитини;віком дитини;рівнем її розвитку;характером самого насилля;тривалістю насилля;особистими особливостями дитини;кількістю травматичних подій. Типи жорстокого поводження з дітьми

Номер слайду 24

Риси характеру дітей, які постраждали від насильствазанижена самооцінканевпевненістьнесформовані вольові якості, потребипідвищена тривожність страх, що породжує агресію прагнення діяти всупереч вимогам

Номер слайду 25

Особливості поведінки дітей шкільного, віку потерпілих від жорстокого поводження  Молодший шкільний вік:прагнення приховати причини травм;самотність, відсутність друзів;боязнь йти додому після школи

Номер слайду 26

Особливості поведінки дітей шкільного, віку потерпілих від жорстокого поводження Підлітковий вік:втечі з дому;спроби суїциду;делінквентна поведінка (антисуспільна);вживання алкоголю, наркотиків

Номер слайду 27

Наслідки насильстватерор та безладдя;відчуття відсутності допомоги, невпевненості, безнадійності або безсилля; відчуття провини; відчуття придушення волі; примари;відсутність самоповаги; настирливі спогади; напади страхів та депресію; фобії, смуток; роздуми про самогубство; са­мозвинувачення; втрату довіри; сумніви щодо віри в щось; нар­котичну/алкогольну залежність; жагу помсти.

Номер слайду 28

Держава здійснює захист дитинивід усіх форм фізичного і психічного насильства, образи, недбалого і жорстокого поводження з нею, експлуатації, включаючи сексуальні зловживання (у тому числі з боку батька або осіб, які їх заміняють);від втягнення у злочинну діяльність, залучення до вживання алкоголю, наркотичних засобів і психотропних речовин;від залучення до екстремістських релігійних психокультових угруповань та течій, використання її для створення та розповсюдження порнографічних матеріалів, примушування до проституції, жебрацтва, бродяжництва, втягнення до азартних ігор тощо.

Номер слайду 29

Види соціальної профілактики насильства Первинна- формування активного стилю життя;- задоволення потреб. Профілактика: колективні тематичні класні години Відповідальні класні керівники. Вторинназміна ризикованої малоадаптивної поведінки на адаптивну. Профілактика є груповою, проведення тренінгів для дітей підліткового віку та учнівської молоді з проблем насильства. Відповідальні спеціалісти соціально - психологічної служби Третиннавиявлення причин та особливостей поведінки. Профілактика проводиться на особистісному рівніВідповідальні спеціалісти соціально - психологічної служби

Номер слайду 30

Основні форми просвітницької роботи Лекційна робота Організація клубів з правових знань Організація конкурсів, акцій Лекторії (кіно, відео) Організація консультативних пунктів

Номер слайду 31

Діяльність педагогічного колективу з попередження насильства серед дітей. Здійснення соціального інспектування сімей із залученням служб Проведення просвітницької роботи Проведенняшкільної медіаціїЗалучення батьків до профілактичної роботи з дітьми Створення консультативних пунктів. Проведення групових тренінгів та індивідуальноїроботи Проведення заходів з профілактикижорстокої та протиправної поведінки

Номер слайду 32

Алгоритм дій педагога навчального закладу Ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною?До вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею?Ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною?

Номер слайду 33

Якомога швидше повідомити про цей факт адміністрацію навчального закладу, службу у справах дітей та міліцію!!!Алгоритм дій педагога навчального закладу

Номер слайду 34

НІКОЛИне замовчуйте при виявлені факту жорстокого поводження з дитиною або реальної загрози вчинення насильства над нею не с намагайтесь самотужки вирішити проблему

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юріна Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
6 березня 2019
Переглядів
2878
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку